Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 10:36   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ok, in faciliteitengemeenten dan...
Enfin, het kwam erop neer dat taal irrelevant is. Het enige wat telt is solidariteit van de sterkeren om de zwakkeren zo goed mogelijk te helpen.
taal is zeker en vast relevant. of wil jij terug naar de tijd dat er hier maar 1 taal mocht gesproken worden en dat Vlaamse kinderen geen kansen hadden omdat ze een minderwaardige taal spreken?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:40   #22
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Solidariteit is meer dan enkel centen ontvangen/schenken.
Het is ook elkaar helpen om problemen op te lossen.
En juist daar stopt de solidariteit in België.
Eens Vlaanderen durft te vragen om de taal der betalers te respecteren en om eens uit te leggen wat er gebeurd op de economie in Wallonië terug opgang te brengen, krijgt Vlaanderen een volmondige "NON" van de Waalse politici.

Solidariteit houd ook in dat je niet verhinderd dat de economie van de betaler kan groeien, integendeel dit houd in dat je zelf mee helpt om te zorgen dat die kan blijven groeien.

Solidariteit betekend dat je samen naar oplossingen zoekt, zonder daarvoor zware en onmogelijke eisen te stellen.

Vlaanderen is trouwens pas beginnen dreigen de transfers te stoppen, nadat Wallonië meer dan 178jaar Vlaanderen zit te pesten, kleineren, uitbuiten, minachten enz..

Solidariteit is veel meer dan enkel centen, het is een levenswijze.
en die solidariteit zou stijgen als we vlaanderen en wallonie splitsen? Kan iemand me dat eens uitleggen? Gaat wallonie ons helpen om te groeien nadat we gesplitst zijn? Gaan we gemakkelijker samen naar oplossingen zoeken als we gesplitst zijn?
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:41   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
en die solidariteit zou stijgen als we vlaanderen en wallonie splitsen? Kan iemand me dat eens uitleggen? Gaat wallonie ons helpen om te groeien nadat we gesplitst zijn? Gaan we gemakkelijker samen naar oplossingen zoeken als we gesplitst zijn?
zonder twijfel, eens dat de grenzen duidelijk omschreven worden, kunnen we eindelijk als 2 goede buren samenwerken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:42   #24
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
taal is zeker en vast relevant. of wil jij terug naar de tijd dat er hier maar 1 taal mocht gesproken worden en dat Vlaamse kinderen geen kansen hadden omdat ze een minderwaardige taal spreken?
wat is het probleem met de taal? Momenteel verbied een waal me niet om vlaams te spreken.
ik begrijp die taalkwestie helemaal niet.

Over de oplossing van het taalprobleem kunnen we simpel zijn: iedereen leert twee talen: de eigen streektaal en een internationale taal (esperanto of engels ofzo).
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:44   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
wat is het probleem met de taal? Momenteel verbied een waal me niet om vlaams te spreken.
ik begrijp die taalkwestie helemaal niet.

Over de oplossing van het taalprobleem kunnen we simpel zijn: iedereen leert twee talen: de eigen streektaal en een internationale taal (esperanto of engels ofzo).
en wat doe je met mensen die niet de middelen hebben om een tweede taal te leren?

en wat doe je met mensen die in een andere streek gaan wonen en weigeren om een tweede taal te leren?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 23 oktober 2009 om 10:44.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:45   #26
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zonder twijfel, eens dat de grenzen duidelijk omschreven worden, kunnen we eindelijk als 2 goede buren samenwerken.
???????
meen je dat echt?
twee partners die een conflict hebben: "kom, laten we scheiden, dan lossen we onze relatieproblemen op".
Nee, dan ontwijk je de problemen, maar los je ze niet op. In een huwelijk is meer ruimte voor overleg en het samen zoeken naar oplossingen, dan na een scheiding.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:47   #27
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat doe je met mensen die niet de middelen hebben om een tweede taal te leren?
gratis taalonderwijs. Vlaanderen heeft toch genoeg geld om dat te financieren.

Citaat:
en wat doe je met mensen die in een andere streek gaan wonen en weigeren om een tweede taal te leren?
hen duidelijk maken dat ze zichzelf daardoor benadelen
hen gratis taalonderwijs geven.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:48   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
???????
meen je dat echt?
twee partners die een conflict hebben: "kom, laten we scheiden, dan lossen we onze relatieproblemen op".
Nee, dan ontwijk je de problemen, maar los je ze niet op. In een huwelijk is meer ruimte voor overleg en het samen zoeken naar oplossingen, dan na een scheiding.
neen, nu ontwijken we de problemen en worden ze steeds groter en groter, zie maar naar de steeds grotere kloof tussen arm en rijk, de steeds grotere staatsschuld, de nog steeds belachelijk lage pensioenen, het te lage leefloon, enz enz.

maw, België doet niets voor de zwakkere, laat het dan aan Vlaanderen en Wallonië eens over.

een goede scheiding is trouwens beter dan een slecht huwelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:50   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
gratis taalonderwijs. Vlaanderen heeft toch genoeg geld om dat te financieren.


hen duidelijk maken dat ze zichzelf daardoor benadelen
hen gratis taalonderwijs geven.
je hebt ook mensen die nooit in hun leven een tweede taal nodig hebben, wat doe je daar mee? en niet iedereen leert zomaar gemakkelijk een andere taal hoor.

blijkbaar vinden de Franstaligen in Vlaams-Brabant niet dat ze zich benadelen, integendeel, ze doen gewoon rustig verder met het negeren van de Vlaamse overheid en de taalwetten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 11:34   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
en die solidariteit zou stijgen als we vlaanderen en wallonie splitsen? Kan iemand me dat eens uitleggen? Gaat wallonie ons helpen om te groeien nadat we gesplitst zijn? Gaan we gemakkelijker samen naar oplossingen zoeken als we gesplitst zijn?
De vraag is niet of het gedrag van de Franstalige politici tegenover Vlaanderen dan zal veranderen, maar of Vlaanderen er beter van wordt.

En op die vraag is het antwoord op dit ogenblik met de huidige Vlaamse politici
spijtig genoeg;"NON".

Hoe spijtig het ook is, Vlaanderen heeft de Waalse politici nodig om zijn eigen zaken op orde te kunnen houden.

De schoolvoorbeelden hiervoor zijn; BAM, havenbeleid Vlaanderen, de Oosterweelverbinding, De Lijn, de uitdieping van de Schelde, de verbredingen van de Vlaamse binnenwateren, de ontplooien van de Limburgse economie, de vele schandalen binnen de Vlaamse politiek, ...


De huidige politieke problemen op federaal niveau zijn trouwens veroorzaakt door de tweestrijd tussen de Vlaamse politici.
En de oorlogen binnen de Vlaamse politieke partijen en tegen elkaar.

Op dit ogenblik heeft Vlaanderen slechts een paar bekwame politici en die worden door de andere dan nog afgeschilderd als monsters en vernielers van Vlaanderen en als de meest corrupte politici die er zijn, hoewel steeds blijkt dat zij het niet zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 11:44   #31
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
al wat ik weet is dat OS-organisaties niet zo te spreken zijn over een splitsing van de OS. En naar die OS-organisaties moeten we luisteren, want die willen zo goed mogelijk de zwakkeren helpen.
Waarom zijn ze daarover niet zo te spreken?
Wat kunnen ze hebben tegen OS vanuit de gemeenten zoals Vlaanderen dat perfect toelaat? Bijvoorbeeld het project van de gemeente Herent.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 11:54   #32
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
wat is het probleem met de taal? Momenteel verbied een waal me niet om vlaams te spreken.
ik begrijp die taalkwestie helemaal niet.
Misschien omdat het niet echt een taalkwestie meer is, maar een sociale kwestie. Rijke Brusselse Franstaligen wijken uit naar de Rand om daar de armere Vlaamse bevolking weg te pesten door de grondprijzen te doen stijgen. Ook hier zie je weer geen solidariteit van Franstaligen met Nederlandstaligen, want die sociale kwestie krijgt een nationale dimensie.

Citaat:
Over de oplossing van het taalprobleem kunnen we simpel zijn: iedereen leert twee talen: de eigen streektaal en een internationale taal (esperanto of engels ofzo).
Ook hier heb je geen voeling met de realiteit. Het zijn vaak de sociaal zwakkere groepen die geen andere talen beheersen dan hun moedertaal. Zeggen dat het "simpel" is voor hen om een andere taal te leren, is bij het haar getrokken.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:03   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco
ik zie het verschil niet tussen een bestuur en een bestuur. Ik zie het verschil niet tussen Vlaanderen die bestuurt of Belgie die bestuurt. Het moet gewoon goed bestuur zijn. En als je denkt dat de vlaamse overheid dat kan, dan zie ik niet in waarom de federale dat niet zou kunnen.
Kwestie van overleg enzo lijkt me federaal wel beter, want minder versnipperd.
tussen verschillende landen is er minder overleg dan tussen vlaanderen en wallonie in een federale regering. Dus als belgie splitst, zal er minder overleg zijn. En overleg is welkom
Ik zie helemaal niet waarom wij zo solidair moeten zijn specifiek met Wallonië. Ik ben voor een zekere graad van solidariteit binnen de EU. Maar dan mogen wij, wat mij betreft net zogoed solidair zijn met met regio's die het eventueel moeilijk hebben in Polen, Estland, Portugal enz. Wat voor mij telt is dat die Vlaamse solidariteit, met wie dan ook, op zulkdanige wijze verloopt dat we er zicht op hebben. Wat op dit ogenblik niet het geval is, vermits die solidariteit onvoorwaardelijk is en toegekend wordt via het federaal niveau. En wat de hoeveelheid van die solidariteit aangaat, mij liggen de Walen zeker niet nauwer aan het hart dan andere Europeanen.
Bovendien maken de Franstaligen het ons niet erg gemakkelijk om de huidige, zeer gulle, solidariteit met overtuiging voort te zetten. Op taal-cultureel vlak zitten ze ons onafgebroken te pesten met BHV en de belangenconflicten die ze zelfs tot bij onze Belgische Deutschen gaan zoeken. Ze blijken totaal andere opvattingen en beleidskeuzes te hebben op zowat alle vlakken: arbeidsmarkt, verkeersboetes, gezondheidszorg, immigratie, jeugdcriminaliteit, spoorweginvesteringen... en ga zo maar door. Ze verdienen onze solidariteit eigenlijk niet meer. Wanneer we, als een zelfstandig Vlaanderen, hen achteraf nog dezelfde graad van solidariteit betuigen als tegenover de overige EU-landen mogen ze best tevreden zijn.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:05   #34
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie helemaal niet waarom wij zo solidair moeten zijn specifiek met Wallonië. Ik ben voor een zekere graad van solidariteit binnen de EU. Maar dan mogen wij, wat mij betreft net zogoed solidair zijn met met regio's die het eventueel moeilijk hebben in Polen, Estland, Portugal enz. Wat voor mij telt is dat die Vlaamse solidariteit, met wie dan ook, op zulkdanige wijze verloopt dat we er zicht op hebben. Wat op dit ogenblik niet het geval is, vermits die solidariteit onvoorwaardelijk is en toegekend wordt via het federaal niveau. En wat de hoeveelheid van die solidariteit aangaat, mij liggen de Walen zeker niet nauwer aan het hart dan andere Europeanen.
Bovendien maken de Franstaligen het ons niet erg gemakkelijk om de huidige, zeer gulle, solidariteit met overtuiging voort te zetten. Op taal-cultureel vlak zitten ze ons onafgebroken te pesten met BHV en de belangenconflicten die ze zelfs tot bij onze Belgische Deutschen gaan zoeken. Ze blijken totaal andere opvattingen en beleidskeuzes te hebben op zowat alle vlakken: arbeidsmarkt, verkeersboetes, gezondheidszorg, immigratie, jeugdcriminaliteit, spoorweginvesteringen... en ga zo maar door. Ze verdienen onze solidariteit eigenlijk niet meer. Wanneer we, als een zelfstandig Vlaanderen, hen achteraf nog dezelfde graad van solidariteit betuigen als tegenover de overige EU-landen mogen ze best tevreden zijn.
en ze hebben al een nieuwe sponsor gevonden waarmee ze al enkele jaren aant flirten zijn: la France.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:10   #35
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Solidariteit is afhankelijk van uw gezichtspunt.

Nederlandstalige ⇒ Franstaligen = Solidariteit
Nederlandstalige ⇐ Franstaligen = Rechten
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:28   #36
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik begin heel nieuwsgierig te worden naar het principe van solidariteit in België

Sommigen hier beweren dat het zuiden nooit solidair is geweest met het noorden.

anderen beweren dat het zuiden altijd solidair is geweest met het noorden, maar dat het de laatste 50 jaar is omgedraaid en dat men dus zijn portie solidariteit mag terugverwachten.

wat is waar? Kan iemand mij het op hoofdlijnen uitleggen?
Bij elke discussie over de geldstromen van noord naar zuid duikt de dooddoener op dat de Vlamingen niet moeten zeuren over de miljarden euro die jaarlijks vanuit hun geldbeugel belanden bij de Brusselaars en de Walen. Dit zou een mooi en solidair tegengebaar zijn voor de inspanningen van het zuiden voor het noorden in de negentiende eeuw. Dit is een mythe. Er vloeit Vlaams belastinggeld naar Wallonië sinds 1830. De stroom liep ononderbroken van noord naar zuid. In de negentiende eeuw omwille van de voor Vlaanderen nadelige fiscaliteit. Wie de belastingaangiften en de staatsuitgaven bestudeert, en dat deed professor Juul Hannes zeer accuraat, ontdekt de loze woorden over de Waalse steun aan Vlaanderen.http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/...ticle4498.html
Naam: trans.gif
Bekeken: 119
Grootte: 11,1 KB
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:32   #37
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Bij elke discussie over de geldstromen van noord naar zuid duikt de dooddoener op dat de Vlamingen niet moeten zeuren over de miljarden euro die jaarlijks vanuit hun geldbeugel belanden bij de Brusselaars en de Walen. Dit zou een mooi en solidair tegengebaar zijn voor de inspanningen van het zuiden voor het noorden in de negentiende eeuw. Dit is een mythe. Er vloeit Vlaams belastinggeld naar Wallonië sinds 1830. De stroom liep ononderbroken van noord naar zuid. In de negentiende eeuw omwille van de voor Vlaanderen nadelige fiscaliteit. Wie de belastingaangiften en de staatsuitgaven bestudeert, en dat deed professor Juul Hannes zeer accuraat, ontdekt de loze woorden over de Waalse steun aan Vlaanderen.http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/...ticle4498.html
Bijlage 57927
Interessant artikel, en een goede bron. Ik zou wel eens een goede gefundeerde reactie van iemand lezen die het daar niet mee eens is. Zeer waarschijnlijk iemand uit Franstalige hoek?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:22   #38
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Interessant artikel, en een goede bron. Ik zou wel eens een goede gefundeerde reactie van iemand lezen die het daar niet mee eens is. Zeer waarschijnlijk iemand uit Franstalige hoek?
Zoals bijvoorbeeld azert? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=982
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:43   #39
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom zijn ze daarover niet zo te spreken?
Wat kunnen ze hebben tegen OS vanuit de gemeenten zoals Vlaanderen dat perfect toelaat? Bijvoorbeeld het project van de gemeente Herent.
een opsplitsing is blijkbaar minder efficient. Meer weet ik er ook niet van
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:48   #40
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je hebt ook mensen die nooit in hun leven een tweede taal nodig hebben, wat doe je daar mee?
niets bijzonders

Citaat:
en niet iedereen leert zomaar gemakkelijk een andere taal hoor.
maar wij moeten het hen zo gemakkelijk mogelijk maken. Over hun taalIQ hebben we geen controle, maar over de toegang tot taalonderwijs wel.


Citaat:
blijkbaar vinden de Franstaligen in Vlaams-Brabant niet dat ze zich benadelen, integendeel, ze doen gewoon rustig verder met het negeren van de Vlaamse overheid en de taalwetten.
wat zijn die taalwetten eigenlijk?

Ik zie niet in wat die rijke Franstaligen in Vlaams Brabant verkeerd doen, behalve dat ze mss teveel consumeren en hun geld niet aan goede doelen schenken.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be