Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2024, 18:59   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.274
Standaard Lood om oud ijzer, of de ondraaglijke lichtheid van een stem

Ik stel mij de vraag wat nog het nut is van een stem, en ik bedoel dan op federaal niveau.

Eventjes redeneren: de kans dat bij een verkiezingsoverwinning Vlaams Belang mag meedoen op federaal vlak is zowat 0.
Als men de laatste peilingen bekijkt blijven er dus een paar realistische scenario's over.
Of we gaan naar een Vivaldi II, dus de huidige samenstelling van de regering met 7 partijen, en als ze niet aan een meerderheid geraken Vivaldi II XL, met Les Engagés erbij, een coalitie met 8 dus.
Die regering wordt dan serieus gedomineerd door linkse partijen, en de VLD zal hoogstwaarschijnlijk haar linksliberale vleugel verder laten domineren ten nadele van de donkerblauwe liberalen.
Door de vele partijen krijgen we dan weer om de haverklap relletjes en ruzies binnen de regering, en partijen die elkaar niets gunnen, waardoor er weinig gerealiseerd wordt, en elk punt uit het verkiezingsprogramma uiteindelijk een flauw afkooksel wordt van wat er voorgesteld werd.

Of we gaan naar een Vivaldi-achtige constructie mét N-VA, maar in totaal met minimum 6 partijen, misschien zelfs 7.
Ook in die coalitie zullen het voornamelijk linkse partijen zijn die de dienst uitmaken.
Ook met 6 of 7 partijen mogen we ons verwachten aan dagelijkse ruzietjes en partijen die elkaar niets gunnen.
De VLD kan dan wel nog kiezen of ze de linksliberalen laten domineren of de donkerblauwe liberalen.
Van communautaire hervormingen moet men niet veel verwachten, want aan een 2/3e meerderheid in het parlement raakt men niet, dus daarvoor moet je het ook niet doen.

De Wever kan dan wel heel de tijd het schrikbeeld van een Vivaldi II doen opdoemen, het alternatief lijkt er toch ook heel sterk op.

Vraag is waarom mensen dan voor N-VA zouden stemmen, het lijkt gewoon lood om oud ijzer te zijn (of: 'chou vert ou vert chou', zoals lieden die hoog oplopen met Frankrijk zouden zeggen).

Dit is zo ongeveer wat Patrick Ve vaak gezegd heeft, het maakt precies niet meer uit hoe je stemt, je krijgt meer van hetzelfde.
Een beetje zoals je een boeket bloemen mag kiezen, maar de samenstelling ligt al vast, het enige dat je nog mag bepalen is of er iets meer rode rozen inzitten, of iets meer gele tulpen, etc.

Vraag is dan ook waarom ik niet voor VB zou stemmen.
Ik heb dan liever een sterke oppositie die de meerderheid het vuur aan de schenen kan leggen, dan voor een partij te stemmen die het 7e wiel aan de wagen van een monstercoalitie is.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 30 maart 2024 om 19:02.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 19:26   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.621
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als het VB mee mag besturen, weten we allemaal dat de anderen de lijken niet meer in de kast kunnen houden, en de schuld gaan steken op het VB.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 01:27   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.685
Standaard

De Wever kan dan wel heel de tijd het schrikbeeld van een Vivaldi II doen opdoemen, het alternatief lijkt er toch ook heel sterk op.

"Bart De Wever krijgt klappen"

Uit de tekst:

Citaat:
Al meermaals liet de N-VA-voorzitter noteren dat een stem voor het Vlaams Belang een ‘verloren’ stem is aangezien geen enkele Waalse partij met extreemechts zal onderhandelen, maar de oproepen van Bart De Wever valt in dovemansoren. Er komt nu een pijnlijk cijfer naar boven…
Heeft er 1 Vlaming een boodschap aan, met wie een Waalse partij wil onderhandelen?

Of past dit in het kader van een Vlaanderen apart? (en geen euro meer naar de Walen???)

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2024 om 01:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 07:23   #4
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik stel mij de vraag wat nog het nut is van een stem, en ik bedoel dan op federaal niveau.

Eventjes redeneren: de kans dat bij een verkiezingsoverwinning Vlaams Belang mag meedoen op federaal vlak is zowat 0.
Als men de laatste peilingen bekijkt blijven er dus een paar realistische scenario's over.
Of we gaan naar een Vivaldi II, dus de huidige samenstelling van de regering met 7 partijen, en als ze niet aan een meerderheid geraken Vivaldi II XL, met Les Engagés erbij, een coalitie met 8 dus.
Die regering wordt dan serieus gedomineerd door linkse partijen, en de VLD zal hoogstwaarschijnlijk haar linksliberale vleugel verder laten domineren ten nadele van de donkerblauwe liberalen.
Door de vele partijen krijgen we dan weer om de haverklap relletjes en ruzies binnen de regering, en partijen die elkaar niets gunnen, waardoor er weinig gerealiseerd wordt, en elk punt uit het verkiezingsprogramma uiteindelijk een flauw afkooksel wordt van wat er voorgesteld werd.

Of we gaan naar een Vivaldi-achtige constructie mét N-VA, maar in totaal met minimum 6 partijen, misschien zelfs 7.
Ook in die coalitie zullen het voornamelijk linkse partijen zijn die de dienst uitmaken.
Ook met 6 of 7 partijen mogen we ons verwachten aan dagelijkse ruzietjes en partijen die elkaar niets gunnen.
De VLD kan dan wel nog kiezen of ze de linksliberalen laten domineren of de donkerblauwe liberalen.
Van communautaire hervormingen moet men niet veel verwachten, want aan een 2/3e meerderheid in het parlement raakt men niet, dus daarvoor moet je het ook niet doen.

De Wever kan dan wel heel de tijd het schrikbeeld van een Vivaldi II doen opdoemen, het alternatief lijkt er toch ook heel sterk op.

Vraag is waarom mensen dan voor N-VA zouden stemmen, het lijkt gewoon lood om oud ijzer te zijn (of: 'chou vert ou vert chou', zoals lieden die hoog oplopen met Frankrijk zouden zeggen).

Dit is zo ongeveer wat Patrick Ve vaak gezegd heeft, het maakt precies niet meer uit hoe je stemt, je krijgt meer van hetzelfde.
Een beetje zoals je een boeket bloemen mag kiezen, maar de samenstelling ligt al vast, het enige dat je nog mag bepalen is of er iets meer rode rozen inzitten, of iets meer gele tulpen, etc.

Vraag is dan ook waarom ik niet voor VB zou stemmen.
Ik heb dan liever een sterke oppositie die de meerderheid het vuur aan de schenen kan leggen, dan voor een partij te stemmen die het 7e wiel aan de wagen van een monstercoalitie is.
Is N-VA n?*et de enige partij die durft benoemen dat er twee democratieën zijn in België?
Sire geeft me 100 dagen. Madame non.wereldrecord regering vormen. De koning zal veel dafalgan nodig hebben. Ontmijners

Is N-VA n?*et de enige partij die beide democratieën wilt geven waarop ze recht hebben?
Confederalisme

En het alternatief? Vivaldi 2?

Misschien toch eens nadenken over het alternatief en uw stem afwegen
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 09:37   #5
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Is N-VA n?*et de enige partij die durft benoemen dat er twee democratieën zijn in België?
En wat koop je ervoor?
Wat is er "durven" aan is om te zeggen dat er twee democratieën in België zijn?
Je kunt even goed zeggen dat Hedebouw "durft" zeggen dat er een miljonairstaks moet komen.
En VLD "durft" zeggen dat er lagere belastingen moeten komen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Sire geeft me 100 dagen. Madame non.wereldrecord regering vormen. De koning zal veel dafalgan nodig hebben. Ontmijners
Dat zal dan eerder zijn door de score van VB en PVDA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Is N-VA n?*et de enige partij die beide democratieën wilt geven waarop ze recht hebben?
Confederalisme
De werkelijkheid is dat ze dat al eens in de diepvries gestoken hebben.
De verwachte uitslag maakt het ook totaal niet mogelijk (geen 2/3e meerderheid).
Volgens mij ligt de echte prioriteit op opnieuw aan de macht geraken.
Dat zullen de mandatarissen, en misschien ook de leden van die partij, leuk vinden.
Maar dat betekent weinig voor mij als kiezer.
Ik ben niet geïnteresseerd om op iemand te stemmen als het enige verschil de gezichten zijn die veranderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
En het alternatief? Vivaldi 2?
Vandaar mijn gebruik van de uitdrukking "lood om oud ijzer".
Het gaat niet veel uitmaken, en beide regeringen zijn oninteressant.
Dus kom ik toch weer bij VB uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Misschien toch eens nadenken over het alternatief en uw stem afwegen
Ik ga niet af op praatjes (verkiezingsprogramma's).
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 10:17   #6
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De VLD kan dan wel nog kiezen of ze de linksliberalen laten domineren of de donkerblauwe liberalen.
Wie zouden dat dan wel moeten zijn?

De 0VLD lijkt al decennia meer op D66 dan op de VVD.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 10:27   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Is N-VA n?*et de enige partij die durft benoemen dat er twee democratieën zijn in België?
Sire geeft me 100 dagen. Madame non.wereldrecord regering vormen. De koning zal veel dafalgan nodig hebben. Ontmijners

Is N-VA n?*et de enige partij die beide democratieën wilt geven waarop ze recht hebben?
Confederalisme

En het alternatief? Vivaldi 2?

Misschien toch eens nadenken over het alternatief en uw stem afwegen
Doe ik.

Want BDW met zijn, "span de buikriem aan beste Vlaming, opdat Belgie- Brussel en Wallonië, kan blijven brassen" Vlaamse regering aan de Belgische leiband, dat spreekt me helemaal niet aan.

Trouwens, zijn dreigement a la, wie in de volgende federale Vlaamse minderheidsregering stapt die zal niet in de Vlaamse regering zitten, stelt helemaal niets voor. Men weet namelijk dat de N-VA nooit met het VB zal samenwerken, nooit, Dat is door BDW zelf reeds duizend maal gezworen, dus wat blijft er over?
Juist, de Belgicistische vrienden van vivaldi.

Ook de besparingen die door de EU aan Belgie zullen opgelegd worden zullen enkel door Vlaanderen uitgevoerd worden. Ook daar gaat de N-VA de electorale prijs voor betalen. Veel mensen beseffen het (nog) niet, het VU scenario loopt. Het "leve Belgie" syndroom kost nu eenmaal Vlaamse stemmen.

Er zitten ook wel grappige noten in het verhaal verwerkt, bijvoorbeeld wanneer BDW het over het opzij zetten van de twee grootste partijen heeft, dat dit nooit gezien is in de wereld, terwijl hij zelf steeds de grootste partij opzij zet, is hilarisch. Hij lust de smaak van zijn eigen politiek niet. Dat hij dit zelf niet eens beseft, wil enkel zeggen dat hij te fanatiek geworden is om nog redelijk te kunnen nadenken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 20:00   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doe ik.

Want BDW met zijn, "span de buikriem aan beste Vlaming, opdat Belgie- Brussel en Wallonië, kan blijven brassen" Vlaamse regering aan de Belgische leiband, dat spreekt me helemaal niet aan.

Trouwens, zijn dreigement a la, wie in de volgende federale Vlaamse minderheidsregering stapt die zal niet in de Vlaamse regering zitten, stelt helemaal niets voor. Men weet namelijk dat de N-VA nooit met het VB zal samenwerken, nooit, Dat is door BDW zelf reeds duizend maal gezworen, dus wat blijft er over?
Juist, de Belgicistische vrienden van vivaldi.

Ook de besparingen die door de EU aan Belgie zullen opgelegd worden zullen enkel door Vlaanderen uitgevoerd worden. Ook daar gaat de N-VA de electorale prijs voor betalen. Veel mensen beseffen het (nog) niet, het VU scenario loopt. Het "leve Belgie" syndroom kost nu eenmaal Vlaamse stemmen.

Er zitten ook wel grappige noten in het verhaal verwerkt, bijvoorbeeld wanneer BDW het over het opzij zetten van de twee grootste partijen heeft, dat dit nooit gezien is in de wereld, terwijl hij zelf steeds de grootste partij opzij zet, is hilarisch. Hij lust de smaak van zijn eigen politiek niet. Dat hij dit zelf niet eens beseft, wil enkel zeggen dat hij te fanatiek geworden is om nog redelijk te kunnen nadenken.


TS en jij hebben gelijk : 100% gaan voor full-Blok. Géén woke gedoe met tactische spelletjes en spielereitjes ten voordele van een partij die niet écht overtuigd is in haar haat tegen de makak en de bougnoul. Het avondland verdient beter.

Go go, vlaams blok !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 20:32   #9
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
TS en jij hebben gelijk : 100% gaan voor full-Blok. Géén woke gedoe met tactische spelletjes en spielereitjes ten voordele van een partij die niet écht overtuigd is in haar haat tegen de makak en de bougnoul. Het avondland verdient beter.

Go go, vlaams blok !
Zoals altijd geef ik een hoogstaande analyse, waarna jij er wat scheldwoorden tegenaan gooit.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 22:18   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
TS en jij hebben gelijk : 100% gaan voor full-Blok. Géén woke gedoe met tactische spelletjes en spielereitjes ten voordele van een partij die niet écht overtuigd is in haar haat tegen de makak en de bougnoul. Het avondland verdient beter.

Go go, vlaams blok !
Zoals de rechter het formuleerde:
Tot op heden zijn er geen acties opgestart tegen Vlaams Belang welke toelaten die partij te kwalificeren als een partij met een racistisch gedachtegoed.
Alle overwegingen met betrekking tot het verleden over de politieke partij genaamd Vlaams Blok (...) zijn niet ter zake.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 22:26   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zoals de rechter het formuleerde:
Tot op heden zijn er geen acties opgestart tegen Vlaams Belang welke toelaten die partij te kwalificeren als een partij met een racistisch gedachtegoed.
Alle overwegingen met betrekking tot het verleden over de politieke partij genaamd Vlaams Blok (...) zijn niet ter zake.
Volgens u is Dutske Van Grieken een leugenaar?

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 03:34   #12
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht

Of we gaan naar een Vivaldi-achtige constructie mét N-VA, maar in totaal met minimum 6 partijen, misschien zelfs 7.
Ook in die coalitie zullen het voornamelijk linkse partijen zijn die de dienst uitmaken.
Ook met 6 of 7 partijen mogen we ons verwachten aan dagelijkse ruzietjes en partijen die elkaar niets gunnen.
De VLD kan dan wel nog kiezen of ze de linksliberalen laten domineren of de donkerblauwe liberalen.
Van communautaire hervormingen moet men niet veel verwachten, want aan een 2/3e meerderheid in het parlement raakt men niet, dus daarvoor moet je het ook niet doen.
Ik begrijp niet goed waarom de N-VA in een regering zou stappen met de PS zónder het akkoord van 2020 dat er tussen beide formaties bestond geheel of gedeeltelijk uit te voeren. Je hebt gelijk, er is geen 2/3 meerderheid, maar men kan wel functionele splitsingen uitvoeren binnen de schoot van de regering. Natuurlijk moet de MR het daarmee wel eens zijn.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 08:08   #13
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En wat koop je ervoor?
Wat is er "durven" aan is om te zeggen dat er twee democratieën in België zijn?
Je kunt even goed zeggen dat Hedebouw "durft" zeggen dat er een miljonairstaks moet komen.
En VLD "durft" zeggen dat er lagere belastingen moeten komen.



Dat zal dan eerder zijn door de score van VB en PVDA.


De werkelijkheid is dat ze dat al eens in de diepvries gestoken hebben.
De verwachte uitslag maakt het ook totaal niet mogelijk (geen 2/3e meerderheid).
Volgens mij ligt de echte prioriteit op opnieuw aan de macht geraken.
Dat zullen de mandatarissen, en misschien ook de leden van die partij, leuk vinden.
Maar dat betekent weinig voor mij als kiezer.
Ik ben niet geïnteresseerd om op iemand te stemmen als het enige verschil de gezichten zijn die veranderen.


Vandaar mijn gebruik van de uitdrukking "lood om oud ijzer".
Het gaat niet veel uitmaken, en beide regeringen zijn oninteressant.
Dus kom ik toch weer bij VB uit.


Ik ga niet af op praatjes (verkiezingsprogramma's).
Bedankt
Ik kan u begrijpen op basis van het denkkader waarmee u uw topic start

Echter
Als N-VA en VBL samen plus 45 procent halen
Dan worden we wakker in een nieuw politiek kader die onuitgegeven is

En alle oude strategie zal niet werken

Je kan geen paard laten drinken van vuil water
N-VA en VBL hebben er voordeel bij om aan te tonen dat België niet meer werkt
De macht ligt dan in Vlaanderen en de verlamming in het federale

Ik zou durven stellen dat , als men België wenst te behouden, er een grondige hervorming nodig is

Deze zal er alleen komen als N-VA federaal een sterke score heeft en druk kan zetten

Hetzij met confederalisme
Hetzij met een beperkte regering met budgettaire opdracht in afwachting van een volwaardige regering.
En voor een volwaardige regering te krijgen. Daar moeten de geesten nog rijpen in Wallonië

En een meerderheid N-VA plus VBL op Vlaamse niveau kan de geesten versneld doen rijpen

Dus ,een sterk N-VA voor een modern België en een sterker Vlaanderen en Wallonië

Waar Wallonië hun eigen marxistische socialistische staat kan uitbouwen
Waar Vlaanderen hun Scandinavisch model kan verbeteren
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 09:27   #14
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom de N-VA in een regering zou stappen met de PS zónder het akkoord van 2020 dat er tussen beide formaties bestond geheel of gedeeltelijk uit te voeren. Je hebt gelijk, er is geen 2/3 meerderheid, maar men kan wel functionele splitsingen uitvoeren binnen de schoot van de regering. Natuurlijk moet de MR het daarmee wel eens zijn.
Als de anderen weer een spelletje "demandeur de rien" spelen, denk je dan dat N-VA voet bij stuk zal houden?
Ik denk van niet, ze willen heel graag weer aan de macht komen, en gaan daar veel voor over hebben.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 09:48   #15
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de anderen weer een spelletje "demandeur de rien" spelen, denk je dan dat N-VA voet bij stuk zal houden?
Ik denk van niet, ze willen heel graag weer aan de macht komen, en gaan daar veel voor over hebben.
In 2020 heeft de N-VA zelfs de kans gehad om een regering te vormen zonder de PS en heeft de partij dat geweigerd om zijn verkapte regionaliseringen en communautariseringen niet te compromitteren. De anderen, waarover je het hebt, zijn toch niet CD&V, Les Engagés en de socialisten? Want die gingen wel mee in het verhaal van de N-VA.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:01   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens u is Dutske Van Grieken een leugenaar?

Volgens u is de rechter een leugenaar?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:10   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.621
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Volgens u is de rechter een leugenaar?
Ik zou zeggen, dat hangt van de partijkaart af.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:18   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou zeggen, dat hangt van de partijkaart af.
Dat denk ik niet, tenslotte is een partijkaart van het VB uit den boze voor wie rechter wil worden.

Trouwens, dit was een vonnis van het beroepshof, dat is waar ik hier altijd op hamer, het beroepshof moet haar vonnis motiveren. Het volstaat niet zoals op eerste aanleg dat de rechter zegt, "het hof acht de feiten bewezen en rot maar op."

Het beroepshof kan door die motivatie de Belgische belangen niet dienen tegen alle logica in.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be