Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat hij beter gaat worden van een secessie
IK! IK BEN IMMERS GOEDGELOVIG 46 52,87%
IK NIET! LIEVER EEN VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND 41 47,13%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2002, 15:02   #181
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Vlaamse_Nationalist
maar ze zijn nu toch eindelijk aan het nadenken over Vlaanderen, vele politici hebben opgeroeppen tot een Vlaams front...
Hoe vaak hebben we dát nog gehoord.....
Geen reden tot ongerustheid.
In de aanloop van de verkiezingen 'vervlaamsen' alle partijen, om eens het fluweel verdeeld, hun 'doemp' weer binnen te pakken.

Ik ben er gerust in.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 15:11   #182
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Vlaamse_Nationalist
maar ze zijn nu toch eindelijk aan het nadenken over Vlaanderen, vele politici hebben opgeroeppen tot een Vlaams front...
Hoe vaak hebben we dát nog gehoord.....
Geen reden tot ongerustheid.
In de aanloop van de verkiezingen 'vervlaamsen' alle partijen, om eens het fluweel verdeeld, hun 'doemp' weer binnen te pakken.

Ik ben er gerust in.

Jaja, in 1985 waren ook vele politici nog gerust in dat kleine partijtje het Vlaams Blok. Zie ze nu eens sidderen en beven.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 22:14   #183
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Die oproep van Dewael om een Vlaams front te vormen, doet me denken aan dat interview met De Gucht. Het ging over de versnippering. De Gucht zei dat dat niet goed was en dat er grotere partijen moesten komen om een tegenwicht te vormen tegen de ps. Daarna liepen al die politici van spirit over naar de vld. Mijn vraag is nu: bedoelde De Gucht wel een liberaal tegenwicht? Of had hij het ook over een Vlaams tegenwicht? Bedoelde hij een meer liberaal beleid of bedoelde hij meer macht voor Vlaanderen? Wat denken jullie?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 22:27   #184
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Hij bedoelde niet een Vlaams tegengewicht. Omdat hij dat Vlaanderen al genoeg bedrogen heeft deze legislatuur...
__________________
Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 22:38   #185
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Dan is Dewael zijn oproep toch niet gemeend?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 09:38   #186
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

@Vivant
Ik nam kennis van je uitgebreide én genuanceerde repliek.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 17:28   #187
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Dan is Dewael zijn oproep toch niet gemeend?
Zou de eerste keer geweest zijn als het gemeend was, of niet? neen het zou de eerste keer zijn als hij niet loog of het meende of iets dergelijks! Val ik nu in herhaling?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 18:01   #188
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Maar Thomas, Heman DeCroo zei in Terzake een tijdje geleden dat Patrick De Wael samen met Guy Verhofstadt erg veel stemmen zullen trekken. Ik kan het nu niet precies meer achterzeggen, maar 't kwam wel daarop neer.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 19:45   #189
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Maar Thomas, Heman DeCroo zei in Terzake een tijdje geleden dat Patrick De Wael samen met Guy Verhofstadt erg veel stemmen zullen trekken. Ik kan het nu niet precies meer achterzeggen, maar 't kwam wel daarop neer.
Zeggen deden ze! Maar gaat dat ook zo worden? ( is dit een goede zin? )

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 20:41   #190
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ha! Ik las daarnet op teletekst dat de MR boos is op Ecolo omdat ze goed samenwerken met Agalev! Belgicisten, wat gaan jullie nu zeggen? De groenen, die nu doen wat jullie prediken, krijgen kritiek van MR omdat ze te Belgicistisch zijn! En dan volhouden dat Vlamingen en Walen één volk zijn??
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 20:46   #191
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Het is verkiezingstijd.

Dewael beloofde ondertussen al veel. Faciliteiten moeten verdwijnen. Inburgering van migranten...

Maar komt dat niet een beetje laat? Als hij belofte houdt, des te beter, alleen vrees ik er een beetje voor.
__________________
Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 04:43   #192
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Een ander argument voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan een financiële argument ??

Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren. Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ?? Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend. Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons. Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens. Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....

http://www.vlaamsblokberingen.org
http://www.bertschoofs.be
West-Vlaanderen en Limburg hebben elk meer inwoners dan het Groothertogdom Luxemburg, Ijsland, en allerlei door de Verenigde Naties erkende ministaatjes met minder inwoners dan een gemiddeld Belgisch/Vlaams provinciestadje. Wat is er dan op tegen dat West-Vlaanderen en Limburg onafhankelijk worden van Antwerpen en zelfstandige staten worden? Als het erop aankomt bestaat er alleen in naam een Vlaamse gemeenschap. Alleen mag men dit blijkbaar niet ter diskussie stellen. De verschillen binnen Vlaanderen tussen de streken en provincies onderling zijn minstens even groot als deze tussen Vlaanderen en Wallonië. Als men de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië voldoende reden voor een splitsing vindt, dan mag men het uit intellektuele eerlijkheid ook eens over de interne verschillen binnen Vlaanderen hebben. Ik vind dat het zelfbeschikkingsrecht er ofwel voor iedereen ofwel voor niemand is.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 16:45   #193
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Een ander argument voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan een financiële argument ??

Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren. Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ?? Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend. Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons. Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens. Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....

http://www.vlaamsblokberingen.org
http://www.bertschoofs.be
West-Vlaanderen en Limburg hebben elk meer inwoners dan het Groothertogdom Luxemburg, Ijsland, en allerlei door de Verenigde Naties erkende ministaatjes met minder inwoners dan een gemiddeld Belgisch/Vlaams provinciestadje. Wat is er dan op tegen dat West-Vlaanderen en Limburg onafhankelijk worden van Antwerpen en zelfstandige staten worden? Als het erop aankomt bestaat er alleen in naam een Vlaamse gemeenschap. Alleen mag men dit blijkbaar niet ter diskussie stellen. De verschillen binnen Vlaanderen tussen de streken en provincies onderling zijn minstens even groot als deze tussen Vlaanderen en Wallonië. Als men de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië voldoende reden voor een splitsing vindt, dan mag men het uit intellektuele eerlijkheid ook eens over de interne verschillen binnen Vlaanderen hebben. Ik vind dat het zelfbeschikkingsrecht er ofwel voor iedereen ofwel voor niemand is.
Weet je, ik zou eens een boek gaan kopen, eerst in een boekhandel in Limburg en dan in Brugge. Daar ligt hetzelfde assortiment boeken, in dezelfde taal geschreven zonder een letter verschil.
Of lees eens "Het belang van Limburg" en "De Gentenaar" en zeg mij eens waar de taal, toch een wezenlijk onderdeel van de cultuur, verschilt.
Of zet eens de televisie op: De Vlaamse televisie, waar alle Vlamingen naar kijken, spreekt in dezelfde taal over dezelfde onderwerpen.

Daarna mag je naar een boekhandel in Charleroi gaan. Daar liggen boeken van schrijvers die je niet kent, in een compleet andere taal...
Of leg de "Standaard en "Le Soir" eens naast elkaar, en zeg dan in alle eerlijkheid of de verschillen die je daar ziet even groot zijn als die tussen "De Gentenaar" en "HBLVL"?
Kijk eens naar de RTBF. Daar kan je als West-Vlaming geen klap van begrijpen, terwijl je de VRT perfect kan verstaan.

Durf jij zelf wel intellectueel eerlijk te zijn als je zulke ongefundeerde onzin verkoopt als "de verschillen tussen Walen en Vlamingen zijn even groot als die tussen Limburgers en West-Vlamingen"?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 16:48   #194
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Een ander argument voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan een financiële argument ??

Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren. Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ?? Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend. Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons. Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens. Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....

http://www.vlaamsblokberingen.org
http://www.bertschoofs.be
West-Vlaanderen en Limburg hebben elk meer inwoners dan het Groothertogdom Luxemburg, Ijsland, en allerlei door de Verenigde Naties erkende ministaatjes met minder inwoners dan een gemiddeld Belgisch/Vlaams provinciestadje. Wat is er dan op tegen dat West-Vlaanderen en Limburg onafhankelijk worden van Antwerpen en zelfstandige staten worden? Als het erop aankomt bestaat er alleen in naam een Vlaamse gemeenschap. Alleen mag men dit blijkbaar niet ter diskussie stellen. De verschillen binnen Vlaanderen tussen de streken en provincies onderling zijn minstens even groot als deze tussen Vlaanderen en Wallonië. Als men de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië voldoende reden voor een splitsing vindt, dan mag men het uit intellektuele eerlijkheid ook eens over de interne verschillen binnen Vlaanderen hebben. Ik vind dat het zelfbeschikkingsrecht er ofwel voor iedereen ofwel voor niemand is.
Weet je, ik zou eens een boek gaan kopen, eerst in een boekhandel in Limburg en dan in Brugge. Daar ligt hetzelfde assortiment boeken, in dezelfde taal geschreven zonder een letter verschil.
Of lees eens "Het belang van Limburg" en "De Gentenaar" en zeg mij eens waar de taal, toch een wezenlijk onderdeel van de cultuur, verschilt.
Of zet eens de televisie op: De Vlaamse televisie, waar alle Vlamingen naar kijken, spreekt in dezelfde taal over dezelfde onderwerpen.

Daarna mag je naar een boekhandel in Charleroi gaan. Daar liggen boeken van schrijvers die je niet kent, in een compleet andere taal...
Of leg de "Standaard en "Le Soir" eens naast elkaar, en zeg dan in alle eerlijkheid of de verschillen die je daar ziet even groot zijn als die tussen "De Gentenaar" en "HBLVL"?
Kijk eens naar de RTBF. Daar kan je als West-Vlaming geen klap van begrijpen, terwijl je de VRT perfect kan verstaan.

Durf jij zelf wel intellectueel eerlijk te zijn als je zulke ongefundeerde onzin verkoopt als "de verschillen tussen Walen en Vlamingen zijn even groot als die tussen Limburgers en West-Vlamingen"?
Zeer juist gezegd.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 16:58   #195
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Een ander argument voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan een financiële argument ??

Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren. Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ?? Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend. Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons. Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens. Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....

http://www.vlaamsblokberingen.org
http://www.bertschoofs.be
West-Vlaanderen en Limburg hebben elk meer inwoners dan het Groothertogdom Luxemburg, Ijsland, en allerlei door de Verenigde Naties erkende ministaatjes met minder inwoners dan een gemiddeld Belgisch/Vlaams provinciestadje. Wat is er dan op tegen dat West-Vlaanderen en Limburg onafhankelijk worden van Antwerpen en zelfstandige staten worden? Als het erop aankomt bestaat er alleen in naam een Vlaamse gemeenschap. Alleen mag men dit blijkbaar niet ter diskussie stellen. De verschillen binnen Vlaanderen tussen de streken en provincies onderling zijn minstens even groot als deze tussen Vlaanderen en Wallonië. Als men de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië voldoende reden voor een splitsing vindt, dan mag men het uit intellektuele eerlijkheid ook eens over de interne verschillen binnen Vlaanderen hebben. Ik vind dat het zelfbeschikkingsrecht er ofwel voor iedereen ofwel voor niemand is.
Is het feit dat er geen actiegroepen/partijen/betogingen... zijn die voor de deelregio's substantieel meer zelfstandigheid vragen, geen bewijs van iets? Bewijst dat niet dat er geen echte vraag naar is? Zowel rationeel (wat is het beste bestuursniveau?) en emotioneel (bij een regering op welk niveau voel ik mij goed?) ken ik eigenlijk geen echt voorbeeld van mensen die daarachter vragen.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 13:31   #196
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Wat is het verschil tussen een flamingant, een belgicist en een realist

flamingant: alles wat België doet is een ramp, en Vlaanderen doet alles beter
belgicist: alles wat Vlaanderen doet is een ramp en België doet alles beter
realist: Vlaanderen is een ramp

ik reken mezelf tot de laatste soort
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 13:42   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Wat is het verschil tussen een flamingant, een belgicist en een realist

flamingant: alles wat België doet is een ramp, en Vlaanderen doet alles beter
belgicist: alles wat Vlaanderen doet is een ramp en België doet alles beter
realist: Vlaanderen is een ramp

ik reken mezelf tot de laatste soort
Wat goed dat je niet "thuis" bent in rampzalige Vlaanderen maar in het zalige België en Europa.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 18:39   #198
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Wat is het verschil tussen een flamingant, een belgicist en een realist

flamingant: alles wat België doet is een ramp, en Vlaanderen doet alles beter
belgicist: alles wat Vlaanderen doet is een ramp en België doet alles beter
realist: Vlaanderen is een ramp

ik reken mezelf tot de laatste soort
De groep der "zelfingenomen idioten" lijkt me eerder geschikt om u te categoriseren.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 19:46   #199
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De groep der "zelfingenomen idioten" lijkt me eerder geschikt om u te categoriseren.
Zijn de argumenten op?
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 20:01   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
realist: Vlaanderen is een ramp
Wel, jongetje, als dat "realisme" is dan pas ik eerlijk gezegd. Ik ben niet een beetje blij dat het onderwijs bijvoorbeeld nu door de Vlaamse overheid georganiseerd wordt. Wat een verschil vergeleken met de tijd toen we als onderwijzers nog zuchtten onder het juk van het federale Ministerie van Onderwijs. Toen werd ons loon bij tijdelijke betrekkingen bijvoorbeeld pas na een half jaar (ja, u leest goed) uitbetaald. Nu wordt het indienstnemingdossier op welgeteld twee dagen samengesteld en nog diezelfde maand wordt het loon gestort. Een ramp, zei u?

Sedert Vlaanderen over haar eigen huisvestigingbeleid waakt, is het aanbod in sociale woningen, de vlotheid waarmee er gepland wordt, en de voorwaarden en tegemoetkomingen enorm verbeterd. Gelukkig dat dit niet meer onder de paraplu van de federale overheid zit. Een ramp, zei u?

En dat zijn nog maar twee zaakjes. Ik vraag me af of u één zaak kunt geven die beter geregeld en beheerd werd toen het nog onder de federale overheid was.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be