Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2023, 18:13   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mij is niet duidelijk wat uiteindelijk het probleem is.
Hier aan het strand mag je topless zonnebaden en zwemmen. Het valt wel op dat dit de laatste jaren minder trendy is. Ik denk dat dit te maken heeft met schrik om te worden gefotografeerd.
Borstvoeding geven op openbare plaatsen mag toch ook.
Moet je eens naar die tiktok-filmpjes kijken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 18:22   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Neen, dit is niet voor K&K, het is wel degelijk een ernstige discussie waard.

http://www.hln.be/buitenland/duitse-...rouw~a4be6a90/

De discussies over de gendergelijkheid gaan een eigenaardige fase in. “Waarom zou een vrouw haar borsten moeten bedekken, en een man niet?”. In de Duitse stad Göttingen heeft men beslist dat een vrouw niet kan gedwongen worden haar borsten te bedekken, weliswaar op afgelijnde tijden, maar je leest nu al dat men dit algemeen wil maken aldaar.

Is dit nu het begin van een evolutie die zich in zwembaden overal zal doorzetten, maar ook pakweg op festivalterreinen in de zomer en zo?

Vrouwelijke borsten hebben voor velen een seksuele connotatie. Zal dit blijven, of worden naakte vrouwenborsten even gewoon als naakte mannenborsten?
Hebt u een probleem met "tetten" ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 18:26   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hebt u een probleem met "tetten" ?
Ik beaam dit. Vrouwenborsten met mannenborsten gelijkstellen gaat gewoon te ver. Op dit vlak ben ik ook van 'de oude stempel'. Ze gemakkelijker toonbaar stellen is natuurlijk wel aan te moedigen. De magie van vrouwenborsten zal er niet door minderen. Ik geloof dat in die pastoraal-nomadische stammen in o.a. Afrika ze wel tentoongesteld worden, maar dat het manvolk daar nog steeds uit even grote tettenzotten als wij kunnen bestaan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 maart 2023 om 18:28.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 18:30   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Die dingen veranderen in tijd en ruimte. Vroeger was het schandalig om een blote enkel te tonen. In islamlanden gaat een vrouw de gevangenis in als er een hoofdhaar zichtbaar is.
In Duitsland gaat men traditioneel vlotter om met naaktheid. Het is niet aan ons om hen te beoordelen met "onze" standaarden . Persoonlijk juich ik elke toename van vrijheid toe.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 18:59   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hebt u een probleem met "tetten" ?
"Den Ardennees" heeft uw al vraag beantwoord:

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=15
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 06:13   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Duitsland heeft historisch een cultuur waar naaktheid normaler is en meer getolereerd wordt dan in andere landen. De zgn. Freikorperkultur. Ik herinner mij toen ik regelmatig in Munchen kwam in de jaren '80, was topless relaxen in het stadspark niet ongewoon.
Werd FKK niet in het leven geroepen door de Nazi's ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 06:14   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet je eens naar die tiktok-filmpjes kijken.
Doe ik niet. Is meer iets voor een jongeling als jij.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 06:47   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Werd FKK niet in het leven geroepen door de Nazi's ?
Zo zie je maar, niet alles wat die sossen daar toen uitvroten was slecht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 07:40   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Neen, dit is niet voor K&K, het is wel degelijk een ernstige discussie waard.

http://www.hln.be/buitenland/duitse-...rouw~a4be6a90/

De discussies over de gendergelijkheid gaan een eigenaardige fase in. “Waarom zou een vrouw haar borsten moeten bedekken, en een man niet?”. In de Duitse stad Göttingen heeft men beslist dat een vrouw niet kan gedwongen worden haar borsten te bedekken, weliswaar op afgelijnde tijden, maar je leest nu al dat men dit algemeen wil maken aldaar.

Is dit nu het begin van een evolutie die zich in zwembaden overal zal doorzetten, maar ook pakweg op festivalterreinen in de zomer en zo?
DAT is het soort "gelijkheid" waar ik eigenlijk geen bezwaar tegen heb, omdat het inderdaad gewoon gaat over gelijk behandelen van mannen en vrouwen. Dat heeft niks te maken met mogen eisen van anderen dat ze meegaan in uw fantasie dat ge eigenlijk een konijn of een kieken zijt.

Niettemin heeft het inderdaad ook een nadeeltje: het erotisch prikkelende van tetten zal hierdoor verdwijnen. Stel U voor dat we hier een "naakte voetjes" draad zouden hebben op het forum, mochten vrouwenvoeten als erotisch gezien worden, en dus bedekt tenzij in de intieme sfeer. De tettendraad zal dus totaal banaal worden, en helemaal niks erotisch of wat dan ook. Kortom, mannen verliezen een speeltje
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 07:44   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Maatschappelijke evolutie..?

Hier steigeren al een aantal mensen als ze wat hoofdhaar kunnen zien of wanneer vrouwelijke rondingen geaccentueerd worden door casual stads-kleding of wanneer vrouwen hun kind in 't openbaar willen voeden met borstmelk.. En dan denken dat we evolueren naar een maatschappij waar er borsten en tepels in een park of zwembad..... lol.

Afgelopen zomers was er heel wat gedoe in openbare zwembaden.. mensen die lastig gevallen werden.. meisjes die betast werden en erger...... "evolutie naar meer blote borsten in 't zwembad".. ja man, wat gaat dat aantrekken..??
Haha, ja, hier in Grenoble, waar we een zotte Groene burgemeester hebben die de makakken plezier wilde doen, had die mens een beslissing uitgevaardigd dat burkini's nu in de Grenobelse zwembaden moesten toegelaten worden zodat kopvodden in "duikerspak" mogen komen zwemmen - wat tot nu toe door het intern reglement verboden is.
Toen hij kritiek kreeg dat hij weer de makakkenvriend en de vrouwenhater aan het uithangen was, heeft hij dat veranderd in:
men mag in burkini's OF TOPLESS komen zwemmen.

En toen heeft de raad van state hem teruggefloten, dat zijn gemeentelijk voorschrift in strijd was met de openbare zeden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 07:56   #31
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.658
Standaard

Wordt het door ons vet- en suikerrijke dieet en de hormonenvervuiling in het drinkwater niet stilaan tijd om over te gaan tot de verplichting ook mannenborsten te bedekken ? Of misschien vanuit esthetische overwegingen gewoon de verplichting op 40 jaar laten ingaan voor beide geslachten ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 08:48   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
DAT is het soort "gelijkheid" waar ik eigenlijk geen bezwaar tegen heb, omdat het inderdaad gewoon gaat over gelijk behandelen van mannen en vrouwen. Dat heeft niks te maken met mogen eisen van anderen dat ze meegaan in uw fantasie dat ge eigenlijk een konijn of een kieken zijt.

Niettemin heeft het inderdaad ook een nadeeltje: het erotisch prikkelende van tetten zal hierdoor verdwijnen. Stel U voor dat we hier een "naakte voetjes" draad zouden hebben op het forum, mochten vrouwenvoeten als erotisch gezien worden, en dus bedekt tenzij in de intieme sfeer. De tettendraad zal dus totaal banaal worden, en helemaal niks erotisch of wat dan ook. Kortom, mannen verliezen een speeltje
Misschien voor jou. Maar voor gezonde mannen met een goed libido gaat dat niet op, hoor. Je moet je erectieproblemen niet op andere projecteren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 08:50   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie vrouwenborsten als kunstwerken.

Sommigen prachtig, anderen nuttig, en nog andere beter te bekijken in een donkere kamer.

En ja, sommigen kunnen erotisch prikkeled zijn, so? Dat vind ik ook van een Boerka.
Wel eens in een naakt sauna geweest? het aantal lichamen die je doen walgen zijn zo groot, dat je de lichamen waarvan je normaliter zou zeggen 'goh, leuk' niet meer ziet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 09:02   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

In een zwembad of op het strand: het heeft mij nog nooit pijn gedaan om een vrouwenborst, al of niet bedekt, te mogen aanschouwen.

Maar ik herinner me woorden van Bart De Wever, ongeveer zo:
als ik door het Rivierhof jog, en ik zie allochtone gezinnen met zoontjes in bloot bovenlijf en dochtertjes die helemaal bedekt zijn, dan vrees ik toch dat er iets verkeerd zit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 09:11   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Het is een Duitse traditie om in groep mee te doen aan een soort naturisme, inclusief het nudisme.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 09:22   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wel eens in een naakt sauna geweest? het aantal lichamen die je doen walgen zijn zo groot, dat je de lichamen waarvan je normaliter zou zeggen 'goh, leuk' niet meer ziet.
Regelmatig mijn beste, regelmatig.

En ik ga niet naar de sauna om te gluren, ik ga naar een wellness om een dag te relaxen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 11:26   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wel eens in een naakt sauna geweest? het aantal lichamen die je doen walgen zijn zo groot, dat je de lichamen waarvan je normaliter zou zeggen 'goh, leuk' niet meer ziet.
Een traditionele sauna is in de regel altijd naakt, enkel al wegens de hygiëne.

Wel altijd een propere badhanddoek meenemen, en die is bedoelt om het vers zweet op te vangen.

Citaat:
https://www.quest.nl/mens/lifestyle/...-hygienischer/

Hoe vies is het om met badkleding aan in de sauna te zitten?

Het is wat ongemakkelijk misschien, maar naar de sauna moet je naakt. Toch? Of zouden we net zo goed in onze badkleding in de sauna kunnen zitten?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2023 om 11:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 11:36   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Die Duitse deernis hebben dan ook veel watertjes doorzwommen.


Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 13:29   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Misschien voor jou. Maar voor gezonde mannen met een goed libido gaat dat niet op, hoor. Je moet je erectieproblemen niet op andere projecteren.
Mannen krijgen een stijve van blote voeten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 13:30   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een traditionele sauna is in de regel altijd naakt, enkel al wegens de hygiëne.
Inderdaad, ik heb dat eens geprobeerd met een dikke jas, en het was daar veel te warm...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be