Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2016, 07:46   #4301
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.huffingtonpost.co.uk/entr...D-858946427_uk

Ziezo...de datum is ongeveer bekend.
Brits PM May heeft nu in het openbaar gezegd dat het VK zijn "artikel 50" zal indienen tegen april 2017.

Het is wat laat,maar het is wat het is.

Daarmee kan iedereen nu verder.

De Britten zijn intern bezig met hun huiswerk.,hopelijk de Eu ook...
Als je een referendum houdt over een Brexit ,na een paar jaar voorbereiding, dan ligt er toch een plan klaar.
Lady Maybe kon het werk van haar voorgangers zo overnemen.
Het grootste probleem was dat die voorgangers met de noorderzon vertrokken.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2016, 09:40   #4302
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, de Engelse aanwezigheid wordt nog net geduld.
Dat lijkt me een goede zaak te zijn, vooropgesteld dat we geen bruggen verbranden.
Vlaanderen doet veel en goede zaken met het UK.
De winsten daarvan kunnen we niet missen.
BDW en de N-VA laten hier een kans liggen om uit te leggen wat hun politieke-broeders van over het kanaal van plan zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=aVTp6TSKN0U
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 15:10   #4303
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard Crisis binnen Ukip

Het gaat niet te best bij de Brexit lovers van UKIP. Nadat Farage zijn kap over de haag smeet is er een tante miep in zijn plaats gekomen die na 18 dagen al ontslag nam wegens 'persoonlijke redenen'. En vandaag is er in het EP tijdens een vergadering onder UKIP leden zelfs zo een hoogoplopende ruzie geweest dat een parlementslid een pak rammel heeft gekregen van een ander Ukip parlementslid. Resultaat : hij is in levensgevaar.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...op-hoofd.dhtml
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:05   #4304
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

UKIP is al een tijdje irrelevant geworden,namelijk op de dag dat haar illustere vorige voorzitter,de heer Farage,aangaf dat het welletjes was.(hij wilde "zijn leven" terug,met zijn gage van bij het EP moet dat voorlopig wel lukken).

Ondertussen staat de Britse PM,mevrouw May,steeds steviger in haar schoenen,vastbesloten om het resultaat van het referendum,hoezeer het haar persoonlijk waarschijnlijk tegen de borst stootte,dan maar uit te voeren....

Ze is er nog steeds in geslaagd,tornogtoe toch,om de dwaze mannetjes in haar eigen conservatieve partij (ik denk speciaal aan Jommeke)aan banden te leggen,UKIP in zijn eigen dwaasheid te laten gaarkoken,en lijkt me zelfs bezig om haar agenda aan de EU op te leggen in plaats van omgekeerd.....

Ze heeft al maanden gewonnen om haar strategie op te zetten omdat er NIEMAND,in GANS de EU opstaat die vlakaf mededeelt aan de eilandbewoners dat het zo,en zo,en tegen die datum,ZAL gebeuren.Dat is nochtans het enige waarop deserteurs recht zouden mogen hebben.

De tafels lijken me al gekeerd,ik zie sterkte in Londen en ......niks......in Brussel en Straatsburg.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2016 om 20:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:15   #4305
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
UKIP is al een tijdje irrelevant geworden,namelijk op de dag dat haar illustere vorige voorzitter,de heer Farage,aangaf dat het welletjes was.(hij wilde "zijn leven" terug,met zijn gage van bij het EP moet dat voorlopig wel lukken).

Ondertussen staat de Britse PM,mevrouw May,steeds steviger in haar schoenen,vastbesloten om het resultaat van het referendum,hoezeer het haar persoonlijk waarschijnlijk tegen de borst stootte,dan maar uit te voeren....

Ze is er nog steeds in geslaagd,tornogtoe toch,om de dwaze mannetjes in haar eigen conservatieve partij (ik denk speciaal aan Jommeke)aan banden te leggen,UKIP in zijn eigen dwaasheid te laten gaarkoken,en lijkt me zelfs bezig om haar agenda aan de EU op te leggen in plaats van omgekeerd.....

Ze heeft al maanden gewonnen om haar strategie op te zetten omdat er NIEMAND,in GANS de EU opstaat die vlakaf mededeelt aan de eilandbewoners dat het zo,en zo,en tegen die datum,ZAL gebeuren.Dat is nochtans het enige waarop deserteurs recht zouden mogen hebben.

De tafels lijken me al gekeerd,ik zie sterkte in Londen en ......niks......in Brussel en Straatsburg.
Wat had u dan verwacht van Brussel en Straatsburg?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:18   #4306
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wat had u dan verwacht van Brussel en Straatsburg?

Een denkoefening VOORAF zodat uittredende lidstaten(deserteurs) krijgen waar ze recht op hebben.Na indiening van hun "artikel 50" treedt een niet-negocieerbaar draaiboek in werking dat de zaak in 3 jaar (zie je,ik ben genereus) regelt en afwikkelt.(bemerk NIET ONDERHANDELBAAR)


Dat is NIET wat zal gebeuren....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 21:49   #4307
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
UKIP is al een tijdje irrelevant geworden,namelijk op de dag dat haar illustere vorige voorzitter,de heer Farage,aangaf dat het welletjes was.(hij wilde "zijn leven" terug,met zijn gage van bij het EP moet dat voorlopig wel lukken).

Ondertussen staat de Britse PM,mevrouw May,steeds steviger in haar schoenen,vastbesloten om het resultaat van het referendum,hoezeer het haar persoonlijk waarschijnlijk tegen de borst stootte,dan maar uit te voeren....

Ze is er nog steeds in geslaagd,tornogtoe toch,om de dwaze mannetjes in haar eigen conservatieve partij (ik denk speciaal aan Jommeke)aan banden te leggen,UKIP in zijn eigen dwaasheid te laten gaarkoken,en lijkt me zelfs bezig om haar agenda aan de EU op te leggen in plaats van omgekeerd.....

Ze heeft al maanden gewonnen om haar strategie op te zetten omdat er NIEMAND,in GANS de EU opstaat die vlakaf mededeelt aan de eilandbewoners dat het zo,en zo,en tegen die datum,ZAL gebeuren.Dat is nochtans het enige waarop deserteurs recht zouden mogen hebben.

De tafels lijken me al gekeerd,ik zie sterkte in Londen en ......niks......in Brussel en Straatsburg.
Haar agenda bestond eruit om in maart 2017 officieel artikel 50 in te roepen maar ondertussen al pré onderhandelingen te hebben met de EU. Op dat laatste heeft de EU al een duidelijk antwoord gegeven: Fuck off.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 21:58   #4308
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
UKIP is al een tijdje irrelevant geworden,namelijk op de dag dat haar illustere vorige voorzitter,de heer Farage,aangaf dat het welletjes was.(hij wilde "zijn leven" terug,met zijn gage van bij het EP moet dat voorlopig wel lukken).

Ondertussen staat de Britse PM,mevrouw May,steeds steviger in haar schoenen,vastbesloten om het resultaat van het referendum,hoezeer het haar persoonlijk waarschijnlijk tegen de borst stootte,dan maar uit te voeren....

Ze is er nog steeds in geslaagd,tornogtoe toch,om de dwaze mannetjes in haar eigen conservatieve partij (ik denk speciaal aan Jommeke)aan banden te leggen,UKIP in zijn eigen dwaasheid te laten gaarkoken,en lijkt me zelfs bezig om haar agenda aan de EU op te leggen in plaats van omgekeerd.....

Ze heeft al maanden gewonnen om haar strategie op te zetten omdat er NIEMAND,in GANS de EU opstaat die vlakaf mededeelt aan de eilandbewoners dat het zo,en zo,en tegen die datum,ZAL gebeuren.Dat is nochtans het enige waarop deserteurs recht zouden mogen hebben.

De tafels lijken me al gekeerd,ik zie sterkte in Londen en ......niks......in Brussel en Straatsburg.
May is aan het genieten van haar 6 months of glory (tot ze artikel 50 inroept).
Daarna zal het bonen vreten zijn.

Ondertussen heeft ze den Boris eens te kakken gezet: dat is haar grootste verdienste tot nu toe:

http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7345961.html
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 18:55   #4309
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
UKIP is al een tijdje irrelevant geworden,namelijk op de dag dat haar illustere vorige voorzitter,de heer Farage,aangaf dat het welletjes was.(hij wilde "zijn leven" terug,met zijn gage van bij het EP moet dat voorlopig wel lukken).

Ondertussen staat de Britse PM,mevrouw May,steeds steviger in haar schoenen,vastbesloten om het resultaat van het referendum,hoezeer het haar persoonlijk waarschijnlijk tegen de borst stootte,dan maar uit te voeren....

Ze is er nog steeds in geslaagd,tornogtoe toch,om de dwaze mannetjes in haar eigen conservatieve partij (ik denk speciaal aan Jommeke)aan banden te leggen,UKIP in zijn eigen dwaasheid te laten gaarkoken,en lijkt me zelfs bezig om haar agenda aan de EU op te leggen in plaats van omgekeerd.....

Ze heeft al maanden gewonnen om haar strategie op te zetten omdat er NIEMAND,in GANS de EU opstaat die vlakaf mededeelt aan de eilandbewoners dat het zo,en zo,en tegen die datum,ZAL gebeuren.Dat is nochtans het enige waarop deserteurs recht zouden mogen hebben.

De tafels lijken me al gekeerd,ik zie sterkte in Londen en ......niks......in Brussel en Straatsburg.
Ondertussen is de pond vandaag gekelderd tot 1.11 zijn laagste peil in 31jaar. Alleen maar omdat May een datum voorop schoof en men is nog niet begonnen. May is geen Thatcher en gaat zich vastrijden in de shit die alle anderen die zijn gaan lopen voor haar hebben achtergelaten.

Iedereen gaat verliezen, vooral de UK.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 19:04   #4310
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kopen in de UK is wel interessanter geworden
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 19:15   #4311
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kopen in de UK is wel interessanter geworden
Verkopen aan de UK niet. Bovendien staan ze er op industrieel gebied zéér zwak voor en moeten veel importeren. De import gaat duurder worden en de prijzen in de winkels ook. Dus gaat de koopkracht dalen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 19:27   #4312
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Verkopen aan de UK niet. Bovendien staan ze er op industrieel gebied zéér zwak voor en moeten veel importeren. De import gaat duurder worden en de prijzen in de winkels ook. Dus gaat de koopkracht dalen.
Ook kwa voedselproductie is het in de UK niet goed gesteld. Ze importeren heel veel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 19:39   #4313
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kopen in de UK is wel interessanter geworden
Inderdaad...
De exportindustrie van het VK zit al een paar maanden "op steroiden" omdat het pond goedkoper aan het worden is.

Maar,zoals met alle drugs,weet iedereen dat het verhaal eindig is....investeringen en recruteringen zijn "on hold".

Mevrouw May heeft in recente toespraken al afstand genomen van het onversneden "vrije markt" denken van illustere voorgangster M.Thatcher waarmee ze wel eens vergeleken wordt.

Mevrouw Thatcher moest werken in een economische omgeving van toenemende samenwerking binnen de EU (waar zij genadeloos ieder en elk voordeeltje voor het VK uit probeerde te persen zonder zelf veel toe te geven).
Mevrouw May moet nu werken met de realiteit van zich afsluitende samenwerking met de EU....
Een andere realiteit is dat het VK de komende jaren zijn "waardevolle migranten"(typisch ,de Europeanen) zal verliezen ,de emigratie van jonge hoogopgeleide Britten naar de "Angelsaksische wereld" verder zal gaan,en het eiland riskeert te blijven zitten met inwoners van......euhm.....mindere kwaliteit.

Of...hoe je van een 2de rangs macht kunt vervallen tot .......irrelevant...
DAT is het probleem waar de PM aan werkt....en ze weet het ongetrwijfeld wel.

Misschien beseft zelfs Jommeke het wel.

Maar ik hoop ondertussen dat onze EU-bestuurderen zich daar niet te veel van anatrekken.Het zwaartepunt van de EU verschuift naar het Oosten en de zwaarste problemen zitten in het Zuiden.....werk genoeg daar.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 20:50   #4314
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ook kwa voedselproductie is het in de UK niet goed gesteld. Ze importeren heel veel.
Niettegenstaande hebben ze een werkloosheid van amper 5 procent. Men beschouwt 3 procent economisch als geen werkloosheid omdat dat de minimale buffer is van vraag en aanbod op de tewerkstellingsmarkt. Zij zitten daar dus zéér dicht tegen.

Het is dan ook onbegrijpelijk dat ze zo tekeer gaan tegen immigranten, zelfs tegen top researchers, bankiers, universitairen etc. Erger is dat de regering bedrijven wil verplichten een register aan te leggen van de niet natieve UK werknemers. Dat is iets wat men zou kunnen verwachten in een niet zo democratisch land en geeft zelfs een wrang smaakgevoel.

Voor veel top immigranten van de City, universitairen en bedrijven die afhangen van research hoeft het zelfs niet meer en zij kijken al verder dan Europa waar zulke mensen goud waard zijn.

Onbegrijpelijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 05:49   #4315
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Het is interessant te lezen hoe de Britse PM schijnt te moeten kiezen tussen een "hard" brexit en een "soft" brexit.
ALs de EU op haar strepen staat,het moment dat "artikel 50" ingeroepen wordt,dan zou het de Britten duidelijk moeten worden dat er geen "hard" of "soft" bestaat maar gewoon "Brexit",en volgens een agenda die NIET onderhandeld wordt,maar volgens een checklist die gewoonweg uitgevoerd wordt,of de Britten daar klaar voor zijn of niet.Mensen die hun opzeg indienen mogen geen enkele invloed meer hebben op de processen binnen de "bedrijfsmuren" van de EU gedurende de tijd die hen nog rest.....geen enkele!

Het zou eigenlijk jammer zijn dat er vanuit de EU hogere personen dan enkele EU-ambtenaren zich daarmee zouden moeten bezighouden.

Er zijn nu al grotere prioriteiten

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2016 om 06:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 06:13   #4316
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Vandaag begint voor het Britse Hooggerechtshof een zitting van enkele dagen ,opgezet door een groep van vooral privé-personen (die daarvoor een aanzienlijke oorlogskassa hebben moeten aanleggen).

De Britse regering zou zich,voor het inroepen van artikel 50 baseren op een "Royal prerogative",een mogelijkheid uit de duistere hoeken van de Britse wetboeken.Dat zou er op neerkomen dat een dergelijke monumentale beslissing desnoods geheel buiten de wil van-,en stemming in-, het Britse Parlement zou kunnen.

Britse Parlementairen lijken dat allemaal over zich heen te laten gaan (in de jaren 1600 lag dat wel even anders,het eindigde uiteindelijk met het hoofd van de koning en wie hem nabij stond in een mandje).

Dus gaan privé-burgers er voor zorgen dat ALLE legaliteiten,pro- of contra- tenminste vervuld worden.

UItspraak van het Britse Hooggerechtshof zou alle twijfel eensklaps kunnen verwijderen.

De man met de pruik en de rode jurk zal dus eigenlijk beslissen of het ,hier- en nu,stopt of niet.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2016 om 06:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 06:58   #4317
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vandaag begint voor het Britse Hooggerechtshof een zitting van enkele dagen, opgezet door een groep van vooral privé-personen (die daarvoor een aanzienlijke oorlogskassa hebben moeten aanleggen).

De Britse regering zou zich,voor het inroepen van artikel 50 baseren op een "Royal prerogative", een mogelijkheid uit de duistere hoeken van de Britse wetboeken. Dat zou er op neerkomen dat een dergelijke monumentale beslissing desnoods geheel buiten de wil van, -en stemming in- het Britse Parlement zou kunnen.
Britse Parlementairen lijken dat allemaal over zich heen te laten gaan (in de jaren 1600 lag dat wel even anders, het eindigde uiteindelijk met het hoofd van de koning, en wie hem nabij stond, in een mandje). Dus gaan privé-burgers er voor zorgen dat ALLE legaliteiten, -pro of contra- tenminste vervuld worden.

Uitspraak van het Britse Hooggerechtshof zou alle twijfel eensklaps kunnen verwijderen.
De man met de pruik en de rode jurk zal dus eigenlijk beslissen of het hier en nu stopt of niet.
Ik vraag me af of de Britten een plan B hebben. Terugschroeven lijkt me onmogelijk in welk geval dan ook.
Hard of soft. Het ligt niet in de verwachting dat het proper zal gespeeld worden.
Spannend, dat aftellen naar de volgende episode.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:25   #4318
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Verkopen aan de UK niet. Bovendien staan ze er op industrieel gebied zéér zwak voor en moeten veel importeren. De import gaat duurder worden en de prijzen in de winkels ook. Dus gaat de koopkracht dalen.
HET ietwat hilarische marmite incident is een eerste indicatie van wat zal komen.
Grote distributeurs als TESCO zijn buiten het VK niet groot genoeg om leveranciers van het kaliber Unilever te dwingen aan lage prijzen ,en dan nog betaald in pondjes,te leveren.

Als het VK loskoppelen van de EU economische ruimte zal de pond steeds variabelen kunnen worden.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:27   #4319
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Verkopen aan de UK niet. Bovendien staan ze er op industrieel gebied zéér zwak voor en moeten veel importeren. De import gaat duurder worden en de prijzen in de winkels ook. Dus gaat de koopkracht dalen.
HET ietwat hilarische marmite incident is een eerste indicatie van wat zal komen.
Grote distributeurs als TESCO zijn buiten het VK niet groot genoeg om leveranciers van het kaliber Unilever te dwingen aan lage prijzen ,en dan nog betaald in pondjes,te leveren.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 16:01   #4320
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
HET ietwat hilarische marmite incident is een eerste indicatie van wat zal komen.
Grote distributeurs als TESCO zijn buiten het VK niet groot genoeg om leveranciers van het kaliber Unilever te dwingen aan lage prijzen ,en dan nog betaald in pondjes,te leveren.
Denk je dat ze sterven zonder Tesco of zelfs zonder Unilever?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be