Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2008, 17:29   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Ahmed Aboutaleb nieuwe bugemeester Rotterdam

Tenminste, dat zegt Gerd Leers tegenover De Limburger. De Giuliani van het Vrijthof moest zijn meerdere erkennen in de staatssecretaris van Sociale Zaken. De twee andere kandidaten, te weten Geert Dales en een leefbare, vielen al eerder af voor de burgemeesterspost van 010. Wel opvallend, in de peilingen mag de PvdA dan geen rol van betekenis meer spelen, maar van de vier grote steden in dit land worden er wel gewoon drie burgemeesters door de PvdA geleverd.



Het is hem gegund, maar wat moet een Amsterdammer in Rotterdam ?

bron: GeenStijl
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 18:01   #2
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:14   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Van de RTL-site:

Nog geen vijf jaar geleden kenden maar weinig mensen Ahmed Aboutaleb, toen hij Rob Oudkerk opvolgde als Amsterdamse wethouder van onderwijs, jeugd, werk en inkomen. Nu treedt de 47-jarige staatssecretaris van Sociale Zaken aan als nieuwe burgemeester van Rotterdam, als eerste burgemeester van Marokkaanse afkomst in Nederland.
Van GoghIn Amsterdam maakte hij vooral naam na de moord op Theo van Gogh, in november 2004. Met ziel en zaligheid probeerde hij de verwarde stad in het gareel te houden. Zijn Marokkaanse achtergrond gaf hem vooral bij de Marokkaanse Nederlanders veel gezag. Maar diezelfde achtergrond bleek uiteindelijk ook zijn grootste vijand.
BeveiligingSinds de dag van de aanslag op Van Gogh heeft Aboutaleb nooit de deur meer uit gekund zonder beveiliging. Hij woonde zelfs een tijdje niet thuis. Moslimextremisten dreigden namelijk dat het lot van Van Gogh ook de Amsterdamse wethouder van Integratie zou treffen. Aboutaleb peinsde er niet over bij de pakken neer te gaan zitten. Hij liet zich vanaf dat moment zelfs meer dan ooit zien en horen in de stad.
RotterdamTijdens zijn Amsterdamse wethouderschap sprak Aboutaleb al zijn steun uit voor de 'Rotterdamse aanpak' van problemen in de havenstad. Hij stelde zich in 2005 expliciet achter Leefbaar Rotterdam-voorman Marco Pastors en diens zoektocht naar oplossingen voor de problemen in achterstandsbuurten. "Hij is met warme intenties betrokken bij de stad, wil veel veranderen", prees de toenmalige wethouder.
DichterAhmed Aboutaleb kwam op 29 augustus 1961 ter wereld in een huis zonder water en licht in het Marokkaanse dorpje Beni Sidel. Als oudste in een gezin met zeven kinderen droomde hij er als kind van om dichter te worden. Op 15-jarige leeftijd ging hij samen met zijn familie zijn vader achterna, naar Nederland. Het vertrek zag hij als een buitenkans om armoede en pesterijen de rug toe te keren.
RTL4Een beroemd dichter is hij nooit geworden. Maar de PvdA'er bleek andere talenten te bezitten en zijn carrière kende een stormachtige ontwikkeling. Voordat hij het wethoudersstokje overnam, werkte hij al bij de gemeente Amsterdam als directeur van de sector Maatschappelijke, Economische en Culturele Ontwikkeling (MEC) van de bestuursdienst. Voor die tijd zat hij in de communicatie, onder meer als hoofd voorlichting bij de Sociaal Economische Raad. Aboutaleb begon zijn loopbaan ooit in de journalistiek, onder meer bij RVU televisie, RTL4, NOS-radio en Veronica-radio.
BruggenbouwerAls wethouder ging hij confrontaties niet uit de weg. Hij maakte zich regelmatig kwaad over de politiek in Den Haag en stak dat niet onder stoelen of banken. Maar ook toen hij als staatssecretaris van Sociale Zaken zelf deel ging uitmaken van de Haagse politieke stolp, bleef hij bekendstaan als een no-nonsense bruggenbouwer. Zijn belangrijkste streven was om fraude in de bijstand aan te pakken en meer mensen aan het werk te zetten.
TopallochtoonAboutaleb stond bij velen bekend als 'topallochtoon' en als politiek correct vertegenwoordiger van de islamitische gemeenschap. Hij bleef zich ook tijdens zijn wethouderschap inzetten voor een betere verhouding tussen moslims en niet-moslims. In 2007 onderscheidde koning Mohammed VI van Marokko de politicus met een lintje, voor zijn bijdrage aan de positieve beeldvorming van Marokkanen in Nederland.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:15   #4
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Tja als die persoon volledig geïntegreerd is en geen moslim dan maakt mij zijn naam en afkomst weinig uit...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:31   #5
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het zat er al aan te komen. Maar ik misgun het hem in geen geval. De stedenkoek wordt nog steeds verdeeld tussen de regeringspartijen, als gebruikelijk. Achter de schermen wordt heel wat afgelobby't
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:40   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

ik zit nog in shock.

Een paar jaar geleden waren we aan 't bluffen dat Amsterdam uiteindelijk wel eens een Marokkaanse burgemeester zou krijgen.

en nu is het Rotjeknor.

Ja, vast een leuke man hoor, die Ahmed.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:52   #7
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Zolang hij niet in habijt rondloopt maar in maatpak, is er geen enkel probleem. We geven hem het voordeel van twijfel en ik hoop dat hij het goed zal doen!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 21:00   #8
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Tenminste, dat zegt Gerd Leers tegenover De Limburger. De Giuliani van het Vrijthof moest zijn meerdere erkennen in de staatssecretaris van Sociale Zaken. De twee andere kandidaten, te weten Geert Dales en een leefbare, vielen al eerder af voor de burgemeesterspost van 010. Wel opvallend, in de peilingen mag de PvdA dan geen rol van betekenis meer spelen, maar van de vier grote steden in dit land worden er wel gewoon drie burgemeesters door de PvdA geleverd.



Het is hem gegund, maar wat moet een Amsterdammer in Rotterdam ?

bron: GeenStijl
Iedereen weet dat onze steden en dan vooral de driehoek "Rotterdam-Den Haag-Amsterdam" vergeven zijn van de islamitische allochtonen en die stemmen natuurlijk PvdA, hoe kan het ook anders. Niet dat ik aan bepaalde kwaliteiten van Aboutaleb twijfel maar ik heb gewoon aan grondige afkeer van de PvdA....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 21:07   #9
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.466
Standaard

Slechte zaak: Iemand met twee paspoorten hoort wat mij betreft geen burgemeester van een Nederlandse stad te zijn.
__________________
VSSE, kijk goed mee:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 21:19   #10
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, vast een leuke man hoor, die Ahmed.
Nee, niet omdat hij Marokkaan is, maar hij is een ontzettend autoritair figuur. Daar kan Rotterdam nog mee gaan lachen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:31   #11
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Iedereen weet dat onze steden en dan vooral de driehoek "Rotterdam-Den Haag-Amsterdam" vergeven zijn van de islamitische allochtonen en die stemmen natuurlijk PvdA, hoe kan het ook anders. Niet dat ik aan bepaalde kwaliteiten van Aboutaleb twijfel maar ik heb gewoon aan grondige afkeer van de PvdA....
En ik ben zelf niet zo'n fan van de islam.

PvdA kan goeie dingen hebben, en een Marokkaan ook.

Maar PvdA+islam? hmm.. dunno.
Een evolutie die we vijf jaar terug alleen maar konden vrezen.

Maar vertel aub méér over Aboetaleb graag.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:31   #12
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Nee, niet omdat hij Marokkaan is, maar hij is een ontzettend autoritair figuur. Daar kan Rotterdam nog mee gaan lachen.
Ik bedoel: Sjaax, tell me more, aub.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:32   #13
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Tja als die persoon volledig geïntegreerd is en geen moslim dan maakt mij zijn naam en afkomst weinig uit...
Natuurlijk is hij wel een moslim.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:38   #14
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Nee, niet omdat hij Marokkaan is, maar hij is een ontzettend autoritair figuur. Daar kan Rotterdam nog mee gaan lachen.
Wat ik hoop is dat een autoritair karakter een autoritair optreden met zich brengt. En dat wij dan eens kunnen gaan lachen want hij kent zijn Riffijnse landsrakkers beter dan de meesten.

PvdA is zeker niet de lekkerste partij, dat weten we allemaal. En wat Marokkaanse jongeren stemmen weet ik niet, misschien stemmen ze wel helemaal niet!
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 00:23   #15
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik bedoel: Sjaax, tell me more, aub.
Voorbeeld:
Citaat:
Op Vrijdagavond 25 april 2008 zat Ahmed Aboutaleb bij Pauw & Witteman. Bekijk op “uitzending gemist” eens de 40 seconden na 7:30. Dan zien we Aboutaleb zeggen dat hij niet van generaliseren houdt. En dat doet hij als een typische moslim: intimiderend.


Aboutaleb nam afstand van haatschreeuwer Fawaz, vooral vanwege de “imagoschade” die moslims en Marokkanen volgens hem vanwege deze imam oplopen.

Waarop Jeroen Pauw over Fawaz dit zei: “Er zijn heel veel mensen die zeggen: dat is het ware gezicht van de islam. Dat is het dus echt.”

Op dat moment kreeg Aboutaleb de onverzettelijkheid van de echte moslimstrijder over zich. In hem voer een autoritaire ongenaakbaarheid en hooghartigheid , die autochtone Hollandse baasjes sinds de jaren 1960 afgeleerd hebben. Heilig verontwaardigd zei hij: “Dat is niet het ware gezicht van de islam. Want hier zit ook een moslim. En pas dus op met dat soort generaliserende opmerkingen. Ik ben ook moslim. En ik meen ook dat ik het ware gezicht van de islam laat zien. Dus dat zijn generalisaties die geen pas geven.”
Bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6018

Nog een indruk:
Citaat:
alib / 12-04-2007 21:11
@Helena
En we horen ook niets over Aboutaleb omdat hij een macho-mannetje is en af en toe een lekker autoritaire uitspraak doet (in de trant van: 'wie zich niet aan wil passen moet maar vertrekken').
Bron: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/121257
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 07:03   #16
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Dat van wie zich niet wil aanpassen moet maar vertrekken vind ik wel leuk.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 07:30   #17
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Nederlanders zullen gedacht hebben : "'Gewezen stroper is de beste boswachter".
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 07:36   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nederlanders zullen gedacht hebben : "'Gewezen stroper is de beste boswachter".
wat heeft hij mss uitgestoken vroeger?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 07:59   #19
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Tenminste, dat zegt Gerd Leers tegenover De Limburger. De Giuliani van het Vrijthof moest zijn meerdere erkennen in de staatssecretaris van Sociale Zaken. De twee andere kandidaten, te weten Geert Dales en een leefbare, vielen al eerder af voor de burgemeesterspost van 010. Wel opvallend, in de peilingen mag de PvdA dan geen rol van betekenis meer spelen, maar van de vier grote steden in dit land worden er wel gewoon drie burgemeesters door de PvdA geleverd.



Het is hem gegund, maar wat moet een Amsterdammer in Rotterdam ?

bron: GeenStijl
gefeliciteerd Ahmed Aboutaleb.

(nu zullen vele grote lichten wel zitten te vloeken zoals gwoonlijk, maar laat ze doen)
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 08:01   #20
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dat van wie zich niet wil aanpassen moet maar vertrekken vind ik wel leuk.
leuk ?
het gaat hier niet om een grap.
Aboutaleb richtte zich tegen diegenen die zich niet wensen aan te passen en daar heeft hij groot gelijk.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be