Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2018, 18:04   #101
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is een foute instelling te denken dat er voor alle IR's voldoende werk is over heel te land.
Een IR-scheepbouw, zal in Meeuwen weinig werk vinden binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
Een IR-landbouw zal weinig werk vinden in Brussel binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
En die 25km is zeer belangrijk, want die is dus bepalend voor de RVA, om te zeggen of er veel of weinig werk volgens je scholing in de buurt is.
https://www.vdab.be/magezine/jan12/werken.shtml

60km

25 km was vroeger.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:06   #102
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het moest 240km zijn ... profiteurs!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 06:58   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik werk totaal niet meer in mijn vakgebied waar ik ingenieur in ben.

Daar trekt men zich ook geen drol van aan als je solliciteert.
Veel mensen werken in totaal andere richtingen dan hun studies, maar voor IR'-jobs is het juiste diploma vaak belangrijk voor de wet.
Niet om de job te kunnen uitvoeren, maar voor het bedrijf om de nodige papieren te bekomen.
Als constructie bedrijf kan je geen plannen laten ondertekenen door een IR-electronica, want dan worden die niet goedgekeurd door de ambtenaren.
Als bouwbedrijf kan je geen plannen laten ondertekenen door een IR-bosbouw, want de overheid aanvaard dat niet.
Als farma bedrijf kan je geen medicatie laten presenteren door een IR-mechanica, want dat mag van de minister van volksgezondheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:14   #104
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"mits toelating van de RVA"

Die jij als ingenieur niet gaat krijgen. Werk genoeg voor u. Ge zijt gewoon lui.
Gisteren nog geïnformeerd en een omscholing volgen zou geen enkel probleem zijn. Ze gaan alle info bezorgen. Maar de zomer komt er aan en ik ben nog even in opzegtermijn. Dus niet van wakker liggen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het moest 240km zijn ... profiteurs!
Dat moet wel pikken om voor hetzelfde loon als een "werkzoekende" u elke dag moeten afpeigeren terwijl de werkzoekende dan ergens op een zonnig terras zit
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:16   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.390
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Veel mensen werken in totaal andere richtingen dan hun studies, maar voor IR'-jobs is het juiste diploma vaak belangrijk voor de wet.
Niet om de job te kunnen uitvoeren, maar voor het bedrijf om de nodige papieren te bekomen.
Als constructie bedrijf kan je geen plannen laten ondertekenen door een IR-electronica, want dan worden die niet goedgekeurd door de ambtenaren.
Als bouwbedrijf kan je geen plannen laten ondertekenen door een IR-bosbouw, want de overheid aanvaard dat niet.
Als farma bedrijf kan je geen medicatie laten presenteren door een IR-mechanica, want dat mag van de minister van volksgezondheid.
Daar is tegenwoordig een simpele oplossing voor.
Je laat die IR een document lezen en ondertekenen met gelezen en goedgekeurd. Dan mag zelfs een burgerlijk ingenieur met 17 seconden werkervaring een 6de generatie kernfusiecentrale promoten. Als het mis gaat is alleen de IR verantwoordelijk, want hij had het document duidelijk niet begrepen en heeft het dus frauduleus ondertekend.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:20   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Citaat:
Voortaan moet een werkloze een jobaanbieding aanvaarden tot op 60 kilometer afstand van zijn woonplaats. Voordien was dit 25 km. De reistijd speelt geen rol.
Een kleine correctie.
Je mag geen job weigeren binnen de 60km, maar dit heeft niets te maken met het recht op herscholing met behoud van werkloosheidsuitkering.

Daarnaast gaat het enkel over een afstand af te leggen op Belgische bodem.
Dit wil zeggen, dat men iemand vanuit Arendonk niet naar Meer kan sturen, ook al is de afstand via Nederland onder de 40km.
Over Belgische bodem ligt die hoger dan 60km.

Citaat:
Vanaf de vierde maand werkloosheid moet je een aanbieding aanvaarden voor een ander soort werk dan wat je voorheen deed.
Net zoals deze, je mag reeds vanaf de eerste dag geen job weigeren die volgens je diploma's is, ook al heb je jaren lang een andere job uitgevoerd.

En vanaf de 4de maand mag men je voor elke job die je had kunnen uitvoeren volgens je diploma en ervaring doen soliciteren.
Dit wil zeggen, dat men een IR voor de job van magazijner of cassier mag sturen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:24   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar is tegenwoordig een simpele oplossing voor.
Je laat die IR een document lezen en ondertekenen met gelezen en goedgekeurd. Dan mag zelfs een burgerlijk ingenieur met 17 seconden werkervaring een 6de generatie kernfusiecentrale promoten. Als het mis gaat is alleen de IR verantwoordelijk, want hij had het document duidelijk niet begrepen en heeft het dus frauduleus ondertekend.
Die oplossing is al zo oud als de mensheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 10:24   #108
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren nog geïnformeerd en een omscholing volgen zou geen enkel probleem zijn. Ze gaan alle info bezorgen. Maar de zomer komt er aan en ik ben nog even in opzegtermijn. Dus niet van wakker liggen


Dat moet wel pikken om voor hetzelfde loon als een "werkzoekende" u elke dag moeten afpeigeren terwijl de werkzoekende dan ergens op een zonnig terras zit
U hebt gelijk. Doe uw nickname gerust alle eer aan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 10:31   #109
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren nog geïnformeerd en een omscholing volgen zou geen enkel probleem zijn. Ze gaan alle info bezorgen. Maar de zomer komt er aan en ik ben nog even in opzegtermijn. Dus niet van wakker liggen


Dat moet wel pikken om voor hetzelfde loon als een "werkzoekende" u elke dag moeten afpeigeren terwijl de werkzoekende dan ergens op een zonnig terras zit
welke opleiding heb je op t oog voor die omscholing?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 10:37   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welke opleiding heb je op t oog voor die omscholing?
Iets bij u in de aanbieding misschien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 12:46   #111
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welke opleiding heb je op t oog voor die omscholing?
Die moet zich just de ballen omscholen.

Werk zat voor ingenieurs, overal.

Hij moet gewoon over de scheiding met zijn vorige werkgever geraken. Het was een pijnlijke dumping.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 13:36   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die moet zich just de ballen omscholen.

Werk zat voor ingenieurs, overal.

Hij moet gewoon over de scheiding met zijn vorige werkgever geraken. Het was een pijnlijke dumping.
Dus hij kan het beste een opleiding "hoe verwerk ik mijn" ontslag gaan volgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 15:23   #113
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die moet zich just de ballen omscholen.

Werk zat voor ingenieurs, overal.

Hij moet gewoon over de scheiding met zijn vorige werkgever geraken. Het was een pijnlijke dumping.
Het gaat mij niet alleen over die vorige werkgever. Misschien moet ik hem wel bedanken? Het gaat er om dat ik het k*tsbeu ben dat je voor de maatschappij moet gaan werken en dan wordt gepluimd. Honderden voorbeelden. Arco blijft voor mij de smerigste streek. Die verloren centen gaan ze mij terug geven. Al is het onder de vorm van dopgeld. Ook dat ze langs alle vensters geld naar vluchtelingen en ontwikkelingshulp etc. naar buiten smijten pikt. Zie nu naar de illegalen in het Noordstation. Waarom moeten wij daarvoor verantwoordelijk zijn, opvang voorzien en dat betalen? Ik weiger nog te gaan werken om al die allochtonen te kunnen onderhouden. Ook wil ik geen stress meer hebben en ook niet meer de verantwoordelijkheid die je in een hogere functie dagelijks hebt. Plus waarom zou ik elke dag nog in de files gaan staan? Het dagelijks werkverkeer is moordend geworden en er is meer agressie op de wegen dan hoffelijkheid. Mijn vrouw en ik hebben mijn rekening gemaakt en we zijn vandaag op het niveau gekomen dat werken mag maar niet meer moet. Laat mij er nu maar van profiteren. We zien wel hoe en wat.

En omscholing? Ja waarom niet. Blijkbaar kan en mag het. De vraag is dan wat. Een ganse zomer nog de tijd om over na te denken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 15:25   #114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het gaat mij niet alleen over die vorige werkgever. Misschien moet ik hem wel bedanken? Het gaat er om dat ik het k*tsbeu ben dat je voor de maatschappij moet gaan werken en dan wordt gepluimd. Honderden voorbeelden. Arco blijft voor mij de smerigste streek. Die verloren centen gaan ze mij terug geven. Al is het onder de vorm van dopgeld. Ook dat ze langs alle vensters geld naar vluchtelingen en ontwikkelingshulp etc. naar buiten smijten pikt. Zie nu naar de illegalen in het Noordstation. Waarom moeten wij daarvoor verantwoordelijk zijn, opvang voorzien en dat betalen? Ik weiger nog te gaan werken om al die allochtonen te kunnen onderhouden. Ook wil ik geen stress meer hebben en ook niet meer de verantwoordelijkheid die je in een hogere functie dagelijks hebt. Plus waarom zou ik elke dag nog in de files gaan staan? Het dagelijks werkverkeer is moordend geworden en er is meer agressie op de wegen dan hoffelijkheid. Mijn vrouw en ik hebben mijn rekening gemaakt en we zijn vandaag op het niveau gekomen dat werken mag maar niet meer moet. Laat mij er nu maar van profiteren. We zien wel hoe en wat.

En omscholing? Ja waarom niet. Blijkbaar kan en mag het. De vraag is dan wat. Een ganse zomer nog de tijd om over na te denken
lol

De Peche ziekte is besmettelijk

"Ik ben ontslagen, nu ga ik parasiteren !"

Het teken van zwak karakter en een kleine persoon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 15:31   #115
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Noem het hoe jij het wil maar ik krijg nu de kans dus ik neem ze. Als dat een teken van zwakte is dan geef ik dat graag toe. Voor meer dan 1600 euro per maand zo te krijgen wil ik dat graag doen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be