Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2010, 23:05   #1
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard Lady Gaga verboden op het RTBF !

Videoclips of liedjes van Lady Gaga mogen niet meer gedraaid of vertoond worden op het RTBF wegens een verbod opgelegd door het Parlement van de Franse Gemeenschap van België. Ze wordt beschuldigd van op te komen voor de Vlaamse zaak ( zie foto).
:o)


foto : Lady Gaga op de vlieghaven van Heathrow

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 8 maart 2010 om 23:25.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2010, 23:07   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

K&k?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2010, 23:17   #3
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.372
Standaard

Wat is nieuw? Alle Nederlandstalige clips en liedjes zijn al sinds het bestaan van de RTBF verboden.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 maart 2010 om 23:17.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2010, 23:31   #4
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat is nieuw? Alle Nederlandstalige clips en liedjes zijn al sinds het bestaan van de RTBF verboden.
Het klopt dat de aanwezigheid van het Nederlandstalige lied op het RTBF dicht bij quasi nul staat. Als ze Vlaamse artiesten draaien zijn het bijna altijd Franszingende Vlamingen zoals Arno of Axelle Red. Maar onlangs hoorde ik wel een special over Laïs op het RTBF en toen werden er wel 2 Nederlandstalige nummers gedraaid. Maar om even in eigen boezem te kijken : op de Vlaamse radiozenders is het ook wel huilen met de pet op. StuBru bv. lijkt wel een 99% Engelstalige zender. In Frankrijk hebben ze radio's verplicht miminum 40% Franstalige muziek te draaien. Nu ben ik niet zo'n fan van alle soorten regels maar radio's die met onze belastingsgeld betoelaagd worden kunnen we misschien wel dergelijke programmatiepolitiek opleggen. Of niet?
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2010, 23:48   #5
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Geforceerd werkt dat niet zo goed. Vlamingen moeten gewoon hun taal meer respecteren. Voor Frans(talig)en is dat een evidentie, regels of niet. Het feit dat spotten met de Nederlandstalige cultuur bon ton is spreekt boekdelen over het zelfbeeld van de Vlaming, en dat is niet louter zelfspottende humor zoals de Britten hebben, het is oprecht een laag zelfbeeld.
Zelfs in miniscule (qua bevolking) landen als Finland en IJsland produceren meer muziek in hun eigen taal, percentueel gezien. Zelfs Denen, wiens taal bijna hetzelfde klinkt als het Hollands Nederlands in diens hardste vorm, respecteren hun taal meer.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 maart 2010 om 23:53.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 00:10   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.372
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Het klopt dat de aanwezigheid van het Nederlandstalige lied op het RTBF dicht bij quasi nul staat. Als ze Vlaamse artiesten draaien zijn het bijna altijd Franszingende Vlamingen zoals Arno of Axelle Red. Maar onlangs hoorde ik wel een special over Laïs op het RTBF en toen werden er wel 2 Nederlandstalige nummers gedraaid. Maar om even in eigen boezem te kijken : op de Vlaamse radiozenders is het ook wel huilen met de pet op. StuBru bv. lijkt wel een 99% Engelstalige zender. In Frankrijk hebben ze radio's verplicht miminum 40% Franstalige muziek te draaien. Nu ben ik niet zo'n fan van alle soorten regels maar radio's die met onze belastingsgeld betoelaagd worden kunnen we misschien wel dergelijke programmatiepolitiek opleggen. Of niet?
Idd. Zelf denk ik meer aan een quotum van bijna 100 %.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 00:14   #7
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.372
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zelfs in miniscule (qua bevolking) landen als Finland en IJsland produceren meer muziek in hun eigen taal, percentueel gezien.
Hetgeen pertinent onwaar is.

In het Nederlands is nl de laatste vijf jaar meer nl muziek geproduceerd dan in de zestig jaar daarvoor. Weinig in Vlaanderen, maar vooral in Nederland is de productie geexplodeerd.

In Nederland is dan ook in een voorkomend geval de vraag aan de artiest: "Waarom zing je Engels?", waar in Vlaanderen de presentator zal vragen "Waarom zing je Nederlands?"

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 maart 2010 om 00:15.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 00:46   #8
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zelfs in miniscule (qua bevolking) landen als Finland en IJsland produceren meer muziek in hun eigen taal, percentueel gezien. Zelfs Denen, wiens taal bijna hetzelfde klinkt als het Hollands Nederlands in diens hardste vorm, respecteren hun taal meer.
Rømmegrød med fløde.

Persoonlijk vind ik die vergelijking van Deens met het hardste Hollands niet echt opgaan. Al was het alleen al om de Deense uitspraak van de 'r', die klinkt zoals die in het Frans, terwijl de Hollande 'r' doorgaans toch rrrollend is.

Als u dan toch een Scandinavische taal met het hardste Hollands wilt vergelijken, neem dan IJslands. (Een prachtig klinkende taal vind ik dat trouwens)
Deens heeft -voor mij toch- meer weg van een soort Noors of Zweeds dat door een Duitser slordig wordt uitgesproken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 03:23   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Het klopt dat de aanwezigheid van het Nederlandstalige lied op het RTBF dicht bij quasi nul staat. Als ze Vlaamse artiesten draaien zijn het bijna altijd Franszingende Vlamingen zoals Arno of Axelle Red. Maar onlangs hoorde ik wel een special over Laïs op het RTBF en toen werden er wel 2 Nederlandstalige nummers gedraaid. Maar om even in eigen boezem te kijken : op de Vlaamse radiozenders is het ook wel huilen met de pet op. StuBru bv. lijkt wel een 99% Engelstalige zender. In Frankrijk hebben ze radio's verplicht miminum 40% Franstalige muziek te draaien. Nu ben ik niet zo'n fan van alle soorten regels maar radio's die met onze belastingsgeld betoelaagd worden kunnen we misschien wel dergelijke programmatiepolitiek opleggen. Of niet?
radio 1 speelt nochtans redelijk veel het betere nederlandstalige werk hoor!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 08:35   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat is nieuw? Alle Nederlandstalige clips en liedjes zijn al sinds het bestaan van de RTBF verboden.
Clouseau komt met de regelmaat van de klok op de RTBF en dat al zolang ik het me kan herinneren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 08:35   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Clouseau komt met de regelmaat van de klok op de RTBF en dat al zolang ik het me kan herinneren.
nochtans zeiden de broertjes zelf dat het de eerste keer was dat ze op de Franstalige radio kwamen, met hun liedje over België.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 08:37   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nochtans zeiden de broertjes zelf dat het de eerste keer was dat ze op de Franstalige radio kwamen, met hun liedje over België.
Clouseau is één van de weinige Nederlandstalge artiesten die vrij bekend zijn in La Wallonie.
Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 08:40   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Clouseau is één van de weinige Nederlandstalge artiesten die vrij bekend zijn in La Wallonie.
Daar kunnen we het wel over eens zijn.
het was het eerste Vlaamse liedje in de Waalse hitparade. http://www.vandaag.be/entertainment/...-ultratop.html
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 08:53   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Van mijn part mogen ze Lady Gaga overal boycotten. De zoveelste waardeloze, door het vele geld van majorlabels omhooggehypete kutartieste.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 08:54   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Van mijn part mogen ze Lady Gaga overal boycotten. De zoveelste waardeloze, door het vele geld van majorlabels omhooggehypete kutartieste.
smaken verschillen hé
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 09:05   #16
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
kutartieste.
En zelfs dat is niet zeker...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 09:36   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Van mijn part mogen ze Lady Gaga overal boycotten. De zoveelste waardeloze, door het vele geld van majorlabels omhooggehypete kutartieste.
ze is puur kwaliteit. klasse appart ... kan met een handvol hele grote mee.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 09:45   #18
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Van mijn part mogen ze Lady Gaga overal boycotten. De zoveelste waardeloze, door het vele geld van majorlabels omhooggehypete kutartieste.
Ik moet er niks van hebben van haar 'muziek'.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 09:46   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik weet niet of ik er al iets van gehoord heb. Veel zal'k niet missen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 09:47   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze is puur kwaliteit. klasse appart ... kan met een handvol hele grote mee.
Schrijft ze haar nummers zelf?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be