Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2020, 22:39   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Iedere maand krijgende hun geld.
Waarom zullen ze vertrekken?
Informateurkes krijgen daar geen geld voor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 23:26   #22
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In een democratie die naam waard is dat normaal. Toch?

Opgepast met dat woord hoor. Ik ben er allergisch voor.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 23:46   #23
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Informateurkes krijgen daar geen geld voor.
De ministers van lopende zaken wel.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2020, 23:50   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wanneer komt de kroonraad aan zet ?
Wat zouden ze doen?

Advies geven aan de koning en de regering?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 01:02   #25
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In een democratie die naam waard is dat normaal. Toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Opgepast met dat woord hoor. Ik ben er allergisch voor.
Juist! Het woord "normaal" wordt dikwijls misbruikt, zeker door diegenen die zichzelf "normaal" noemen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 3 januari 2020 om 01:04.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 01:19   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, hoe zou het met hen zijn.
Ik zette formateurkes in een verkleinwoord, omdat ze zo'n klein partijtje elk vertegenwoordigen.

Zouden ze succes geboekt hebben bij de Grote Belgicistische Verzoening?

Hebbe ze Rutten, tesamen met haar kritische kamerfractie, nader aan de borst kunnen trekken? Zit de goesting er nog in, bij haar, om première te worden?
Zijn tsjeven en liberalen voldoende overtuigd dat Magnette redelijk geworden is?

Zitten we bijna opgezadeld met een formateur en hoezee, met een federale regering?
Of blijft het lijk het was, dronken ze een nieuwjaarsglas, en pisten ze een plas?
Ik denk eerder dat ze de opdracht gekregen hebben van te zoeken naar partners maar als dat niet lukt van dan de zaak zolang mogelijk te rekken, liefst tot in het jaar 2024 of zoiets.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 06:49   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.184
Standaard

Ik denk dat het schoofzakske wat zit te trollen. Het is geen toeval dat de naam van zijn partij niet voorkomt in zijn draadje. Ik vind het ook veelzeggend dat hij het heeft over de Grote Belgicistische Verzoening.
Dat het schoofke over "formateurkes" spreekt, en er expliciet bij vermeld hoe klein hun partijtjes zijn, wijst op frustratie. Ik vermoed dat het schoofzakske weet dat het spel voor zijn partij over en out is. En dat hij dat jammer vindt. het lijkter op dat het schoofke jammer vindt dat zijn partij niet springt.

Mij doet dat plezier want dat betekent dat "het Weverke" tot nu toe toch, voet bij stuk houdt. Zo hoort het. Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 06:52   #28
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.
Een onafhankelijk Vlaanderen of een etat belgo-flamande zijn de enige werkbare opties. Kies, franstaligen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 06:56   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Iedere maand krijgende hun geld.
Waarom zullen ze vertrekken?
Wat heeft dat hiermee te maken?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 07:17   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.184
Standaard

Deze draad gaat toch over de formateurkes?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 07:20   #31
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stilte voor de storm of???
Stilte voor de strontstorm.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 07:21   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In een democratie die naam waard is dat normaal. Toch?
Uiteraard, Belgique moet en zal immers gered worden...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 07:23   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk dat het schoofzakske wat zit te trollen. Het is geen toeval dat de naam van zijn partij niet voorkomt in zijn draadje. Ik vind het ook veelzeggend dat hij het heeft over de Grote Belgicistische Verzoening.
Dat het schoofke over "formateurkes" spreekt, en er expliciet bij vermeld hoe klein hun partijtjes zijn, wijst op frustratie. Ik vermoed dat het schoofzakske weet dat het spel voor zijn partij over en out is. En dat hij dat jammer vindt. het lijkter op dat het schoofke jammer vindt dat zijn partij niet springt.

Mij doet dat plezier want dat betekent dat "het Weverke" tot nu toe toch, voet bij stuk houdt. Zo hoort het. Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.
De enige reden waarom De Wever niet springt is omdat hij weet dat het dan over en uit is voor zijn partij. In die zin verschilt hij wel van de andere traditionele partijen want die hadden de zelfmoordsprong wel genomen, zie de acties van Rutten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 08:03   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De enige reden waarom De Wever niet springt is omdat hij weet dat het dan over en uit is voor zijn partij. In die zin verschilt hij wel van de andere traditionele partijen want die hadden de zelfmoordsprong wel genomen, zie de acties van Rutten.
Dat zegt dan meer over de schijnheiligheid van die andere partijen dan over De Wever. Hij handelt dan op zijn minst gezegd met respect voor het oordeel van zijn kiezers. De kiezer heeft hem een signaal gegeven en hij handelt daar naar. De andere steken gewoonweg hun middelvinger op naar de kiezer en denken bij zich zelf, "pakken wat ik kan krijgen en de kiezer kan de pot op." En enkele weten voor de volgende verkiezingen komen ze terug snoepjes uitdelen aan de kiezer. Zo hebben ze het al altijd gedaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 januari 2020 om 08:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 08:10   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De ministers van lopende zaken wel.
en hun macht neemt toe, ze hebben nu ook al topambtenaren benoemd. iets waar vorige regeringen in lopende zaken steeds van zeiden dat ze grondwettelijk daartoe niet bevoegd waren.

en dat passeert zonder een rimpeling in het water...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 08:14   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk dat het schoofzakske wat zit te trollen. Het is geen toeval dat de naam van zijn partij niet voorkomt in zijn draadje. Ik vind het ook veelzeggend dat hij het heeft over de Grote Belgicistische Verzoening.
Dat het schoofke over "formateurkes" spreekt, en er expliciet bij vermeld hoe klein hun partijtjes zijn, wijst op frustratie. Ik vermoed dat het schoofzakske weet dat het spel voor zijn partij over en out is. En dat hij dat jammer vindt. het lijkter op dat het schoofke jammer vindt dat zijn partij niet springt.

Mij doet dat plezier want dat betekent dat "het Weverke" tot nu toe toch, voet bij stuk houdt. Zo hoort het. Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De enige reden waarom De Wever niet springt is omdat hij weet dat het dan over en uit is voor zijn partij. In die zin verschilt hij wel van de andere traditionele partijen want die hadden de zelfmoordsprong wel genomen, zie de acties van Rutten.
laat ons niet naief zijn, de enige reden waarom BDW niet springt, zijn nog steeds de veto's van de PS en MR.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 08:15   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zegt dan meer over de schijnheiligheid van die andere partijen dan over De Wever. Hij handelt dan op zijn minst gezegd met respect voor het oordeel van zijn kiezers. De kiezer heeft hem een signaal gegeven en hij handelt daar naar. De andere steken gewoonweg hun middelvinger op naar de kiezer en denken bij zich zelf, "pakken wat ik kan krijgen en de kiezer kan de pot op." En enkele weten voor de volgende verkiezingen komen ze terug snoepjes uitdelen aan de kiezer. Zo hebben ze het al altijd gedaan.
ik geloof zo niet in het feit dat mensen plots 100% kunnen veranderen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 08:28   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat ons niet naief zijn, de enige reden waarom BDW niet springt, zijn nog steeds de veto's van de PS en MR.
Met andere woorden, De Wever zou wel willen springen maar hij mag niet van de Franstaligen.
Dat belooft....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 09:16   #39
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De enige reden waarom De Wever niet springt is omdat hij weet dat het dan over en uit is voor zijn partij. In die zin verschilt hij wel van de andere traditionele partijen want die hadden de zelfmoordsprong wel genomen, zie de acties van Rutten.
BDW kent zijn klassieken.
Hij weet dat verelendung een noodzaak is tot een grote verandering.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 09:46   #40
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik geloof zo niet in het feit dat mensen plots 100% kunnen veranderen.
Het gaat niet over veranderen. Het gaat over zelfbehoud. De man wil burgemeester blijven tot aan zijn pensioen. Als hij springt mag hij dat vergeten, zo slim is hij wel hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be