Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 00:25   #121
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dat impliceert dat er telkens een Vlaamse eenheidsmening moet bestaan die telkens tegenover een Franstalige staat. Waarom dan nog verkiezingen? "We" denken toch allemaal hetzelfde!

Dat impliceert helemaal niets.

Wel een droge vaststelling van het feit dat er grofweg en gewooonweg twee onverenigbare stammen in dit land leven.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 07:18   #122
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat valt wel mee hoor.

Voor onze vriend is dit alles bloedige ernst, voor mij is het niets méér of minder dan een taaloefening.

Of dacht u werkelijk dat een discussie met onze vriend ernstig te nemen valt ?

Ik ken onze vriend forumsgewijs al geruime tijd, onderandere van zijn koffie- en-thee inquisitie tegen uw landgenoten. Méér inschattingsmogelijkheid had ik niet nodig om te beseffen dat onze vriend een eigenschap heeft die vervelend kan zijn voor anderen, maar nuttig kan wezen voor mijn taaloefeningetjes, als ik daar zin in heb : hij repliceert gegarandeerd, en zelfs tot in het onzinnige.

Ik geef toe dat het een beetje cynisch klinkt, maar voor wie een beetje Nederlandse zinnetjes wil oefenen, is dat een weliswaar inhoudsloze en oninteressante, maar steeds beschikbare partij, dus...

Wil mij geloven : als ik ernstig van mening wil wisselen, doe ik dat met mensen als u en menig ander forumgenoot, natuurlijk.
Ik ben maar alleen doorgegaan op uw bewering dat 'barde' niets met 'hallebarde' te maken had. U startte dus deze overbodige woordenwisseling. Maw, u begreep de woordspeling niet. Voor de rest vind ik deze discussie erg futiel. Maar goed, dat is dan weer eens rechtgezet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 07:22   #123
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het verschrikkelijke aan deze tijd is niet alleen dat sommige lieden achterlijk zijn, wat vaak nog verschoonbaar is op grond van een familiegeschiedenis, maar dat zulke lieden ook schaamteloos menen te moeten pronken met hun eigen plebejiciteit en uitdagend-retorisch in plaats van leergierig-informerend vragen "wat daar mis mee is".
jij moet zulke films toch schitterend vinden? jij weet dat je niet zo bent en jij weet dat de meeste Vlamingen zo zijn en zodoende moet jij wel verheven boven die massa zijn.

of zou het kunnen dat die opeenstapeling van clichés, die overdrijvingen, het maken van karikaturen net die bedoeling hebben? natuurlijk wilt dat zeggen dat er een grond van waarheid zal inzitten, maar niet meer dan een grond natuurlijk.

iedereen die die film heeft gezien, zal denken: "goh, ik ben in feite toch niet zo slecht, want ik ben zo niet". en hopla, doel bereikt: mensen voelen zich er goed bij, maken mondelinge reclame en hopla, weer nieuwe inkomsten voor de makers.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 07:35   #124
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In geen enkel land van Europa zijn lokale talen en culturen zo grondig en brutaal om zeep geholpen als in Frankrijk. In die zin vind ik het uiteraard lullig dat u in de Europese hoofdstad van het centralisme en staatsnationalisme van de ene en ondeelbare republiek een archaïsch Vlaams-nationalistisch zit te cultiveren.

Dat is zeker waar. Vooral de Franse Revolutie heeft een medogenloze strijd geleverd tegen de 'patois' in Frankrijk, de lokale talen. En dit om politiek redenen. Zij wilden één uniforme taal zonder enige consideratie voor de plaatselijke varianten. Met het gevolg dat vele volkse talen verdwenen, samen met dito (sub)cultuur. Enfin, zij deden hetzelfde wat de zogenaamde 'grootnederlanders' willen doen: één soort Nederlands opdringen. Let wel: één soort Nederlands van overwegend Noordnederlandse 'makelij'!

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2009 om 07:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 20:29   #125
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat impliceert helemaal niets.

Wel een droge vaststelling van het feit dat er grofweg en gewooonweg twee onverenigbare stammen in dit land leven.
Herlees mijn vorige post. Als "stam" () a telkens een mening heeft die verschilt van "stam" b, waarom dan nog verkiezingen?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 20:42   #126
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Herlees mijn vorige post. Als "stam" () a telkens een mening heeft die verschilt van "stam" b, waarom dan nog verkiezingen?
Omdat er binnen die stammen ook verschillen zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 17:27   #127
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Omdat er binnen die stammen ook verschillen zijn.
Hoe kan men dan nog tot een uniforme mening komen die, meer nog, telkens verschilt van die van de 'anderen' ?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 17:46   #128
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe kan men dan nog tot een uniforme mening komen die, meer nog, telkens verschilt van die van de 'anderen' ?
Blijkbaar zijn er de interne stammenstrijd overstijgende issues.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 08:22   #129
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
(...)
Dat is meteen de essentie van het bestaan van België : minderheid A die er al quasi twee eeuwen lang in slaagt van voldoende lieden uit meerderheid B ervan te overtuigen dat zij cultuurloze knechten zijn. Des petits paysans incultes, zoals djimi het treffend weet uit te drukken.
De nagel op de kop.
Een andere forummer sprak van Vlaamse regimeparasieten.
Mooi gevonden , eigenlijk.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be