Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2003, 16:22   #1
Kuifje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 88
Standaard

Gisterenavond zag ik op tv beelden van de vredesmanifestatie van gisteren in Brussel. Ik zag de kopjes van jawel rooie Nel van Spirit, een ploeg van Agalev en jawel - "zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal zeggen wie gij zijt" - CCC-terrorist Pierre Carette. Bmmenlegger, moordenaar en VRT-lieveling Carette wou ook even zijn afschuw komen uiten tegen het gebruik van geweld door de VS. Jammer genoeg lieten de vredesduifjes van "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas"-AEL verstek gaan, maar die waren ondertussen Antwerpen aan het terroriseren. Men moet zijn kiezers een beetje verwennen, nietwaar?
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 16:24   #2
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

heb je ook nog iets, ehh, mja hoe zal ik het zeggen, nuttigs te zeggen? Het moet niet veel zijn hoor. In uw geval ben ik al blij met een "ademen is gezond!".

en wat gij zegt past inderdaad niet in mijn kraam
en ik heb lang haar
en ik ben extreem-links
en ik draag in mijn vrije tijd een burqa. Fundamentalist én travestiet, how 'bout that!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 16:26   #3
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

De pvda ook een fascistische partij, net als het blok.
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 16:34   #4
Kuifje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
en wat gij zegt past inderdaad niet in mijn kraam
en ik heb lang haar
en ik ben extreem-links
en ik draag in mijn vrije tijd een burqa. Fundamentalist én travestiet, how 'bout that!
Ach, ik heb niks tegen mensen met lang haar: zelfs mijn vriendin heeft lang haar. En wat betreft uw ideeën en eigenaardige gedragingen, blijf verdomme van die drugs en ge zult zien: ook voor u is een normaal leven nog mogelijk. 8)
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 16:36   #5
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Haja, excuseer mij. Het buitensporig druggebruik was ik nog vergeten te melden. Pardon, ik ben niet zo vetrouwd met de clichés van "de leftie" als gij blijkbaar.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 17:30   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het is niet omdat er een nazi rondloopt op een betoging van vlaams-nationalisten dat daarom alle vlaams-nationalisten nazis zijn. Het is niet omdat er een Volkert rondloopt op een manifestatie van Gaia dat daarom alle dierenactivisten politieke aanslagen plegen. En het is dus niet omdat er een ccc'er op de betoging liep dat ze daarom allemaal terroristen zijn.

Trouwens: voor die anti-antis, Carette is zelfs binnen de PvdA (de meest radicale linkse partij) geen graag geziene figuur, net omdat hij zich met terrorisme bezig hield.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 17:53   #7
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Gisterenavond zag ik op tv beelden van de vredesmanifestatie van gisteren in Brussel. Ik zag de kopjes van jawel rooie Nel van Spirit, een ploeg van Agalev en jawel - "zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal zeggen wie gij zijt" - CCC-terrorist Pierre Carette. Bmmenlegger, moordenaar en VRT-lieveling Carette wou ook even zijn afschuw komen uiten tegen het gebruik van geweld door de VS. Jammer genoeg lieten de vredesduifjes van "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas"-AEL verstek gaan, maar die waren ondertussen Antwerpen aan het terroriseren. Men moet zijn kiezers een beetje verwennen, nietwaar?
Dat zegt genoeg. De betogers dienen andere belangen dan de vrede. Geen oorlog voor olie is b.v. al een valse leuze. De Amerikanen hebben olie genoeg (Venezuela, Saudi-Arabië, VAE...). Het zijn daarentegen Rusland en Frankrijk (o.a. Total-Fina) die grote voordelen genoten on-der het Ba'ath-bewind.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 18:51   #8
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door List
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Gisterenavond zag ik op tv beelden van de vredesmanifestatie van gisteren in Brussel. Ik zag de kopjes van jawel rooie Nel van Spirit, een ploeg van Agalev en jawel - "zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal zeggen wie gij zijt" - CCC-terrorist Pierre Carette. Bmmenlegger, moordenaar en VRT-lieveling Carette wou ook even zijn afschuw komen uiten tegen het gebruik van geweld door de VS. Jammer genoeg lieten de vredesduifjes van "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas"-AEL verstek gaan, maar die waren ondertussen Antwerpen aan het terroriseren. Men moet zijn kiezers een beetje verwennen, nietwaar?
Dat zegt genoeg. De betogers dienen andere belangen dan de vrede. Geen oorlog voor olie is b.v. al een valse leuze. De Amerikanen hebben olie genoeg (Venezuela, Saudi-Arabië, VAE...). Het zijn daarentegen Rusland en Frankrijk (o.a. Total-Fina) die grote voordelen genoten onder het Ba'ath-bewind.
De Amerikanen willen meer zekerheid omtrent olie, ze hebben zeker geen olie genoeg; als je weet dat de olie niet onuitputtelijk is en levensnoodzakelijk is voor de VS dan kun je nooit olie genoeg hebben. Dit sluit niet uit dat de hoofdreden gewoon macht is, meer macht over heel de wereld en specifiek in het woelige MiddenOosten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 08:41   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

List u bent nu toch aan het zeveren. Al die betogers daar agenten van de Frans-Europese industrie, of wat? Bewijs dat eens.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 13:30   #10
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
List u bent nu toch aan het zeveren. Al die betogers daar agenten van de Frans-Europese industrie, of wat? Bewijs dat eens.
Neen, dat zeg ik helemaal niet! Linkselaars recuperen de oorlog op een goedkope manier voor hun eigen antikapitalistische strijd.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 13:35   #11
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
De Amerikanen willen meer zekerheid omtrent olie, ze hebben zeker geen olie genoeg; als je weet dat de olie niet onuitputtelijk is en levensnoodzakelijk is voor de VS dan kun je nooit olie genoeg hebben. Dit sluit niet uit dat de hoofdreden gewoon macht is, meer macht over heel de wereld en specifiek in het woelige MiddenOosten.
Ik dacht dat de Amerikanen in de VS tegen 2030 de olie als energiedrager door waterstof wilden vervangen zien?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:21   #12
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door List
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
List u bent nu toch aan het zeveren. Al die betogers daar agenten van de Frans-Europese industrie, of wat? Bewijs dat eens.
Neen, dat zeg ik helemaal niet! Linkselaars recuperen de oorlog op een goedkope manier voor hun eigen antikapitalistische strijd.
Spijtig genoeg voor u zijn de meeste mensen tegen de oorlog (en dus 'linkselaars). Reden extra om de democratie af te schaffen zeker?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:25   #13
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Al die zogenaamde vredesbetogingen zijn slechts ingegeven door anti-amerikanisme, valt morgen pakweg Iran Irak binnen en instaleert daar een fundamentalistisch islamregime en start een massale vervolging tegen de Christelijke Irakezen men zal links niet horen.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:38   #14
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Anti-Amerikanisme? Waarom zegt U dat zonder enige argumentatie? De meeste van die mensen op straat, drinken nog altijd Cola, kijken naar Amerikaanse films en zitten achter een computer die grotendeels Amerikaans is. Anti-Amerikanisme is helaas een modewoord geworden de laatste tijd. Velen maken het onderscheid niet tussen anti-Bushisme en anti-Amerikanisme.

Zeggen dat enkel anti-Amerikanisme in het spel is, is een gemakkelijk argument om de discussie over de kern van de zaak uit de weg te gaan. Het is de Amerikaanse variant van het anti-Amerikaanse (deze keer wel correct gebruikt) cliché als zouden alle Amerikanen dom zijn.

U kan der niet om heen dat veel mensen deze politiek van Bush afkeuren, in alle landen op de wereld.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:40   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Anti-Amerikanisme? Waarom zegt U dat zonder enige argumentatie? De meeste van die mensen op straat, drinken nog altijd Cola, kijken naar Amerikaanse films en zitten achter een computer die grotendeels Amerikaans is. Anti-Amerikanisme is helaas een modewoord geworden de laatste tijd. Velen maken het onderscheid niet tussen anti-Bushisme en anti-Amerikanisme.

Zeggen dat enkel anti-Amerikanisme in het spel is, is een gemakkelijk argument om de discussie over de kern van de zaak uit de weg te gaan. Het is de Amerikaanse variant van het anti-Amerikaanse (deze keer wel correct gebruikt) cliché als zouden alle Amerikanen dom zijn.

U kan der niet om heen dat veel mensen deze politiek van Bush afkeuren, in alle landen op de wereld.
Hoeveel mensen zijn er al gaan betogen voor tsjetsjenie, voor Tibet, voor koerdistan, voor de ivoorkust.... geen
Maar als amerika zich mengt--> iedereen zomaar de straat op (terwijl de meerderheid van de iraki's zeer blij zijn dat ze bevrijd worden, amerikaanse oliebedrijven kunnen hen niet zoveel schelen, als ze maar saddam kwijt zijn).
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:42   #16
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Waarom hangen er in het studentenhuis de Brug (RUG) affiches met maar twee woorden AMERICANS OUT! ps: dit is volgens jullie waarschijnlijk geen racisme.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 14:53   #17
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen zijn er al gaan betogen voor tsjetsjenie, voor Tibet, voor koerdistan, voor de ivoorkust.... geen
Maar als amerika zich mengt--> iedereen zomaar de straat op (terwijl de meerderheid van de iraki's zeer blij zijn dat ze bevrijd worden, amerikaanse oliebedrijven kunnen hen niet zoveel schelen, als ze maar saddam kwijt zijn).
U meent dat U de mening van de Irakees in de straat kent. Ik zeg U: je kan die gewoon niet kennen. 't Is niet zomaar een dictatuur hé?

Ook tegen de zaken die U aanhaalt, is er wel degelijk internationaal protest. Kheb al aan zo'n actie meegedaan trouwens.

Maar om helemaal op Uw vraag te antwoorden: U onderschat het belang van deze crisis. Blair heeft in het Lagerhuis het belang van deze oorlog eens goed onderstreept. Deze crisis is volgens hem bepalend voor het beeld van de internationale politiek de komende periode, voor de NAVO, de EU op zich, de relatie tussen de landen van de EU, de VN, de transatlantische relatie. De mensen op straat beseffen dat. Zij zien dat de VN belachelijk gemaakt en dat de EU pijnlijk machteloos staat. Deze crisis is dus onwaarschijnlijk belangrijk, ook voor de doctrine van de pre-emptive strike. Tegen de Amerikaanse actie in Afghanistan heb ik niet zo'n grote aanvallen gezien. U wel?

Trouwens, betogen tegen iemand veronderstelt dat de persoon tegen wie je betoogt beïnvloedbaar is door de mening van het volk. Een dictator is juist iemand die dat niet moet doen. Ik moet eigelijk heel hard lachen met de mensen die zeggen dat we ook maar tegen Saddam moeten betogen.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 15:06   #18
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Waarom hangen er in het studentenhuis de Brug (RUG) affiches met maar twee woorden AMERICANS OUT! ps: dit is volgens jullie waarschijnlijk geen racisme.
Fantastisch: U heeft 1 anti-Amerikaanse actie gezien en direct heeft U de werkelijkheid doorgrond. Der zijn er nog die zo denken...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 15:10   #19
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Als de actie dan toch niet tegen amerika is gericht waarom kan ik dan geen cola meer bestellen in de o.a. de Vooruit, waarom roept links dan op tot een algemene boycot van Amerikaanse producten?
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 15:16   #20
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

hangt ervan af hoe ge "links" definieert natuurlijk. Als ge bedoelt dat iedereen met een links gedachtengoed een Amerikaanse boycot wil, slaat dat echt nergens op. Het kan misschien helpen om niet te veralgemenen, kwestie van uw eigen geloofwaardigheid een duwtje in de rug te geven.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be