Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2007, 16:35   #1
Marlientje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 februari 2007
Berichten: 521
Standaard Kloof arm & rijk :rijken steeds rijker,armen rapper dood

60 procent kan ziektekosten niet betalen

do 29/11/07 - Steeds meer armen in Vlaanderen stellen een doktersbezoek uit, omdat ze het niet kunnen betalen. Dat blijkt uit het jaarlijkse armoederapport van de Universiteit Antwerpen.



De zestiende editie van het Jaarboek Armoede en Sociale Uitsluiting van de Universiteit Antwerpen heeft bijzondere aandacht voor het thema "armoede en gezondheid".

(Belga)





Onze gezondheidszorg mag dan wel een uitstekende reputatie hebben, veel mensen slagen er steeds minder in om gezondheid in te passen in hun budget.

De titel waarmee de universiteit haar rapport voorstelde, luidt dan ook heel toepasselijk: "Armoede schaadt de gezondheid".

"Gezondheidszorg kost geld, het leven is duur en het budget is beperkt", zegt Danielle Dierckx van de Universiteit Antwerpen.

Zestig procent van de mensen kan de ziektekosten niet in het huishoudbudget inpassen, staat in het rapport te lezen.

"Uit schrik voor de hoge dokters- of ziekenhuisrekening stelt zeventien procent van de mensen gezondheidszorg uit", zegt Dierckx.

Het leefloon volstaat ook hoe langer hoe minder om alles te kunnen betalen. In ons land ligt het leefloon twintig procent onder het Europese minimum.

Kloof tussen arm en rijk neemt toe

Uit het armoederapport blijkt ook dat preventiecampagnes armen slecht bereiken.

Het aantal armen in Vlaanderen blijft al een aantal jaren op hetzelfde niveau. Maar de kloof tussen arm en rijk neemt wel toe, want de rijken worden steeds rijker.

Arme mensen zouden ook gemiddeld vijf jaar sneller sterven. ( UFSIA



dit ten koste van de loontrekkenden die overbelast worden, kapitalisten meer en meer winst, aandelen scoren, de elite gaat over lijken,... waarom wij niet over hen.... en de sitiatie wordt er niet beter op, integendeel,
MR en VLD gaan verder en de sociale zekerheid zal men verder afbreken...
op naar het Amerikaanse model met bloedbaden.





Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:42   #2
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht

dit ten koste van de loontrekkenden die overbelast worden, kapitalisten meer en meer winst, aandelen scoren, de elite gaat over lijken,... waarom wij niet over hen.... en de sitiatie wordt er niet beter op, integendeel,
MR en VLD gaan verder en de sociale zekerheid zal men verder afbreken...
op naar het Amerikaanse model met bloedbaden.
Ik ben een overbelaste loontrekkende, kapitalist en zit ook op de beurs. Ik kan ook quasi niet anders want de staat steelt zoveel van mijn geld dat er niet te vet veel meer overblijft, laat staan dat het opbrengt.

en dan hoor ik die berichten van de sossen en andere linksen dat ze aan de meeropbrengsten van mijn aandelen ook al willen zitten. Leuk hoor. Straks zal er waarschijnlijk een straf staan op het verdienen van geld.

Straks gaan ze de lasten weer verhogen, waar uiteindelijk toch weer de middenklasse aan gekloot zal worden. De rijkeren hebben dankzij ons slecht belastingstelsel toch genoeg mogelijkheden om via achterpoorten onkosten in te brengen en uiteindelijk nog minder te betalen.
Slechts één oplossing: flat tax. Veel onkosten of niet: maakt ons niet uit, zoveel procent gaje betalen.
Gevolg is dat er meer in de kas komt, minder uitgaat (want minder administratie nodig) en toch minder belastingen moeten betaald worden door de middenklasse en lagere klasses.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:47   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ik ben een overbelaste loontrekkende, kapitalist en zit ook op de beurs. Ik kan ook quasi niet anders want de staat steelt zoveel van mijn geld dat er niet te vet veel meer overblijft, laat staan dat het opbrengt.

en dan hoor ik die berichten van de sossen en andere linksen dat ze aan de meeropbrengsten van mijn aandelen ook al willen zitten. Leuk hoor. Straks zal er waarschijnlijk een straf staan op het verdienen van geld.

Straks gaan ze de lasten weer verhogen, waar uiteindelijk toch weer de middenklasse aan gekloot zal worden. De rijkeren hebben dankzij ons slecht belastingstelsel toch genoeg mogelijkheden om via achterpoorten onkosten in te brengen en uiteindelijk nog minder te betalen.
Slechts één oplossing: flat tax. Veel onkosten of niet: maakt ons niet uit, zoveel procent gaje betalen.
Gevolg is dat er meer in de kas komt, minder uitgaat (want minder administratie nodig) en toch minder belastingen moeten betaald worden door de middenklasse en lagere klasses.
Flat joke, flat tax.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:48   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
60 procent kan ziektekosten niet betalen

do 29/11/07 - Steeds meer armen in Vlaanderen stellen een doktersbezoek uit, omdat ze het niet kunnen betalen. Dat blijkt uit het jaarlijkse armoederapport van de Universiteit Antwerpen.



De zestiende editie van het Jaarboek Armoede en Sociale Uitsluiting van de Universiteit Antwerpen heeft bijzondere aandacht voor het thema "armoede en gezondheid".

(Belga)





Onze gezondheidszorg mag dan wel een uitstekende reputatie hebben, veel mensen slagen er steeds minder in om gezondheid in te passen in hun budget.

De titel waarmee de universiteit haar rapport voorstelde, luidt dan ook heel toepasselijk: "Armoede schaadt de gezondheid".

"Gezondheidszorg kost geld, het leven is duur en het budget is beperkt", zegt Danielle Dierckx van de Universiteit Antwerpen.

Zestig procent van de mensen kan de ziektekosten niet in het huishoudbudget inpassen, staat in het rapport te lezen.

"Uit schrik voor de hoge dokters- of ziekenhuisrekening stelt zeventien procent van de mensen gezondheidszorg uit", zegt Dierckx.

Het leefloon volstaat ook hoe langer hoe minder om alles te kunnen betalen. In ons land ligt het leefloon twintig procent onder het Europese minimum.

Kloof tussen arm en rijk neemt toe

Uit het armoederapport blijkt ook dat preventiecampagnes armen slecht bereiken.

Het aantal armen in Vlaanderen blijft al een aantal jaren op hetzelfde niveau. Maar de kloof tussen arm en rijk neemt wel toe, want de rijken worden steeds rijker.

Arme mensen zouden ook gemiddeld vijf jaar sneller sterven. ( UFSIA



dit ten koste van de loontrekkenden die overbelast worden, kapitalisten meer en meer winst, aandelen scoren, de elite gaat over lijken,... waarom wij niet over hen.... en de sitiatie wordt er niet beter op, integendeel,
MR en VLD gaan verder en de sociale zekerheid zal men verder afbreken...
op naar het Amerikaanse model met bloedbaden.




Welke bloedbaden, Marlientje, naar Amerikaans model?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:52   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hoe rapper dood, hoe beter, voor een weinig-of-niets eter...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:52   #6
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en dan hoor ik die berichten van de sossen en andere linksen dat ze aan de meeropbrengsten van mijn aandelen ook al willen zitten. Leuk hoor. Straks zal er waarschijnlijk een straf staan op het verdienen van geld.

.
"de sossen" willen niet aan lage inkomsten zitten van zelfstandigen die zelf moesten sparen voor hun oude dag.
Er zijn op de dag van vandaag echter 135000 gezinnen met een vermogen van méér dan 1 miljoen dollar. Dit tegenover 4,4 miljoen "gewone" gezinnen. Die minder dan 5 procent van de bevolking hebben hierdoor (naast hun inkomen uit kapitaal en uit werken) 35 procent van de welvaart in hun pollekes opgepot.


Op dat vermogen betalen ze... geen rotte knop. Er zijn zelf geen lijsten van de vermogens van deze mensen.

Men denkt erover om de vermogens van méér dan 500.000 dollar te gaan belasten, om de armoede te gaan weghelpen.
Heb je daar nu problemen mee?

Daarenboven hebben ze dat vermogen niet om naar te kijken: het brengt geld op! Op dit moment brengt het kapitaaltje van deze sukkels méér op dan ALLE INKOMSTEN UIT WERKEN! Hun rijkdom blijft natuurlijk alsmaar toenemen. En jij bent allicht niet zo'n sukkel. Dus wees gerust en stem sos: dan gaan we het geld halen WAAR HET ZIT, en niet WAAR HET MOET TERECHT KOMEN

Of heb je liever dat de middel armen de armen helpen?
Je moet het geld niet halen bij hen die juist toekomen, maar bij hen die duidelijk méér dan genoeg hebben.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 november 2007 om 16:57.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:55   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
"de sossen" willen niet aan lage inkomsten zitten van zelfstandigen die zelf moesten sparen voor hun oude dag.
Er zijn op de dag van vandaag echter 135000 gezinnen met een vermogen van méér dan 1 miljoen dollar. Dit tegenover 4,4 anderen.

Op dat vermogen betalen ze... geen rotte knop. Er zijn zelf geen lijsten van de vermogens van deze mensen.

Men denkt erover om de vermogens van méér dan 500.000 dollar te gaan belasten, om de armoede te gaan weghelpen.
Heb je daar nu problemen mee?

Of heb je liever dat de middel armen de armen helpen?
Je moet het geld niet halen bij hen die juist toekomen, maar bij hen die duidelijk méér dan genoeg hebben.
Zij die juist toekomen hebben gewoonlijk niet veel geld bij.
Je moet het dus halen bij diegenen die ruim rondkomen., daar heb je gelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:55   #8
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Ik geloof niets van die zever, het kost enkele euro om naar de dokter te gaan. Het echte probleem is dat de meeste armen gewoon zuiplappen zijn en meestal nog eens rookverslaafden zijn.

Op naar het Amerikaans model zou ik zeggen!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:58   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ik geloof niets van die zever, het kost enkele euro om naar de dokter te gaan. Het echte probleem is dat de meeste armen gewoon zuiplappen zijn en meestal nog eens rookverslaafden zijn.

Op naar het Amerikaans model zou ik zeggen!
t'is waar, 't is niet de dokter die kost, maar de medicatie.
Ik rook noch drink.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 16:59   #10
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
"de sossen" willen niet aan lage inkomsten zitten van zelfstandigen die zelf moesten sparen voor hun oude dag.
Er zijn op de dag van vandaag echter 135000 gezinnen met een vermogen van méér dan 1 miljoen dollar. Dit tegenover 4,4 miljoen "gewone" gezinnen. Die minder dan 5 procent van de bevolking hebben hierdoor (naast hun inkomen uit kapitaal en uit werken) 35 procent van de welvaart in hun pollekes opgepot.


Op dat vermogen betalen ze... geen rotte knop. Er zijn zelf geen lijsten van de vermogens van deze mensen.

Men denkt erover om de vermogens van méér dan 500.000 dollar te gaan belasten, om de armoede te gaan weghelpen.
Heb je daar nu problemen mee?

Of heb je liever dat de middel armen de armen helpen?
Je moet het geld niet halen bij hen die juist toekomen, maar bij hen die duidelijk méér dan genoeg hebben.
Als die die veel geld verdienen een boekhouder kunnen betalen om niet veel belastingen te moeten betalen, kunnen ze er ook ene betalen om geen belastingen te betalen op het vele geld dat ze hebben.
Het brengt nu eens geen kloot zoden aan de dijk.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:02   #11
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ik geloof niets van die zever, het kost enkele euro om naar de dokter te gaan. Het echte probleem is dat de meeste armen gewoon zuiplappen zijn en meestal nog eens rookverslaafden zijn.

Op naar het Amerikaans model zou ik zeggen!
Dat is niet erg practisch. Amerika is groot. De straten zijn ruim. Er is veel ruimte tussen de huizen.
Hierdoor kunnen de daklozen goed weggestopt worden.
BIj ons kan je niet meer door de straten door al die kartonnen dozen als we Amerika nadoen.
Je kan hier ook niet goed schieten op benden met armoezaaiers zonder je buurman ook te raken.
Het is dus geen practisch voorstel hé
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:02   #12
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Vandaag lees ik over een gevaarlijke en dodelijk ziekenhuisbacterie die zich heel gemakkelijk verspreid en nu ook in Vlaanderen is gearriveerd.

De juiste herkenningssymptomen ken ik nog niet maar omwille van de destructieve gevolgen van zo een besmetting wordt het een 'vleesetende' bacterie genoemd.

Mensen die om financiêle redenen niet naar en dokter kunnen/willen gaan (De arme bevolking) hebben dus minder kans om dergelijke besmetting te overleven dan de rijke kant van de kloof.

Ik wil hier mededelen, dat je, als je onder een bepaald inkomen valt, je voor slechts één euro op doktersvisite kan gaan.

1) Je bent bij een ziekenbond en valt onder het WIGW-statuut
2) Je betaalt het doktersvisite volledig.
3) Je brengt het doktersbriefje binnen bij je ziekendbond.
4) Je ontvangt ongeveer het hele bedrag ( - 1 euro) terug.

Als je in het hospitaal beland, of andere klinische kosten hebt, dan helpt waarschijnlijk alleen een goede hospitalisatieverzekering om de kosten te dekken denk ik, maar dan zit je wel elk jaar met een serieuze onkost.

Indien je een ouder word of tot een andere risicogroep gaan behoren, dan weegt de onkost die je maakt voor een goede hospitalisatieverzekering zeker niet op tegen de onkosten die je krijgt zónder hospitalisatieverzekering.

Misschien kan deze info helpen.
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:03   #13
De Lange Wapper
Burger
 
De Lange Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 155
Standaard

De dokter kost trouwens wel geld, je moet hem eerst betalen.
Dik 20euro betaal je bij een gewone dokter.
Dan kan je je briefje bij je mutualiteit binnenbrengen en tussen de 5 en de 12 dagen later krijg je het teruggestort.
Voor mensen die voor 1 persoon met 25euro per week leefgeld moet toekomen is dat dus letterlijk onbetaalbaar want zij kunnen dat niet voorschieten
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:04   #14
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Kloof arm & rijk :rijken steeds rijker,armen rapper dood

Geef iedereen 1 miljoen euro. Wedden dat we na tien jaar méér armen tellen. Sommigen is het nu eenmaal niet gegeven om met geld om te gaan (zie hoe sommige lottowinnaars eraan toe zijn).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:05   #15
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ik geloof niets van die zever, het kost enkele euro om naar de dokter te gaan. Het echte probleem is dat de meeste armen gewoon zuiplappen zijn en meestal nog eens rookverslaafden zijn.

Op naar het Amerikaans model zou ik zeggen!

Leve de terugkomst van de natuurlijke selectie!!! Survival of the fittest in zijn natuurlijke context zoals Spencer het orgineel had bedoeld.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:08   #16
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
De dokter kost trouwens wel geld, je moet hem eerst betalen.
Dik 20euro betaal je bij een gewone dokter.
Dan kan je je briefje bij je mutualiteit binnenbrengen en tussen de 5 en de 12 dagen later krijg je het teruggestort.
Voor mensen die voor 1 persoon met 25euro per week leefgeld moet toekomen is dat dus letterlijk onbetaalbaar want zij kunnen dat niet voorschieten
Het zou inderdaad eerlijker zijn, én administratief gemakkelijker én goedkoper, als je bijvoorbeeld als arme mens slechts één euro aan de dokter geeft, dat je het doktersbriefje gewoon binnen doet in de ziekenbond, en dat de ziekenbond het overige bedrag rechtstreeks naar de dokter zijn/haar rekening overschrijft.

Dit noem 'administratieve vereenvoudiging' en 'kostenbesparend denken'.
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:13   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Goed gezien, Marlientje, dat je niet zegt: de armen worden steeds armer.
Maar wel: "steeds rapper dood".
Ze zijn namelijk al arm en dan word je niet gemakkelijk nog veel armer.
Maar ze leven dus nog wel, en gaan goed en wel rapper dood.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:14   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Leve de terugkomst van de natuurlijke selectie!!! Survival of the fittest in zijn natuurlijke context zoals Spencer het orgineel had bedoeld.
Ga je weer beginnen met die onnozelheden.
Ik ben een van de fittest people in Flanders, maar dat voordeel kan ik alleen omzetten in overlevingswaarde als ik andere dank zij mijn overdreven fitness dodelijk op hun donder ga slaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:16   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ik geloof niets van die zever, het kost enkele euro om naar de dokter te gaan. Het echte probleem is dat de meeste armen gewoon zuiplappen zijn en meestal nog eens rookverslaafden zijn.

Op naar het Amerikaans model zou ik zeggen!
't Is waar, 'tis niet de dokter die kost, maar het hospitaalverblijf en de apparatuur.

Er zijn wel een paar dure verslavingen die ik niet wil missen, maar die heb jenog niet genoemd...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:18   #20
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
't Is waar, 'tis niet de dokter die kost, maar het hospitaalverblijf en de apparatuur.

Er zijn wel een paar dure verslavingen die ik niet wil missen, maar die heb jenog niet genoemd...
Hospitaalverblijf is inderdaad niet zo goedkoop maar een normaal mens ligt geen tien dagen per jaar in het ziekenhuis. Buiten mijn geboorte heb ik in heel mijn leven zes uur in een ziekenhuis bed gelegen...goed eh.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be