Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2004, 21:03   #21
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik ben ook voor vrij wapenbezit, onder het moto 'if guns are outlawed, only outlaws will have guns'.

__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 00:02   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
de kans dat je je eigen vrouw of kind neerhaalt met je wapen is ettelijke malen groter dan de kans op een geliquideerde inbreker.
tis maar wat je het liefste ziet natuurlijk. materie of mens
De kans dat mijn vrouw van de trap valt en haar nek breekt is vele malen groter dan de kans dat ik haar neerschiet.
De meeste moorden gebeuren trouwens niet met vergunde wapens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 00:14   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TigerMoth
Nog een voorbeeld voor degene die vinden dat de huidige wapenwet goed in elkaar zit en goed toegepast wordt: (echt gebeurd)

Ik heb een stand op een beurs voor militaria en antieke wapens, allemaal vrij volgens de wet. Een man komt naar me toe, en toont me een moderne revolver die hij wilt verkopen. Het wapen zit uiteraard in een plastic zak, want het is vergunningsplichtig en die man heeft uiteraard geen vergunning. Hier heb ik verschillende keuzes:

1. Ik koop het wapen, en daar ik erkend verzamelaar ben heb ik er geen probleem mee om die aan te geven. Oei Oei, dat zal niet gaan. Want de politie zal mij uiteraard de identiteit van de verkoper vragen. Wat weet ik nu wie die vent is ! Dus in dat geval wordt het wapen afgenomen en ben ik mijn geld kwijt. En misschien nog veel meer.

2. Ik koop het wapen en zeg niets. Dan moet het voor altijd verborgen blijven, hoewel ik wel een "onbeperkte machtiging tot opslag van wapens en munitie" bezit.

3. Ik koop het wapen niet (wat ik in dat geval deed). Wel, wat wilt die man ? Geld. En het interesseert hem niet wie hem geld voor zijn revolver geeft, als hij er maar geld van maakt. Dus verkoopt hij aan de eerste de beste, en wie weet wat er dan mee gebeurt.

Dus in ieder geval blijft het wapen in de zwarte markt vertoeven. Terwijl als de politie die stomme vraag "waar komt het vandaan" niet zou stellen, het wapen officieel op mijn naam geregistreerd zou worden en nooit meer zwart verkocht zou kunnen worden.

Goe bezig.

Nog eentje? Graag, ik heb er veel.

Aankoop van een Flobert 6 mm sportgeweertje uit 1880. Ahaaaaa, een 6 mm, dus komt er een C4 aan te pas, want dat wapen kan ook een .22 LR afschieten. Ok, geen probleem, de verkoper was ook in regel. Dus bij de regeling van de vergunning stel ik de vraag: Kan ik ook nog een Winchester 30/30 laten registreren ? Antwoord: niet nodig, meneer, want die is vrij; die wordt beschouwd als jacht- of sportgeweer.
Tja, mijn 6 mm Flobert, sportwapentje uit 1880 met een lagere kracht dan die van een hedendaags loodjesgeweer, zal waarschijnlijk beschouwd worden als een zware oorlogswapen...
Ik had trouwens beter een 9 mm Flobert gekocht, want die is ook vrij. Begrijpe wie kan...
Echt goe bezig.
Ik vind helemaal niet dat de huidige wapenwet goed in elkaar zit.
We kunnen eindeloos doorgaan over die mankementen zoals .22 die als oorlogswapens beschouwd worden., vrije kalibers waarvoor een vergunning zonder munitie afgegeven wordt enz…
Wat ik wel wil weerleggen is dat het verstrengen van de wet of een totaal verbod op vuurwapens de criminaliteit zou terugschroeven.
Criminaliteit wordt meestal met illegale wapens gepleegd en voor het verbieden van illegale wapens is noch een verstrenging noch een verbod van legale wapens nodig. Die zijn verboden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 02:48   #24
franke fritz
Schepen
 
franke fritz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: herent
Berichten: 439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TigerMoth
Tegen dan is mijn vrouw al lang met de auto 100 km verder gevlucht, en ben ik helemaal afgekoeld.
de inbreker dan ook? wat meteen bewijst dat je geen ene f*ck met je wapen kan aanvangen.
__________________
cogito ergo sum
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 10:57   #25
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TigerMoth
Nog een voorbeeld voor degene die vinden dat de huidige wapenwet goed in elkaar zit en goed toegepast wordt: (echt gebeurd)

Ik heb een stand op een beurs voor militaria en antieke wapens, allemaal vrij volgens de wet. Een man komt naar me toe, en toont me een moderne revolver die hij wilt verkopen. Het wapen zit uiteraard in een plastic zak, want het is vergunningsplichtig en die man heeft uiteraard geen vergunning. Hier heb ik verschillende keuzes:

1. Ik koop het wapen, en daar ik erkend verzamelaar ben heb ik er geen probleem mee om die aan te geven. Oei Oei, dat zal niet gaan. Want de politie zal mij uiteraard de identiteit van de verkoper vragen. Wat weet ik nu wie die vent is ! Dus in dat geval wordt het wapen afgenomen en ben ik mijn geld kwijt. En misschien nog veel meer.

2. Ik koop het wapen en zeg niets. Dan moet het voor altijd verborgen blijven, hoewel ik wel een "onbeperkte machtiging tot opslag van wapens en munitie" bezit.

3. Ik koop het wapen niet (wat ik in dat geval deed). Wel, wat wilt die man ? Geld. En het interesseert hem niet wie hem geld voor zijn revolver geeft, als hij er maar geld van maakt. Dus verkoopt hij aan de eerste de beste, en wie weet wat er dan mee gebeurt.

Dus in ieder geval blijft het wapen in de zwarte markt vertoeven. Terwijl als de politie die stomme vraag "waar komt het vandaan" niet zou stellen, het wapen officieel op mijn naam geregistreerd zou worden en nooit meer zwart verkocht zou kunnen worden.

Goe bezig.

Nog eentje? Graag, ik heb er veel.

Aankoop van een Flobert 6 mm sportgeweertje uit 1880. Ahaaaaa, een 6 mm, dus komt er een C4 aan te pas, want dat wapen kan ook een .22 LR afschieten. Ok, geen probleem, de verkoper was ook in regel. Dus bij de regeling van de vergunning stel ik de vraag: Kan ik ook nog een Winchester 30/30 laten registreren ? Antwoord: niet nodig, meneer, want die is vrij; die wordt beschouwd als jacht- of sportgeweer.
Tja, mijn 6 mm Flobert, sportwapentje uit 1880 met een lagere kracht dan die van een hedendaags loodjesgeweer, zal waarschijnlijk beschouwd worden als een zware oorlogswapen...
Ik had trouwens beter een 9 mm Flobert gekocht, want die is ook vrij. Begrijpe wie kan...
Echt goe bezig.
Dat laatste klopt niet.
Alle randvuurmunitie is op model 4 (vergunnning verweerwapen)
Het wapen zélf is vrij indien het ouder dan 1890 is.
Je zal nooit mogen munitie kopen of er mee schieten.
(in een buurland ten zuiden van ons stap je een winkel binnen en koop je ze gewoon btw - tot daar de 'onbereikbaarheid')

Wat betreft de grotere jachtkalibers die vrij verkrijgbaar zijn tov het kleine .22 patroontje: omdat deze laatste patroon zo klein is werd die al eens te gauw als speelgoed aanzien door mensen die er geen ervaring mee hebben.
Het was dan ook een zeer populair kaliber ... om ongevallen mee te veroorzaken.
Ik heb eens zo'n .22 ske getest en die gaat op 5 meter afstand DOOR een vezelplaat keukenblad (ong 4.5cm dik)
Geen speelgoed dus.
Ter vergelijking: een luchtbuks schiet het loodje er ong 1 cm IN.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 13:08   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

.22 gaat inderdaad ook bijna door een telefoonboek.
Maar er bestaan ook zware luchtbuksen hoor.
Die zijn trouwens ook niet vrij te koop. (boven de 7.5 joule meen ik)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 17:39   #27
TigerMoth
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Locatie: Knokke
Berichten: 24
Standaard

Beste vriend,

Ik ben volledig akkoord met u: alle wapens die voor 1890 gepatenteerd werden, en voor 1945 geproduceerd werden, zijn in principe vrij. Er zijn zelfs uitzonderingen voor sommige wapens van NA 1890, zoals bv de Franse St-Etienne 1892 of de Colt automatic pistol mod 1903 ( zowel in .38 als in .32). Het probleem is dat in wvl noch de politie noch de provincie dat blijken te willen aanvaarden. Tussen haakjes, het wapen werd in Luik gekocht, waar ze dezelfde mening toegedaan zijn.
En nogmaals sorry, maar de 9 mm Flobert (ook randvuur)is wel degelijk overal vrij. Ik heb er deze morgen op de beurs van Ciney nog twee zien verkopen onder de ogen van de politie, die daar met 6 man aanwezig was om een diepgaande controle uit te voeren. En ALLE verkopers van munitie zullen u op iedere beurs die munitie zonder probleem kunnen aanbieden.In een voorgaand bericht heb ik toch gezegd dat ook de manier waarop de wet door de bevoegde instanties toegepast wordt, niet klopt ??
En als ze iets zelf niet weten, stellen die heren de vraag aan de Proefbank van Luik. Gevolg: de Proefbank van Luik, die toch maar een instantie die eigenlijk alleen een "technische controle" op wapens uitvoert, al lang feitelijk met de scepter zwaait en de politie-en provinciediensten haar eigen wil oplegt. Dat klopt ook niet.
TigerMoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 17:51   #28
TigerMoth
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Locatie: Knokke
Berichten: 24
Standaard

Beste Frank Fritz,

de inbreker waarschijnlijk ook, ja. En dan bestaat nog de kans dat die er met MIJNE auto er vandoor gaat. Laat mij ook toe u mijn mening te geven over inbrekers: ze moeten maar gaan werken zoals een ander en van andermans zaken afblijven. Dan zullen ze het risico niet lopen neergeschoten te worden. Of hebt u misschien argumenten om inbraak en diefstal te legaliseren ? Wacht maar tot ze bij u inbreken, uw eigen boel stelen of vernielen, en uw vrouw of dochter verkrachten. Dan zult u wel een ander liedje zingen. Als ze jou tenminste levend achterlaten...
TigerMoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:08   #29
TigerMoth
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Locatie: Knokke
Berichten: 24
Standaard

Tja over die .22 kan men nog veel schrijven. Het gaat door een telefoonboek, door een vezelplaat van zo dik, en ik heb me laten vertellen dat de kogel zelfs nog dodelijk kan zijn op 2.000 m afstand.
Goed. Wil men die verbieden ? ook goed. Maar in dat geval, waarom laat men dan de .22 Hornet of de .222 Remington vrij ? die zijn ook 6 mm, en zijn STUKKEN sterker dan de .22 LR. Trouwens, waarom zo'n verschil maken tussen centraalvuur, randvuur, penvuur of caps&balls ?? Het verschil zit hem toch maar alleen in de manier waarop de primer werkt, en heeft niets te maken met de kracht of de reikwijdte van een kogel ?Welk verschil maakt het uit voor degene op wie men schiet, te weten dat dit met een CF, PF, or RF gebeurt ? Dat is toch je reinste onzin ?
Zou het niet véééééééééél simpeler zijn bvb alle vuurwapens gemakkelijker verkrijgbaar te maken, maar de munitie onder strenge voorwaarden alleen aan jagers en erkende sportschutters toe te staan ?
TigerMoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:13   #30
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

http://users.swing.be/sw017995/liste.htm

Hier is een lijst van alle wapens bestemd voor wapenrekken en dus vrij te koop.

LET OP! voor wapens met een kaliber dat normaal gezien op vergunning staat MAG JE GEEN MUNITIE IN JE BEZIT hebben.
(en uiteraard ook niet mee schieten)

Dat geldt voor een 9mm Flobert zowel als voor bijvoorbeeld .303 British
Indien zij u deze munitie verkopen op een beurs (en dat doen ze wel eens) zijn jullie allebei in overtreding met de wapenwet.
(mensen met een verzamelverhunning mogen enkele stuks van de munitie passen bij hun wapens in het bezit hebben - doch mogen er slechts bij uitzondering mee vuren)

ALLE randvuurmunitie is vergunningsplichtig in België


http://www.just.fgov.be/nl_htm/organ...ml_dg1/wet.htm

http://users.skynet.be/sky70911/d16.htm#2
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:18   #31
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TigerMoth
Tja over die .22 kan men nog veel schrijven. Het gaat door een telefoonboek, door een vezelplaat van zo dik, en ik heb me laten vertellen dat de kogel zelfs nog dodelijk kan zijn op 2.000 m afstand.
Goed. Wil men die verbieden ? ook goed. Maar in dat geval, waarom laat men dan de .22 Hornet of de .222 Remington vrij ? die zijn ook 6 mm, en zijn STUKKEN sterker dan de .22 LR. Trouwens, waarom zo'n verschil maken tussen centraalvuur, randvuur, penvuur of caps&balls ?? Het verschil zit hem toch maar alleen in de manier waarop de primer werkt, en heeft niets te maken met de kracht of de reikwijdte van een kogel ?Welk verschil maakt het uit voor degene op wie men schiet, te weten dat dit met een CF, PF, or RF gebeurt ? Dat is toch je reinste onzin ?
Zou het niet véééééééééél simpeler zijn bvb alle vuurwapens gemakkelijker verkrijgbaar te maken, maar de munitie onder strenge voorwaarden alleen aan jagers en erkende sportschutters toe te staan ?
Zwartkruitwapens (ook revolvers en pistolen) waren tot 1995 vrij te koop.
Ik denk niet dat er ooit een ongeluk of wat dan ook mee gebeurd is.

Rnadvuurwapens waren ook nog vrij tot begin '90 er jaren, to één of andere pipo beslist heeft dat het teveel aandacht kreeg, zoals met de riot gun indertijd => dankzij de bende van Nijvel kocht iedereen plots zo'n ding. gevolg => op vergunning gezet.
De VW Golf GTI was toen ook razend populair dankzij die gangsters maar die hebben ze niet op vergunning gezet, alhoewel er waarschijnlijk meer doden mee gevallen zijn
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:21   #32
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
http://users.swing.be/sw017995/liste.htm

Hier is een lijst van alle wapens bestemd voor wapenrekken en dus vrij te koop.

LET OP! voor wapens met een kaliber dat normaal gezien op vergunning staat MAG JE GEEN MUNITIE IN JE BEZIT hebben.
(en uiteraard ook niet mee schieten)

Dat geldt voor een 9mm Flobert zowel als voor bijvoorbeeld .303 British
Indien zij u deze munitie verkopen op een beurs (en dat doen ze wel eens) zijn jullie allebei in overtreding met de wapenwet.
(mensen met een verzamelverhunning mogen enkele stuks van de munitie passen bij hun wapens in het bezit hebben - doch mogen er slechts bij uitzondering mee vuren)

ALLE randvuurmunitie is vergunningsplichtig in België


http://www.just.fgov.be/nl_htm/organ...ml_dg1/wet.htm

http://users.skynet.be/sky70911/d16.htm#2

2. De verweerwapens

a) Worden als dusdanig beschouwd door de wet:

(1) De korte vuurwapens.

Onder deze categorie begrijpt men de wapens waarvan de lengte van de loop dertig centimeter of minder bedraagt of waarvan de totale lengte niet meer dan zestig centimeter bedraagt. Dit omvat uiteraard de pistolen en revolvers.

(2) De lange halfautomatische vuurwapens.

Hieronder worden begrepen de vuurwapens waarvan de afmetingen groter zijn dan deze van de korte wapens en die halfautomatisch kunnen schieten. Dit houdt in dat de projectielen één per één worden afgevuurd bij iedere druk op de trekker en waarbij het wapen automatisch wordt herwapend.

(3) De lange vuurwapens met [randontsteking].

Ook dit zijn vuurwapens waarvan de afmetingen groter zijn dan de korte wapens en die munitie met [randontsteking] gebruiken (rondom de rand van de huls). Inzonderheid wordt hier alle munitie van het kaliber .22 beoogd alsmede de "Flobert"-munitie. Het merendeel van de munitie voor andere kalibers is inderdaad met een centrale percussie.

Inzake het afvuurmechanisme, omvat deze subcategorie alle lange vuurwapens, ongeacht of ze semi-automatisch, schot per schot of slechts één enkel schot kunnen vuren (en met uitzondering van de wapens die automatisch kunnen vuren aangezien die alleen deel uitmaken van de oorlogswapens).
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:29   #33
TigerMoth
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Locatie: Knokke
Berichten: 24
Standaard

Dank u, dank u. Ik heb me blijkbaar niet goed uitgedrukt. Ik wil het feit dat alle randvuurmunitie in Belgie volgens de wet vergunningsplichtig is, niet tegenspreken; ik zeg alleen wat er in de realiteit gebeurt. Op alle beurzen kunt u zonder probleem een 9 mm Flobert EN de gepaste munitie kopen, maar dat moet je niet met een 6 mm proberen. Op de grote beurzen zoals Ciney, Arlon of Wavre is er ALTIJD politiecontrole, en overtreders hebben altijd prijs. Dus hebben we hier blijkbaar te maken met politiediensten die de wet niet naleven, of die ze gewoon niet goed kennen.

Ander voorbeeld: mag ik op een beurs een Luikse Martini-systeem in .222 Remington CF aanbieden ? Volgens u wel, en zelfs met gepaste munitie. Moet je eens in Brugge proberen. Geldt er in Brugge een aparte wet ? Nee, maar er is wel een politiereglement dat de openbare verkoop van om het even welke vuurwapens en munitie verbiedt. Ik ben geen jurist, maar ik meen toch te weten dat een politiereglement, ministerieel besluit of koninklijk besluit die tegen een gevestigde wet zou ingaan, eigenlijk illegaal is. En als je dat dan tegen onze brave pandoren zegt, krijg je als antwoord : "meneer, wij maken de wet niet, we passen die alleen maar toe". Nou ja, de vraag is dan welke wet ze toepassen.
TigerMoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:41   #34
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

De meeste agenten zijn niet op de hoogte of interesseren er zich niet in.
Daar ligt het probleem, en natuurlijk ook de plaatselijke commissaris die richtlijnen uitdeelt naar eigen goeddunken.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:42   #35
TigerMoth
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Locatie: Knokke
Berichten: 24
Standaard

dat van die zwartkruit-wapens wist ik al; ik ben één van de weinige idioten die de zijne op beleefde aanvraag van de politie toen aangegeven heeft, en dan als beloning voor zijn eerlijkheid nog per wapen een taks van 1.350 Bfr mocht afdokken, en als gewone erkende verzamelaar nog het verbod kreeg om voor die wapens nog munitie te bezitten. Ondanks een onbeperkte "machtiging tot opslagplaats van wapens en munitie". Erg motiverend, blij dat ik maar 2 van die Italiaanse replica's bezit. Wat de munitie betreft, kan het mij persoonlijk weinig schelen, gezien ik geen schutter ben.
Die van de Golf GTI vind ik een goeie. nog een bewijs dat niet alle dodelijke wapens alleen maar geweren of revolvers zijn.
TigerMoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:50   #36
TigerMoth
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Locatie: Knokke
Berichten: 24
Standaard

Héél juist, ja. En vinden jullie dat normaal ??? Zou men eigenlijk niet verder geraken in het oplossen van die problematiek door de bevoegde mensen wat kennis bij te brengen, en door de plaatselijke commissaris eraan te herrinneren dat het feodaal systeem al ettelijke eeuwen geleden afgeschaft werd ?

Ik weet niet hoe jullie er allemaal over denken, maar ik krijg stilaan de indruk dat ik als wapenverzamelaar en o zo afschuwelijke antieke wapenliefhebber eigenlijk de bestaande wetten beter volg dan de mensen die bevoegd zijn om die te laten gelden. Nogmaals: goe bezig.
TigerMoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 22:11   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Er staat, nog maar eens, een nieuwe wet op stapel die aan een aantal mistoestanden zou verhelpen.
Mogelijks komt het ooit wel eens in orde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 10:21   #38
franke fritz
Schepen
 
franke fritz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: herent
Berichten: 439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TigerMoth
Beste Frank Fritz,

de inbreker waarschijnlijk ook, ja. En dan bestaat nog de kans dat die er met MIJNE auto er vandoor gaat. Laat mij ook toe u mijn mening te geven over inbrekers: ze moeten maar gaan werken zoals een ander en van andermans zaken afblijven. Dan zullen ze het risico niet lopen neergeschoten te worden. Of hebt u misschien argumenten om inbraak en diefstal te legaliseren ? Wacht maar tot ze bij u inbreken, uw eigen boel stelen of vernielen, en uw vrouw of dochter verkrachten. Dan zult u wel een ander liedje zingen. Als ze jou tenminste levend achterlaten...
ik zal nog eens even schetsen wat mijn mening is, want blijkbaar snap je het niet helemaal.

of je wapen ligt klaar in je schuif, geladen en al: dan kan je iets beginnen tegen mogelijke inbrekers (wat voor mij wettelijke zelfverdediging is). MAAR met een geladen geweer in huis is de kans statistisch veel groter dat je je vrouw of kind neerhaalt.

of je moet een hele procedure doorlopen om je wapen in orde te brengen zodat je vrouw/kind kunnen ontsnappen. MAAR dan kan de potentiële inbreker ook al lang de pist in zijn, met mij auto.

In beide gevallen heeft een wapen niet veel zin denk ik.

uit je posts kan ik wel opmaken dat jij wel goed geïnformeerd bent en klaarblijkelijk weet waarmee je bezig bent. Maar ik vrees dat er heel wat maloten rond lopen die niet zo snugger zijn.
__________________
cogito ergo sum
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 10:40   #39
FallenByTheHand
Parlementslid
 
FallenByTheHand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: internationaal
Berichten: 1.983
Standaard

als ze nu nog gewoon multi-nationals zouden overvallen en de miljoenen in de arme wijken uitdelen, maar nee, geen robin hoods in dit land...
__________________
Lang Leve De Internationale !!!!

www.socialisme.be
FallenByTheHand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:04   #40
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TigerMoth
Beste Frank Fritz,

de inbreker waarschijnlijk ook, ja. En dan bestaat nog de kans dat die er met MIJNE auto er vandoor gaat. Laat mij ook toe u mijn mening te geven over inbrekers: ze moeten maar gaan werken zoals een ander en van andermans zaken afblijven. Dan zullen ze het risico niet lopen neergeschoten te worden. Of hebt u misschien argumenten om inbraak en diefstal te legaliseren ? Wacht maar tot ze bij u inbreken, uw eigen boel stelen of vernielen, en uw vrouw of dochter verkrachten. Dan zult u wel een ander liedje zingen. Als ze jou tenminste levend achterlaten...
ik zal nog eens even schetsen wat mijn mening is, want blijkbaar snap je het niet helemaal.

of je wapen ligt klaar in je schuif, geladen en al: dan kan je iets beginnen tegen mogelijke inbrekers (wat voor mij wettelijke zelfverdediging is). MAAR met een geladen geweer in huis is de kans statistisch veel groter dat je je vrouw of kind neerhaalt.

of je moet een hele procedure doorlopen om je wapen in orde te brengen zodat je vrouw/kind kunnen ontsnappen. MAAR dan kan de potentiële inbreker ook al lang de pist in zijn, met mij auto.

In beide gevallen heeft een wapen niet veel zin denk ik.

uit je posts kan ik wel opmaken dat jij wel goed geïnformeerd bent en klaarblijkelijk weet waarmee je bezig bent. Maar ik vrees dat er heel wat maloten rond lopen die niet zo snugger zijn.
Je kan vrij makkelijk een pistool ongeladen in uw schuif leggen : totaal ongevaarlijk.

Het magazijn (gevuld met kogels uiteraard) leg je op een andere plek.

Alles bijeen (wapen nemen, magazijn nemen, magazijn in wapen schuiven en wapen laden) ben je klaar op pakweg 10 seconden.

Het is trouwens voorzien in de wet dat je je wapens en je munitie op een verschillende plaats bewaart.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be