Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2012, 21:13   #20341
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Bon, ik probeer.

In het kader van integraal waterbeheer probeert men overstromingen te voorkomen door waterlopen (rivieren, beken,...) meer ruimte te geven. In vaktermen : de komberging wordt vergroot. Reden om meer komberging te geven is om de piekdebieten die er bij regenval optreden op te kunnen vangen in de rivier zelf ("in de kom bergen"). Als er voldoende komberging is in de riviervalleien dan zal dit er toe leiden dat sommige gebieden (ic woongebieden) gevrijwaard kunnen worden van overstroming.

Vanuit deze invalshoek worden poldergebieden terug overstroombaar gemaakt of onder water gezet. Aldus is er meer komberging, worden piekdebieten afgetopt en zijn er minder overstromingen.

In het geval van de Schelde moeten zowel Vlaanderen als Nederland op dit vlak inspanningen. En wanneer Nederland hier geen inspanningen doet dan is dat een tekortkoming voor Vlaanderen.
Sorry..
Maar de voornaamste rede waarom die polder onder water moet staan, is voor natuur compensatie.

En de grootste dwarsligger is een Belgisch grondbezitter ondersteund door de lokale bevolking plus politiek.

Maar goed.
Voor mij is het heel simpel, steek die dijk door en zet de boel onder water!.

Waarom?.
Het is contractueel afgesproken, daarom..

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:17   #20342
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Wat mij betreft komt Nederland al z'n verdragsrechtelijke verplichtingen na. Maar wat mij betreft is dat dan ook alles wat de Belgen van ons krijgen. Geen cadeautjes meer voor de Vlamingen.

Helaas heeft men onlangs toch een akkoord met de Vlamingen gesloten over de zeesluis bij Terneuzen. Dit terwijl Nederland daar nou juist niet verplicht was om mee te werken. Maar onder dat nieuwsbericht lees je dan weer geen reacties op Vlaamse websites. De Vlamingen hebben alleen oog voor wat ze niet krijgen van Nederland, dat fokking ondankbaar volk.

Bestaande afspraken moeten worden nagekomen. Maar Nederland moet de Vlamingen geen nieuwe toezeggingen doen. Wat hebben de Vlamingen ooit voor ons gedaan? Binnenkort moeten we gaan betalen om over hun brakke wegen te mogen rijden. En Nederland zou dan maar moeten buigen om de groei van de Vlaamse haven te faciliteren?

Wat mij betreft doen we niks meer voor dat volk. Constant zijn ze verongelijkt en geven ze blijk van minachting richting Nederland(ers). Daarop zeg ik: Fuck you Vlaanderen!
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:22   #20343
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat mij betreft doen we niks meer voor dat volk. Constant zijn ze verongelijkt en geven ze blijk van minachting richting Nederland(ers). Daarop zeg ik: Fuck you Vlaanderen!
Volstrekt mee eens. We moeten ons niet langer door het Belgentuig laten terroriseren!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:26   #20344
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat mij betreft komt Nederland al z'n verdragsrechtelijke verplichtingen na. Maar wat mij betreft is dat dan ook alles wat de Belgen van ons krijgen. Geen cadeautjes meer voor de Vlamingen.

Helaas heeft men onlangs toch een akkoord met de Vlamingen gesloten over de zeesluis bij Terneuzen. Dit terwijl Nederland daar nou juist niet verplicht was om mee te werken. Maar onder dat nieuwsbericht lees je dan weer geen reacties op Vlaamse websites. De Vlamingen hebben alleen oog voor wat ze niet krijgen van Nederland, dat fokking ondankbaar volk.

Bestaande afspraken moeten worden nagekomen. Maar Nederland moet de Vlamingen geen nieuwe toezeggingen doen. Wat hebben de Vlamingen ooit voor ons gedaan? Binnenkort moeten we gaan betalen om over hun brakke wegen te mogen rijden. En Nederland zou dan maar moeten buigen om de groei van de Vlaamse haven te faciliteren?

Wat mij betreft doen we niks meer voor dat volk. Constant zijn ze verongelijkt en geven ze blijk van minachting richting Nederland(ers). Daarop zeg ik: Fuck you Vlaanderen!
Beetje zuur allemaal.
Sorry dat ik het zeg Spinoza, maar jouw bericht heeft een hoog "van Poppel" gehalte.

Ik weet niet waarom je zo over de gemiddelde Vlaming/Belg denkt?.
Maar ik neem aan dat jij ook wel weet dat de realiteit toch wel een stuk genuanceerder is, dan hoe jij het hier nu brengt.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:35   #20345
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Beetje zuur allemaal.
Sorry dat ik het zeg Spinoza, maar jouw bericht heeft een hoog "van Poppel" gehalte.

Ik weet niet waarom je zo over de gemiddelde Vlaming/Belg denkt?.
Maar ik neem aan dat jij ook wel weet dat de realiteit toch wel een stuk genuanceerder is, dan hoe jij het hier nu brengt.
Voor zover ik weet ben ik de enige Nederlander hier op dit forum die ook daadwerkelijk een paar jaar in Vlaanderen heeft gewoond. Dus je hoeft mij niets wijs te maken over de Vlaamse volksaard. En natuurlijk geldt dat niet voor alle Vlamingen. Maar een aantal nare karaktertrekken komen zoveel voor in Vlaanderen, dat de Vlamingen bij mij niet meer op enige sympathie kunnen rekenen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:41   #20346
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Voor zover ik weet ben ik de enige Nederlander hier op dit forum die ook daadwerkelijk een paar jaar in Vlaanderen heeft gewoond. Dus je hoeft mij niets wijs te maken over de Vlaamse volksaard. En natuurlijk geldt dat niet voor alle Vlamingen. Maar een aantal nare karaktertrekken komen zoveel voor in Vlaanderen, dat de Vlamingen bij mij niet meer op enige sympathie kunnen rekenen.
Het is inderdaad een naar volk. Gelukkig zien steeds meer Nederlanders dat.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:44   #20347
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Sorry dat ik het zeg Spinoza, maar jouw bericht heeft een hoog "van Poppel" gehalte.

Ben je er al achter waarom dat zo is?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:49   #20348
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ik dacht dat jij daar boven stond?.

"Zolang wij met elkaar kunnen lachen"
Dat was toch jouw mening?.

Wel pedofilie is niet echt om te lachen, je had dan ook Van Poppel moeten negeren.
Het is toch vrij bekend dat hij hier op het forum zit, puur om de clown uit te hangen.

Jeff
Je hebt gelijk.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:50   #20349
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ben je er al achter waarom dat zo is?
Zoals het erop neerkomt; Persoonlijke (negatieve)ervaring, omdat meneer in Vlaanderen gewoond heeft.

Tenzij jij natuurlijk bedoeld, dat Spinoza en Van Poppel een en dezelfde persoon is.
Maar dat geloof ik niet.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:53   #20350
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Voor zover ik weet ben ik de enige Nederlander hier op dit forum die ook daadwerkelijk een paar jaar in Vlaanderen heeft gewoond. Dus je hoeft mij niets wijs te maken over de Vlaamse volksaard. En natuurlijk geldt dat niet voor alle Vlamingen. Maar een aantal nare karaktertrekken komen zoveel voor in Vlaanderen, dat de Vlamingen bij mij niet meer op enige sympathie kunnen rekenen.
Niemand vraagt om u hier aan ons te komen ergeren, toch? Beetje sado-masochist?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:55   #20351
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
..., omdat meneer in Vlaanderen gewoond heeft.
Newsflash:


Meneer woont nog steeds in Vlaanderen.

(of dacht jij dat het een Nederlander was?)
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:59   #20352
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Newsflash:


Meneer woont nog steeds in Vlaanderen.

(of dacht jij dat het een Nederlander was?)
Uhmm ja ik denk inderdaad dat hij een Nederlander is.
Hij woont trouwens in Breda, althans dat staat er..

Maar indien jij info hebt waaruit anders blijkt, dan wil ik dat graag wel even zien?.

Van Poppel zegt dat hij een Fries is..
Maar dat betwijfel ik..

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 22:01   #20353
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ben je er al achter waarom dat zo is?
Familie trol?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 22:14   #20354
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Newsflash:


Meneer woont nog steeds in Vlaanderen.

(of dacht jij dat het een Nederlander was?)
is dat zo?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 06:09   #20355
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is allemaal heel simpel: Nederland moet de internationale overeenkomsten uitvoeren. Punt uit.
Inderdaad, onder water met die polder.

Wat voor een soliede partners toch die Nederlanders.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 06:11   #20356
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat mij betreft komt Nederland al z'n verdragsrechtelijke verplichtingen na. Maar wat mij betreft is dat dan ook alles wat de Belgen van ons krijgen. Geen cadeautjes meer voor de Vlamingen.

Helaas heeft men onlangs toch een akkoord met de Vlamingen gesloten over de zeesluis bij Terneuzen. Dit terwijl Nederland daar nou juist niet verplicht was om mee te werken. Maar onder dat nieuwsbericht lees je dan weer geen reacties op Vlaamse websites. De Vlamingen hebben alleen oog voor wat ze niet krijgen van Nederland, dat fokking ondankbaar volk.

Bestaande afspraken moeten worden nagekomen. Maar Nederland moet de Vlamingen geen nieuwe toezeggingen doen. Wat hebben de Vlamingen ooit voor ons gedaan? Binnenkort moeten we gaan betalen om over hun brakke wegen te mogen rijden. En Nederland zou dan maar moeten buigen om de groei van de Vlaamse haven te faciliteren?

Wat mij betreft doen we niks meer voor dat volk. Constant zijn ze verongelijkt en geven ze blijk van minachting richting Nederland(ers). Daarop zeg ik: Fuck you Vlaanderen!
Welke cadeautje hebben wij ooit van de Nederlanders gekregen ?

Weinig of niets.
Bij een bezoek aan Nederland moet je nog op je tellen passen, je krijgt makkelijk een PV in je bus achteraf.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:36   #20357
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, onder water met die polder.

Wat voor een soliede partners toch die Nederlanders.
Let wel, persoonlijk vind ik dat we de polder moeten sparen als waardevol landbouwgebied en natuurgebied. Maar zo werkt het recht niet, en zeker niet het internationale recht. Hier geldt het rechtsprincipe: pacta sunt servanda. Daarover gaat het eigenlijk.

Nu er is al te veel natuur verwoest door de industrie en aan platte commercie. Maar dat is eigenlijk allemaal naast de kwestie. Helaas.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:46   #20358
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Let wel, persoonlijk vind ik dat we de polder moeten sparen als waardevol landbouwgebied en natuurgebied. Maar zo werkt het recht niet, en zeker niet het internationale recht. Hier geldt het rechtsprincipe: pacta sunt servanda. Daarover gaat het eigenlijk.

Nu er is al te veel natuur verwoest door de industrie en aan platte commercie. Maar dat is eigenlijk allemaal naast de kwestie. Helaas.
U liegt dat het gedrukt staat. Als érgens wetten worden genegeerd of verdraaid is het toch wel in uw eigen land zeker.

Kijk maar naar de recente energietarievenverhoging, het gerommel met de grondwet en andere hopeloze acties. Van mij mag die polder onder water, maar zoals u vind dat het zonde is van de natuur en landbouw, zo zijn er in Zeeland velen, en in de rest van Nederland ook. En dan zoekt de regering maar een alternatief, dat evenwaardig is. En zo hoort het.

Al uw principiële geblaas ten spijt. En principieel geblaas is niet erg (dat is zelfs prijzenswaardig), maar hypocriet principieel geblaas is dat wel.

Laatst gewijzigd door Hollander : 6 april 2012 om 11:46.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:50   #20359
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U liegt dat het gedrukt staat. Als érgens wetten worden genegeerd of verdraaid is het toch wel in uw eigen land zeker.

Kijk maar naar de recente energietarievenverhoging, het gerommel met de grondwet en andere hopeloze acties. Van mij mag die polder onder water, maar zoals u vind dat het zonde is van de natuur en landbouw, zo zijn er in Zeeland velen, en in de rest van Nederland ook. En dan zoekt de regering maar een alternatief, dat evenwaardig is. En zo hoort het.

Al uw principiële geblaas ten spijt. En principieel geblaas is niet erg (dat is zelfs prijzenswaardig), maar hypocriet principieel geblaas is dat wel.
Tututut. U moet niet met de Belgische politiek afkomen hier. Nederland heeft een overeenkomst met België afgesloten en dient deze overeenkomt uit te voeren. En geen Hollands geneuzel meer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 11:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 12:11   #20360
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tututut. U moet niet met de Belgische politiek afkomen hier. Nederland heeft een overeenkomst met België afgesloten en dient deze overeenkomt uit te voeren. En geen Hollands geneuzel meer.
U kunt er om heen draaien, maar wij zien dat heus wel.

overigens heeft België met Nederland afgesproken de spoorsnelheid tussen Antwerpen en Brussel te verhogen, een extra HSL treinstel aan te schaffen, geel-zwarte kentekenplaten in te voeren, haar staatsschuld onder de 60% te houden.

En wat komt daar van terecht? Kom dus niet met uw vingertje wijzen als het gaat om een poldertje ergens op de grens, gij zuidelijke dominee.

Laatst gewijzigd door Hollander : 6 april 2012 om 12:12.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be