Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Internetprovider:
Proximus 3 16,67%
Telenet 9 50,00%
Scarlet 0 0%
Orange 6 33,33%
edpnet 1 5,56%
VOO 0 0%
Iets anders 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2022, 15:26   #1
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.295
Standaard Welke internetprovider hebben jullie?

Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 15:49   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.
Dat klopt niet. Misschien deden ze zelf wel iets verkeerd.

Of, wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat het algemeen geweten is dat er overal ten velde grondwerken aan de gang zijn welke soms tijdelijke uitvallen met zich mee kunnen brengen. (meestal niet lang)

Ik ben al klant van het eerste uur bij Telenet en ik man niet zeggen dat ik er ooit problemen met gehad heb en mocht het zo zijn dan bel je de dienst en in de meeste gevallen ben je snel terug op weg geholpen.

Storingen/geplande werken

De keuze is natuurlijk voor iedereen vrij.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 17:16   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.
Telenet heeft in tegenstelling tot Proximus overal fiber. Mijn abonnement is voor 200 mbps en dat leveren ze ook constant (diverse keren getest). Bijna nooit uitval gehad en ik kijk bijna altijd tv via internet (netfix, prime, play more).
Edit: maar ze zijn ook duurder dan Proximus denk ik.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 april 2022 om 17:17.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 17:37   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.
Nooit problemen gehad.
Zit al tig jaren bij Telenet.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 17:39   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt niet. Misschien deden ze zelf wel iets verkeerd.

Of, wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat het algemeen geweten is dat er overal ten velde grondwerken aan de gang zijn welke soms tijdelijke uitvallen met zich mee kunnen brengen. (meestal niet lang)

Ik ben al klant van het eerste uur bij Telenet en ik man niet zeggen dat ik er ooit problemen met gehad heb en mocht het zo zijn dan bel je de dienst en in de meeste gevallen ben je snel terug op weg geholpen.

Storingen/geplande werken

De keuze is natuurlijk voor iedereen vrij.
Ik had (te) weinig inkomende ...
Nieuwe kabel gehaald, Infrax heeft die gratis aangesloten.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 19:38   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Ik ben altijd klant geweest bij Telenet, ondertussen op twee woonplaatsen.
Nooit te klagen gehad.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 20:18   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.683
Standaard

Ik was lang klant bij telenet. Geen klagen van. Toch overgestapt naar Orange. Ik heb een boontje voor prijsbrekers.
Nu dus pakweg 6 jaren bij Orange, en geen klagen.

Ik test af en toe de snelheid eens met www.speedtest.net .
Ik betaal voor zogezegd 100 Mbps, dat is theoretisch en niet over de wifi, wel per kabel aangesloten.
Over de wifi heb ik meestal rond de 20 ping, down 65 Mbps en up 11.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 20:49   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.
Ik kies voor een Belgische provider. Dus niet voor VOO, Telenet en aanverwanten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 20:50   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nooit problemen gehad.
Zit al tig jaren bij Telenet.
Ik hoorde andere verhalen over Telenet. Het zou één grote administratieve ramp zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 07:59   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik had (te) weinig inkomende ...
Nieuwe kabel gehaald, Infrax heeft die gratis aangesloten.
Er is dan ook redelijk wat verschil in netwerkkabels.

Ik ben niet zeker maar ik geloof dat men op huidig ogenblik al aan categorie 6 of 7 zit met netwerkkabels.

Het kan ook al wel eens zijn dat er in bepaalde buurten nog niet de juiste kabels 'op' straat liggen. (er zijn dacht ik best veel werken aan de gang om de juiste kabels in te 'graven')

TIP?

Spijtig dat het ter ziele gegane TIK forum niet meer bestaat.

p.s.

Ergens gelezen dat Orange zou stoppen met oudere Wi-Fi's
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2022 om 08:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 08:29   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er is dan ook redelijk wat verschil in netwerkkabels.

Ik ben niet zeker maar ik geloof dat men op huidig ogenblik al aan categorie 6 of 7 zit met netwerkkabels.

Het kan ook al wel eens zijn dat er in bepaalde buurten nog niet de juiste kabels 'op' straat liggen. (er zijn dacht ik best veel werken aan de gang om de juiste kabels in te 'graven')

TIP?

Spijtig dat het ter ziele gegane TIK forum niet meer bestaat.

p.s.

Ergens gelezen dat Orange zou stoppen met oudere Wi-Fi's

Ja maar die kabels steken ze niet onder de grond he, ...

Cat 5 - 7 is maar goed tot 100 a 110 meter.

In de grond steekt coax of gewone koper over telefoonlijn (ook twisted pair, maar dat is dus maar op een pair) ADSL is daarom beperkt op 4 km.

Of echte fiber, maar dat is redelijk duur en niet overal beschikbaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 09:09   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja maar die kabels steken ze niet onder de grond he, ...

Cat 5 - 7 is maar goed tot 100 a 110 meter.

In de grond steekt coax of gewone koper over telefoonlijn (ook twisted pair, maar dat is dus maar op een pair) ADSL is daarom beperkt op 4 km.

Of echte fiber, maar dat is redelijk duur en niet overal beschikbaar.
Die steken zoals u volledig terecht schreef niet onder de grond die kabels.

Toch zijn ze ook wel belangrijk de kabels die van de pc naar het kastje lopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2022 om 09:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 09:11   #13
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.688
Standaard

Orange.
De verdeelkast voor kabel staat op mijn oprit, dus signaalsterkte is optimaal.
Zelf de kabel ook van modem tot aan die kast getrokken zonder enige koppelstukken.
De digibox is niet de kwaliteit van die van Telenet, maar dat kan me gestolen worden, die is er enkel voor de kids en de madam (en die klagen niet).
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 09:48   #14
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.839
Standaard

Scarlet.
€ 40/maand.
Geen klachten.

Ondertussen toch al flink wat jaren klant. Vriendin wilde niet langer geld geven aan Telenet. Installatie/overstap was gratis en een tijd later moest er hardware geüpdatet worden, ook niets voor moeten betalen.

Natuurlijk hebben we niet de luxe van Telenet, of met andere woorden: we kunnen dus geen drie programma's tegelijk opnemen..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 15 april 2022 om 09:49.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 15:34   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Scarlet.
€ 40/maand.
Geen klachten.

Ondertussen toch al flink wat jaren klant. Vriendin wilde niet langer geld geven aan Telenet. Installatie/overstap was gratis en een tijd later moest er hardware geüpdatet worden, ook niets voor moeten betalen.

Natuurlijk hebben we niet de luxe van Telenet, of met andere woorden: we kunnen dus geen drie programma's tegelijk opnemen..
In de meeste gevallen heeft men toch de keuze om dat zo duur of zo 'goedkoop' te maken als u zelf wil?

Hangt er ook van af waar je uw verbinding echt voor nodig hebt.

Internet tot in elk hoekje van je huis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2022 om 15:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be