Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2003, 15:26   #1
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Uit de toespraak van de imam van de moskee te Sint-Jans-Molenbeek; letterlijk citaat:

"Wij zijn hier op het grondgebied van de ongelovigen en het is onze heilige plicht het enige ware geloof te laten overwinnen, zoals dat werd geopenbaard door onze profeet. (...) Wij zijn op weg naar de overwinning en de moslims zullen binnenkort de meerderheid in dit land zijn. Dan zullen wij de sharia opleggen en zal heel België deel uitmaken van de islamitische gemeenschap. De overwinning is binnen bereik. (...) Dan zullen zij ons dienen; zij die de heerschappij van onze Profeet niet erkennen zullen ons dienen. Bereid U voor, want de overwinning is nabij."
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 15:37   #2
Mens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: BXL
Berichten: 25
Standaard

Ik begin al schrik te krijgen... Djuu toch. Der is toch iets mee met die imans. Ik heb daar dus dagelijks last van, die komen dus elke dag langs en die willen altijd bekeren. Hij had gisteren al djelebahs mee en lamvlees. Ik moest mij ook al meteen laten besnijden en een baard laten groeien en voor ik het wist zat ik op een vliegtuig naar Afghanistan.

Maar ja, Inch'Allah.
Mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 15:43   #3
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Het gaat erom dat de overheid deze imam betaalt, en dat hij dus in feite een ambtenaar is. De Staat betaalt dus personen die zulke opruiende taal uitkramen.
Maar ja, voor de aanhangers van het knuffelbeleid is alles goed, zolang er maar geen geld naar de Vlamingen gaat... .
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 15:52   #4
Mens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: BXL
Berichten: 25
Standaard

knuffelbeleid laat me niet lachen....

ga eens kijken in molenbeek, kuregem, st joost, ga eens praten met die gasten waar ge schrik voor hebt. vraag eens hoe zacht de knuffels zijn.
Mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 15:53   #5
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Ge vindt het dus normaal dat zo'n Imam die dat soort praat verkoopt betaald wordt door de Staat?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 15:56   #6
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Humanist
knuffelbeleid laat me niet lachen.....
Oh neen, dat bestaat niet. Vraag maar aan de VLAAMSE zaalvoetballers zonder job, die graag een profcontract in de schoot geworpen zouden krijgen.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 15:59   #7
Mens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: BXL
Berichten: 25
Standaard

Goh, ik vindt dat ge u daar niet op blind moet staren... Als ge kijkt hoe de meerderheid van de Marrokanen moet leven, hoe kansen hen ontzegd worden, terwijl we in een van de rijkste landen ter wereld wonen. ( Vlaanderen is trouwens de rijkste regio van de wereld) En dan durft ge nog boos te zijn dat er wat geld naar imans. Ok, ge hebt een punt wat die iman zegt is verachterlijk, maar hij mag het toch proberen, allez zeg nu zelf denk ge echt dat er veel mensen zijn die hem steunen.
Mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 17:29   #8
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Oh ,humanist die sukkelkes van gastarbeiders worden onderdrukt.
Ze krijgen hier nooit iets,ze moeten smeken .
Vlaanderen is weer vet met zo een zogezegde humanist,we zullen niet lang meer zo rijk zijn zoals jij beweerd.
Als je alles aan die sukkelkes gaat geven. (nog meer dan nu het geval is.)
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 17:46   #9
Mens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: BXL
Berichten: 25
Standaard

Vlaanderen 72, leg mij nu eens uit wat u probleem is met de vreemdelingen toon eens aan dat zij de oorzaak zijn van alles wat fout gaat in onze samenleving. Stel me u oplossingen eens voor...
Mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 18:05   #10
Mens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: BXL
Berichten: 25
Standaard

...en van waar haalt ge die haat, te veel naar VTM gekeken, te veel in de boekskes gelezen... het probleem met u mensen is dat ge de problemen veel grootser maakt dan da ze eigenlijk zijn.

Ik sta in het buurtwerk en zie daar dat iedereen hetzelfde is blank, zwart, moslim of christen... ze hebben allemaal dezelfde problemen. Wat gaat ge bereiken met de schuld op anderen te steken? Het helpt u geen stap verder. Kijk, die mensen die u zo haat leven hier ook, of ge dat nu wilt of niet. Dus in de plaats van te zeveren dat ze allemaal zo slecht zijn kunt ge beter eens kijken hoe dat ge kunt werken om het voor iedereen beter te maken.

Hebt ge trouwens een goed zicht op de sociale politiek die heden ten dage wordt gevoerd, ga eens na wie er eigenlijk echt profiteert van het kindergeld, welke studenten achterdeurtjes vinden om toch een vette beurs te krijgen. Ga eens naar kijken in samenlevingopbouwprojecten kijken hoeveel geld ze daar ter beschikking hebben.

Ga misschien ook eens kijken naar criminaliteitscijfers, liefst gedetailleerde, dan zult ge zien wie de echte criminelen zijn. Ik weet best dat ge nog steeds zult volhouden dat Marokkanen allemaal parasiterende criminelen zijn. Nu in BXL, en Apen zijn er een hondertal boefkes, das veel he , op 100 000 man. Maar het punt is dat de feiten gepleegd door eigenlijk helemaal niet zo geweldig groots zijn, het zijn veeleer ambetante zaken, het is direct voelbaar en aantoonbaar, ge hebt er last van.
Mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 18:24   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humanist
ls ge kijkt hoe de meerderheid van de Marrokanen moet leven, hoe kansen hen ontzegd worden, terwijl we in een van de rijkste landen ter wereld wonen. ( Vlaanderen is trouwens de rijkste regio van de wereld)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humanist
Kijk, die mensen die u zo haat leven hier ook, of ge dat nu wilt of niet.
Kijk, dat bedoel ik nu sé!

WIJ leven blijkbaar in het rijkste land ter wereld! Maar DIE mensen leven hier dus ook!!!!

Dus? Wordt het geen tijd dat ze gaan stoppen met zeuren? En gewoon ook eens blij zijn dat ze hier wonen, in plaats van ons continue te kakken te zetten?
"Oewij owiellen dat oewei oenze cultoer en oenze taal koennen behouden?" (dixit boeboe jaja)
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 18:54   #12
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

[quote="Humanist
Ik sta in het buurtwerk .[/quote]

ha, ge preekt voor eigen winkel dus..... dat verklaart veel. Eigenbelang eerst, nietwaar?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 18:57   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Humanist schreef:
Ik sta in het buurtwerk en zie daar dat iedereen hetzelfde is blank, zwart, moslim of christen... ze hebben allemaal dezelfde problemen.

U heeft het antwoord zelf gegeven. Dus hoeven we dat niet meer te doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 19:21   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Of dat het nu naar imams of pastoors gaat, is mij om het even.
Ze kramen allemaal om te grotere onzin uit.
Godsdienst is een persoonlijke hobby, en die mag wat mij betreft vrij beoefend worden, maar wel uit eigen zak bekostigd worden.
Dergelijke leugenachtige prietpraat hoeft niet door de gemeenschap gesponsord te worden.
Jehova's b.v. zijn wat dat betreft veel moderner.
Die bedruipen zichzelf, met enorme stortingen van hun aangesloten clubleden en het slijten van boekskes.
Ook aan de Hare Krishna's kunnen katho's en moslims en andere zwaar gesubsidiëerden een voorbeeld nemen. In een lang kleed de hort op en cd's verkopen tot ze ervan omver vallen. Dat is ware passie, overtuiging.......
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 20:02   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Wij zijn blijkbaar zodanig met de pc-microbe besmet dat we geen kritiek meer durven geven op godsdienstfanatisme. Het centrum Leman waakt...

Die Imam mag niet alleen geen belgische centen meer krijgen maar hij moet ook nog de bak in wegens het aanzetten tot racisme en vreemdelingenhaat. Voor hem zijn wij immers de te bestrijden vreemdelingen in eigen land.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 20:30   #16
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Dit toont nog maar eens aan dat het noodzakelijk is het islamonderricht niet enkel in de moskee te laten plaatsvinden. Een tijdje terug was er een goed voorstel om katholieke scholen te verplichten islamonderricht te geven aan moslimjongeren. Anders bestaat de kans dat ze enkel in de moskee leren over hun godsdienst, met alle potentiële gevolgen (zie hierboven) vandien.

Het voorstel werd echter weggelachen door Vlaams Blokkers en het katholiek onderwijs. Spijtig zo blijkt nu dus andermaal...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 20:43   #17
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Humanist ik moet simpelweg niet hebben van vreemden=lees moslims.
Ik wil totaal niet met hen samenleven.
Dat is toch mijn eigen vrije mening nietwaar.
Er zijn oplossingen genoeg om deze farçe op te lossen ,maar dan ben je ofwel een racist of een nazi en van dat moois.
We draaien steeds in een kringetje,ik ben finaal tegen de multicultuur en verander mijn gedacht daar nooit over.
De tijd zal uitwjzen dat ik en de mijnen gelijk zullen krijgen.
Maar dan zal het te laat zijn zeker.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 20:46   #18
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Seg:S,laat die moslims eens naar het staatsonderwijs gaan,katholieke scholen zijn voor degenen waar het voor bedoeld is.
Moslims op katholieke scholen ,wat nog verdomme!!!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 21:08   #19
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Ok, ge hebt een punt wat die iman zegt is verachterlijk, maar hij mag het toch proberen, allez zeg nu zelf denk ge echt dat er veel mensen zijn die hem steunen.
Ik denk dat jij je kop in 't zand steekt. Kijk maar eens in Kosovo en in Macedonië. Vraag maar eens aan de Serviërs. Vraag maar eens aan de Christelijke inwoners van het noorden van Nigeria. Vraag maar eens aan de Christelijke inwoners van Ambon (Indonesië). In Nederland zijn er nu al kleuterleidsters die gesluierd aan het werk willen. Die kleuters zouden dan de uitdrukking op haar gezicht niet kunnen zien.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 22:37   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het katholiek onderwijs is dus KATHOLIEK volgens mij!

Of ga je ook aan het JOODS onderwijsnet verplichten om islamonderricht te geven?

Waarom geen Hare Krishna-toestanden in het katholiek onderwijs? Of wil je liever een lesje boeddhisme? hinduisme? Moon-religie? of laten we even onderricht gaan geven in het Raelliaanse levensbeeld?

The bottom line is gewoon dat islam nooit als erkende godsdienst had moeten toegestaan worden.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be