Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2009, 18:26   #161
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat jij begrijpt wat een ad hoc hypothese is.
We weten alleen dat jij een ad hoc kwantumcorrelatie bent, eentje waar men zich nu serieuze zorgen over maakt dat het is kunnen ontsnappen uit de proefkamer, had nooit mogen gebeuren.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:35   #162
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat is uw punt in deze discussie? Want dat is mij niet duidelijk.
Zijn punt is dat adrian onmogelijk gelijk kan hebben en dat dat punt zichzelf argumenteert waardoor hij zelf tijd vrij krijgt om te schelden.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 22:06   #163
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is wat men noemt een ad hoc hypothese. Hij wil A maar doet B? Wel, dan wil hij "eigenlijk toch" B. Hoe meer ad hoc hypothesen, hoe lager de verklarende kracht van je theorie, tot op het punt dat je met zuivere tautologiën zit.
Demonstrated Preferences.

Als mensen zeggen dat ze 'liever iets anders willen', zeggen ze eigenlijk dat ze liever de situatie veranderd zou willen opdat ze voor iets anders kunnen kiezen, maar dat gegeven de situatie ze toch voor het andere willen kiezen.

Ik zou ook liever de keuze niet moeten maken dat ik moet gaan werken, maar dat betekent niet dat ik niet wil gaan werken gegeven de situatie waar ik in zit.

Niets ad hoc; integraal onderdeel van het concept.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 08:22   #164
JP Blankert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 8
Standaard

Nieuwe site met alle argumenten en feiten:

http://www.pvda-pensioen.nl/

Wat is uw mening?

En verschillen België en Nederland wezenlijk van elkaar ten aanzien van deze kwestie?
JP Blankert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 10:36   #165
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Zijn punt is dat adrian onmogelijk gelijk kan hebben en dat dat punt zichzelf argumenteert waardoor hij zelf tijd vrij krijgt om te schelden.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 10:53   #166
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Zijn punt is dat adrian onmogelijk gelijk kan hebben en dat dat punt zichzelf argumenteert waardoor hij zelf tijd vrij krijgt om te schelden.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 11:21   #167
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik zou ook liever de keuze niet moeten maken dat ik moet gaan werken, maar dat betekent niet dat ik niet wil gaan werken gegeven de situatie waar ik in zit.
Wou je iets zeggen?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 18:50   #168
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Mensen kunnen niet alleen leren, ze verleren ook. En af en toe sterven ze, waarna er een nieuwe generatie weer opnieuw kan leren. Vandaar dat 'lerende mensen' niet noodzakelijk een optimale prijs weten af te dwingen door marktmechanismen.
Wat een incomplete visie op de functie van marktprijzen. Wie zei er iets over optimale prijzen? De rol van prijzen in disequilibrium is om actoren in de markt attent te maken op tot nog toe onontdekte informatie. Die informatie is lokaal en zeer diffuus, wat het maken van "optimale beslissingen" per definitie onmogelijk maakt. Het is net daarom dat prijzen zo belangrijk zijn! Via hun signaalfunctie stimuleren ze entrepreneuriële ontdekking van lokale kennis die o zo belangrijk is in het emergente coördinatieproces

Deze inzichten (Kirzner, Hayek et al.) laten ons toe om op een hele andere manier naar welvaartseigenschappen van institutionele arrangement te kijken. In plaats van in typisch Paretiaanse termen naar allocatieve eigenschappen te kijken, beschikken we nu over de tools om instituties te beoordelen op de graad waarin ze aanzetten tot ontdekking van prijsdiscrepanties.
__________________
anything peaceful
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 18:52   #169
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Wat een incomplete visie op de functie van marktprijzen. Wie zei er iets over optimale prijzen? De rol van prijzen in disequilibrium is om actoren in de markt attent te maken op tot nog toe onontdekte informatie. Die informatie is lokaal en zeer diffuus, wat het maken van "optimale beslissingen" per definitie onmogelijk maakt. Het is net daarom dat prijzen zo belangrijk zijn! Via hun signaalfunctie stimuleren ze entrepreneuriële ontdekking van lokale kennis die o zo belangrijk is in het emergente coördinatieproces. Deze inzichten (Kirzner, Hayek et al.) laten ons toe om op een hele andere manier naar welvaartseigenschappen van institutionele arrangement te kijken. In plaats van in typisch Paretiaanse termen naar allocatieve eigenschappen te kijken, beschikken we nu over de tools om instituties te beoordelen op de graad waarin ze aanzetten tot ontdekking van prijsdiscrepanties.
Mondje vol, waarom wordt een brood dan steeds duurder ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 01:54   #170
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat is uw punt in deze discussie? Want dat is mij niet duidelijk.
Mijn punt is dat wie nu nog niet wil zien wie DSK is, een hopeloos geval is.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 02:05   #171
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Demonstrated Preferences.

Als mensen zeggen dat ze 'liever iets anders willen', zeggen ze eigenlijk dat ze liever de situatie veranderd zou willen opdat ze voor iets anders kunnen kiezen, maar dat gegeven de situatie ze toch voor het andere willen kiezen.

Ik zou ook liever de keuze niet moeten maken dat ik moet gaan werken, maar dat betekent niet dat ik niet wil gaan werken gegeven de situatie waar ik in zit.

Niets ad hoc; integraal onderdeel van het concept.
Adrian, denk je nu echt dat ik het concept van "Revealed Preferences" (waarom noem jij dat "Demonstrated Preferences"?) niet ken? Ik kende dat concept reeds toen jij in pamper rondliep.

Jij hebt daarentegen helemaal geen bal begrepen als je zegt dat "Als mensen zeggen dat ze 'liever iets anders willen', zeggen ze eigenlijk dat ze liever de situatie veranderd zou willen opdat ze voor iets anders kunnen kiezen, maar dat gegeven de situatie ze toch voor het andere willen kiezen."

Dat er in de achttiende eeuw mensen zo konden denken over de menselijke psyche, tot daaraantoe. Maar dat je zo'n onzin blijft verkondigen na zoveel ontwikkeling van de psychologie en de dieptepsychologie, sorry, maar dat maakt dat ik verder geen tijd meer aan jou ga verspillen. Gelieve mijn draad over DSK dan ook niet verder te vervuilen. Met dank.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 02:18   #172
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Adrian, denk je nu echt dat ik het concept van "Revealed Preferences" (waarom noem jij dat "Demonstrated Preferences"?) niet ken? Ik kende dat concept reeds toen jij in pamper rondliep.
Omdat ik het niet heb over de Samuelson-term 'revealed preferences', maar over de Oostenrijkse term 'demonstrated preferences', natuurlijk... Misschien moet je toch eens dringend gaan bijlezen, want op deze manier wordt je gebrek aan kennis over datgene dat je zo graag uitscheld toch wel heel schrijnend.
Toward a reconstruction ... (Caveat: ik heb twijfels bij de centrale these van de paper, maar het stukje over DP is wel correct, zover ik me herinner.)



Citaat:
Jij hebt daarentegen helemaal geen bal begrepen als je zegt dat "Als mensen zeggen dat ze 'liever iets anders willen', zeggen ze eigenlijk dat ze liever de situatie veranderd zou willen opdat ze voor iets anders kunnen kiezen, maar dat gegeven de situatie ze toch voor het andere willen kiezen."
Oke, dan ben ik zeker dat er een argument volgt.

Citaat:
Dat er in de achttiende eeuw mensen zo konden denken over de menselijke psyche, tot daaraantoe.
Oke; je vindt het achterhaald, maar waarom?

Citaat:
Maar dat je zo'n onzin blijft verkondigen na zoveel ontwikkeling van de psychologie en de dieptepsychologie, sorry,
Oke, je vindt het onzin, maar waarom?

Citaat:
maar dat maakt dat ik verder geen tijd meer aan jou ga verspillen.
Oke; verspil geen tijd, maar leg gewoon even uit waarom?

Citaat:
Gelieve mijn draad over DSK dan ook niet verder te vervuilen. Met dank.
Ah, geen argument? Dat lijkt me dan duidelijk wie het laatste argument over de kwestie naar voren heeft gebracht.

De bottomline is duidelijk: demonstrated preferences. Wat ze doen, is wat ze willen in zoverre dat die term relevant is voor economische wetenschap. Als ze iets anders 'echter' willen, dat ze dan dat ander doen.

Als jij zegt dat je liever naar Turkije op reis gaat, in plaats van naar Spanje, ga dan naar Turkije en val mij niet met lastig met lege statements over wat je 'echter' wilt, want de waarheid is dat je het, zo blijkt uit je handelingen, alleen maar 'echter' wilt als de realiteit net iets anders was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 november 2009 om 02:20.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 07:47   #173
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oke, dan ben ik zeker dat er een argument volgt.
Het is al meermaals gegeven, lees je er dan telkens over ? Het staat zelfs in het stukje dat je net gelezen hebt. Al is de hoop ijdel maar we gaan ervan uit dat je leest waar je op reageert, in het beste geval denk je er ook over na. Mensen vragen om een structurele verandering van het systeem, ook dat is een vraag … het aanbod is er ook maar toch blijven we hetzelfde promoten. Is het denken dan dermate verstard geraakt dat we aan creativiteit en flexibiliteit missen ? De negatie hiervan is ronduit schrijnend om zien, pijnlijk tragisch.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 07:56   #174
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oke, je vindt het onzin, maar waarom?
Adrian, we zijn er zeker van dat ook jij dat kan. Het menselijke denken heeft de potentie om zich te verruimen waardoor een ruimere en omvattender visie kan ontstaan. Deze groei maakt dat de mens terug centraal komt te staan in het leven en hierdoor onthechten we ons van een economie waarbinnen geld als ultieme geluksbrenger wordt gezien. De onthechting van geld laat toe economie in haar ware gedaante te zien, zo ook zal de absurditeit van een economie dat verworden is tot een monopolyspel gezien worden. Deze dynamieken zijn basisbeginselen in de dieptepsychologie, wanneer je echter zelf vanuit je oppervlakkigheid blijft denken, zal je dit nooit zien, noch begrijpen of aanvaarden. Het gebruik van moeilijke woorden wil niet zeggen dat het niet oppervlakkig zou zijn, het is er net een uiting van waardoor aan diepte gemist wordt.

Net omwille van het onderzoek weten we ook dat je dit zal ontkennen waardoor je dus steeds dezelfde vragen zal blijven stellen. Hierdoor maak je jezelf hopeloos belachelijk, wij doen dat niet maar jij. Mensen trachten je te helpen maar je verstarring laat niet toe dat zelf in te zien. We hebben allemaal medelijden met je, het is aan jou om jezelf te helpen, of laten helpen. Kom op Adrian, je kan dat, heb geen angst !!!!!
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 08:00   #175
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oke; verspil geen tijd, maar leg gewoon even uit waarom?
Adrian, laat ons misschien even weten hoeveel keer je deze uitleg wenst. Laat ons ook weten of je bereid bent er ernstig over na te denken. Maakt een wereld van verschil, letterlijk. De uitleg is je al een oneindig keer gegeven.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 11:31   #176
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat ik het niet heb over de Samuelson-term 'revealed preferences', maar over de Oostenrijkse term 'demonstrated preferences', natuurlijk... Misschien moet je toch eens dringend gaan bijlezen, want op deze manier wordt je gebrek aan kennis over datgene dat je zo graag uitscheld toch wel heel schrijnend.
Ik scheld niet op "de Oostenrijkers", ik scheld op jou omdat je mijn draad komt vervuilen. Wat "de Oostenrijers" daarvan denken, interesseert mij niet. Ook daar heb ik geen tijd aan te verspillen.

Citaat:
Oke; verspil geen tijd, maar leg gewoon even uit waarom?
Neen, want dan verspil ik tijd. Je bent toch niet geïnteresseerd om iets bij te leren.

Je kunt hiermee beginnen:
http://upers.kuleuven.be/nl/titel/9789061867708

Citaat:
Ah, geen argument? Dat lijkt me dan duidelijk wie het laatste argument over de kwestie naar voren heeft gebracht.
Voor een pubertje hebben we geen argumenten, maar de oorvijg.

Citaat:
De bottomline is duidelijk: demonstrated preferences. Wat ze doen, is wat ze willen in zoverre dat die term relevant is voor economische wetenschap. Als ze iets anders 'echter' willen, dat ze dan dat ander doen.

Als jij zegt dat je liever naar Turkije op reis gaat, in plaats van naar Spanje, ga dan naar Turkije en val mij niet met lastig met lege statements over wat je 'echter' wilt, want de waarheid is dat je het, zo blijkt uit je handelingen, alleen maar 'echter' wilt als de realiteit net iets anders was.
Allez, uit medelijden ga ik het je nog een laatste keer uitleggen.

1. Utilitarisme --> mens = Max U met preferenties, een nutscurve, enzovoort.
2. Psychologisch onderzoek --> zo zit de mens helemaal niet in mekaar
3. Oplossing Vulgärökonomen --> geen probleem, op basis van gelijk welk gedrag kunnen we ex post preferenties reconstrueren, en we doen dan gewoon alsof die preferenties dat gedrag hebben veroorzaakt.

Conclusie: Vulgärökonomen = ordinaire leugenaars en gifmengers, of zij het beseffen of niet.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 november 2009 om 11:31.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 12:12   #177
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Neen, want dan verspil ik tijd. Je bent toch niet geïnteresseerd om iets bij te leren
Het is op zich hoopvol en verheugend te zien dat nog mensen Adrian's destructie opvalt. In het beste geval kom je op z'n negeerlijstje en gaat hij anderen aanvallen vanuit de onwetendheid die hij zo mooi in de verf weet te zetten. Meelijwekkend is niet het juiste woord.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 12:13   #178
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Allez, uit medelijden ga ik het je nog een laatste keer uitleggen
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 13:17   #179
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

1. Utilitarisme --> mens = Max U met preferenties, een nutscurve, enzovoort.
2. Psychologisch onderzoek --> zo zit de mens helemaal niet in mekaar
3. Oplossing Vulgärökonomen --> geen probleem, op basis van gelijk welk gedrag kunnen we ex post preferenties reconstrueren, en we doen dan gewoon alsof die preferenties dat gedrag hebben veroorzaakt.

Conclusie: Vulgärökonomen = ordinaire leugenaars en gifmengers, of zij het beseffen of niet.
Ge zijt nog steeds de visie van Samuelson aan't aanvallen, niet de dynamische visie van de Oostenrijkers. Ik deel uw mening in je kritiek op Samuelson.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 18:12   #180
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ge zijt nog steeds de visie van Samuelson aan't aanvallen, niet de dynamische visie van de Oostenrijkers. Ik deel uw mening in je kritiek op Samuelson
De cavalerie trekt zich weer op gang, niks dan vijanden in de wereld.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be