Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Als we nu eens alles op groene stroom lieten rijden?
ja 4 36,36%
neen 2 18,18%
Ja, maar er zijn onoverkomelijke bewaren 5 45,45%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2010, 11:39   #41
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, dat wist ik echt niet.

Waterstof, met de huidige stand van zaken, is geen optie.
Om 1 kw uit waterstof te halen met brandstofcellen, moet je eerst 2.7 Kw gebruiken om het uit water te halen.
Vandaar dat waterstof op industriele schaal uit aardgas gehaald wordt. Dat kost minder energie, maar heeft grote nadelen. Uiteindelijk verspil je er aardgas mee, en het afvalproduct van deze operatie is CO2.

En dan spreken we nog niet eens over de opslag. De beste gok die we hebben, als we waterstof willen gebruiken voor mobiele toepassingen is het te binden met koolstof, zodanig we gassen krijgen die bij veel lagere drukken en veel hogere temperaturen vloeibaar worden, of zelfs vloeibaar zijn bij kamertemperatuur.
Een voortvloeisel van dit idee is dat planten het prima kunnen, maar die moeten dan 540 kw invangen aan zonlicht om die 1 kw aan vermogen te kunnen leveren in bruikbaar opslaanbaar medium.
Geen erg kameraad; ik weet lang ook niet alles en bescheidenheid siert.

Verder heb je wel goed geïnformeerd blijkbaar en da's al positeif. Ge denkt echt na over de dingen precies.
Toch zie ik nog altijd er graten in om bv OV ermee te laten rijden. Auto's ook maar waarschijnlijk is dat technisch wat moeilijker en levert mssch niet genoeg rendement. We shall see...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 12:02   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deze voorstellen geven aan de auto en dergelijke te gebruiken als accu te gebruiken om de onregelmatige onstuurbare electriciteitsproductie van groene bronnen op te vangen en af te vlakken. Niet onaardig.
Maar, stel je een mei-ochtend voor, lekker weertje, om 7 uur al een lekker zonnetje en de zonnepanelen en omvormers zijn lekker aan't zoemen, en de auto-accu's die een hele nacht het lokale net aan't voeden zijn geweest beginnen zich terug op te laden.
7u30. De ene na de andere wagen maakt zich los van't net en gaat de weg op.
De zonnecellen zijn nog lekker aan't stroom maken, maar hebben plots geen lokale verbruikers meer.
Hier is een simpele oplossing voor. Oplaadpalen op de Brusselse ring. Terwijl je in de file staat, kan je je auto op het net aansluiten. Als het wat opschuift, haak je die los van deze paal, rijd je 20 meter, en haak je vast aan de volgende paal
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 12:06   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier is een simpele oplossing voor. Oplaadpalen op de Brusselse ring. Terwijl je in de file staat, kan je je auto op het net aansluiten. Als het wat opschuift, haak je die los van deze paal, rijd je 20 meter, en haak je vast aan de volgende paal
Nog simpeler hier hoor. Of we gaan inductief laden, of we hangen de wagens gewoon aan een electrisch aangedreven ketting, zoals in de carwash.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 12:06   #44
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier is een simpele oplossing voor. Oplaadpalen op de Brusselse ring. Terwijl je in de file staat, kan je je auto op het net aansluiten. Als het wat opschuift, haak je die los van deze paal, rijd je 20 meter, en haak je vast aan de volgende paal
Pffff, hoe ouderwets.
Inductie?

LOL@Maddox. Ik dacht aan een grote lopende band mr idd, dat is een oplossing.
Misschien magnetisch voorst zoals de Maglev?

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 juni 2010 om 12:09.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 12:15   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Inductie werkt zoals een simpele transformator.
De zware wisselstroom spoelen onder het wegdek wekken een wisselstroom op in de spoelen die onder de wagen hangen.

Iets wat Tesla 100 jaar geleden al voorstelde.

Helaas is er zoiets als efficientie en afstand. Je moet het al gaan doen met spoelen die maximaal een paar centimeter van elkaar hangen.
Probeer dat maar eens met het Belgische wegdek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 14:37   #46
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zoals Maddox al aangaf.....Er is geen "accu" (elektriciteitsopslag) in het systeem....

Diegene die dit oplost verdient op slag en stond een op het lijf geschreven Nobelprijs en eeuwige roem....

o ja....dan kunnen we inderdaad veel veel meer op "groene stroom" laten rijden,en die windmolens worden dan zelfs nuttig
Er is wel een opslagmethode voor zonne-energie, namelijk biomassa. Biomassa is de goedkoopste en meest efficiënte batterij voor de opslag van zonne-energie.

Je kan toch combineren? Een groene baseload (biomassa) in combinatie met intermittente bronnen zoals wind en zonne-energie.

In Duitsland loopt al enkele jaren zo'n project: biogas levert de baseload, de andere hernieuwbare doen de rest:

Fully renewable: biogas + wind + solar
http://www.youtube.com/watch?v=tR8gEMpzos4
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 14:50   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is wel een opslagmethode voor zonne-energie, namelijk biomassa. Biomassa is de goedkoopste en meest efficiënte batterij voor de opslag van zonne-energie.

Je kan toch combineren? Een groene baseload (biomassa) in combinatie met intermittente bronnen zoals wind en zonne-energie.

In Duitsland loopt al enkele jaren zo'n project: biogas levert de baseload, de andere hernieuwbare doen de rest:

Fully renewable: biogas + wind + solar
http://www.youtube.com/watch?v=tR8gEMpzos4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een voortvloeisel van dit idee is dat planten het prima kunnen, maar die moeten dan 540 kw invangen aan zonlicht om die 1 kw aan vermogen te kunnen leveren in bruikbaar opslaanbaar medium.
Met een maximaal ingevangen vermogen van 1 Kw per m² aan zonlicht op de grond, zit je per kw aan 540m². Pak daarbij de 400 m² nodig voor menselijke uitwerpselen verwerking op natuurlijke wijze, de 200m² voor een minimalistisch veggi dieet en 4m² voor slaapplek per persoon, heeft iedereen behoefte aan 1144m² vast land, waarvan 450m² zeer goed bewaterd land- bijna moeras of veengebied.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 15:15   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is wel een opslagmethode voor zonne-energie, namelijk biomassa. Biomassa is de goedkoopste en meest efficiënte batterij voor de opslag van zonne-energie.
Goedkoop, als land niks kost, misschien wel. Efficient zou ik het niet noemen. Ik geloof dat de efficientie ergens rond 0.2 a 0.5% draait.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 15:16   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is wel een opslagmethode voor zonne-energie, namelijk biomassa. Biomassa is de goedkoopste en meest efficiënte batterij voor de opslag van zonne-energie.

Je kan toch combineren? Een groene baseload (biomassa) in combinatie met intermittente bronnen zoals wind en zonne-energie.

In Duitsland loopt al enkele jaren zo'n project: biogas levert de baseload, de andere hernieuwbare doen de rest:

Fully renewable: biogas + wind + solar
http://www.youtube.com/watch?v=tR8gEMpzos4
Inderdaad....biomassa-verwerkers zijn nuttige zaken.....Maar eigenlijk is een goede biomassa-verwerker(zoals er een tamelijk grote in Oostende staat) een soort "klassieke" centrale die 24/7 draait en niet echt als "buffer" mag beschouwd worden.Het is geen ding dat je aan- en af zet naargelang,pakweg,windenergie al- of niet beschikbaar is.Het werkt als een "klassieke" centrale.Het vangt het probleem van "pieken" en "dips" niet op.

Wat bioGAS-installaties betreft,die wel als snelle buffercentrale zou kunnen dienen,zie hoger...Misschien is het lokaal een mogelijkheid...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 juni 2010 om 15:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 15:20   #50
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Inductie werkt zoals een simpele transformator.
De zware wisselstroom spoelen onder het wegdek wekken een wisselstroom op in de spoelen die onder de wagen hangen.

Iets wat Tesla 100 jaar geleden al voorstelde.

Helaas is er zoiets als efficientie en afstand. Je moet het al gaan doen met spoelen die maximaal een paar centimeter van elkaar hangen.
Probeer dat maar eens met het Belgische wegdek.
Yeah I know.
Superconductie op kamertemp, waar blijf je?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 10:39   #51
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Maddox:
Citaat:
Da's omdat die niet op groene stroom rijdt he.
Hela hela, die rijdt 100% op groene stroom van Electrabel

Citaat:
Een accu die groot genoeg is om een deel van de basislast van't net op zich te nemen. Een voorbeeld is Coo-Trois-Ponts
Waarom zou een accu een deel van de basislast van het net op zich moeten nemen? Hij kan toch sowieso het net helpen opladen?

Citaat:
In plaats van dat een enorme dijk op land boven de zeespiegel uitsteekt, een enorme dijk die een stuwmeer creëert, waarbij de zee het stuwmeer is.
Ah ja, dat herlas ik eens goed in je post 5.

Maar waarom doet men dat niet? Te moeilijk? Te duur? Te onrenbabel?
Citaat:
In dit geval bedoelde ik het specifiek gebouwde werkschip, Ostrea.
Prachtig.
En maakt dat groene stroom?

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2010 om 10:45.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 11:33   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddox
Da's omdat die niet op groene stroom rijdt he.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eno2
Hela hela, die rijdt 100% op groene stroom van Electrabel
Denk je dat nu echt? Het is een groene leugen. Electrabel "maakt" electriciteit door middel van fossiele brandstofcentrales, kerncentrales en zeer beperkt met windmolens en bio-massa verbrand in de klassieke centrales, en ja, ook wat grijze stroom -de combinatie van afvalverbranding en aardgas- en doet alsof ze veel nut hebben van de particuliere zonnepanelen.
Al die stroom word gewoon op't net gegooit. De electroon van de kerncentrale broederlijk naast die van de steenkoolcentrale, die samen per ongeluk die windkracht gestuwde electroon tegenkomen in het middenspannings-net. Electrabel doet gewoon een rekensommetje "zoveel watt groene energie, kusttram gebruikt X watt , awel, da's allemaal groen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een accu die groot genoeg is om een deel van de basislast van't net op zich te nemen. Een voorbeeld is Coo-Trois-Ponts
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Waarom zou een accu een deel van de basislast van het net op zich moeten nemen? Hij kan toch sowieso het net helpen opladen?
Je kan het net niet opladen. Je begrijpt het hele punt blijkbaar niet.
Zo'n infrastructurele accu neemt electriciteit op op momenten het verbruik laag is en productie hoog, en visa versa. Die maakt geen eigen stroom, maar is letterlijk een accu. Het is tot nu toe de enige betaalbare methode om gigawatts aan vermogen op te slaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Maar waarom doet men dat niet? Te moeilijk? Te duur? Te onrenbabel
Goeie vraag, het kan rendabel zijn, indien genoeg "groene" stroom rendabel gemaakt kan worden, en da's momenteel dus niet waar. Net omdat groene stroom zo afhankelijk is van variabele factoren. Sommige zijn regelmatig varierend, zoals getijden, anderen zijn onregelmatig, zoals de kracht van wind en zonneschijn
Te duur/moeilijk... ons voorbeeld van de getijdencentrale Rance is op dit moment, desondanks de redelijk dure bouw, een pure winstbron, electriciteit op grote schaal en goedkoper per Kw/u dan kerncentrales of fossiele brandstof. We gaan het nog niet eens hebben over de vergelijking met de peperdure windmolens en zonnepanelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
In dit geval bedoelde ik het specifiek gebouwde werkschip, Ostrea.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Prachtig.
En maakt dat groene stroom?
Neen, het WERKschip Ostrea maakt geen groene stroom, net zomin dat een boormachine groene stroom maakt. Het is een stuk gereedschap , prima te gebruiken om te helpen te WERKEN aan zaken die wel groene stroom maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 10:39   #53
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Maddox
Citaat:
Denk je dat nu echt? Het is een groene leugen.
Wat is dat, een groene leugen?
Volgens mij vertellen alleen de niet-groenen leugens...

Ik woon met uitzicht op de duinen, maar tussen mij en mijn uitzicht rijden helaas nog kusttrams. Op die kuststrams staat met koeien van letters: de kuststram rijdt op groene stroom van Electrabel....

Groene stroom rekent Electrabel duurder aan .

trouwens, ze hebben daarover nu een eerste proces aanhun been van ...NMBS

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2010 om 10:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 10:42   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Je kan het net niet opladen. Je begrijpt het hele punt blijkbaar niet.
Iedereen die electriciteit opwekt kan zijn overschot op het net steken.
Of niet soms?
De terminologie "infrastructureel accu" kende ik niet, daarover vroeg ik uitleg.

En uit die uitleg blijkt, dat zo'n accu inderdaad volloopt en terug in het net leegloopt.
Dat is precies wat ik ook stelde.
Wat heb ik dan niet begrepen?


Ik neem aan dat de beperking van zo'n accu in de beperkte opslagcapaciteit zit, en in de prijs?

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2010 om 10:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:24   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedereen die electriciteit opwekt kan zijn overschot op het net steken.
Of niet soms?
Neen dus. Waar zou al die electriciteit naartoe moeten?

Het is 1 van de redenen waarom de distributeurs zo gepikeerd zijn over het succes van zonnepanelen bij particulieren. Ze zijn verplicht van die electriciteit aan te pakken, maar dat vermogen geleverd door particulieren varieert echt hard. Een wolkje voor de zon en paf, weeral 30% minder, en die 30 % moet ergens vandaan komen.

Citaat:
De terminologie "infrastructureel accu" kende ik niet, daarover vroeg ik uitleg.
Het is dan ook een nieuw samengaan van van 2 woorden, door mij hier gebruikt op eigen houtje.

Citaat:
En uit die uitleg blijkt, dat zo'n accu inderdaad volloopt en terug in het net leegloopt.
Dat is precies wat ik ook stelde.
Wat heb ik dan niet begrepen?
Dat we zulke accu's niet hebben. op wat kleine projecten na, zoals Coo Trois Ponts. En dat die voornamelijk gebruik maken van conventionele electriciteit, in de vorm van nacht-tarief-stroom.


Citaat:
Ik neem aan dat de beperking van zo'n accu in de beperkte opslagcapaciteit zit, en in de prijs?
En de politieke/industriële wil het gewoon te doen. Technologisch is het oude technologie in een ander jasje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 juni 2010 om 13:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 18:33   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.910
Standaard

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...28193-3092.art

De groep Sapec probeert al meer dan een jaar het grootste deel van zijn "groene energie"-divisie van de hand te doen.?

De kandidaten lopen blijkbaar de deur niet plat...tiens.....dat is toch "inkomen gegarandeerd" dacht ik zo.....of vergis ik mij


noot: kelt,met zijn slecht karakter, vermoedt :inkomen(staatssubsidies) NIET meer gegarandeerd op huidige niveau's en (zware)onderhoudskosten in aantocht....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juni 2010 om 18:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 10:06   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Maddox:

Neen dus. Waar zou al die electriciteit naartoe moeten?
Naar d e verbruiker. Dat zal ook zo zijn met electrische auto's, die kunnen ook het net gaan opladen als ze niet rijden en niet aan het opladen toe zijn..
Citaat:
Dat we zulke accu's niet hebben.
Jammer.
Daar gaat onze enige methode om electriciteit op te slaan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2010 om 10:08.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 13:47   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Naar de verbruiker. Dat zal ook zo zijn met electrische auto's, die kunnen ook het net gaan opladen als ze niet rijden en niet aan het opladen toe zijn..
Dat is het intelligente net wat Micele beschrijft. Helaas is de infrastructuur niet geschikt, zijn de wagens nog niet beschikbaar en is de kostprijs even hoog, indien niet hoger dan het spaarbekken idee. is dat nu Omgekeerd Plan Lievens, of het klassieke idee zoals Coo Trois Point.


Citaat:
Jammer.
Daar gaat onze enige methode om electriciteit op te slaan.
Er zijn er nog een paar, dan ga je warmte opslaan ondergronds. Of waterstofgas maken (zeer inefficient helaas, maar wel veelzijdig).
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 13:52   #59
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is het intelligente net wat Micele beschrijft. Helaas is de infrastructuur niet geschikt, zijn de wagens nog niet beschikbaar en is de kostprijs even hoog, indien niet hoger dan het spaarbekken idee. is dat nu Omgekeerd Plan Lievens, of het klassieke idee zoals Coo Trois Point.



Er zijn er nog een paar, dan ga je warmte opslaan ondergronds. Of waterstofgas maken (zeer inefficient helaas, maar wel veelzijdig).
sorry, bedoel je dat electrische wagens nog niet beschikbaar zijn?
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 14:09   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.545
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
sorry, bedoel je dat electrische wagens nog niet beschikbaar zijn?
De technologie is er wel, weliswaar beperkt.
Hoeveel electrische wagens hebben een accu groot genoeg om effectief een woning een hele dag van stroom te voorzien, en nog een minimum bereik te halen (laat ons zeggen 20 km) en welk prijskaartje hangt eraan vast?

Stel dat morgen de mensen een groene bevlieging krijgen, en allemaal een Prius of soortgelijke gaan kopen.... denkt U nu echt dat de automobielsector die vraag kan invullen?
En denkt U echt dat dat een milieuvriendelijke oplossing is?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be