Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2016, 13:10   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe geraakt die door de keuring ? Ik ben ooit al afgekeurd geweest voor een sticker ? Sowieso zijn die banden buiten de toegelaten maten net als de verlaging ...
Maar goed zal wel zijn zoals met alles .....Iedereen is gelijk voor de wet maar de wet is niet gelijk voor iedereen.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-p...zien-a2840553/

Het is niet omdat een wagen bijna tegen de grond plakt als hij stilstaat dat dat ook de situatie is als hij rijdt. Er bestaat zoiets als luchtvering.
Een tijdje terug had je Citroën met zijn hydraulische ophanging. Zelfde verhaal.

Voor wielen en banden heb je de keuring voor 'tuning' onderdelen.
Die keuring is een grap qua veiligheid maar het brengt extra geld op.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:12   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
die tuninggasten delen één set wielen om door de keuring te raken, waarna ze er weer afgehaald worden
gek dat je dat niet weet
Er bestaat zoiets als keuring 'tuning' onderdelen. Ik dacht dat je daarmee ruimte had om speciale wielen te monteren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 19:18   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat die gasten van de keuring zeer strikt werken met voorgeschreven regels.
Vb. de voorruit moet x procent vrij zijn tot die hoogte en volledig vrij tot een andere hoogte. Ge moet niet afkomen dat gij ne kleine van gestalte zijt, want de auto wordt goedgekeurd zodanig dat iedereen er mee mag rijden.

De tijd dat het hielp om een briefje van 100 f. bij je documenten te steken, is lang voorbij.
Eén keer maakte ik het mee dat ik te weinig wisselgeld terug kreeg, en ik kon me niet van de indruk ontdoen dat dat wijveke dat express deed.
Maar nu kunt ge met alle kaarten betalen.

Als ik mijn verzekering toon, dan is dat redelijk dom. Die verzekering loopt nog anderhalve maand verder dan het jaarlijks moment van de keuring.

Mijn voorstel voor verzekeringscontrole is dat de verzekeringsmaatschappij waar je je polis opzegt of niet tijdig betaalt, automatisch verplicht de flikken inlicht. De eventuele nieuwe verzekeringsmaatschappij kan tijdig ook de flikken verwittigen, zodat zonder één menselijke ingreep, de zaak "geklasseerd" wordt. Maar zonder nieuw bericht: controle aan huis.

.
Ik heb dat nog meegemaakt, was heel begin jaren '80. En zowat iedereen deed het toen! Dat briefje van 100 Fr werd netjes tussen de andere documenten geschoven, lol. Die "keurders" gingen best met veel zwart geld naar huis 's avonds.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 19:19   #24
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat die gasten van de keuring zeer strikt werken met voorgeschreven regels.
Vb. de voorruit moet x procent vrij zijn tot die hoogte en volledig vrij tot een andere hoogte. Ge moet niet afkomen dat gij ne kleine van gestalte zijt, want de auto wordt goedgekeurd zodanig dat iedereen er mee mag rijden.

De tijd dat het hielp om een briefje van 100 f. bij je documenten te steken, is lang voorbij.
Eén keer maakte ik het mee dat ik te weinig wisselgeld terug kreeg, en ik kon me niet van de indruk ontdoen dat dat wijveke dat express deed.
Maar nu kunt ge met alle kaarten betalen.

Als ik mijn verzekering toon, dan is dat redelijk dom. Die verzekering loopt nog anderhalve maand verder dan het jaarlijks moment van de keuring.

Mijn voorstel voor verzekeringscontrole is dat de verzekeringsmaatschappij waar je je polis opzegt of niet tijdig betaalt, automatisch verplicht de flikken inlicht. De eventuele nieuwe verzekeringsmaatschappij kan tijdig ook de flikken verwittigen, zodat zonder één menselijke ingreep, de zaak "geklasseerd" wordt. Maar zonder nieuw bericht: controle aan huis.

.
Ik heb dat nog meegemaakt, was heel begin jaren '80. En zowat iedereen deed het toen! Dat briefje van 100 Fr werd netjes tussen de andere documenten geschoven, lol. Die "keurders" gingen best met veel zwart geld naar huis 's avonds.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 19:24   #25
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Sorry, dubbel.
GATEWAY
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be