Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2014, 07:30   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Eén werkloze op twee zoekt niet actief naar werk

Ik ben benieuwd of we meer details over de studie zelf te weten gaan komen. Hoe meet men die activiteit, over wie gaat het, waarom ....

titel: Eén werkloze op twee zoekt niet actief naar werk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140313_01022578


Citaat:
Vorig jaar toonde nauwelijks één werkloze op twee voldoende inspanningen aan om werk te zoeken. Dat blijkt uit een RVA-rapport waarover La Libre Belgique en La Dernière Heure donderdag berichten.

Vorig jaar oordeelde de RVA dat slechts 53,2 pct van de evaluaties van het zoekgedrag naar werk voldoende waren. Dat is het laagste niveau sinds 2009 (53 pct).

In 2013 werden 17.140 sancties opgelegd aan werklozen, een stijging van 10,4 procent ten opzichte van 2012.

RVA heeft de impact willen meten van de activeringspolitiek op het aantal werkzoekenden die geen sancties kregen. Zelfs al hangen deze evoluties samen met andere ontwikkelingen, merkt RVA een achteruitgang bij de drie leeftijdsgroepen die betrokken zijn bij die activeringspolitiek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 07:39   #2
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of we meer details over de studie zelf te weten gaan komen. Hoe meet men die activiteit, over wie gaat het, waarom ....

titel: Eén werkloze op twee zoekt niet actief naar werk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140313_01022578
Het rapport geeft geen redenen op waarom we bij slechtere resultaten uitkomen. Flutrapport dus. Weer een mooi staaltje van bezigheidstherapie voor ambtenaren.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 07:43   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het rapport geeft geen redenen op waarom we bij slechtere resultaten uitkomen. Flutrapport dus. Weer een mooi staaltje van bezigheidstherapie voor ambtenaren.
Heb jij een link naar het rapport zelf ?
Heb jij het oorspronkelijk artikel in een van de twee Franstalige gazetten gelezen? Ik nog niet, straks wel. Staat daar meer in dan in De Standaard ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 07:44   #4
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij een link naar het rapport zelf ?
Heb jij het oorspronkelijk artikel in een van de twee Franstalige gazetten gelezen? Ik nog niet, straks wel. Staat daar meer in dan in De Standaard ?

.
Ik heb al lang het artikel gelezen in LLB. In de Standaard staat slechts een persbericht. Oervlaamse degelijkheid, zoals gewoonlijk.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 07:45   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb al lang het artikel gelezen in LLB. In de Standaard staat slechts een persbericht. Oervlaamse degelijkheid, zoals gewoonlijk.
of gewoon een kwestie van keuzes maken.

niet elke krant kan alles publiceren hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 08:30   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of we meer details over de studie zelf te weten gaan komen. Hoe meet men die activiteit, over wie gaat het, waarom ....

titel: Eén werkloze op twee zoekt niet actief naar werk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140313_01022578
In LLB staat: "efforts suffisants".
Wat is dat , konkreet ???
Wanneer je als antwoord op je tientallen sollicitatiebrieven telkens een brief krijgt die begint met zoiets als "Tot onze grote spijt , enz " dan doe geen efforts meer.
Zo simpel als dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 08:33   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom zou iemand soliciteren, de kans dat die iemand verlies maakt door een laagbetaalde job te aanvaarden is zeer realistisch.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 08:48   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Het word tijd dat ze niets anders dan hooggeschoolden, maar niet te hoog natuurlijk met minstens 5 jaar ervaring gaan leveren.
En waar vinden we die het goedkoopst?
Europa heeft de oplossing: in het nieuwe Oost Europa.

Gelieve u kopies van uw sollicitaties en de antwoorden erop, die je niet krijgt, door te sturen naar de VDAB of RVA.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:04   #9
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Terecht , toch een groep in dit land die het doorheeft.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:09   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het word tijd dat ze niets anders dan hooggeschoolden, maar niet te hoog natuurlijk met minstens 5 jaar ervaring gaan leveren.
En waar vinden we die het goedkoopst?
Europa heeft de oplossing: in het nieuwe Oost Europa.

Gelieve u kopies van uw sollicitaties en de antwoorden erop, die je niet krijgt, door te sturen naar de VDAB of RVA.
We leven in een technische beschaving.
Onze Europese samenleving heeft NOOD aan allerlei soorten technisch geschoolden. Van "laag"geschoolden tot "hoog" geschoolden.
Konkreet: de NMBS is op zoek naar +/- 100 treinbestuurders, liefst technisch geschoolden...
In Waregem is een lokaal bedrijf ook op zoek naar +/- 90 techniekers.
Bij Sylvania (Tienen ?) idem...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:10   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb al lang het artikel gelezen in LLB. In de Standaard staat slechts een persbericht. Oervlaamse degelijkheid, zoals gewoonlijk.
Je geeft een sneer aan de Standaard, omdat ze 'minder' berichten dan de twee Franstalige kranten. Onterecht eigenlijk.

Die Franstalige kranten, zo blijkt toch uit De Standaard, hebben het rapport blijkbaar kunnen inkijken.
Om geen plagiaat te plegen, èn omdat ze de bron niet kan checken, kan de Standaard daar dan maar een synthese over geven.

Ge moet toch geen Pers en Communicatie gestudeerd te hebben, om dat te snappen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:11   #12
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

de helft zoekt niet deftig achter werk? Ziejewel dat we al 50% kunnen besparen op de werkloosheidsuitkeringen
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:14   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je geeft een sneer aan de Standaard, omdat ze 'minder' berichten dan de twee Franstalige kranten. Onterecht eigenlijk.

Die Franstalige kranten, zo blijkt toch uit De Standaard, hebben het rapport blijkbaar kunnen inkijken.
Om geen plagiaat te plegen, èn omdat ze de bron niet kan checken, kan de Standaard daar dan maar een synthese over geven.

Ge moet toch geen Pers en Communicatie gestudeerd te hebben, om dat te snappen.

.
Schoof, je moet een beetje begrip opbrengen voor Enghien: die mens heeft met veel moeite het 6 de jaar BLO gehaald.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:22   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het word tijd dat ze niets anders dan hooggeschoolden, maar niet te hoog natuurlijk met minstens 5 jaar ervaring gaan leveren.
Technisch hooggeschoolden zijn niet lang werkloos. Technisch geschoolden die competent overkomen ook niet. En die 5 jaar ervaring, da's een kwestie van uitstraling. Met een kop vol piercings verschijnen op een solicitatie helpt in 90% van de gevallen niet.
Citaat:
En waar vinden we die het goedkoopst?
Europa heeft de oplossing: in het nieuwe Oost Europa.
Je krijgt waarvoor je betaald. Nog niet al te veel deftig technisch hooggeschoolde modellekes tegengekomen uit Oost Europa.
Een hoop bruikbaar laaggeschoolde handenarbeiders die voor een appel en geen ei hun dure tegenhangers hier zonder werk komen zetten. Dat wel.
Citaat:
Gelieve u kopies van uw sollicitaties en de antwoorden erop, die je niet krijgt, door te sturen naar de VDAB of RVA.
Ge doet maar, maar vergeet niet dat die instellingen bemand worden door apparatjiks.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:29   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Ik zit na 30 jaar werken binnenkort aan de andere kant van het verhaal en geloof me, je krijgt amper 1 reactie per 3 sollicitaties...55+ hebben amper kans op de arbeidsmarkt tenzij ze witte raven zijn...
Zijn er werklozen die te lui zijn om te solliciteren JA...zijn er werklozen die het opgegeven hebben JA...
Voor mijn part mag de VRT mensen zoals jij aan het woord laten in "Terzake" i.p.v. al die pratelaars die nog nooit een fabriek gezien hebben aan de binnenkant.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:37   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Ik zit na 30 jaar werken binnenkort aan de andere kant van het verhaal en geloof me, je krijgt amper 1 reactie per 3 sollicitaties...55+ hebben amper kans op de arbeidsmarkt tenzij ze witte raven zijn...
Zijn er werklozen die te lui zijn om te solliciteren JA...zijn er werklozen die het opgegeven hebben JA...

En ik wil eens zien of iedereen die hier zit te memmen dat er werk genoeg iets, in de praktijk eender welke job neemt als hij 50+ is...
Hier moet ik je gelijk in geven . Er is geen werk voor 55+, tenzij aan een zeer laag loon en dan nog met staatssteun. Zelfs voor hooggeschoolde 55+ ers niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:45   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Ik zit na 30 jaar werken binnenkort aan de andere kant van het verhaal en geloof me, je krijgt amper 1 reactie per 3 sollicitaties...55+ hebben amper kans op de arbeidsmarkt tenzij ze witte raven zijn...
Zijn er werklozen die te lui zijn om te solliciteren JA...zijn er werklozen die het opgegeven hebben JA...

En ik wil eens zien of iedereen die hier zit te memmen dat er werk genoeg iets, in de praktijk eender welke job neemt als hij 50+ is...
ik heb onlangs 50+'ers aangeworven. Voor mij maakt leeftijd niet bijster veel uit, zolang ze maar capabel zijn, willen werken, stipt en nauwgezet en niet beginnen te zagen over brugpensioen na twee jaar.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:49   #18
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Ik zit na 30 jaar werken binnenkort aan de andere kant van het verhaal en geloof me, je krijgt amper 1 reactie per 3 sollicitaties...55+ hebben amper kans op de arbeidsmarkt tenzij ze witte raven zijn...
Zijn er werklozen die te lui zijn om te solliciteren JA...zijn er werklozen die het opgegeven hebben JA...

En ik wil eens zien of iedereen die hier zit te memmen dat er werk genoeg iets, in de praktijk eender welke job neemt als hij 50+ is...
Welk diploma heb je en welke bijscholing heb je gevolgd?
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:52   #19
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Technisch hooggeschoolden zijn niet lang werkloos. Technisch geschoolden die competent overkomen ook niet. En die 5 jaar ervaring, da's een kwestie van uitstraling. Met een kop vol piercings verschijnen op een solicitatie helpt in 90% van de gevallen niet.

.
Beetje cru gesteld, maar er zit veel waarheid in.

Wij zitten te huilen naar mensen met technische handeling. Er werken bij ons Fransen, Walen en Vlamingen. We proberen vast te krijgen wat er te krijgen valt, maar het is zeer moeilijk.
Leeftijd speelt totaal niet mee, zoals ik eerder zei: onlangs mensen van zowel 19 als 56 werk gegeven.

Technische vaardigheden vinden bij iemand is moeilijk, maar kan uiteindelijk nog aangeleerd worden. Ingesteldheid en motivatie is helemaal iets anders: sommige solicitanten komen als een halve patattenzak toe, twintig minuten te laat zonder verpinken, of zelfs helemaal niet zonder te verwittigen maar verwachten dan wel dat je ze de dag erop nog ontvangt. Wie bij mij tien minuten te laat is op de afspraak, mag zijn boeltje al pakken, tenzij hij een zeer goede reden heeft of zeer overtuigend is.
Er zijn er ook veel die zonder werk zitten, en dan op het eerste gesprek quasi enkel vragen stellen over het aantal verlofdagen, of ze toch wel geen overuren moeten doen, dat ze toch wel zelf mogen kiezen wanneer ze werken etc etc.
Allen zijn dan verwonderd dat we ze geen job geven...
Niet eenvoudig zeg ik u
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 09:54   #20
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of gewoon een kwestie van keuzes maken.

niet elke krant kan alles publiceren hoor.
Daszekerda.

De "alles kaat koed" show en de NVA deugd niet.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be