Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2012, 10:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard sp.a –groen met 6 holebikandidaten op Gentse lijst

Op de Gentse sp.a-groenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober staan maar liefst 6 kandidaten die holebi zijn. Op een totaal van 51 kandidaten zijn de holebi’s met 12% dus stevig vertegenwoordigd. Stuk voor stuk zullen ze in de Gentse gemeenteraad waken over de rechten van holebi’s en een vuist maken tegen discriminatie, homofobie en seksisme.

De meest bekende holebikandidaat is Jan Roegiers. Hij staat bij de lijstduwers op plaats 45. Jan klopt in het Vlaams parlement al 11 jaar consequent op de nagel van gelijke rechten. Hij is schrijver van de open brief (http://www.janroegiers.be/artikel/Ni...op-gaybashing/) waarin hij met 40 bekende holebi’s onze regeringsleiders en burgemeesters opriep tot nultolerantie t.a.v. homofoob geweld. De federale regering kwam met een heus actieplan na de overhandiging van meer dan 10.000 handtekeningen van de online petitie ‘stop gaybashing’, ook een initiatief van Jan Roegiers.

Op plaats 25 staat Stefan Meert. Hij is de aangenomen zoon van Koen Krucke en is zaakvoerder van boekhandel in Mariakerke.

Twee plaatsen lager, op 27, staat Jurgen Bockstaele. Jurgen is een bezige bij als leraar, OCMW-raadslid en hij baat samen met zijn partner de B&B Cuberdon aan de Dampoort uit.

Op 29 staat Miguel Lyssens-Danneboom, werkzaam in de bouwsector en vrijwilliger bij çavaria. Miguel woont in de Brugse Poort en zit daar ook in het buurtcomité.

Er staan vanzelfsprekend ook vrouwen op de lijst, en niet de eerste de beste. Ingrid Vandaele bijvoorbeeld, op plaats 40. Ingrid woont in de Rooigemwijk en is naast haar job als teamcoördinator dienstencheques bij Thuishulp ook OCMW-raadslid.

En op plaats 42 tenslotte staat Valentina Gatti , horeca ondernemer in Gent centrum en bekend van biopizzeria Eat Love.

Deze 6 sp.a-groen-kandidaten zijn erg actief in het verenigingsleven en bekend in hun buurt. Daardoor weten ze wat leeft onder de Gentenaars en voelen ze goed aan dat het holebi-thema wel degelijk leeft in de stad. Jan Roegiers : “Alle zes staan we dan ook vierkant achter onze verkiezingsslogan: ‘Samen Gentenaar’. Voor ons heeft iedereen dezelfde rechten, of iemand nu homo, lesbisch, bi, trans of hetero is.”

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 11:40   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Wat is de nieuwswaarde hiervan? Wat interesseert het mij wat deze mensen in de slaapkamer doen?

En vooral: waarom uitpakken met mensen die je al geen verkiesbare plaats hebt gegeven?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:06   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Zouden er politieke formaties bestaan die holebi-hatende moslims en holibi's op één enkele lijst verenigen onder het motto van extreme verdraagzaamheid ?
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:07   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zouden er politieke formaties bestaan die holebi-hatende moslims en holibi's op één enkele lijst verenigen onder het motto van extreme verdraagzaamheid ?
Ik ken er al ééntje: CD&V.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:08   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Nu nog een paar rijkgeworden parvenu's op de PVDA lijsten en we hebben een pluralistische samenleving ?
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:20   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Nu nog een paar rijkgeworden parvenu's op de PVDA lijsten en we hebben een pluralistische samenleving ?
Die Peter Mertens heeft volgens mij nog ergens een verborgen spaarpotje staan...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:22   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ook de Antwerpse Groene lijst is overbevolkt met holebis meende ik.

Wordt dat binnenkort ook een criterium? 30% holebis op de lijst, naast 50/50 M/V?

Ik ga binnenkort toch pleiten voor quota mbt natuurlijke blondines, natuurlijke brunettes en natuurlijke rosharigen.
Verder nog wat quota voor mensen die kleiner zijn dan 1.60m of groter dan 1.90m.

we gaan er nog geraken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:25   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat is de nieuwswaarde hiervan? Wat interesseert het mij wat deze mensen in de slaapkamer doen?

En vooral: waarom uitpakken met mensen die je al geen verkiesbare plaats hebt gegeven?
Die verkiesbare plaats is relatief.

Als men hetzelfde fenomeen ziet als bij de allochtone kandidaten (het allochtoons kiespubliek geeft nooit lijststemmen, maar stemmen steevast enkel en alleen op al hun eigen allo kandidaten), dan kunnen die holebi's weldegelijk verkozen geraken.

Dit gebeurde vb. bij vorige verkiezingen in Antwerpen, waar acht van de negen �* tien allochtone kandidaten (alle lijstne) in de gemeenteraad geraakten, ook al stonden ze op de zogenaamd onverkiesbare plaatsen: gewoon door de voorkeurstemmen van hun eigen doelgroep.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:29   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ook de Antwerpse Groene lijst is overbevolkt met holebis meende ik.

Wordt dat binnenkort ook een criterium? 30% holebis op de lijst, naast 50/50 M/V?

Ik ga binnenkort toch pleiten voor quota mbt natuurlijke blondines, natuurlijke brunettes en natuurlijke rosharigen.
Verder nog wat quota voor mensen die kleiner zijn dan 1.60m of groter dan 1.90m.

we gaan er nog geraken.
En klein geschapen mannen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:29   #10
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat is de nieuwswaarde hiervan? Wat interesseert het mij wat deze mensen in de slaapkamer doen?

En vooral: waarom uitpakken met mensen die je al geen verkiesbare plaats hebt gegeven?
Ik vraag me ook af of specifieke holebi- of heterokwesties van enig belang kunnen zijn voor de gemeentepolitiek. Discriminatie, bijvoorbeeld, is een EU-thema, geen gemeentethema.

Maar goed, ze zijn dus op zoek naar niches op de afzetmarkt voor hun product. Hoe zit het met het productieproces zelf?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:33   #11
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
(het allochtoons kiespubliek geeft nooit lijststemmen)
Jij doet dus zoals deze man:
Citaat:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments


Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Allochtoon. Sorry, moest even, nu het nog mag.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:39   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Jij doet dus zoals deze man:
tja, ik moet mijn boodschap snel snel doorsturen vooraleer het woord is vergeten natuurlijk.

Het probleem is dat een bepaalde minderheidsgroep uiteraard enkel op kandidaten uit die minderheidsgroep stemt, en op die manier met hun voorkeurstemmen over de kandidaten van die andere oudere meerderheidsgroep overspringen als die geen stemmen van eigen volk krijgen.

Je ziet: zo gaat het toch ook?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 13:57   #13
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Die verkiesbare plaats is relatief.

Als men hetzelfde fenomeen ziet als bij de allochtone kandidaten (het allochtoons kiespubliek geeft nooit lijststemmen, maar stemmen steevast enkel en alleen op al hun eigen allo kandidaten), dan kunnen die holebi's weldegelijk verkozen geraken.

Dit gebeurde vb. bij vorige verkiezingen in Antwerpen, waar acht van de negen �* tien allochtone kandidaten (alle lijstne) in de gemeenteraad geraakten, ook al stonden ze op de zogenaamd onverkiesbare plaatsen: gewoon door de voorkeurstemmen van hun eigen doelgroep.
Pfft, holebis zijn zo nineties. Wat ik wil weten is wie er bisexuele moslimas op zijn lijst heeft staan? Of nog beter, pre-operatieve transgender moslimas.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 00:03   #14
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Pfft, holebis zijn zo nineties. Wat ik wil weten is wie er bisexuele moslimas op zijn lijst heeft staan? Of nog beter, pre-operatieve transgender moslimas.
Ik ben van de oude stempel en vind dat ik het volle recht heb om te discrimineren in die mate of in die interpretatie van het woord discriminatie, dat ik de wet op de discriminatie niet overtreed.

M.a.w. heel dat geforceerd aan de mensen willen opdringen dat abnormaal vandaag de dag niet meer bestaat en vervangen moet worden door normaal is aan mij niet besteed. Tegennatuurlijk schijnt niet meer te bestaan.

Op de duur zou ik me nog abnormaal moeten gaan voelen als hetero.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 september 2012 om 00:04.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 14:30   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Pfft, holebis zijn zo nineties. Wat ik wil weten is wie er bisexuele moslimas op zijn lijst heeft staan? Of nog beter, pre-operatieve transgender moslimas.
Daarvoor kan je alleen bij Rood! terecht.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 17:56   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik ben van de oude stempel en vind dat ik het volle recht heb om te discrimineren in die mate of in die interpretatie van het woord discriminatie, dat ik de wet op de discriminatie niet overtreed.

M.a.w. heel dat geforceerd aan de mensen willen opdringen dat abnormaal vandaag de dag niet meer bestaat en vervangen moet worden door normaal is aan mij niet besteed. Tegennatuurlijk schijnt niet meer te bestaan.

Op de duur zou ik me nog abnormaal moeten gaan voelen als hetero.
De "normale" mens bestaat niet ; in en wereld met louter "normalen" zou het leven onvoorstelbaar saai zijn. De kern van alle "entertainment" is de abnormaliteit bv. de filmindustrie n: charly chaplin, marylin monroe, W.C Fields, Eroll Flynn, Di Caprio, Jodie Foster, Matthias & Julien Schoenaers..
Muziek : Beatles, =Rolling Stones, Queen, JS Bach, Mozart, Beethhoven...
enz... (sport, politiek, literatuur...)
wat een massa abnormalen !

O ja : u had het over sex : alle keren (2 x op de week is het "normale" geloof ik) missionarishouding wang bang thank you ma'am....
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 04:34   #17
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
O ja : u had het over sex : alle keren (2 x op de week is het "normale" geloof ik) missionarishouding wang bang thank you ma'am....
Dat laatste is wel de manier waarop men sex wenst te beleven binnen de huiskamer en dat interesseert mij totaal niet.

Het vervagen van alle normbesef leid tot decadentie.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 12:29   #18
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ga binnenkort toch pleiten voor quota mbt (...) natuurlijke rosharigen.
Mijn stem heb je
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 22:51   #19
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en natuurlijke rosharigen.
Ha, dan heeft Luckas Vandertaelen toch weer een plaats op de lijst
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 23:55   #20
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik ben van de oude stempel en vind dat ik het volle recht heb om te discrimineren in die mate of in die interpretatie van het woord discriminatie, dat ik de wet op de discriminatie niet overtreed.

M.a.w. heel dat geforceerd aan de mensen willen opdringen dat abnormaal vandaag de dag niet meer bestaat en vervangen moet worden door normaal is aan mij niet besteed. Tegennatuurlijk schijnt niet meer te bestaan.

Op de duur zou ik me nog abnormaal moeten gaan voelen als hetero.
Homoseksualiteit komt bij 1500 diersoorten voor, homohaat slechts bij 1 diersoort. Wees dus gerust: "abnormaal" en "tegennatuurlijk" bestaan dus nog steeds in de vorm van homohaat
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be