Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2021, 16:41   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard Geen natuurlijk virus. Ontsnapt uit Wuhan Labo.

Sinds Maart verleden jaar heb ik altijd beweerd dat dit geen natuurlijk virus was. Ik heb nooit niet kunnen geloven dat een virus op 2 weken tijd de hele wereld besmet van Vladivostok tot bij de Eskimo's en vandaar tot bij de inheemse Indianen in het Amazonegebied. En dat allemaal door mensen die in mekaars gezicht zouden hebben gehoest of geniest.

Fred krijgt wellicht nog eens gelijk. Wacht nog maar beetje.

https://www.ad.nl/buitenland/who-dat...ptie~ac0ee77c/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2021 om 16:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:44   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ik dacht dat het WHO onlangs heeft bevestigd dat het niet uit een labo komt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:45   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik dacht dat het WHO onlangs heeft bevestigd dat het niet uit een labo komt.
Ja, dat was heel grappig. Ze weten niet waar het vandaan komt, maar ze hebben Chinezen geinterviewd, en die hebben hen verteld dat ze niet op zo een virus bezig waren...

Citaat:
Dit is ,,uiterst onwaarschijnlijk”, zei Embarek dinsdag, met instemming van de Chinese gastheren.
Citaat:
Maar nu de WHO-onderzoekers weer thuis zijn, benadrukt directeur-generaal Tedros dat wel degelijk álle hypothesen naar de oorsprong van de ramp zouden worden uitgepluisd. Hij beveelt dus ook verder onderzoek aan naar de vraag of het Sars-CoV-2 coronavirus niet tóch ontsnapt zou kunnen zijn uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan. ,,Er zijn vragen gerezen of sommige hypothesen zijn verworpen. Na met enkele leden van het team gesproken te hebben, zou ik willen bevestigen dat alle hypotheses blijven bestaan ??en verdere analyse en studies vereisen”, aldus Tedros.
Maw, als we nog terug thuis wilden geraken, moesten we wel zeggen dat het niet uit een labo kwam

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2021 om 16:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:51   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, als we nog terug thuis wilden geraken, moesten we wel zeggen dat het niet uit een labo kwam
op straffe in een heropvoedingskamp voor Oeigoeren terecht te komen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:59   #5
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Dat werd sowieso al vermoed door enkelen, maar snel afgedaan als aluminiumhoedjespraat. Maar we weten allen dat veel waarheden vroeger als gek afgedaan zijn geweest.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 17:13   #6
bhang
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 oktober 2020
Berichten: 163
Standaard

Begin vorig jaar ook zo een theorie gelezen op veteranstoday.com. Als ik mij goed herinner stelde het artikel dat het virus in kwestie inderdaad uit het Wuhan lab is ontsnapt. Het stelde wel dat het virus moedwillig werd losgelaten door Amerikaanse spionnen (tjah) tijdens een of andere Olympic War Competition.

Vind het een moeilijke website om op inhoud te beoordelen. Ik las er ten tijde van de Rusland-Oekraine oorlog heel interessante en correcte artikels, vaak met voorspellingen (zowel trends als events) die achteraf correct bleken. Maar op andere domeinen zegt mijn gevoel dat ze de bal compleet misslaan. Zal waarschijnlijk afhangen van auteur tot auteur en kennis van de lezer ter zake.

Vind het originele artikel niet terug, maar hier wat citaten:

the Wuhan World Military Games in which an American delegation took part in October 2019, while the former CIA deputy director Avril Haines in New York participated in the simulated exercise on the pandemic

En verder:

«The American team did so badly that they were called “Soy Sauce Soldiers” by the Chinese. In fact, many never attended any events and remained close to the Huanan seafood wholesale market, where the disease was said to have originated only a few days after the United States left the area» Veterans Today wrote that it was a fake team.

The American military team returned home on October 28, 2019 and, within 2 weeks (just the viral incubation period), the first cases of human contact with COVID 19 were ascertained in Wuhan. The Chinese were unable to find patient zero and they therefore suspected that it was an American military officer officially asking the US for information on their first infection.

Nog een artikel

Ik denk dat dit als gewone sterveling moeilijk in te schatten is, maar dat er heel wat boven onze hoofden en achter de schermen gebeurt twijfel ik niet aan.
bhang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 21:31   #7
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Alternatieve theorie als antidote tegen 'westerse' koude oorlogs supremacisten, aangezien er al genoeg anti Chinese propaganda de ronde doet:

Fact Check: Was U.S. Army’s Bioweapons Lab At Ft. Detrick Shut Down Right Before Covid Pandemic?


"Few questions need to be answered :
1. Why did the USA shutdown Bioweapon Lab at Ft Detrick in early 2019 ?
2. The mysterious respiratory illness and death in the surrounding areas of Ft Detrick, Marylands.
3. The outbreak of vapling lung illness in the USA in 2019, and it's sudden disappearance after the pandemic begin.

4. Investigation into the extremely high infection/death rate of influenza in the USA in the 2019/2020 flu season.

5. CDC director Robert Redfield admitted some Americans who seemingly died from influenza were tested positive for novel #coronavirus in the posthumous diagnosis, during the House Oversight Committee.
https://fb.watch/3D49otnMHj/

6. Why USA withdrew from WHO in July 2020 ?
7. Evidence showing traces of COVID-19 in Italy, Spain, France appeared much earlier then in China. And were ignored by the Western world!
If the Western World really believing in upholding justice and want to find out the truth, then USA, Italy, Spain and France need to be investigated too. Otherwise, we can only assume that all these countries have something to hide."

https://www.facebook.com/groups/9478...3928772369649/

Laatst gewijzigd door Bach : 14 februari 2021 om 21:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 21:34   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
op straffe in een heropvoedingskamp voor Oeigoeren terecht te komen.
Dat was een kippenfabriek
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 21:37   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Als dit een biowapen zou zijn moet iemand mij het doel eens uitleggen.
In een labo kunt ge toch veel betrr verzinnen?

Amper 1 op de 200 besmette sterft eraan en bij de doorsneebevolking nauzelijks iemand

Biowapen?
Besmettelijkheid vd griep, incubatie van een maand en dodelijkheid van pakweg ebola likkt me toch een beter idee
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 21:48   #10
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als dit een biowapen zou zijn moet iemand mij het doel eens uitleggen.
In een labo kunt ge toch veel betrr verzinnen?

Amper 1 op de 200 besmette sterft eraan en bij de doorsneebevolking nauzelijks iemand

Biowapen?
Besmettelijkheid vd griep, incubatie van een maand en dodelijkheid van pakweg ebola likkt me toch een beter idee
Non argument in feite. Zeker gezien de impact die covid 19 nu reeds heeft. In termen van assymetrische oorlogsvoering zou dat kunnen tellen.

Daarbij kan het om een ongeluk gaan.

Volgens wat ik vernam echter gaan Belgische virologen op basis van de DNA sequenties en mutaties ervan uit dat het een natuurlijk virus betreft.

De oorlog lijkt er dan vooral een van het propaganda type te zijn. Anti chinees sentiment aanwakkeren. Daarbij geen rekening houdend wat voor een desastreus effect voor de economie (o.a.) een boycot van China zou hebben. Wil het overzeese imperium liever heersen over een wasteland dan haar wereldheerschappij ambities te moeten opbergen ondertussen dat de bevolking van de aarde kan genieten van vrede en ontwikkeling? Blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 februari 2021 om 21:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:14   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als dit een biowapen zou zijn moet iemand mij het doel eens uitleggen.
In een labo kunt ge toch veel betrr verzinnen?

Amper 1 op de 200 besmette sterft eraan en bij de doorsneebevolking nauzelijks iemand

Biowapen?
Besmettelijkheid vd griep, incubatie van een maand en dodelijkheid van pakweg ebola likkt me toch een beter idee
Biowapens zijn zinloos als er besmettingsgevaar is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:25   #12
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Non argument in feite. Zeker gezien de impact die covid 19 nu reeds heeft. In termen van assymetrische oorlogsvoering zou dat kunnen tellen.
r.
Mja
Als je een biowapen maakt dat zowat het hele leger vd vijand gerust zal laten klopt er iets niet denk ik dan.

De impact, zeker op dit forum, is vooral een gevolg vd volstrekt overbodige maatregelen.

Men had, volgens kennersop dit forum, beter niets gedaan en de schade was onbestaande geweest.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:38   #13
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als dit een biowapen zou zijn moet iemand mij het doel eens uitleggen.
In een labo kunt ge toch veel betrr verzinnen?

Amper 1 op de 200 besmette sterft eraan en bij de doorsneebevolking nauzelijks iemand

Biowapen?
Besmettelijkheid vd griep, incubatie van een maand en dodelijkheid van pakweg ebola likkt me toch een beter idee

Niet met een biowapen dat de wereld rondgaat en waar dus iedereen aan blootgesteld wordt.

Vanuit chinees perspectief is dit het perfecte biowapen : De chinezen kunnen dit perfect polititiek en economisch aan, ze zijn quasi immuun als maatschappij hiertegen, het Westen daarentegen is extreem kwetsbaar en lijdt grote schade.

Als China iets zou ontwerpen en loslaten in het wild zou het exact dit zijn.
En gezien de voorgeschiedenis met eerdere virussen kan je perfect het plausable deniability spel spelen om alle verantwoordelijkheid af te wimpelen.

Dat is het probleem he : bewijs het maar eens.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:48   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sinds Maart verleden jaar heb ik altijd beweerd dat dit geen natuurlijk virus was. Ik heb nooit niet kunnen geloven dat een virus op 2 weken tijd de hele wereld besmet van Vladivostok tot bij de Eskimo's en vandaar tot bij de inheemse Indianen in het Amazonegebied. En dat allemaal door mensen die in mekaars gezicht zouden hebben gehoest of geniest.

Fred krijgt wellicht nog eens gelijk. Wacht nog maar beetje.

https://www.ad.nl/buitenland/who-dat...ptie~ac0ee77c/
Dat de Chinezen wat ambetant rondlopen kan ik best begrijpen.
Oorzaak, Trump....

Uit uw link: '...Het hoofd van de missie, Peter Ben Embarek, had dinsdag in Wuhan verklaard dat de WHO-onderzoekers geen verder onderzoek hebben aanbevolen naar de - mede door Donald Trump aangezette - stelling dat de coronapandemie mogelijk veroorzaakt zou kunnen zijn door een uit de hand gelopen incident in een laboratorium in Wuhan. Dit is ‘uiterst onwaarschijnlijk’, zei Embarek dinsdag, met instemming van de Chinese gastheren....'

Anderen gaan naar de richting van een bio-wapen ?
Eigenlijk te zot om los te lopen.
Het eerste wat je doet mocht je zo'n wapen wensen te maken is dat je jezelf in de eerste plaats kan beschermen. Iets wat ze dus duidelijk niet konden.
Vergeet dit dus maar gerust wat mij betreft.
En wat slachtoffers betreft in China.
De cijfers die zij hebben vrijgegeven is maar een fractie van het werkelijk aantal. Dat weten we ook al ondertussen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 00:46   #15
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Geen natuurlijk virus. Ontsnapt uit Wuhan Labo.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 15 februari 2021 om 00:47.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 05:29   #16
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
ze zijn quasi immuun als maatschappij hiertegen,
Wuhan vergeten? Zelfs als peking eerlijk was is dat een drama maar we weten dat ze een paar keer hun sterftecijfer hebben bijgesteld ( toen hun eerste cijfers te belachelijk bleken te zijn)

Noord korea heeft ook nog steeds maar 1 covid slachroffer en dat blijkt een zuid-koreaanse overloper te zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 05:52   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als dit een biowapen zou zijn moet iemand mij het doel eens uitleggen.
In een labo kunt ge toch veel betrr verzinnen?

Amper 1 op de 200 besmette sterft eraan en bij de doorsneebevolking nauzelijks iemand

Biowapen?
Besmettelijkheid vd griep, incubatie van een maand en dodelijkheid van pakweg ebola likkt me toch een beter idee
Wel, men zou het kunnen zien als een hysterie wapen. Een echt biowapen zoals je daar voorstelt, zou bijzonder gevaarlijk zijn voor de Chinezen zelf. Je moet dus eigenlijk iets hebben dat gevaarlijk LIJKT en waar men voor uit de bol zou gaan, vooral de westerse wereld kennende die klaar zit om uit de bol te gaan, maar een "wapen" dat in de grond, zelfs op uw eigen toegepast, totaal ongevaarlijk is.

Wat doet ge dan ? Ge laat dat wapen op uzelf los ! Het gaat wat zieken en doden maken, maar zolang ge zelf niet hysterisch wordt, en het potje gedekt houdt, dan merkt de individuele burger dat niet.

Maar ja, dan zou de vijand het misschien ook niet merken. Tegen dat het bijna uitgeraasd is bij U, en dus tegen dat ge zelf veel besmettingen hebt, en het DUS in de wereld verdeeld werd en daar begint te verspreiden, DOET GE ALSOF GE HEEL HARD GAAT PANIKEREN. En begint ge met een economisch en sociaal destructieve oplossing waarvan ge weet dat ze niet gaat werken tegen een beginnende epidemie, maar die spectaculair zal zijn op het staartje: een algemeen huisarrest !

Ge stuurt wat bangelijke beelden de wereld in van ziekenhuizen die uitpuilen, ge stuurt beelden de wereld in van mensen die dood vallen op straat, kortom, totale paniek beelden, en ge "toont" wat ge wilt dat de anderen doen om zichzelf in de vernieling te rijden, terwijl het bij U "werkt".

Gij kunt dan "spectaculaire resultaten" voorleggen met uw lockdown op uw epidemieke dat voorbij was, en in de rest van de wereld gaat men U gelijk onnozelaars na apen en de maatchappij kapot doen. Ge komt eruit als grote "magier" die tenminste wist hoe de ziekte te bedwingen. En omdat ge de westerse wereld KENT met hun totaal onbekwame politici en hun hysterische dokters, WEET ge dat ze U gelijk een kieken gaan na apen, en DAT was de bedoeling van deze oorlogsdaad.

En zo geraakt ge van Trump af he

En ze hebben extra veel geluk gehad dat het in het westen begonnen is bij die comedianten van Italianen he.

De voordelen voor de Chinezen zijn legio. Wij rijden onszelf in de vernieling op economisch vlak, terwijl zij uiteindelijk een berekende, en kleine schok hadden in een systeem dat daar beter tegen kan. Maar vooral, wat ons tot nu toe superieur maakte aan de Chinezen waren onze burgerlijke vrijheden. Die zijn nu naar de vaantjes. Er is nu geen verschil meer tussen de Chinese dictatuur en onze westerse dictaturen. Wij hebben het meest kostbare dat wij hadden, op 10 minuten opgestookt. Het fundament van ons Westers bestaan voor een stevige snotvalling voorgoed naar de vaantjes geholpen.

Geef toe, als totale oorlogsvoering kan het tellen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2021 om 06:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 05:56   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Wuhan vergeten?
Ja, dat was het epicentrum van de show he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 05:58   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ge vergeet het belangrijkste in dat zinnetje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Uit uw link: '...Het hoofd van de missie, Peter Ben Embarek, had dinsdag in Wuhan verklaard dat de WHO-onderzoekers geen verder onderzoek hebben aanbevolen naar de - mede door Donald Trump aangezette - stelling dat de coronapandemie mogelijk veroorzaakt zou kunnen zijn door een uit de hand gelopen incident in een laboratorium in Wuhan. Dit is ‘uiterst onwaarschijnlijk’, zei Embarek dinsdag, met instemming van de Chinese gastheren....'
En vooral:

Citaat:
Na met enkele leden van het team gesproken te hebben, zou ik willen bevestigen dat alle hypotheses blijven bestaan ??en verdere analyse en studies vereisen”, aldus Tedros.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 09:13   #20
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Niet met een biowapen dat de wereld rondgaat en waar dus iedereen aan blootgesteld wordt.

Vanuit chinees perspectief is dit het perfecte biowapen : De chinezen kunnen dit perfect polititiek en economisch aan, ze zijn quasi immuun als maatschappij hiertegen, het Westen daarentegen is extreem kwetsbaar en lijdt grote schade.

Als China iets zou ontwerpen en loslaten in het wild zou het exact dit zijn.
En gezien de voorgeschiedenis met eerdere virussen kan je perfect het plausable deniability spel spelen om alle verantwoordelijkheid af te wimpelen.

Dat is het probleem he : bewijs het maar eens.
Lmaooooooo

Zit je aluhoedje te strak?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be