Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2003, 14:15   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Wilt u allemaal eens leren citeren i.p.v. gewoon op "quote" te drukken, waardoor alles verschrikkelijk uitgesmeerd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:17   #42
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Italie valt er niet bij, als het een samenraapsel is van staatjes onder 1 vlag gebracht door machiavelli ofzo.Ongeveer dezelfde geschiedenis als frankrijk, maar dan wat later in de geschiedenis.

Maar de Scandinavische landen, Tjechië en Slovakije als goed voorbeeld.

Australie is ook altijd 1 geweest, is alleen een bevolkingswissel geweest.
? er is toch wel een Italiaans volk, met gewoon enkele lichte verschillen tussen noord en zuid?
SPLITSEN DIE BOEL
Vlamingen en Walen zijn 2 volkeren hoor...
Ik ben radikaal anti-separatist geworden in Italië.
Daar bevriend geraakt met twee Italianen, een van het zuiden, en een van het noorden.
De N-Italiaan vroeg mij of ik voor de splitsing van België was, aangezien we een tweetalig land waren... in een reflex zei ik neen, hoewel ik er nog niet echt over nagedacht had.
De N-Italiaan zei toen met enige pathos, op zijn vriend wijzend: "Zij willen ons land afbreken, omdat ze vinden dat hij lui is! Dat is natuurlijk niet waar! Het is racisme, het is gewoon zever dat die van het zuiden minder werken!"
Urenlang hebben we nog gepraat, en op het einde was ik rotsvast van België overtuigd. Terug thuis ben ik onmiddellijk lid geworden van Bplus, en enkele maanden later richtte ik mee BUB op.
En als ik nu eens kan bewijzen dat er in Wallonië minder productief wordt gewerkt, stop je dan met de BUB aangezien je enige argument dan uit de deur gaat ?
Ik zeg dat het belachelijk is bevolkingsgroepen op te delen wegens een tijdelijke economische situatie, en te generaliseren (bv: de Waal is een parasiet, of in andere woorden...)
De schandalige ethnificering van onze instellingen moet worden gestopt!
Tijdelijke economische situatie ? Willen we eens naar de Borinage gaan kijken ? Willen we eens kijken hoeveel werkverzuim er is in Wallonië ? Hoeveel mensen er daar zogezegd werkonbekwaam zijn ? Hoeveel procent van de beroepsbevolking daar afhankelijk is van de staat voor hun job ?
Moeten we die mensen helpen, of laten vallen?
ZE WORDEN NIET GEHOLPEN, HET ROTTE BELGISCHE SYSTEEM IS HIERVOOR VERANTWOORDELIJK!! En aangezien unitarisme tussen 2 volkeren niet werkt laten we elkaar zorgen voor onszelf en elkaar verantwoord en met resultaat helpen via Europa.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:18   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Wilt u allemaal eens leren citeren i.p.v. gewoon op "quote" te drukken, waardoor alles verschrikkelijk uitgesmeerd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:37   #44
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wilt u allemaal eens leren citeren i.p.v. gewoon op "quote" te drukken, waardoor alles verschrikkelijk uitgesmeerd wordt.
Da vind ik ook, maar van die domme BUB'ers moet ge geen verbetering verwachten, anders zou die partij ook nie bestaan moesten ze hun verstand gebruiken.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:25   #45
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wilt u allemaal eens leren citeren i.p.v. gewoon op "quote" te drukken, waardoor alles verschrikkelijk uitgesmeerd wordt.
Da vind ik ook, maar van die domme BUB'ers moet ge geen verbetering verwachten, anders zou die partij ook nie bestaan moesten ze hun verstand gebruiken.
Niks beters te zeggen zeker?
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be