Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2023, 10:16   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate

USA:
Death by firearms 12.2 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 120

Belgium:
Death by firearms 1.4 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 6.9
Maar wat is er verkeerd aan death by firearms ? Je stelt het voor alsof dat een "slechte" score zou zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2023 om 10:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 10:37   #22
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate

USA:
Death by firearms 12.2 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 120

Belgium:
Death by firearms 1.4 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 6.9
Barbados:
Death by firearms 7,36 per 100.000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 3,5

In Barbados zijn er ongeveer de helft minder wapens per inwoner dan in België, maar zijn er bijna 7 keer meer overlijdens waarbij wapens in het spel zijn.
In Barbados zijn maar een beetje minder overlijdens met wapens in het spel dan in de US, maar ze hebben bijna 40 X minder wapens in bezit.

Bovendien, als er in België 120 wapens per 100 inwoners zouden zijn, dan zouden er 24,3 wapengerelateerde overlijdens moeten van komen.

Dus als ge een Belg een wapen in zijn handen duwt, dan wordt het, gewoon door het wapenbezit hé, een moordlustige gek...

Uw poging om wapenbezit en overlijdens door wapens aan mekaar te correleren faalt dus weer miserabel.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 26 oktober 2023 om 10:45.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 11:21   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vuurwapens, zoals een AK, die plukt men toch gewoon van de bomen in Brusselse stadsparken.

De lijsten van vuurwapens onder de bevolking, wie heeft die opgemaakt. Ja hoor, de (r)Overheid, die de vergunningen uitschrijft.

Die kwispel die als zeef in zijn auto lag , was die neergeschoten met een vergund wapen?
Die laatste allahoe snackbaard, die zijn wapenvergunning was nog vers van de gouverneur?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 11:39   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate

USA:
Death by firearms 12.2 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 120

Belgium:
Death by firearms 1.4 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 6.9
Wat wilt u hiermee bewijzen?
1,4 per 100.000 inwoners is nog best veel.
En als er ene radicaliseert, dan zal hij waarschijnlijk geen wapen kopen met een vergunning.

Wapens genoeg te krijgen, liet ik me onlangs vertellen. Ze worden gewoon het land in gesmokkeld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 11:52   #25
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat wilt u hiermee bewijzen?
1,4 per 100.000 inwoners is nog best veel.
En als er ene radicaliseert, dan zal hij waarschijnlijk geen wapen kopen met een vergunning.

Wapens genoeg te krijgen, liet ik me onlangs vertellen. Ze worden gewoon het land in gesmokkeld.
Illegaal een wapen kopen en bezitten is toch nog steeds een drempel. In Amerika heeft iedere gek al lang een arsenaal in huis liggen nog voor hij het in zijne kop krijgt om te gaan rampagen. Dat is een beetje de kat bij de melk zetten he.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 11:54   #26
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Barbados:
Death by firearms 7,36 per 100.000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 3,5

In Barbados zijn er ongeveer de helft minder wapens per inwoner dan in België, maar zijn er bijna 7 keer meer overlijdens waarbij wapens in het spel zijn.
In Barbados zijn maar een beetje minder overlijdens met wapens in het spel dan in de US, maar ze hebben bijna 40 X minder wapens in bezit.

Bovendien, als er in België 120 wapens per 100 inwoners zouden zijn, dan zouden er 24,3 wapengerelateerde overlijdens moeten van komen.

Dus als ge een Belg een wapen in zijn handen duwt, dan wordt het, gewoon door het wapenbezit hé, een moordlustige gek...

Uw poging om wapenbezit en overlijdens door wapens aan mekaar te correleren faalt dus weer miserabel.

Het causaal verband erkennen tussen het aantal wapens en het aantal wapendoden is een beetje onnozel imo.

Ja, er gaan uiteraard nog andere factoren zijn die bijdragen ook, het zal zeker geen lineair verband zijn (zoals u in uw simplistische berekening probeert te doen).
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 12:05   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is nu eens geen moslim maar een andere mentaal gestoorde zot, maar nu eentje met training, ze zijn hem zelfs nog aan het zoeken.
in de bossen van Maine, ik wens ze veel success, als dat zo ne survival pe is kan die maanden ergens in een hut of onder de grond zitten voor ze hem vinden.

t scheelt dat het daar zal beginnen winteren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 12:07   #28
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het causaal verband erkennen tussen het aantal wapens en het aantal wapendoden is een beetje onnozel imo.

Ja, er gaan uiteraard nog andere factoren zijn die bijdragen ook, het zal zeker geen lineair verband zijn (zoals u in uw simplistische berekening probeert te doen).
Hallo, de simplistische poging om lineaire correlatie aan te tonen tussen wapenbezit en wapengerelateerde overlijdens komt van dadee. Niet van mij.

Ik ben VOORstander van vrij wapenbezit, en zou het zelfs durven verplichten/aanraden, naar Zwitsers voorbeeld (bestaat dat daar nog?)
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 26 oktober 2023 om 12:11.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 12:07   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vragen:
  • Wie is hij?
  • Wie doodde hij?
  • Waarom deed hij het?
  • Hoe kon hij dat wapen meenemen?
  • ... ?
in de us of a is die in de meeste staten gewoon vrij verkrijgbaar. copy van uwe pas , eventueel eens checken of ge niet zot zijt en ge pakt dat mee naar huis.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 12:10   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate

USA:
Death by firearms 12.2 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 120

Belgium:
Death by firearms 1.4 per 100,000 inwoners
Guns per 100 inwoners: 6.9
Meestal is dat er dan nog ene die er 6 heeft of 2 met 3 stuks.

Maar dat is een ding, de opleiding is een andere.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 12:12   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vuurwapens, zoals een AK, die plukt men toch gewoon van de bomen in Brusselse stadsparken.

De lijsten van vuurwapens onder de bevolking, wie heeft die opgemaakt. Ja hoor, de (r)Overheid, die de vergunningen uitschrijft.

Die kwispel die als zeef in zijn auto lag , was die neergeschoten met een vergund wapen?
Die laatste allahoe snackbaard, die zijn wapenvergunning was nog vers van de gouverneur?
daar zitten dan nog niet eens de kruisbogen, en zware pcp's onder.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 12:43   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
daar zitten dan nog niet eens de kruisbogen, en zware pcp's onder.
Mijn 68 lbs recurve en de 110 lbs longbow, ook niet.
Hoeveel boogschutters zijn er in België, die met bogen schieten die meer lijken op een ruimteschip dan op een originele boog.
Of als we echt groot willen gaan, de St -Jansboogschutters (de Middeleeuwse Bazooka om kantelen van de muren te knallen).

En natuurlijk.... als ge Joerg Sprave kent...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 13:24   #33
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
in de bossen van Maine, ik wens ze veel success, als dat zo ne survival pe is kan die maanden ergens in een hut of onder de grond zitten voor ze hem vinden.

t scheelt dat het daar zal beginnen winteren.
Ze zouden er onze politie plus leger moeten op afsturen.
' t Zal dan wel rap gedaan zijn.
Dat hebben ze bewezen in de Limburgse oerwouden op zoek naar Jürgen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 13:50   #34
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Amai zeg, de lijken zijn nog niet koud, en rioolvod hln weet al hoe het allemaal zo ver is kunnen komen;
https://www.hln.be/buitenland/niet-a...tond~acd355b6/
Nog een paar uur en roep om “minder wapens voor mensen die GEEN massamoorden plannen,” zal oorverdovend zijn.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 26 oktober 2023 om 13:51.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 15:14   #35
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hallo, de simplistische poging om lineaire correlatie aan te tonen tussen wapenbezit en wapengerelateerde overlijdens komt van dadee. Niet van mij.

Ik ben VOORstander van vrij wapenbezit, en zou het zelfs durven verplichten/aanraden, naar Zwitsers voorbeeld (bestaat dat daar nog?)
Gij moogt daar voorstander van zijn. Maar ge moet weten dat als iedereen nen blaffer heeft, ge een grotere kans maakt om neergeblafferd te worden. Meer wou ik niet zeggen.

U leek te beweren dat er helemaal geen verband was. If not, my bad.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 16:15   #36
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als daar ne gek tegenover U staat met een geweer, en ge kunt niet terugschieten, wat gade dan doen? De flikken bellen?

Dus uiteraard, als ge dan géén wapen hebt om U te verdedigen tegen die gek of die crimineel dan is het uw eigen domme fout.
En als ge voor politiekers stemt in Maine die wapenbezit voor "law-abiding-citizens" wil verbieden, dan zijt ge nog ne grotere idioot.

Want die gek daar tegenover U, die trekt zich allemaal geen kloten van de schoof aan van dat "wapens doden" geneuzel.
Ja, maar die crimineel gaat u niet vertellen waar en wanneer hij/zij op u begint te vlammen, dus het is uw eigen oerdomme domme fout dat ge nog ooit buiten komt zonder geladen en ontgrendeld machinegeweer richtend op elke passant die ge niet kent.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 16:22   #37
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Gij moogt daar voorstander van zijn. Maar ge moet weten dat als iedereen nen blaffer heeft, ge een grotere kans maakt om neergeblafferd te worden. Meer wou ik niet zeggen.

U leek te beweren dat er helemaal geen verband was. If not, my bad.
Als NIEMAND een geweer heeft, dan kan er NIEMAND neergeschoten worden. Uiteraard. Daar komt het standpunt van de tegenstanders van wapenbezit op neer. De "goede intenties" van collectivisme dus. Maar over uitvoerbaarheid en realisme, daar wordt over gezwegen.
Omdat mensen wapens MAKEN is het utopisch te denken dat NIEMAND (schiet)wapens zal bezitten.
Het zins-gedeelte "als NIEMAND een geweer heeft" BESTAAT gewoon niet. Het is UTOPIE.
Bovendien, dadee trachtte aan te tonen (zoals men al sinds het ontstaan van het 2nd amendment tracht aan te tonen) dat het loutere bezit van wapens een verhoging van wapengerelateerde overlijdens impliceert, terwijl zijn eigen link het tegendeel bewijst.

En ten derde, aangezien ik niet kan verwachten en eisen dat "de vijand" géén wapens heeft, rest er maar 1 oplossing, en dat is zelf gewapend zijn.

Mijn standpunt is dus dat

1. Wapens zijn inert, en je hebt een mens nodig om een andere mens met een wapen dood te schieten. In extreme uitzondering zou misschien een soort van "zelfontbranding" mogelijk kunnen zijn, maar dat is irrelevant voor deze discussie. Als er 2 mensen zijn, met elks 1 wapen, dan nog is het idioot te denken dat er 100% kans is dat beide zullen sterven door deze wapens.
2. GEEN mensen met wapens, bestaat niet.
3. Ik ben eigenaar van mijn lichaam, en heb het absolute en ondeelbare recht dit lichaam tegen een agressor te verdedigen. De enige limiet daarbij is mijn eigen angst om zelf een wapen te gebruiken om mijn lichaam te beschermen.

Als je die 3 zaken naast mekaar bekijkt dan is de enige logische conclusie dat "NIEMAND een (schiet)wapen" zou moeten zijn "IEDEREEN een (schiet)wapen."
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 16:26   #38
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ja, maar die crimineel gaat u niet vertellen waar en wanneer hij/zij op u begint te vlammen, dus het is uw eigen oerdomme domme fout dat ge nog ooit buiten komt zonder geladen en ontgrendeld machinegeweer richtend op elke passant die ge niet kent.
Inderdaad. Goed gezien.

De kans is derhalve erg klein dat ik neergeknald wordt.

En mocht ik het in mijn hoofd halen om in het wilde weg beginnen te schieten, dan zou ik zeer snel neergeschoten worden door een volgende "passant."

En hetzelfde zou overal waar wapenbezit VERPLICHT is gebeuren, in tegenstelling tot de plaatsen waar wapenbezit beperkt is tot mensen die zich geen zak van een verbod op wapenbezit aantrekken.

Bedankt om mijn punt mee te bewijzen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 17:18   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Voor wanneer de betogingen "White Lifes Matter?"

Met begeleidende leeggeplunderde en uitgebrande buurten?

Want er zijn zelfs geen motieven of "caucasian" politie-agenten nodig om zulke "blanke" mensen om te knallen


Gewoon een of andere zot.

Dat kan toch niet verder zo?

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2023 om 17:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 17:21   #40
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Aandoenlijk, de klavierkrijgers die denken dat ze in een fight or flight situatie overtuigd zijn dat ze gaan terugschieten
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be