Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2008, 17:44   #81
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

De Gemeentelijke Holding komt ook al in de problemen. Die hebben leningen aangegaan met als onderpand Dexia aandelen:

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...103949-433.art

Laatst gewijzigd door Thomas- : 14 november 2008 om 17:46.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 19:29   #82
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't Klinkt altijd euh, vertederend als overtuigde anticommunisten om nationalizatie beginnen te vragen...
Omdat het hier niet anders kan ... . Liever nationalisatie dan uitverkoop te houden aan soldenprijzen.

Letherme doet net hetzelfde als Martens in de jaren 80 uitverkoop houden van onze grootste bedrijven en die fransen lachen nogal met letherme net zoals ze toen deden met Martens die toen de Generale maatschappij voor een appel en een ei aan frankrijk heeft gegeven. Totale incompetentie en Letherme doet ook op vlak van schulden wat Martens deed ... . Tijd voor iemand anders aan het hoofd van ons land. Iemand die tenminste beseft dat je GEEN uitverkoop houdt en die ook beseft dat je de schulden moet afbetalen.

Ik ben nog steeds voorstander om Martens voor de rest van zijn leven op te sluiten en al zijn geld af te nemen wegens totaal wanbeleid en het maken van 10 000 miljard BEF schulden. Er is ook nog plaats voor Letherme daar als hij zo blijft verder regeren.

We zijn al afhankelijk voor onze energie en onze landbouw van het buitenland en straks ook voor ons geld. En dan roepen "vlaanderen onafhankelijk" ... dat is een contradictie mensen. Ik stel voor dat we onze eigen energie, voeding en banken hebben en houden dan pas ben je onafhankelijk !!

Laatst gewijzigd door dirk001 : 15 november 2008 om 19:33.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 10:09   #83
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Wat vindt U van de redding van Fortis
Dat ze wel een beetje lang duurt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 19:21   #84
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
We zullen het allemaal wel horen en zien over een paar maanden Filosoof.
Bos mag dan bij Shell en weet ik waar gewerkt hebben, op mij wekt hij mij niet de indruk speciaal goed onderlegd te zijn in de werking van de beurs en de financiele wereld in het algemeen en evenmin dat hij als minister van economische zaken goed bezig is. In elk geval wordt hij zowat dagelijks keihard uitgelachen en bespot op de Nederlandse traderssites die ik bijna dagelijks bezoek.
De vlotheid waarmee BNP Paribas in het verhaal gedoken is, geeft wel te denken.
Maar nogmaals, ik ben niet gerust in de vele miljarden op dit moment waardeloos geworden spul dat zich op de balansen van veel banken bevindt.

Overigens gaat het al bij al nog niet zo slecht met Fortis NL: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/dr...ek_bankoverval
(LOL!)
Bos goed onderlegd?? Bos kwam triomfantelijk voor de Televisie verklaren dat hij de Amro had gered en de beste delen van Fortis had binnengerijfd. Had had er (maar) 16 miljard € voor moeten betalen zo maakte hij glunderend bekend.

Maar wat blijkt nu? De Volkskrant berekende vandaag 19 november 2009 dat Bos totnogtoe in totaal zeventig miljard, ik hehaal 70 miljard €, heeft moeten steken in Amro en de Nederlanste tak van Fortis. Zo meldde de VRT. En neem maar aan dat deze financiële aderlatingen nog niet teneinde zijn voor het Nederlandse volk. Uiteindelijk blijkt de hele persoon Bos toch maar beperkt tot een financiële Kabouter Wouter.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 19:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 20:08   #85
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bos goed onderlegd?? Bos kwam triomfantelijk voor de Televisie verklaren dat hij de Amro had gered en de beste delen van Fortis had binnengerijfd. Had had er (maar) 16 miljard € voor moeten betalen zo maakte hij glunderend bekend.

Maar wat blijkt nu? De Volkskrant berekende vandaag 19 november 2009 dat Bos totnogtoe in totaal zeventig miljard, ik hehaal 70 miljard €, heeft moeten steken in Amro en de Nederlanste tak van Fortis. Zo meldde de VRT. En neem maar aan dat deze financiële aderlatingen nog niet teneinde zijn voor het Nederlandse volk. Uiteindelijk blijkt de hele persoon Bos toch maar beperkt tot een financiële Kabouter Wouter.
Foutje.

Maar wat blijkt nu? De Volkskrant berekende vandaag 19 november 2009 dat Bos totnogtoe in totaal zeventig miljard, ik hehaal 70 miljard €, heeft moeten steken in Amro en de Nederlanste tak van Fortis (vandaag weer 4.5 miljard €) en de hele banksector. Zo meldde de VRT. En neem maar aan dat deze financiële aderlatingen nog niet teneinde zijn voor het Nederlandse volk. Uiteindelijk blijkt de hele persoon Bos toch maar beperkt tot een financiële Kabouter Wouter

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 20:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be