Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2007, 00:41   #61
Alexander de Grote
Partijlid
 
Alexander de Grote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
VMO zegt je dat niets ??
De Vlaamse Militanten Orde? Jazeker. Edoch: de VMO tss. 1977 en 1985 (toen ze als privé-militie verboden werd) was wat Voorpost nu is: Vlaams Blok/Belang gericht, maar geen officieel partij-orgaan. En ik heb het over de programma's van het Vlaams Blok/Belang. Die programma's waren tot voor de doorbraak van Filip Dewinter sterk op het Vlaams-nationalisme gericht met slechts hier en daar een kanttekening bij de vreemdelingenproblematiek.
__________________
Se dice il peccato ma non il peccatore
Alexander de Grote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 00:44   #62
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
De Vlaamse Militanten Orde? Jazeker. Edoch: de VMO tss. 1977 en 1985 (toen ze als privé-militie verboden werd) was wat Voorpost nu is: Vlaams Blok/Belang gericht, maar geen officieel partij-orgaan. En ik heb het over de programma's van het Vlaams Blok/Belang. Die programma's waren tot voor de doorbraak van Filip Dewinter sterk op het Vlaams-nationalisme gericht met slechts hier en daar een kanttekening bij de vreemdelingenproblematiek.
Voorpost is gewoon de voortzetting van een van rechtswege ontbonden organisatie en TAK is een nevenactiviteit van dezelfden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2007 om 00:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 00:50   #63
Alexander de Grote
Partijlid
 
Alexander de Grote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voorpost is gewoon de voortzetting van een van rechtswege ontbonden organisatie en TAK is een nevenactiviteit van dezelfden.
Dat eerste klopt, dat tweede niet. Het Taal Aktie Kommitee stond volledig los van de VMO. Het TAK is altijd onderdeel van de Volksunie gebleven (de legendarische lokettenkwestie bv.) terwijl Volksunie-stichter Frans Van Der Elst zélf verklaarde dat de VU sinds begin jaren '60 afstand nam van de VMO en de partij dat ook in een officieel communiqué heeft bevestigd. Dat is trouwens 1 van de eerste kiemen die Karel Dillen's loyauteit aan de VU op de helling heeft gezet.
__________________
Se dice il peccato ma non il peccatore
Alexander de Grote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 17:15   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Onzin. Na 11 september werden heel wat mensen bang voor het moslimfundamentalisme. Wat deden de extreem-rechtse politici toen? Zoals het goede handelaars in angst betaamt grepen ze hun kans om hun verhaaltjes te verkopen door in te spelen op die angst en door die angst te veralgemenen naar de islam in haar geheel.
De moslimfundamentalisten zijn verantwoordelijk voor die aanslagen en de terreur, niet de extreem-rechtse politici.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 18:42   #65
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De moslimfundamentalisten zijn verantwoordelijk voor die aanslagen en de terreur, niet de extreem-rechtse politici.
Heb ik dat dan gezegd?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 21:21   #66
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Tjonge jonge ,jij hebt zeker niet veel kaas gevreten eh, eerst lezen, dan begrijpen, dan praatjes verkopen...probeer nogmaals !
Ik stel toch en duidelijke vraag,moet ge daarom zo reageren?
Waarom pakt men in die landen zelf niet wat in hun ondergrond zit?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 23:56   #67
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard

Terwijl al die moslim landen etc wel Eigen volk Eerst zijn ingesteld
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 23:57   #68
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het VB zal haar programma spijtig genoeg nooit veranderen. Ze zullen volharden in de boosheid.

Overigens, een gelukkige internationale dag van de migrant aan alle migranten.
Wanneer gaan mensen zoals jij eens zeiken over dat de meeste niet-blanke landen Extreem Nationalistisch zijn ingesteld.

Voorbeeld, de muur van Marokko en die duizenden afrikanen die uit Marokko in de woestijn zijn geschopt, nee, daar hoor ik jou niet over.

hypocrietje

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 21 december 2007 om 00:00.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 00:03   #69
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik denk niet zozeer dat allochtonene van de tweede generatie niet voldoende geintegreerd zijn. Geintegreerd naar de maatstaf die de "belgische" grondwet stelt ; "ja" !

Geintegreerd naar de maatstaf die het "VB" stelt ; "neen" !

Dat is duidelijk !
Wanneer ik enkele schrijfsels van u hier bekijk, moet ik toch vaststellen dat het met uw integratie, althans op taalniveau, nog niet echt zo schitterend gesteld is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 00:33   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Heb ik dat dan gezegd?
Indirect wel, ja.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 19:22   #71
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De islam is pas een probleem geworden na 11/9 , d'ervoor was er enkel sprake van vreemdelingen problematiek ! Alleen durft het rechtse politiek de islaam niet aan te klagen omdat de islaam feitelijk geen probleem bezorgt, en dat is ook zo,. Wel zagen de rechtse politici 11/9 als een geschenk uit de hemel om "juist" hun kruistocht te beginnen tov de vreemdelingen !
11/09 Heeft niets te maken met en wat men nu denkt van die gewelddadige sekte. Dat de islam geen probleem is zou kunnen, zijn enkel de volgelingen. Wat betreft een kruistocht tegen vreemdelingen, zal dan wel een kruistocht zijn uitgelokt door de vreemdeingen zelf als reactie op hun straatterreur en de angst die ze proberen zeg wel proberen te verspreiden door dit gedrag.

In feite zou m'n deze allochtoonse facisten/racisten en hun terreurdaden dankbaar moeten zijn, zij gaan de samenleving verlossen van wat de achterlijke progressieve noemen de multicul en z'n verrijking. M.a.w, de onverschillige onder de autochtonen beginnen wakker te worden en beginnen kant te kiezen en dit is zeker niet de allochtoonse kant en die van hun autochtonen reetlikkers, deze laatste nemen in getal af.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 22 december 2007 om 19:22.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 19:51   #72
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik denk niet zozeer dat allochtonene van de tweede generatie niet voldoende geintegreerd zijn. Geintegreerd naar de maatstaf die de "belgische" grondwet stelt ; "ja" !

Geintegreerd naar de maatstaf die het "VB" stelt ; "neen" !

Dat is duidelijk !
Daar is een eenvoudige verklaring voor: het VB liegt. Het VB zegt integratie te willen maar in feite streeft het naar assimilatie. Waar bij integratie, waar alle partijen behalve het VB naar streven, nog ruimte is voor het behoud van culturele achtergrond en identiteit, is daar bij assimilatie geen sprake van. Assimilatie veronderstelt dat de eigen culturele achtergrond en identiteit compleet verloochend worden.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 december 2007 om 19:51.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 20:04   #73
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar is een eenvoudige verklaring voor: het VB liegt. Het VB zegt integratie te willen maar in feite streeft het naar assimilatie. Waar bij integratie, waar alle partijen behalve het VB naar streven, nog ruimte is voor het behoud van culturele achtergrond en identiteit, is daar bij assimilatie geen sprake van. Assimilatie veronderstelt dat de eigen culturele achtergrond en identiteit compleet verloochend worden.
De realiteit leert dat alleen assimilatie werkt. Kijk maar naar de modelallochtonen die de linkse partijen naar voor schuiven : stuk voor stuk assimilés.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 20:11   #74
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Is er ooit bij u een Moslim komen aanbellen en heeft hij u gevraagd om uw huiskamer te herinrichten, 5x daags te bidden met het hoofd richting Mekka en uw man-vrouw taakverdeling te veranderen zodat die in overeenstemming was met degene van zijn cultuur van herkomst?
Neen, hier ook niet.
Dank u wel.
Er is een verschil tussen u moeien met wat iemand anders in zijn huiskamer doet, en dat laatsgenoemde u dwingt om u daarvoor open te stellen hé.
Is 18 jaar uw leefttijd of is het gewoon een getal. Indien uw leefttijd zegt dit veel over uw kinderlijke reactie en zou m'n kunnen zeggen het kind weet niet beter.

Indien volwassen luister is misschien wel te simpel voor uw intelligentie maar probeer toch maar te luisteren. Indien u bij uw buurman te gast bent, bent u dan zo arrogant uw buurman/vrouw dus de gastheer/vrouw uw huisregels op te leggen, van ik doe het bij mij zo dus heb ik bij u dat recht ook. Indien ik morgen dag belziek zeg en me vestig op een ander, hoeft de ander zich niet aan te passen aan mij, maar ik mij aan hen. Indien ik daar een probleem mee heb, wel dan ben ik daar niet op m'n plaats. Indien men zich op een ander vestigd, moet men z'n cultuur, traditie's en wat er rond hangt in het thuisland laten, kan men dat niet is emigreren geen optie.

Uw reactie op het aanpassings probleem van de eerste, tweede en derde generatie, als zou dit blijven aangezien ze altijd de eerste generatie zullen blijven door de nieuwkomers en de gezinsherenigingen. Hiermee geeft u toe dat het dweilen is met de kraan open, ze zullen zich nooit aanpassen is toch zelf uw conclusie dus uw reactie is koren op de molen van hen die voor aanpassing aan normen en zeden van het nieuw thuisland doof zijn aan de beide oren. Dus in feite stelt uzelf dat er een aanpassingsprobleem is maar stoort het u dat andere dit ervaren als zijnde een probleem? Rare kronkel hebt u. Moet met uw voetjes op de grond blijven en niet verder gaan in uw fantasiewereld want met zulke kronkel bent u geestelijk een gevaar voor anderen.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 20:25   #75
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wanneer ik enkele schrijfsels van u hier bekijk, moet ik toch vaststellen dat het met uw integratie, althans op taalniveau, nog niet echt zo schitterend gesteld is.
Ik ben niet teleurgesteld dat u dat zegt, en het kan best zijn dat mijn schrijfstijl niet zo goed is,. Althans kunt u mij altijd op de hoogte houden en ik zal proberen om mijn best te doen, dat wil ook niet zeggen dat ik ga afbakenen om niet tot een discussie te komen,.

Integendeel, naargelang ik hier aanwezig ben leer ik altijd nieuwe zaken bij ivm de taal...

één van deze verbeteringen is het verschil kennen tussen bv "en" en "een", maar "het" en "de" moet ik nog voor oppassen,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 11:28   #76
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=KN1LISKE
Vroeger was de slogan bij het VB ;"vreemdelingen buiten, baas in eigen land, eigen volk eerst etz...", nu blijkt dat deze slogan niet enkel onredelijk maar ook onmogelijk is om het tot in werking te kunnen stellen,. Dat de multiculturele samenleving een feit wordt in deze samenleving hebben de "rechtse-kliek" nog niet door ,alhoewel hun strategie een beetje is veranderd van "vreemdeling" naar moslims !

De vraag is; wat als de moslims hier in onze samenleving weer een feit worden die zowel politiek als sociaal/economisch deel uitmaken van deze samenleving ??
Als je met multicultureel bedoelt dat alle culturen (en dan uiteraard ook talen) hier gelijke rechten hebben, dan wordt die samenleving onleefbaar.
Openbare diensten, scholen hospitalen en fabrieken, radio en TV IN ALLE TALEN !! Dat functioneert natuurlijk niet.
Eén cultuur en één taal moet gemeenschappelijk zijn en dus voorrecht genieten.
Ik hoop dat op deze manier iedereen zowel politiek als sociaal deel zal uitmaken van onze samenleving.

Terloops:

--Zopas hielp het Antwerps stadsbestuur de moslimgemeenschap bij het inrichten van het Offerfeest. Men kan dat inderdaad toejuichen als een gebaar van goede wil .
--Zopas werd in Brussel de kerstversiering bij het Gerechtshof weggehaald om geen aanstoot te geven aan de moslims 'Wij moeten neutraal zijn'.
Dat kan men ook nog min of meer begrijpen.

Maar als men die twee naast mekaar legt dan is dat absolute waanzin.

Zie je zoiets ook gebeuren in een moslimland? Neen! Zo gek zijn ze daar niet! zij blijven 'Baas in Eigen Land'. en daar is niets verkeerd mee.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 11:36   #77
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
De Vlaamse Militanten Orde? Jazeker. Edoch: de VMO tss. 1977 en 1985 (toen ze als privé-militie verboden werd) was wat Voorpost nu is: Vlaams Blok/Belang gericht, maar geen officieel partij-orgaan. En ik heb het over de programma's van het Vlaams Blok/Belang. Die programma's waren tot voor de doorbraak van Filip Dewinter sterk op het Vlaams-nationalisme gericht met slechts hier en daar een kanttekening bij de vreemdelingenproblematiek.
Bij de stichting van het VB was de vreemdelingenproblematiek zo goed als onbestaande, en dus ook geen onderdeel van het programma;
Nadien was dat wè het geval.

Men kan mogelijk terecht het VB verwijten soms op een te brutale manier dat probleem te hebben aangepakt.
Maar zonder twijfel kan men alle andere partijen verwijten die problematiek te hebben laten rotten, te hebben in de hand gewerkt en onder het tapijt geveegd.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 11:44   #78
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar is een eenvoudige verklaring voor: het VB liegt. Het VB zegt integratie te willen maar in feite streeft het naar assimilatie. Waar bij integratie, waar alle partijen behalve het VB naar streven, nog ruimte is voor het behoud van culturele achtergrond en identiteit, is daar bij assimilatie geen sprake van. Assimilatie veronderstelt dat de eigen culturele achtergrond en identiteit compleet verloochend worden.
Beste Geert,
Door de eeuwen heen is assimilatie de natuurlijke gang van zaken geweest.
Maar als jij die assimilatie zo afschuwelijk vindt waarom dan, als goede Belg die je blijkbaar bent, waarom protesteer je dan niet met grote verontwaardiging over het lot van de honderdduizenden Vlamingen die destijds het zware werk gingen verichten in de Waalse steenkool- en staalindustrie?
Van hun identiteit of culturele achtergrond blijft niets over.
Liegt Geert hier niet een beetje?
Of maakt zijn afschuw voor het VB hem een beetje blind?

Laatst gewijzigd door luc broes : 23 december 2007 om 11:46.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:21   #79
AntiLDD
Vreemdeling
 
AntiLDD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
En jij in je überrasidee
Is dat je verdediging? tsja...
__________________
Democratie in België. Verkiezingsuitslagen 10 juni 2007 (kamer):

PS: 724.787, -2,16%, 20(-5) zetels
Open VLD: 789.445, -3,53%, 18(-5) zetels
Vlaams Belang: 799.844, +0,40%, 17(-1)zetels

En U, vindt U dit normaal? (bron:http://www.verkiezingen2007.belgium.be/nl/)
AntiLDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 22:50   #80
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiLDD Bekijk bericht
Is dat je verdediging? tsja...
In antwoord op:
En jij en consoorten zullen blijven volharden in de "stekeblindheid en potdoofheid".
vind ik mijn antwoord toch vrij normaal.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé


Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 23 december 2007 om 22:51.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be