Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wie van de misdadigers verdient de doostraf?
Alle betrokkenen die op de hoogte waren van de feiten - allen zijn ze verantwoordelijk voor moord, want dit was een collectieve actie 6 19,35%
Alleen de criminele bazen van GlaxoSmithKline en de marketeers 1 3,23%
De bazen, de marketeers en de academici die zich lieten omkopen, terwijl ze objectief moesten zjin 4 12,90%
De investeerders, de bazen, de marketeers en de bureaucraten 1 3,23%
Niemand, ik ben altijd tegen de doodstraf, maar ben in dit geval wel voor levenslang 2 6,45%
Niemand, ik ben tegen de doodstraf en wil de straf in dit geval beter analyseren op basis van duidelijker feiten 13 41,94%
Ander 4 12,90%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2008, 19:39   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Schokkend: Seroxat een dodelijk medicijn - verdienen de marketeers de doodstraf?

De BBC's Panorama gaat verder in zijn onthullingen over Seroxat, een populair geneesmiddel dat zogezegd werkt tegen sociale angst en depressie.

Al eerder toonde de onderzoeksjournalisten dat het middel serieuze bijwerkingen heeft, maar nu komen hallucinante feiten boven.

GlaxoSmithKline (GSK) vervalste studies, kocht academici om, en liet zijn marketing-boys liegen over de risicos.

Nu blijkt dat Seroxat het risico op zelfmoordneigingen en zelfmoord serieus verhoogt. GSK wist dat, de academici wisten dat, en de marketeers wisten dat - en toch spanden ze samen om te zwijgen, te liegen en zo de winsten van dit miljardenmiddel op te strijken.

Er zijn intussen behoorlijk wat doden gevallen als gevolg van het middel, waaronder vele kinderen. In het VK is er daarom een crimineel onderzoek geopend tegen de farma-misdadigers.


Een advocaten-team kon bij de rechtbank afdwingen dat de farmareus alle documentatie - studies, interne emails over het middel etc... - moest vrijgeven, en liet de BBC meekijken.

De hierop gebaseerde schokkende, onthutsende reportage hier:
http://www.livevideo.com/video/114E3...lastvcid=50484

De vraag is: moet er niet strenger opgetreden worden tegen deze industrie, die winst zo duidelijk boven mensenlevens plaatst? Ik ben tegen de doodstraf, maar wanneer de zwakkeren misbruikt worden door gewetenloze kapitalisten en dan nog op zo'n tragische manier - met doden als gevolg - dan maak ik toch een uitzondering.

Wie van de onderstaande schuldigen verdient de doodstraf?

-de leidinggevenden in het bedrijf die op de hoogte waren.
-de gewetenloze criminele marketeers
-de investeerders die op de hoogte waren
-de academici die werden omgekocht
-de overheidsbureaucraten die niet tijdig ingrepen

Dit kan gewoon niet. En het probleem is dat er geen enkel afdoend middel is om deze moordpraktijken in de toekomst te voorkomen.

Laten we niet vergeten dat zelfs (of vooral) witte jassen, marketeers in maatpak en bureaucraten gewetenloze slachters kunnen zijn, blind geleid door hun geldhonger, als een roofdier terend op de diepmenselijke problemen van mensen die het moeilijk hebben.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:43   #2
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Dit is de juiste thread. De andere wordt gesloten wegens dubbeltje.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:47   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Nochtans neem ik dit medicijn,nieks fout aan
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:49   #4
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nochtans neem ik dit medicijn,nieks fout aan
Nee, maar voor andere mensen misschien wel, zoals een nichtje van me dat er serieuze problemen heeft mee gehad.

Niet enkel verhoogt dat middel de kans op suicidale gedachten, als ge der wilt mee stoppen gaat ge blijkbaar door een complete hel. Ik heb dat met eigen ogen gezien.

Die "afhankelijkheid" en "afkickproblemen" werden trouwens ook onder de mat geveegd door GSK, en ook deze leugens zijn nu onderwerp van het criminele onderzoek.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:49   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De BBC's Panorama gaat verder in zijn onthullingen over Seroxat, een populair geneesmiddel dat zogezegd werkt tegen sociale angst en depressie.

Al eerder toonde de onderzoeksjournalisten dat het middel serieuze bijwerkingen heeft, maar nu komen hallucinante feiten boven.

GlaxoSmithKline (GSK) vervalste studies, kocht academici om, en liet zijn marketing-boys liegen over de risicos.

Nu blijkt dat Seroxat het risico op zelfmoordneigingen en zelfmoord serieus verhoogt. GSK wist dat, de academici wisten dat, en de marketeers wisten dat - en toch spanden ze samen om te zwijgen, te liegen en zo de winsten van dit miljardenmiddel op te strijken.

Er zijn intussen behoorlijk wat doden gevallen als gevolg van het middel, waaronder vele kinderen. In het VK is er daarom een crimineel onderzoek geopend tegen de farma-misdadigers.


Een advocaten-team kon bij de rechtbank afdwingen dat de farmareus alle documentatie - studies, interne emails over het middel etc... - moest vrijgeven, en liet de BBC meekijken.

De hierop gebaseerde schokkende, onthutsende reportage hier:
http://www.livevideo.com/video/114E3...lastvcid=50484

De vraag is: moet er niet strenger opgetreden worden tegen deze industrie, die winst zo duidelijk boven mensenlevens plaatst? Ik ben tegen de doodstraf, maar wanneer de zwakkeren misbruikt worden door gewetenloze kapitalisten en dan nog op zo'n tragische manier - met doden als gevolg - dan maak ik toch een uitzondering.

Wie van de onderstaande schuldigen verdient de doodstraf?

-de leidinggevenden in het bedrijf die op de hoogte waren.
-de gewetenloze criminele marketeers
-de investeerders die op de hoogte waren
-de academici die werden omgekocht
-de overheidsbureaucraten die niet tijdig ingrepen

Dit kan gewoon niet. En het probleem is dat er geen enkel afdoend middel is om deze moordpraktijken in de toekomst te voorkomen.

Laten we niet vergeten dat zelfs (of vooral) witte jassen, marketeers in maatpak en bureaucraten gewetenloze slachters kunnen zijn, blind geleid door hun geldhonger, als een roofdier terend op de diepmenselijke problemen van mensen die het moeilijk hebben.
Doodstraf? Vogelvrij lijkt mij leuker...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:51   #6
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Doodstraf? Vogelvrij lijkt mij leuker...
Vogelvrij verklaren is wel speels ja.

Ze verplichten tot een overdosis Seroxat kan ook interessant zijn.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:55   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ga ik nu heel ziek worden
Mmmmmmm
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld(maar daar zijn nog andere rederen voor )
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:25   #8
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Denk je dat alleen Seroxat dat doet? Alle SSRI's hebben na lange termijn dergelijke neveneffecten. Ze volgen immers allen hetzelfde mechanisme. Prozac is toch ook notoir omdat het op termijn zware depressie en zelfmoordneigingen zou veroorzaken.

SSRI's = Selective serotonin re-uptake inhibitors. Serotonine speelt een grote rol op vlak van algemeen welbehagen. Serotonine produktie wordt gestimuleerd door licht, daarom zijn er in de winter of in noordelijke landen meer gevallen van depressie. SSRI's verhogen de hoeveelheid extracellulair serotonine door heropname door de receptor deels te blokkeren. Het is niet ondenkbaar dat op lange duur het uit balans brengen van dit systeem, er een soort van zelf-regulerend effect plaatsvindt en het lichaam gewoon minder serotonine gaat aanmaken.

Kan iemand me vertellen hoeveel maal men sinds pakweg de jaren 1950 ons al "de nieuwe generatie" anti-depressiva aangeprezen heeft, als zijnde wondermiddelen? Amfetamines, MAO-remmers, tricyclische antidepressiva zijn enkele klassen die me te binnen schieten. Allemaal zijn ze de hemel ingeprezen wanneer ze op de markt kwamen, velen ervan worden wegens te risicovol zelden of nooit meer voorgeschreven.

Men test deze middelen op korte termijn alvorens ze op de markt te brengen, maar de nadelen op lange termijn kunnen we slechts op één manier te weten komen...
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:31   #9
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik weet uit ervaring dat mensen (nee ikzelf niet) arrogante zakken worden van Efexor.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:35   #10
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

En natuurlijk zijn er veel centen mee te verdienen. Neem de fluoxetine molecule, verander hier en daar iets en je hebt gauw een tiental nieuwe molecules die exact hetzelfde mechanisme in de hersenen volgen. Patenteer ze, geef ze elk afzonderlijk een merknaam en gooi ze op de markt. Wordt de één (even) van de markt gehaald, zoals met Prozac het geval was, geen nood er zijn er nog genoeg andere om de centen binnen te rijven.

Hoe belachelijk is het ook niet om één stof van de markt te halen omdat men mogelijke nevenwerkingen i.v.m. het centrale effect vreest, maar de anderen met krak hetzelfde centrale effect gewoon op de markt laat?!
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:43   #11
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik weet uit ervaring dat mensen (nee ikzelf niet) arrogante zakken worden van Efexor.
Er zijn er zelfs die niet eens Efexor nodig hebben
Dezelfde indianenverhalen doken ook op naar een paar jaar Prozac.
En toch is dat middel nog steeds op de markt.
En het is duidelijk waarom.
In zogenaamde 'double blind' testen werd duidelijk dat een antidepresief middel ook remmingen kan losmaken.
In de praktijk kan dan een persoon, welke reeds verborgen psychische kwalen had, deze nog meer uitgesproken worden door de ontremmende werking van serotonine her-opname remmers.
De eerste gedachtegang is dan : het ligt aan de middelen.
En men gooit het kind met het badwater weg.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:44   #12
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Selecti...take_inhibitor
Citaat:
In fact the only SSRI that is licensed for use in children in the UK and USA is Prozac. All other SSRIs have been banned from paediatric use as their safety and efficacy have not been proven. Even of its own paediatric trials of Seroxat, Glaxo said[13] “"The best which could have been achieved was a statement that although safety data was reassuring, efficacy had not been demonstrated."
Zo herinner ik me ook een Amerikaans programma waar Prozac voor huisdieren werd aanprezen. Een papegaai die in een veel te kleine kooi zat plukte al z'n pluimen kapot, tot het natuurlijk het wondermiddel kreeg, dan was ie overgelukkig. Ik heb het eens aan de stok gehad met een koppel in een Gents café die Prozac gaf (op aanraden van de dierenarts) aan hun kat, omdat het beestje niet buiten kon en o zo ongelukkig was. Dat is toch je reinste waanzin?

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 20 februari 2008 om 20:48.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:57   #13
Marlientje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 februari 2007
Berichten: 521
Standaard

Men is bezig op grote schaal mensen aan het kapot maken in alle lagen van de bevolking en of daar een groter doel achter steekt is maar de vraag.



Gevangenen zijn zelfs proefkonijnen van psychiaters, ook tienermoeders,
kansarmen, ouderen,....

Wat weinig beseffen dat middelen als Efexor schade veroorzaakt aan oogzenuwen, retina, occipitale kwabben ,hersenstam,... en de bewering
dat dit niets doet aan de persoonlijkheid van de mens ,is bedrog.

Tal van die moordenaars zetelend in grote ziekenhuizen krijgen duizenden
euro's per patient om studiemedicatie uit te testen.
Momenteel worden op grote schaal mensen kapot gemaakt, via toediening
van hoge dosissen Amisulpride, Haldol , Seroquel , Etumine, Orap,...

Zo, de ziel bestaat niet, gedrag en emoties vinden oorsprong in het limbische systeem, eerst maken ze dat voorgoed kapot, nadien ben je levenslang afhankelijk van hen en dat is de bedoeling,... de farmaceutische maffia heeft enorme macht in de politiek.

Een vrijwel onbekende stoornis is de defect-schizofrenie ( al dan niet affectief ) dit is altijd het resultaat van neurologische schade opgelopen door
inname van neuroleptica.
Er is altijd blijvende schade.... en denk maar eens aan al die schietpartijen,
moorden, toenemend geweld, emotieloze wereld, geen grenzen meer, mensen die niets meer uitstralen, alles kunnen ze kapot maken,...

Wie stopt deze moordenaars ?


Hier een schets van iemand die defect-schizo heeft en het verloop ...

http://web.inter.nl.net/hcc/F.Strijthagen/gijs.html


http://www.mindfreedom.org/kb/psychi...c-brain-damage


http://lindval.tripod.com/neurolepti...gehumanbrains/

http://www.breggin.com/


Er dienen dringend organisaties te worden opgericht die deze massamoorden
( België hoogst aantal zelfmoorden ! ) aanklagen en die psychopaten van psychiaters stoppen.

Laatst gewijzigd door Marlientje : 20 februari 2008 om 21:08.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:03   #14
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/Selecti...take_inhibitor


Zo herinner ik me ook een Amerikaans programma waar Prozac voor huisdieren werd aanprezen. Een papegaai die in een veel te kleine kooi zat plukte al z'n pluimen kapot, tot het natuurlijk het wondermiddel kreeg, dan was ie overgelukkig. Ik heb het eens aan de stok gehad met een koppel in een Gents café die Prozac gaf (op aanraden van de dierenarts) aan hun kat, omdat het beestje niet buiten kon en o zo ongelukkig was. Dat is toch je reinste waanzin?
Prozac werd inderdaad een hype.
Maar dat lag eerder aan de iets te enthousiaste marketingmanager van Pfizer.
Het middel werd als een wonderpil afgedaan en voor sommigen was dat ook zo. (en is nog steeds zo, denk maar aan ernstig depressieve patienten)
Maar het is uiteraard volslagen onzin om dit middel aan een gezond mens of dier te voeren.
INtegendeel. Er dient terdege rekening te worden gehouden met rebound verschijnselen, die bij sommigen werkelijk vreselijk zijn.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:12   #15
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Tal van die moordenaars zetelend in grote ziekenhuizen krijgen duizenden
euro's per patient om studiemedicatie uit te testen.
Momenteel worden op grote schaal mensen kapot gemaakt, via toediening
van hoge dosissen Amisulpride, Haldol , Seroquel , Etumine, Orap,...
Daar moet ik je gelijk in geven, maar dat zijn geen SSRI's maar neuroleptica. Die worden in veel gevallen gegeven omdat de patiënt er kalm van blijft (lees: je verandert er van in een kwijlende zombie). Daar deze middelen extra-piramidale nevenwerkingen geven (Parkinson-achtig) moet men er nog eens correctors bijnemen ook, die de dopamine productie stimuleren. Het is al lang bekend dat op lange termijn deze extra-piramidale "neveneffecten" onomkeerbaar zijn, je krijgt er dus de ziekte van Parkinson van.
zie bv. : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...indexed=google

Neuroleptica zijn eigenlijk het chemische alternatief voor een lobotomie. Zo ken ik iemand die in zijn jeugd enorm te lijden had door zijn welgestelde, zeer dominante moeder en de zelfmoord van zijn vader (moeder was de reden). Omdat zij dat onredelijk vond gaf ze hem Haldol druppels in z'n eten zonder hij het wist. Zonder correctors dus! Uiteindelijk is hij er onder door gegaan en heeft zo'n 20 jaar constant binnen en buiten de psychiatrische instelling geleefd. Hij heeft heel z'n leven neuroleptica gekregen en neemt tegenwoordig nog altijd Orap.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:16   #16
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Daar moet ik je gelijk in geven, maar dat zijn geen SSRI's maar neuroleptica. Die worden in veel gevallen gegeven omdat de patiënt er kalm van blijft (lees: je verandert er van in een kwijlende zombie). Daar deze middelen extra-piramidale nevenwerkingen geven (Parkinson-achtig) moet men er nog eens correctors bijnemen ook, die de dopamine productie stimuleren. Het is al lang bekend dat op lange termijn deze extra-piramidale "neveneffecten" onomkeerbaar zijn, je krijgt er dus de ziekte van Parkinson van.
zie bv. : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...indexed=google

Neuroleptica zijn eigenlijk het chemische alternatief voor een lobotomie. Zo ken ik iemand die in zijn jeugd enorm te lijden had door zijn welgestelde, zeer dominante moeder en de zelfmoord van zijn vader (moeder was de reden). Omdat zij dat onredelijk vond gaf ze hem Haldol druppels in z'n eten zonder hij het wist. Zonder correctors dus! Uiteindelijk is hij er onder door gegaan en heeft zo'n 20 jaar constant binnen en buiten de psychiatrische instelling geleefd. Hij heeft heel z'n leven neuroleptica gekregen en neemt tegenwoordig nog altijd Orap.
Vreselijk verhaal en nogmaals een bewijs dat er te veel geneesmiddelen worden voorgeschreven, daar waar een paar goede gesprekken heel wat meer zouden kunnen doen.
De vraag is natuurlijk of, na zulk trauma, een mens nog terug kan functioneren.
En dan is een pil misschien wel een uitkomst om de pijn enigzins te temperen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:19   #17
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Prozac werd inderdaad een hype.
Maar dat lag eerder aan de iets te enthousiaste marketingmanager van Pfizer.
Het middel werd als een wonderpil afgedaan en voor sommigen was dat ook zo. (en is nog steeds zo, denk maar aan ernstig depressieve patienten)
Maar het is uiteraard volslagen onzin om dit middel aan een gezond mens of dier te voeren.
INtegendeel. Er dient terdege rekening te worden gehouden met rebound verschijnselen, die bij sommigen werkelijk vreselijk zijn.
Dat men dergelijke middelen in ernstige gevallen kan toepassen zal ik niet ontkennen, hoewel men in zo'n gevallen eerder zwaardere middelen zal voorschrijven, zoals MAO-remmers of lithium.

Die marketing is onvermijdelijk en dat vormt net het probleem. SSRI's worden aanvaardbaar gemaakt als relatief onschuldige middelen die ideaal zijn om het functioneren in een steeds meer veeleisende samenleving te bevorderen. Vergelijk het met hoe men vroeger benzodiazepines (Valium en consoorten) en barbituraten op dezelfde manier heeft aangeprezen.

Als ik me niet vergis stond Valium tot voor kort lange tijd in de top tien van meest geslikte medicijnen in België.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 20 februari 2008 om 21:20.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:24   #18
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vreselijk verhaal en nogmaals een bewijs dat er te veel geneesmiddelen worden voorgeschreven, daar waar een paar goede gesprekken heel wat meer zouden kunnen doen.
De vraag is natuurlijk of, na zulk trauma, een mens nog terug kan functioneren.
En dan is een pil misschien wel een uitkomst om de pijn enigzins te temperen.
De ironie is dat toen hij het merkte dat z'n moeder hem in 't geniep een krachtig neurolepticum gaf dat zijzelf was voorgeschreven, z'n stoppen helemaal doorsloegen en hij zo in de psychiatrie beland is, met de steun van de moeder haar huisarts.

De man in kwestie had zich net door zijn studies geworsteld en was geslaagd als landbouwingenieur. Nooit heeft hij met dat diploma nog iets kunnen doen.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 20 februari 2008 om 21:25.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:25   #19
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Dat men dergelijke middelen in ernstige gevallen kan toepassen zal ik niet ontkennen, hoewel men in zo'n gevallen eerder zwaardere middelen zal voorschrijven, zoals MAO-remmers of lithium.

Die marketing is onvermijdelijk en dat vormt net het probleem. SSRI's worden aanvaardbaar gemaakt als relatief onschuldige middelen die ideaal zijn om het functioneren in een steeds meer veeleisende samenleving te bevorderen. Vergelijk het met hoe men vroeger benzodiazepines (Valium en consoorten) en barbituraten op dezelfde manier heeft aangeprezen.

Als ik me niet vergis stond Valium tot voor kort lange tijd in de top tien van meest geslikte medicijnen in België.
Jep. Aan het aantal spamberichten over goedkope Xanax is duidelijk te merken dat het hier om veel centen gaat.
Medicijnen zijn 'big business' geworden.
Mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. Maar wie zijn zij om de adviezen van hun dokter naast zich neer te leggen ?
Een dokter zal niet snel door verwijzen naar een therapeut maar zal eerder middelen voorschrijven die het probleem misschien sneller oplossen.
Hij neemt enkel de symptomen weg, niet de kwaal.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:27   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Ge moet gewoon van dieje brol afblijven. Zulke dingen moet men in het eigen hoofd oplossen, niet door het een of ander dubieus lapmiddeltje in te nemen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be