Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 17:14   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Is 't waar? En wat zeiden ze dan? "Ach Bobke, kijk nu toch eens naar die kuthoofddoek! Ik ben er tegen, maar ja, mijn man onderdrukt me en verplicht me om dat te dragen...". Zoiets?
Nee een gewoon gesprek over het hoofddoek.
Het meisje lag in het hospitaal samen met mijn vrouw op de kamer.
Waarom draag jij geen hoofddoek?
O bij ons in de familie dragen we dat niet, ik ben onderwijzeres en dat past niet vind ik.
Nee? Uw zus was hier gisteren toch op bezoek en zij draagt er wel een.
Ja omdat ze moet van haar man maar van mij zal geen enkele man dat gedaan krijgen.
Ik heb niet gevraagd aan haar zus of het waar was.
Het antwoord “nee ik draag het uit overtuiging” kan ik wel voorspellen.
Zeker in het bijzijn van de man.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:19   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nee een gewoon gesprek over het hoofddoek.
Het meisje lag in het hospitaal samen met mijn vrouw op de kamer.
Waarom draag jij geen hoofddoek?
O bij ons in de familie dragen we dat niet, ik ben onderwijzeres en dat past niet vind ik.
Nee? Uw zus was hier gisteren toch op bezoek en zij draagt er wel een.
Ja omdat ze moet van haar man maar van mij zal geen enkele man dat gedaan krijgen.
Ik heb niet gevraagd aan haar zus of het waar was.
Het antwoord “nee ik draag het uit overtuiging” kan ik wel voorspellen.
Zeker in het bijzijn van de man.
Zo zo, kijk eens aan: twee verschillende visies en dan nog binnen één familie... Zou het dan toch kunnen dat niet alle moslimvrouwen onder één noemer te vangen zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:28   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als jij hier doodleuk komt beweren dat het dragen van een hoofdoek een teken van onderdrukking is, dan lach ik je vierkant in je gezicht uit, want dat is het NIET, tenminste niet voor ALLE moslimvrouwen.
.
Ook voor hen die beweren hem vrijwillig te dragen is het een teken van onderdrukking.
Net zo goed als dat meer dan een halve eeuw hier ook nog het geval was.
U kunt het cultuur noemen maar het wordt nu eenmaal opgelegd door een godsdienst en mannen om vrouwen onderdanig te houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:31   #84
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ook voor hen die beweren hem vrijwillig te dragen is het een teken van onderdrukking.
Net zo goed als dat meer dan een halve eeuw hier ook nog het geval was.
U kunt het cultuur noemen maar het wordt nu eenmaal opgelegd door een godsdienst en mannen om vrouwen onderdanig te houden.
Een beetje zoals vrouwen die hier te min bevonden worden om priester te worden, bedoel je? Natuurlijk is dat een vorm van onderdrukking, maar wel eentje waar ze zelf voor kiezen. Trouwens, en dit geheel terzijde, het dragen van een hoofddoek wordt NIET opgelegd door de islam wat betreft moslimvrouwen; dat wordt echter WEL opgelegd aan katholieke vrouwen. Het staat zo in de bijbel!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 10 augustus 2004 om 17:32.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:31   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zo zo, kijk eens aan: twee verschillende visies en dan nog binnen één familie... Zou het dan toch kunnen dat niet alle moslimvrouwen onder één noemer te vangen zijn?
Natuurlijk niet, niet alle vrouwen laten zich onderdrukken, dat is overal zo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:32   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een beetje zoals vrouwen die hier te min bevonden worden om priester te worden, bedoel je? Natuurlijk is dat een vorm van onderdrukking, maar wel eentje waar ze zelf voor kiezen. Trouwens, en dit geheel terzijde, het dragen van een hoofddoek wordt NIET opgelegd door de godsdienst.
Nee maar sommigen beweren het wel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:33   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk niet, niet alle vrouwen laten zich onderdrukken, dat is overal zo.
Voila. Nu zijn we er.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:34   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nee maar sommigen beweren het wel.
Tja, hier op dit forum wordt zoveel beweerd; daarom is het nog niet allemaal waar, is het wel?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 21:09   #89
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Heb toch niet de pretentie te beweren dat jij, een blanke man en daarenboven nog eens een Vlaams Blokker, uit naam van alle moslimvrouwen kan spreken! Wie denk je nu eigenlijk voor de gek te houden? Je zou hemel en aarde bewegen om enkele moslimvrouwen, die naar buiten traden met hun slechte ervaringen met de islam, als representatief voor te stellen voor ALLE moslimvrouwen, omdat hun verhaal nu toevallig in jouw anti-islam-campagne past.
Nee, omdat het de simpele waarheid is. Alleen jij wil het niet geweten hebben omdat het niet in uw politiek-correct kraam past, maar dat is uw keuze natuurlijk. Waarom denk je dat moslimvrouwen zo weinig naar buiten treden met hun ervaringen? Juist omdat ze onderdrukt worden. Waarom worden er in Palestina vrouwen in brand gestoken, waarom worden ze in Pakistan overgoten met bijtend zuur, waarom snijd men in Afghanistan hun oren, neus, ogen en mond eruit? Bij ons krijgen ze "enkel maar" van de stok als ze ongehoorzaam zijn, want hier hebben vrouwen voorlopig nog dezelfde rechten als mannen.

Citaat:
Natuurlijk zijn er vrouwen die door hun man onderdrukt worden en natuurlijk is dat schrijnend, maar vergeet niet dat onderdrukking van vrouwen niet alleen bij moslims voorkomt, maar evengoed bij de christenen, die anderszins de mond vol hebben over naastenliefde.
Ik heb ook nergens beweerd dat het enkel terug te vinden is bij moslims. Maar van christenen kun je in ieder geval zeggen dat ze met hun tijd zijn meegegaan en maatschappelijk zijn geëvolueerd.

Citaat:
Als jij hier doodleuk komt beweren dat het dragen van een hoofdoek een teken van onderdrukking is, dan lach ik je vierkant in je gezicht uit, want dat is het NIET, tenminste niet voor ALLE moslimvrouwen.
Als jij uw idiotisme nog wat verder wil tentoonspreiden...

Citaat:
Kijk maar eens hier bijvoorbeeld...
Kif kif, waar fundamentalisten thuis zijn, de spreekbuis van Abou Jahjah. Dit forum zit vergeven van de AEL-ers en ander randtuig, zijn dat uw objectieve bronnen? Jongen toch je verbaasd me telkens weer. Ofwel is die tekst geschreven door een fundamentaliste ofwel gewoon door een man. Een pagina terug schreef ik nog over de massa in slaap wiegen en kijk, Rafke loopt er wonder boven wonder met beide voetjes in.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 16:08   #90
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tja, hier op dit forum wordt zoveel beweerd; daarom is het nog niet allemaal waar, is het wel?
Zeer juist, er zijn er zelfs die beweren dat het dragen van een hoofddoek een vrije keuze is.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 17:44   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Zeer juist, er zijn er zelfs die beweren dat het dragen van een hoofddoek een vrije keuze is.
Sterker nog: er zijn er zelfs die beweren dat een hoofddoekje een teken van onderdrukking is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 20:04   #92
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Sterker nog: er zijn er zelfs die beweren dat een hoofddoekje een teken van onderdrukking is.
"Een hoofddoek is een brandmerk, een jodenster voor vrouwen. De hoofddoek is een symbool van de allergrofste seksuele discriminatie. Een hoofddoek is helemaal geen religieus symbool ...wie dat gelooft, trapt met open ogen in de val die de islamisten spannen met hun fraaie interpretaties van koranteksten. Als politici en intellectuelen de ogen blijven sluiten, zal die harde kern van islamisten uitgroeien tot een acute bedreiging voor de hele samenleving". Deze woorden komen niet van rechtse politici of het Vlaams Blok. Ze komen uit de mond van een Iraanse vrouw in Parijs die zelf een hoofddoek moest dragen in Iran.

Over hoogopgeleide moslimvrouwen die denken dat ze een hoofdoek uit vrije wil dragen: "Ik vind het buitengewoon moeilijk, zo niet onmogelijk, om zo'n jonge, ontwikkelde vrouw uit te leggen dat ze misschien wel denkt dat ze dat doekje uit vrije wil draagt, maar dat ze in werkelijkheid gedwongen is dat te doen".
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 14:07   #93
Generaloberstvonstorch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Heb toch niet de pretentie te beweren dat jij, een blanke man en daarenboven nog eens een Vlaams Blokker, uit naam van alle moslimvrouwen kan spreken! Wie denk je nu eigenlijk voor de gek te houden? Je zou hemel en aarde bewegen om enkele moslimvrouwen, die naar buiten traden met hun slechte ervaringen met de islam, als representatief voor te stellen voor ALLE moslimvrouwen, omdat hun verhaal nu toevallig in jouw anti-islam-campagne past. Natuurlijk zijn er vrouwen die door hun man onderdrukt worden en natuurlijk is dat schrijnend, maar vergeet niet dat onderdrukking van vrouwen niet alleen bij moslims voorkomt, maar evengoed bij de christenen, die anderszins de mond vol hebben over naastenliefde. Als jij hier doodleuk komt beweren dat het dragen van een hoofdoek een teken van onderdrukking is, dan lach ik je vierkant in je gezicht uit, want dat is het NIET, tenminste niet voor ALLE moslimvrouwen.

Kijk maar eens hier bijvoorbeeld...
In die link de je gaf zegt die vodkopmadam ook zoiets als 'de gemiddelde Belgische vrouw die er halfnaakt bijloopt om een plaatsje op de arbeidsmarkt te verkrijgen...'
Lijkt me niet bepaald een erg objektieve dame. Waarschijnlijk een zuster van een kutmarokkaan die niet-moslimvrouwen 'hoeren' noemt.
Alsof er in de islam geen hoeren bestaan. Ieder bergdorp in de Maghreb heeft minstens één 'koopkutmadam'.
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be