Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2012, 18:47   #61
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het idee van dat basisinkomen is natuurlijk super, het probleem stelde zich dat men het probeerde in te lassen in een bestaande structuur/denkmodel en dat leidt grotendeels tot de versmachting van het idee zelf. Hierdoor verliest het aan kracht en werd het te moeilijk gemaakt, dat leek hij niet te begrijpen. Het is een typisch fenomeen wanneer men nieuwe ideeën mengt met een achterhaald denkmodel en dan krijg je inderdaad stagnatie, vergaderen om te vergaderen, zoals je terecht stelt.
Waarom het zo moeilijk formuleren. Zeg gewoon "het probleem is dat mensen nu eenmaal mensen zijn".
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 18:53   #62
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom het zo moeilijk formuleren. Zeg gewoon "het probleem is dat mensen nu eenmaal mensen zijn".
Juist, wetenschap is er nog mee bezig om het te verklaren. Geduld, voorlopig gaat de slachting verder.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 12:59   #63
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Enkel nog wonen in appartementsblokken zou al een flinke slok kunnen schelen.
Ik ben akkoord dat men van gans België geen villawijk moet maken , maat allemaal in blokken zoals de voorsteden in Frankrijk of zoals china en Hong Kong , Dank U . Ho ja , als het dan toch moet liever Ho Ci Ming City - Manila en ja Hong Kong .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 13:02   #64
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Wat ik zie is dat steeds meer mensen zeggen 'foet'. Fuck them all. En dat gebrek aan wantrouwen vertaalt zich onmiddellijk in een dalend consumentenvertrouwen en bijgevolg ook groei.
Maar de topic is , Waarom moet die groei ? Kunnen we niet stijgen in comfort en beschaving zonder dat soort arogante economische groei . dat helpt geen mens vooruit .

Denk in thermen van beschaving ipv cijfers .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 13:05   #65
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik heb zo het gevoel dat hier twee computerprogramma's met elkaar aan het debatteren zijn. Het ene is een nazaat van de "postmoderne thesis generator", het andere probeert het record contradicties produceren te breken...
E alors

Moet jij passen bij het streven naar een betere beschaving een betere toekomst voor mens en planeet ? Natuurlijk als jij alleen maar denkt aan geld en geld en meer geld voor U alleen ten koste van de hele medemens . dan heb ik uw kortzichtigheid liever niet aan tafel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 13:57   #66
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom het zo moeilijk formuleren. Zeg gewoon "het probleem is dat mensen nu eenmaal mensen zijn".
En waar mensen samenkomen wordt er gemenst.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 15:39   #67
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Juist, wetenschap is er nog mee bezig om het te verklaren. Geduld, voorlopig gaat de slachting verder.
Welke slachting?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 15:42   #68
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
E alors

Moet jij passen bij het streven naar een betere beschaving een betere toekomst voor mens en planeet ? Natuurlijk als jij alleen maar denkt aan geld en geld en meer geld voor U alleen ten koste van de hele medemens . dan heb ik uw kortzichtigheid liever niet aan tafel .
Ik ben voor een betere beschaving en een betere toekomst voor mens en planeet. Ik ben voorstander dat we om dit te bereiken gewoon de bewezen formules blijven toepassen. Per slot van rekening hebben we al een immense vooruitgang geboekt op dat gebied.
Ik vindt het gek dat ik nu voor kortzichtig versleten wordt enkel maar omdat ik je er af en toe op wijs dat je best een eigenaardig betoog zit te voeren. Je laveert continu tussen "de staat is de bron van al onze problemen" en "de staat is de oplossing van al onze problemen". Kan je het ons kwalijk nemen dat we soms moeite hebben je te volgen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 15:44   #69
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Maar de topic is , Waarom moet die groei ? Kunnen we niet stijgen in comfort en beschaving zonder dat soort arogante economische groei . dat helpt geen mens vooruit .

Denk in thermen van beschaving ipv cijfers .
Ja, maar wat is "comfort" en "beschaving"? Dat zijn uiteindelijk allemaal zaken die "gemaakt" worden. En als je daar in wil stijgen, dan maak je dus meer. En dat is economische groei.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 15:48   #70
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Welke slachting?
Er zijn mensen die beweren dat een virtuele schuldenberg moet afgelost worden door vlees en bloed in te zetten, is dat geen slachting misschien? Of bestaat er een nuanceverschil met 'foltering' in deze context?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 21:06   #71
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Behoud van welvaart zonder economische groei

Een zeer interessant interview van Daphne Bunskoek met de Britse hoogleraar Tim Jackson Duurzame Ontwikkeling over hoe we welvaart kunnen hebben zonder economische groei. Op een planeet die eindig is kunnen we niet oneindig lang economische groei hebben, daarom moeten we in andere oplossingen gaan denken.

http://www.olino.org/articles/2012/0...nomische-groei
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:38   #72
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ben voor een betere beschaving en een betere toekomst voor mens en planeet. Ik ben voorstander dat we om dit te bereiken gewoon de bewezen formules blijven toepassen. Per slot van rekening hebben we al een immense vooruitgang geboekt op dat gebied.
Ik vindt het gek dat ik nu voor kortzichtig versleten wordt enkel maar omdat ik je er af en toe op wijs dat je best een eigenaardig betoog zit te voeren. Je laveert continu tussen "de staat is de bron van al onze problemen" en "de staat is de oplossing van al onze problemen". Kan je het ons kwalijk nemen dat we soms moeite hebben je te volgen.
Ik vind het best aangenaam en vrij interessant om met U in discutie te gaan , mijn respect .

Ik ben absoluut voor vrije markt economie maar er is gebleken dat niet alle spelers met die vrijheid kunnen omgaan en er gemanipuleerd spel van maken om mensen uit te buiten bij zaken die ze nodig hebben .

U spreekt van Vrij markt economie , wel op vlak van water - gas - Elektriciteit en telecom is dat er niet . het is een schijnheilig spel , vrije markteconomie bestaat niet tussen pak weg 5 of 10 spelers , dat zijn afspraken , en ten slotte hebben ze de zelfe leverancier of producent .

Mochten er voor Uw deur 7 leidingen liggen en met de keuze op welke je kon aansluiten zou ik zeggen er zit een waarheid in . maar dit nu is puur bedrog .

Bovendien respecteerd u niet mijn intentie om toe te treden of u eens in te leven in mijn idee , een beschaafde vorm van samenleven waarin mensen nie uitgebuit worden op hun basisbehoefte . waardoor mensen NU te weinig ruimte hebben om zich meer te ontplooien en om in de lanceer faze te kiezen voor duurzamere en milieu vriendelijkere toepasingen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:55   #73
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Heeft U er een idee van hoeveel ontspannender en hoeveel relaxer mensen zouden zijn mochten ze zich niet meer hoeven te kwellen over de afromende factuur voor water - Gas _ elektriciteit - en telecom - internet .

Ze zouden die budgetten kunnen uitgeven in duurzame producten van een veel groetere economische waarde
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:56   #74
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Behoud van welvaart zonder economische groei

Een zeer interessant interview van Daphne Bunskoek met de Britse hoogleraar Tim Jackson Duurzame Ontwikkeling over hoe we welvaart kunnen hebben zonder economische groei. Op een planeet die eindig is kunnen we niet oneindig lang economische groei hebben, daarom moeten we in andere oplossingen gaan denken.

http://www.olino.org/articles/2012/0...nomische-groei
Voila
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:35   #75
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Heeft U er een idee van hoeveel ontspannender en hoeveel relaxer mensen zouden zijn mochten ze zich niet meer hoeven te kwellen over de afromende factuur voor water - Gas _ elektriciteit - en telecom - internet .
Ik ben heel zeker dat het heel erg leuk en ontspannend zou zijn indien we al die dingen voor niks kregen. Net zoals het zalig zou zijn moest iemand mij elke morgen, gratis en voor niks, een ontbijt op bed brengen, mijn was doen, en mijn huis kuisen.

Jammer genoeg is er die vervelende werkelijkheid. In die vervelende werkelijkheid gebeuren dingen niet vanzelf. Dus als we gas, elektriciteit en telecom willen hebben dan moeten die dingen gemaakt worden. En dus moeten er kosten gemaakt worden, en betaalt worden.
Dus het is leuk als we dat zouden kunnen zonder dat er kosten gemaakt worden, maar dat laat ons universum niet toe.
En dus betalen we voor water, gas (als je dat denkt nodig te hebben), elektriciteit en internet. Daar is weinig aan te doen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:44   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ben heel zeker dat het heel erg leuk en ontspannend zou zijn indien we al die dingen voor niks kregen. Net zoals het zalig zou zijn moest iemand mij elke morgen, gratis en voor niks, een ontbijt op bed brengen, mijn was doen, en mijn huis kuisen.
Ik ben ook getrouwd, maar dat werkt dus nie he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:45   #77
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben absoluut voor vrije markt economie maar er is gebleken dat niet alle spelers met die vrijheid kunnen omgaan en er gemanipuleerd spel van maken om mensen uit te buiten bij zaken die ze nodig hebben .

U spreekt van Vrij markt economie , wel op vlak van water - gas - Elektriciteit en telecom is dat er niet . het is een schijnheilig spel , vrije markteconomie bestaat niet tussen pak weg 5 of 10 spelers , dat zijn afspraken , en ten slotte hebben ze de zelfe leverancier of producent .
Wel, op gebied van water hebben we een toestand zoals jij die graag zou hebben: een staatsbedrijf. Dus hou op met te klagen dat water te duur zou zijn. Volgens jou logica zou dat immers al een een schappelijke basisprijs verkocht worden.
Elektriciteit is een ander verhaal. Maar daar is het "schijnheilige" vooral een gevolg van overheidsinmenging, die elektriciteit kunstmatig duur maakt, en er inderdaad voor zorgt dat kerncentrales nu veel opbrengen.
Wat we nodig hebben is minder overheidsinmenging, zodat een consument niet verplicht is voor dure alternatieve elektriciteit te betalen bijvoorbeeld, of dat een nieuwe producent gewoon voor de verandering eens _mag_ een centrale bouwen.

Citaat:
Mochten er voor Uw deur 7 leidingen liggen en met de keuze op welke je kon aansluiten zou ik zeggen er zit een waarheid in . maar dit nu is puur bedrog .
Wat telecom betreft liggen er in mijn appartement vier glasvezels. Maar dat is Zwitserland. Maar ook in België is telecom sinds de liberalisering goedkoper en beter geworden. Dat kan je niet ontkennen.

Citaat:
Bovendien respecteerd u niet mijn intentie om toe te treden of u eens in te leven in mijn idee , een beschaafde vorm van samenleven waarin mensen nie uitgebuit worden op hun basisbehoefte . waardoor mensen NU te weinig ruimte hebben om zich meer te ontplooien en om in de lanceer faze te kiezen voor duurzamere en milieu vriendelijkere toepasingen .
Van mij mag je wensen in gelijk welk sprookje te leven hoor. Maar ik blijf het sprookjes vinden. Het probleem is dat ik mij zeer goed kan "inleven" in hoe je denkt, en er daardoor telkens weer de contradicties in tegenkom.
Je blijft volhouden dat je het belangrijk vindt dat een lijst van producten die jij geheel willekeurig tot "basisbehoeften" verklaard hebt geproduceerd wordt op een manier waarbij er geen winst voor particuliere investeerders meer is, maar waarbij de producten wel kwalitatief goed en goedkoop moeten zijn. Als ik er op wijs dat dit nog nergens gelukt is dan ben ik niet degenen die niet realistisch is.
En verder vind ik het vreemd dat je klaagt over duurdere energie, en tezelfdertijd vindt dat mensen moeten kiezen voor duurzamere en milieu vriendelijke toepassingen. Wel, het is net omdat de overheid mensen verplicht om te kiezen voor wat zij als duurzaam en milieuvriendelijk ziet dat de energie zo duur geworden is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:21   #78
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ben heel zeker dat het heel erg leuk en ontspannend zou zijn indien we al die dingen voor niks kregen. Net zoals het zalig zou zijn moest iemand mij elke morgen, gratis en voor niks, een ontbijt op bed brengen, mijn was doen, en mijn huis kuisen.

Jammer genoeg is er die vervelende werkelijkheid. In die vervelende werkelijkheid gebeuren dingen niet vanzelf. Dus als we gas, elektriciteit en telecom willen hebben dan moeten die dingen gemaakt worden. En dus moeten er kosten gemaakt worden, en betaalt worden.
Dus het is leuk als we dat zouden kunnen zonder dat er kosten gemaakt worden, maar dat laat ons universum niet toe.
En dus betalen we voor water, gas (als je dat denkt nodig te hebben), elektriciteit en internet. Daar is weinig aan te doen.
Maar AUB Zwitser opend uw mind ne keer voor een idee . ik heb niet gezegt " voor niets " Ik heb gezegt tegen basis kostprijs . en dat is dan ook niet om te stoken met ramen en deuren open , dat is om de woekerwinst die nu naar enkelingen gaat, te kunnen aanwenden naar een milieu vriendelijk beschaving waardoor de aankoop van fosiele brandstoffen en uitstroom van geld te kunnen reduceren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:25   #79
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

U verwijt de pot de ketel Zwitser . Nu houd men zogenaamd zijn handen af van wat ik noem basis behoeften door ze te liberaliseren . en als de mensen door de hoge kostprijs van basisproducten hun budget voledig afgeroomd is , dan gaat men sociale woningen bouwen en premis geven . dat is pas staadsbemoeienis , in zaken BUITEN hun kerntaken . ( Beschaving en maatschappelijk leven )
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:37   #80
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Zwitser ...Wat telecom betreft liggen er in mijn appartement vier glasvezels. Maar dat is Zwitserland. Maar ook in België is telecom sinds de liberalisering goedkoper en beter geworden. Dat kan je niet ontkennen.

----------------------------------------------------------------

Als er in Uw appartement 4 glasvezels liggen dan noem ik dat pure economische verspilling en absurde inefficiente milieu verspilling

Ik laat U vrij dat gij 4 TV toestellen hebt gekocht op de vrije markt . maat de staat moet haar kerntaak opnemen en haar nutsvoorzieningen die thuis horen in een beschaving ,zoals die kabel zelf organiseren en maken dat er één goeie kabel ligt die werkt .

Het is presies die idioote verspilzucht van liberalisering dat er in Zwitserland 4 kabels naar Uw kot liggen en in een boeren dorpje in Hongarij , geen enkele .

En daarna gaan wij eisen dat die mensen sneller bijbenen om mee deel te nemen aan de economische groei van Europa . Dergelijk wanorde komt door liberalisering .

In uw redenering , Ik ben een belg en drink al graag eens een biertje , zouden er in de straat 400 leidingen moeten liggen omdat ik thuis kan beschikken over een ruim assortiment van tapkranen . idioot is dat . Maar dan heb ik ten minste ander bier en een keuze .

In Uw stelling is er geen keuze . ja U kiest de kleur en het embleem van je faktuur , maar de stroom die uit het stopcontact komt is het zelfde . U kiest de kleur van de factuur van je telefoonrekening of internet , maar online is online en uw gesprek is uw gesprek , of smaakt dat anders of hoor je bij de ene kleurenmuziek ? dat is idioot man .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be