Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2018, 15:01   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard N-VA in de problemen?

Een campagne over transmigranten en de 'war on drugs': en toch hapt de N-VA voorlopig wat naar adem

Citaat:
Aanval is de beste verdediging: dat is hoe de N-VA al jaren electorale campagnes voert, waarbij ze de oorlogsmachine telkens in offensief zet. Maar weegt de tol van beleidspartij op die strategie deze keer? Feit is dat Bart De Wever (N-VA) in de discussie rond de 'war on drugs' niet zomaar weggeraakt. En dat Jan Jambon (N-VA) nu met een 9-puntenplan moet komen, is meer dan een teken aan de wand.
Zoals u merkt is er een spelletje van start gegaan.

Is dat ooit gestopt dat spelletje?

Een spel waar slachtoffers bij gaan vallen?

Een wreed kwalijk spel dat ons allemaal aanbelangt?

Faites vos jeux rien ne vas plus?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 15:59   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Altijd draait het uit in het voordeel van de nva.
Het lijkt deze legislatuur al vier jaar aan een stuk 'het Chinese jaar van de boemerang' te zijn.
Heel die zaak van de war on drugs:
- de droge uitleg van De Wever: naarmate hun model dreigt niet meer zo winstgevend te worden, gebruiken ze grovere middelen, dat is normaal en daar moeten we over.
- de kers op de taart: de heroïne-tsjeef aan de Zwitserse grens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 16:31   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Holderdebolder, schoof
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 16:45   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Altijd draait het uit in het voordeel van de nva.
.
Dat heeft de vorige peiling uitgewezen....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 18:30   #5
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Wat is hier aan de hand? Op een paar dagen zijn twee van mijn schaarse berichten gewoon verwijderd. Eerst was er Dalibor die geen kritiek kan verdragen, nu is het Universalia die gaan janken is bij de moderatie. Bij de eerste kreeg ik nog een waarschuwing, nu niks meer.

Aan de betrokkenen : wat een povere reactie. Jullie kunnen gewoon niet tegen de waarheid...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 21:04   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.182
Standaard

Sorry Robert maar mijn enige- inderdaad povere- reactie was er een op de Schoofzak die beweert dat altijd alles in het voordeel van de N-VA uitdraait.

De Wever heeft idd vaak gelijk, maar....krijgt hij het ook?

Het zijn bijna verkiezingen. De tijd dat de nieuwe beloften vanuit de politiek ons om oren vliegen. Jammer genoeg voor de politici vergeet het kiesvee niet altijd even snel dat er NIET aan de geschapen verwachtingen werd voldaan.

Ik beweer niet dat de N-VA niet hard haar best heeft gedaan om iets ten goede te veranderen, of dat het haar eigen schuld is dat het resultaat na vijf jaar besturen maar povertjes is, maar je zou zelf ook beter tegen de waarheid kunnen. Het IS maar een mager beestje geworden.

Alle hens wordt nu aan dek geroepen om de N-VA klein te krijgen, maar ook zonder de reportage van de VRT verloor de N-VA al ruim 5% in de laatste peiling.

We zullen gauw genoeg weten of het goudhaantje van de N-VA de zaak kan redden, maar ik vrees ervoor. Francken moet een sterke beer zijn dat hij nog op zijn poten kan staan. Die man wordt, op zijn Chinees, gepluimd. Levend dus. Hij ziet er in alle geval getormenteerd en afgetobd uit. Francken is ook geen Antwerpenaar maar een Vlaams-Brabander.

Ik zie de N-VA ondanks alles veruit de grootste partij blijven, maar jij weet ook dat ze een coalitie zal moeten vormen. Maar met wie? Als we De Wever mogen geloven weten we alleen zeker met wie hij GEEN coalitie zal vormen. Waarvoor zijn er eigenlijk nog verkiezingen nodig als we nu al weten wat we wél gaan krijgen: Van hetzelfde, en dus alles behalve datgene waar jij en ik ooit voor hebben gepleit.

We zullen zien of de klaarheid die De Wever schepte in het voordeel van de N-VA uitdraait, maar daar twijfel ik sterk aan. Volgens mij heeft De Wever een kemel van formaat geschoten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 september 2018 om 21:06.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 21:51   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat is hier aan de hand? Op een paar dagen zijn twee van mijn schaarse berichten gewoon verwijderd. Eerst was er Dalibor die geen kritiek kan verdragen, nu is het Universalia die gaan janken is bij de moderatie. Bij de eerste kreeg ik nog een waarschuwing, nu niks meer.

Aan de betrokkenen : wat een povere reactie. Jullie kunnen gewoon niet tegen de waarheid...
En daar gaat u zwaar in de fout want ik ben nog nooit zolang ik op dit forum 'zit' gaan janken bij de moderatie.

Dus val géén andere forumleden aan als u géén voet om op te staan hebt.

Met dank bij voorbaat.

(misschien 1 keer stelde ik eens vraag aan de moderatie geloof ik, een vraag dan nog)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 september 2018 om 21:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 22:04   #8
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat is hier aan de hand? Op een paar dagen zijn twee van mijn schaarse berichten gewoon verwijderd. Eerst was er Dalibor die geen kritiek kan verdragen, nu is het Universalia die gaan janken is bij de moderatie. Bij de eerste kreeg ik nog een waarschuwing, nu niks meer.

Aan de betrokkenen : wat een povere reactie. Jullie kunnen gewoon niet tegen de waarheid...

Troost je! Je weet nooit of de door jou geviseerde persoon zelf op het knopje drukte. Er is ook nog de moderatie. Of die steeds eerlijk handelt is een open vraag.
Ik merkte in het verleden ook steeds dat mijn kritiek op vraagstaartje slechte punten opleverde. Terwijl die nooit op het rode knopje drukt volgens eigen beweringen. Trouwens; hij negeert mij.

Het plezante is er dus af. De Zomer was ditmaal uiterst droog. En de bron lag droog ook nog. Ik ben dus van het forum gevlucht van dorst.

Maar feitelijk mis ik soms wel vraagstaartje. Hij verstaat als geen ander de kunst om door irritant gedoe vijanden te maken tegen het VB.
Panda weet dat ook. Daarom ook laten deze twee mekaar met rust.
Vredelievende vijandschap noemen ze dit.
En maak je vooral geen zorgen over ontbrekende waarschuwingen.
Publiceer wat minder of helemaal niks meer en ook deze bron valt droog.
Af en toe kom ik nog eens lachen. Ik ben dan ook een vriendelijk mens.

Laatst gewijzigd door werkman : 12 september 2018 om 22:09.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 22:11   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Altijd draait het uit in het voordeel van de nva.
Het lijkt deze legislatuur al vier jaar aan een stuk 'het Chinese jaar van de boemerang' te zijn.
Heel die zaak van de war on drugs:
- de droge uitleg van De Wever: naarmate hun model dreigt niet meer zo winstgevend te worden, gebruiken ze grovere middelen, dat is normaal en daar moeten we over.
- de kers op de taart: de heroïne-tsjeef aan de Zwitserse grens.
Blijven fluiten in het donker Schoof....

Holderdebolder
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 09:07   #10
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heel die zaak van de war on drugs:
- de droge uitleg van De Wever: naarmate hun model dreigt niet meer zo winstgevend te worden, gebruiken ze grovere middelen, dat is normaal en daar moeten we over.
Het toegenomen geweld in de drugswereld heeft eerder met interne afrekeningen te maken dan met het feit dat de war on drugs resultaat oplevert. Ik ga geen goedkope kritiek geven op dat gebrek aan resultaten, want het is een ontzettend moeilijke kwestie. Maar als De Wever denkt dat zijn strijd ergens naartoe aan het gaan is, vergist hij zich.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 09:14   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

En als andere politieke partijen denken dat laksheid en de schouders maar laten hangen, ergens naar toe zou leiden, dan klopt dat:
dat leidt naar veel sociaal ongemak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:54   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een campagne over transmigranten en de 'war on drugs': en toch hapt de N-VA voorlopig wat naar adem



Zoals u merkt is er een spelletje van start gegaan.

Is dat ooit gestopt dat spelletje?

Een spel waar slachtoffers bij gaan vallen?

Een wreed kwalijk spel dat ons allemaal aanbelangt?

Faites vos jeux rien ne vas plus?
In Oktober zijn het gemeenteraad-verkiezingen, die gaan over heel andere zaken bij de keizers.
In de gemeente Antwerpen is de tegenstand voor de N-VA verwaarloosbaar.
In Mortsel is de tegenstand voor Groen! verwaarloosbaar.
In Gent is de SP oppermachtig.
In de grote steden gaat er dus weinig veranderen.

Maar in kleinere gemeentes stemt men vooral op wie gekend is en het gemeentelijk beleid, niet op de partijen hun federaal programma.

In landelijke gebieden zijn de CD&V en SP echter veel stemmen aan het verliezen, daar zij steeds achter het opendeurbeleid voor asielzoekers blijven staan en de mensen in de landelijke gebieden nu pas worden geconfronteerd met de toevloed aan asielzoekers.
Bij de vorige gemeenteraad-verkiezingen waren in veel van de landelijke gemeentes nog geen asielzoekers te bespeuren, nu lopen er daar heel veel van de asielzoekers en transmigranten rond.
En dat gaat de uitslag van de verkiezingen beïnvloeden, zwaar beïnvoelden zelfs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:32   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het toegenomen geweld in de drugswereld heeft eerder met interne afrekeningen te maken dan met het feit dat de war on drugs resultaat oplevert. Ik ga geen goedkope kritiek geven op dat gebrek aan resultaten, want het is een ontzettend moeilijke kwestie. Maar als De Wever denkt dat zijn strijd ergens naartoe aan het gaan is, vergist hij zich.
Het is zoals met een verstopt toilet. Je hoeft er zelf niet de oorzaak van te zijn dat het verstopt is. Als je er toch een drol in laat vallen ook al is het toilet verstopt dan komt er gewoon NOG een stront bij en wordt alleen maar moeilijker om een afvoer waar al stront van JAREN in vast zit, vrij te krijgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:41   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is zoals met een verstopt toilet. Je hoeft er zelf niet de oorzaak van te zijn dat het verstopt is. Als je er toch een drol in laat vallen ook al is het toilet verstopt dan komt er gewoon NOG een stront bij en wordt alleen maar moeilijker om een afvoer waar al stront van JAREN in vast zit, vrij te krijgen.
Alleszins, met de recreatieve gebruiker op te sluiten in de gevangenis gaat men geen war on drugs winnen.

Want dat is voor 99% waar die zogenaamde war uit bestaat.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:43   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.182
Standaard

Jij spreekt voor je eigen winkel, maar daar had ik het niet over.
Voor wie wil snappen wat ik bedoel.....
De drugmaffia, die al actief is van lang voor De Wever de Antwerpse rode scepter overnam, en intussen meer dan waarschijnlijk zelfs geïnfiltreerd is tot in de politiek, krijg je niet zomaar meer uitgeroeid. De leidingen zijn hopeloos verstopt, en er komt nog elke dag nieuwe stront bij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:12   #16
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij spreekt voor je eigen winkel, maar daar had ik het niet over.
Voor wie wil snappen wat ik bedoel.....
De drugmaffia, die al actief is van lang voor De Wever de Antwerpse rode scepter overnam, en intussen meer dan waarschijnlijk zelfs geïnfiltreerd is tot in de politiek, krijg je niet zomaar meer uitgeroeid. De leidingen zijn hopeloos verstopt, en er komt nog elke dag nieuwe stront bij.
En in de havengemeenschap. Af en toe een dealer van de straat plukken of gebruikers vervolgen zijn futiele inspanningen.

Als je in een cel zit en heel hard roept dat je er gaat uit komen en op de deur bonkt, zit je nog even goed in die cel. Daar komt de huidige war on drugs wat op neer.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:30   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.182
Standaard

Havens zijn nu eenmaal overal ter wereld de favoriete plaatsen voor de drugmaffia. En Antwerpen IS een havenstad.

Door alleen kleine garnalen achter de tralies te steken geraakt de drugtrafiek idd niet uitgeroeid, maar door moord en brand te schreeuwen als er gewaarschuwd wordt voor infiltratie in de politiek nog veel minder. Zonder corrupte politici, politie én andere medewerkers staat de maffia nergens.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 14:36   #18
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Havens zijn nu eenmaal overal ter wereld de favoriete plaatsen voor de drugmaffia. En Antwerpen IS een havenstad.

Door alleen kleine garnalen achter de tralies te steken geraakt de drugtrafiek idd niet uitgeroeid, maar door moord en brand te schreeuwen als er gewaarschuwd wordt voor infiltratie in de politiek nog veel minder. Zonder corrupte politici, politie én andere medewerkers staat de maffia nergens.
Integriteit is tegenwoordig volledig te koop en dit is enkel mogelijk door BEROEPSPOLITICI, die te lang in het zadel blijven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 14:43   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is zoals met een verstopt toilet. Je hoeft er zelf niet de oorzaak van te zijn dat het verstopt is. Als je er toch een drol in laat vallen ook al is het toilet verstopt dan komt er gewoon NOG een stront bij en wordt alleen maar moeilijker om een afvoer waar al stront van JAREN in vast zit, vrij te krijgen.
Een schitterende analogie met de verkiezingsambities van het vlaams blok !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 14:45   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alleszins, met de recreatieve gebruiker op te sluiten in de gevangenis gaat men geen war on drugs winnen.

Want dat is voor 99% waar die zogenaamde war uit bestaat.
De Wever zijn champetters staan voor een keuze : gaan wij achter de mocro families uit Borgerhout die de commerce in handen hebben en dan een pak rammel krijgen of gaan we wat gebruikertjes pesten tot onze shift erop zit ?

De champetters hun keuze kun je aflezen aan de geboekte resultaten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be