Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2015, 23:27   #1
Nebuchadnezzar
Vreemdeling
 
Nebuchadnezzar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2015
Berichten: 5
Standaard Wat eet jij bio of industrieel voedsel?

Heeft u enig idee wie of wat er met uw eten is gemoeid voordat het bij u in de kookpot ligt? Elke stofje heeft een bepaald effect. Zo ook met de chemicaliën in uw eten. Weet u wel wat er over uw voedsel gespoten wordt om het allemaal schoon en netjes te houden? Vijftig jaar geleden gebruikten ze ook allerlei chemicaliën voor ons voedsel en wat blijkt….Oh jee…dat bleek toch wel heeeel slecht te zijn voor de grond, het water en het leven! (dus ook onze lichamen). Als je denkt dat we nu vijftig jaar verder alles op orde hebben…nou ik denk ik zelf van niet.

Wist u wel dat enkele dagen geleden (28-05-2015 geschreven) de Europese Unie hun plan heeft laten varen om hormoon-verstorende chemicaliën in pesticiden beter te reguleren en om velen daarvan eruit te halen? Dit is gedaan onder druk van Amerika die dreigden dat de Trans-Atlantische Handelsovereenkomst dan ‘beschadigd kan raken’. Lang heeft Europa gevochten tegen het invoeren van GMO’s (genetisch gemodificeerde organismen), deze worden in steeds grotere aantallen toegestaan. Monsanto, het bedrijf dat vooral bekend staat om zijn GMO’s heeft een leger van lobbyisten lopen om agenda en marktwerking door te drukken. Er moet niets mis zijn met GMO’s, aldus Monsanto. Maar een label op uw eten die aangeeft of u een GMO producten eet of niet, dat is niet nodig! U, de consument, hoeft dat niet te weten. Want Monsanto heeft onderzoek gedaan en het is allemaal goed en hetzelfde. Dus mond open en gewoon eten en niet zeuren! En als je wel wat te zeuren hebt dan spannen ze je een rechtszaak aan die u uiteindelijk gaat opgeven omdat u het geld niet meer heeft om door te zetten. Monsanto spant zelfs activisten een rechtszaak aan om ‘activisme tegen Monsanto’ te ontmoedigen.

Voedselallergieën, geheugenverlies, verlaagt het IQ, maakt depressief, diabetes, kanker, autisme, obesitas, parkinson, onvruchtbaarheid, geboorteafwijkingen, alzheimer. Allen vormen van ontaarding in het lijf gelinkt aan verschillende pesticiden. Het trieste eraan is dat mensen met een laag inkomen gedoemd zijn laag geprijsde producten te kopen. Je kunt mij gewoon niet wijsmaken dat een variatie van chemicaliën dagelijks binnenkrijgen uiteindelijk geen effect heeft op je lijf (e.g. hersenen, organen, spieren, bloed(vaten) e.d.). Zou jij een eetlepel van een random pesticide gewoon innemen dan ga je een heel ellendige tijd tegemoet en met een beetje mazzel vlot dood. Structureel toch minuscule hoeveelheden binnenkrijgen kan gewoon niet bevorderlijk zijn. Maar…GMO’s eten is geen probleem, ondanks de talloze negatieve resultaten en verhalen. Pesticiden? Joh? Zeur je daar nu ook al over? Maak het toch allemaal niet zo moeilijk…
Nebuchadnezzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 00:18   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebuchadnezzar Bekijk bericht
Heeft u enig idee wie of wat er met uw eten is gemoeid voordat het bij u in de kookpot ligt? Elke stofje heeft een bepaald effect. Zo ook met de chemicaliën in uw eten. Weet u wel wat er over uw voedsel gespoten wordt om het allemaal schoon en netjes te houden? Vijftig jaar geleden gebruikten ze ook allerlei chemicaliën voor ons voedsel en wat blijkt….Oh jee…dat bleek toch wel heeeel slecht te zijn voor de grond, het water en het leven! (dus ook onze lichamen). Als je denkt dat we nu vijftig jaar verder alles op orde hebben…nou ik denk ik zelf van niet.

Wist u wel dat enkele dagen geleden (28-05-2015 geschreven) de Europese Unie hun plan heeft laten varen om hormoon-verstorende chemicaliën in pesticiden beter te reguleren en om velen daarvan eruit te halen? Dit is gedaan onder druk van Amerika die dreigden dat de Trans-Atlantische Handelsovereenkomst dan ‘beschadigd kan raken’. Lang heeft Europa gevochten tegen het invoeren van GMO’s (genetisch gemodificeerde organismen), deze worden in steeds grotere aantallen toegestaan. Monsanto, het bedrijf dat vooral bekend staat om zijn GMO’s heeft een leger van lobbyisten lopen om agenda en marktwerking door te drukken. Er moet niets mis zijn met GMO’s, aldus Monsanto. Maar een label op uw eten die aangeeft of u een GMO producten eet of niet, dat is niet nodig! U, de consument, hoeft dat niet te weten. Want Monsanto heeft onderzoek gedaan en het is allemaal goed en hetzelfde. Dus mond open en gewoon eten en niet zeuren! En als je wel wat te zeuren hebt dan spannen ze je een rechtszaak aan die u uiteindelijk gaat opgeven omdat u het geld niet meer heeft om door te zetten. Monsanto spant zelfs activisten een rechtszaak aan om ‘activisme tegen Monsanto’ te ontmoedigen.

Voedselallergieën, geheugenverlies, verlaagt het IQ, maakt depressief, diabetes, kanker, autisme, obesitas, parkinson, onvruchtbaarheid, geboorteafwijkingen, alzheimer. Allen vormen van ontaarding in het lijf gelinkt aan verschillende pesticiden. Het trieste eraan is dat mensen met een laag inkomen gedoemd zijn laag geprijsde producten te kopen. Je kunt mij gewoon niet wijsmaken dat een variatie van chemicaliën dagelijks binnenkrijgen uiteindelijk geen effect heeft op je lijf (e.g. hersenen, organen, spieren, bloed(vaten) e.d.). Zou jij een eetlepel van een random pesticide gewoon innemen dan ga je een heel ellendige tijd tegemoet en met een beetje mazzel vlot dood. Structureel toch minuscule hoeveelheden binnenkrijgen kan gewoon niet bevorderlijk zijn. Maar…GMO’s eten is geen probleem, ondanks de talloze negatieve resultaten en verhalen. Pesticiden? Joh? Zeur je daar nu ook al over? Maak het toch allemaal niet zo moeilijk
Spijkers en koppen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 00:44   #3
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Geen dagelijkse portie pesticiden voor mij. Neen, dank u!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 29 mei 2015 om 00:45.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 04:22   #4
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Wat wil je nu in feite zeggen ?
Dat pesticiden ongezond zijn ? Denk je niet dat we dat al weten ?
Maar is bio wel beter ?
Laten we eens naar de gemiddelde levensduur kijken van landen die geen (of minder) pesticiden gebruiken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 08:04   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wat wil je nu in feite zeggen ?
Dat pesticiden ongezond zijn ? Denk je niet dat we dat al weten ?
Maar is bio wel beter ?
Laten we eens naar de gemiddelde levensduur kijken van landen die geen (of minder) pesticiden gebruiken .
We kunnen ook gewoon 100 jaar terugkijken.
Alles puur natuur.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 08:37   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wat wil je nu in feite zeggen ?
Dat pesticiden ongezond zijn ? Denk je niet dat we dat al weten ?
Maar is bio wel beter ?
Laten we eens naar de gemiddelde levensduur kijken van landen die geen (of minder) pesticiden gebruiken .
Inderdaad, dat lijkr er meer op!
Citaat:
Wat eet jij bio of industrieel voedsel?
Beiden kunnen aanvaardbaar zijn, mits voorwaarden.
Mijn persoonlijke mening en voorkeur is niet als maatstaf: "me voeden". Mijn ding is eerder "lekker eten". Het verschil zal velen wellicht ontgaan.
Geef mij maar een rossini gebraad in bladerdeeg, zeer seignant opgediend en begeleid door een gratin dauphinois.
Then we are talking! ...and fuck the maffia nutrition calorie facts.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 18:03   #7
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebuchadnezzar Bekijk bericht
Wist u wel dat enkele dagen geleden (28-05-2015 geschreven) de Europese Unie hun plan heeft laten varen om hormoon-verstorende chemicaliën in pesticiden beter te reguleren en om velen daarvan eruit te halen? Dit is gedaan onder druk van Amerika die dreigden dat de Trans-Atlantische Handelsovereenkomst dan ‘beschadigd kan raken’.
Heb je een bron aub?
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 18:05   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

100% alles bio eten is simpelweg te duur en voorbehouden voor rijken. Ga maar eens shoppen in een bio-planet zoals je in een gewone supermarkt zou shoppen, je valt achterover wanneer je afrekent aan de kassa...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 18:11   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Jumbo en/of Carrefour zijn/is prima voor mij
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 01:36   #10
Nebuchadnezzar
Vreemdeling
 
Nebuchadnezzar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2015
Berichten: 5
Standaard

Aan: Paddenstoel

http://www.elephantjournal.com/2015/...r-us-pressure/

http://www.theguardian.com/environme...cuments-reveal

http://www.ibtimes.com/ttip-controve...armful-1935564

sinds een aantal dagen staat het internet er redelijk vol mee.
http://www.lunaticoutpost.com/ is soms redelijk vlot met nieuws.
Laat je er a.u.b. niet gek door maken, er staat heel wat...naja...bijzonder spul op.
Nebuchadnezzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 01:43   #11
Nebuchadnezzar
Vreemdeling
 
Nebuchadnezzar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2015
Berichten: 5
Standaard

Oh en trouwens...100% Bio kopen is niet enkel voorbehouden voor rijken.
Naja...het is maar in welke situatie je jezelf hebt verweven.
Ik spendeer, samen met mijn vriendin, rond de 400 euro aan voedsel elke maand.
Alles is biologisch...maar ik probeer niemand wat door de keel te drukken.
Ik vertrouw de hele godganse zaak niet. Rare guerilla praktijken op het gebied van wetten en regelingen doordrukken, simpelweg niet luisteren naar de opinie van een volk en gezondheid dat ondergeschikt is aan geld...

Maar voor diegene die op minima niveau level, dus 10% boven bijstandsniveau, ja daar wordt het vrij lastig voor. Evenals talloze gezinnen hier in Nederland. Dus ik ben het grotendeels met je eens Hypochonder. Maar rijk ben ik niet. Werk in de zorg en verdien nu rond de 1800 per maand. Kom er prima van rond, maar ik heb dan geen kinderen, geen zware huur of hypotheek o.i.d.
Nebuchadnezzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 02:08   #12
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebuchadnezzar Bekijk bericht
Ik vertrouw de hele godganse zaak niet.
Ja, dat komt ervan als ge geen wetenschappelijke kennis hebt. Dan gaat ge in de grootste zever geloven, zoals alles wat ge hier zit te verkopen.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 06:49   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebuchadnezzar Bekijk bericht
Oh en trouwens...100% Bio kopen is niet enkel voorbehouden voor rijken.
Naja...het is maar in welke situatie je jezelf hebt verweven.
Ik spendeer, samen met mijn vriendin, rond de 400 euro aan voedsel elke maand.
Alles is biologisch...maar ik probeer niemand wat door de keel te drukken.
Ik vertrouw de hele godganse zaak niet. Rare guerilla praktijken op het gebied van wetten en regelingen doordrukken, simpelweg niet luisteren naar de opinie van een volk en gezondheid dat ondergeschikt is aan geld...

Maar voor diegene die op minima niveau level, dus 10% boven bijstandsniveau, ja daar wordt het vrij lastig voor. Evenals talloze gezinnen hier in Nederland. Dus ik ben het grotendeels met je eens Hypochonder. Maar rijk ben ik niet. Werk in de zorg en verdien nu rond de 1800 per maand. Kom er prima van rond, maar ik heb dan geen kinderen, geen zware huur of hypotheek o.i.d.

Dat begrijp ik en iedereen doet wat hij wil. Denk je verder dat alle bio producten zomaar 100% te vertrouwen zijn en dat ze er niet mee sjoemelen, dat ze dus een bio-label op niet bio voedsel kleven om meer winst te maken? Eerlijk gezegd twijfel ik er geen seconde aan dat dat gebeurt. Trouwens, zwaar geraffineerd en of gesuikerd voedsel is en blijft ongezond, of dat nu bio is of niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 14:20   #14
Nebuchadnezzar
Vreemdeling
 
Nebuchadnezzar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2015
Berichten: 5
Standaard

Ha ha ha ha ha Troubadour. Uw heeft kennelijk een buitengewoon doortastend intellect. Ik duik nu in een hoek en bibber in onwetendheid. Want gij bezit kennis en waarheid die mijn ogen slechts verblinden. Oh grote heer, alleen uw eerste reactie al: "Ja, dat komt ervan als ge geen wetenschappelijke kennis hebt. Dan gaat ge in de grootste zever geloven, zoals alles wat ge hier zit te verkopen."

Nimmer in mijn leven heb ik ooit zo'n wetenschappelijk antwoord ontvangen.
Mijn dank, mijn dank.

Aan Hypochonder: Ik denk dat er heel veel gesjoemeld wordt. En ik deel je mening over suiker en geraffineerd voedsel. Suiker is dan ook heel verslavend. Maar goed. Soms weet ik niet of al deze rare fratsen en guerilla lobbyisme gedaan worden omdat enkele organisaties, zoals Monsanto, een heel zorgwekkende agenda hebben. Of dat ze gewoon echt geloven dat wat ze doen uiteindelijk goed is en dat de middelen het doel heiligt

Laatst gewijzigd door Nebuchadnezzar : 30 mei 2015 om 14:21.
Nebuchadnezzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 14:55   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Ja, dat komt ervan als ge geen wetenschappelijke kennis hebt. Dan gaat ge in de grootste zever geloven, zoals alles wat ge hier zit te verkopen.
Hij is wat hysterisch. Maar dat er veel troep in voeding zit, is niet iets wat je kan ontkennen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 15:04   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hij is wat hysterisch. Maar dat er veel troep in voeding zit, is niet iets wat je kan ontkennen.
En dan gaan we eens kijken hoe goed natuurvolkeren het doen kwa gezondheid en levenskwaliteit op latere leeftijd... neme de San, of een aantal amazone-stammen, of papua nieuw guineers. Die worden allemaal 100 jaar+ en springen op hun 99 nog Tarzangewijs van de ene boom naar de andere.

De grootindustrie heeft alle redenen om ons zo lang mogelijk te laten consumeren. En geen enkele om ons te snel laten dood te vallen.

Point in case, waarom denkt U dat de milieumaatregelen er toch doorgedrukt kunnen worden?
Niet omdat een paar greenpissers zich aan een hek vastketenen hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 15:05   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan gaan we eens kijken hoe goed natuurvolkeren het doen kwa gezondheid en levenskwaliteit op latere leeftijd... neme de San, of een aantal amazone-stammen, of papua nieuw guineers. Die worden allemaal 100 jaar+ en springen op hun 99 nog Tarzangewijs van de ene boom naar de andere.

De grootindustrie heeft alle redenen om ons zo lang mogelijk te laten consumeren. En geen enkele om ons te snel laten dood te vallen.

Point in case, waarom denkt U dat de milieumaatregelen er toch doorgedrukt kunnen worden?
Niet omdat een paar greenpissers zich aan een hek vastketenen hoor.
Ja, want de reden dat wij hier "oud" worden heeft enkel en alleen te maken met onze voeding....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 16:09   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja, want de reden dat wij hier "oud" worden heeft enkel en alleen te maken met onze voeding....
Lichaamsbeweging zal het voor de meesten niet zijn. Niet veel olympische kampioenen die de 100 halen he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 16:13   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Lichaamsbeweging zal het voor de meesten niet zijn. Niet veel olympische kampioenen die de 100 halen he.
Het is een combinatie van meerdere zaken hé.

Maar lichaamsbeweging is wel degelijk erg belangrijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 22:28   #20
Nebuchadnezzar
Vreemdeling
 
Nebuchadnezzar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2015
Berichten: 5
Standaard

Dat we ouder worden is zeker een feit. Ik hoor velen die dit als een soort argument gebruiken om de 'ernst' van pesticiden en gmo's een beetje terug te schroeven. Maar je kan het ook vanuit een ander perspectief plaatsen door jezelf af te vragen: "Hoe ik oud wil worden." De consumptie van medicatie stijgt als maar door. Zoveel mensen nemen medicatie. 'Even een aspirientje,' en daarbij slikken ouderen ook heel veel medicatie. In zo'n mate zelfs dat Waterschappen e.d. zich verbaasd vonden staan toen ze opmerkten dat er steeds hogere concentraties medicamenteuze stoffen in het afvalwater zit. (en dat schijnt best lastig te filteren zijn).

Continue klachten duiden op een onderliggend iets dat het veroorzaakt en wat ook veroorzaakt is want anders kan het niet bestaan. We denken zoveel te weten, maar de wetenschap is nog druk druk druk bezig met het uitpluizen hoe onze chemie werkt en wat voor invloed die kan hebben op de gemoedstoestand, je lichaam of geestelijk welzijn. En ik denk dat deze stoffen het effect hebben dat je op latere leeftijd fysieke klachten ontwikkeld in de eerste plaats en/of mentale klachten op de tweede plaats.
Nebuchadnezzar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be