Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2020, 21:35   #2121
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat klopt.
nope, het is niet zo simplistisch als geert het laat uitschijnen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 21:52   #2122
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, mijn excuses als mijn vorige post te persoonlijk overkwam.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 21:55   #2123
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Volgens uw uitleg zijn er twee aparte zwarte circuits. Namelijk datgene dat er altijd geweest is, van lang voor de legalisatie, en dan het zwarte circuit dat ontstaan is bij de legalisatie.
Oei!

ge probeert iets nieuw!

LOGICA!

het is natuurlijk wel zo dat ... er pas een zwarte markt kan zijn als er ook een witte is ... daarvoor is het gewoon een illegale markt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vrees dat uw voorspelling niet veel zaaks is.
Nope, gewoon geniaal!

Ik herhaal: GENIAAL!!!!!!!!!!!!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 07:42   #2124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oei!

ge probeert iets nieuw!

LOGICA!

het is natuurlijk wel zo dat ... er pas een zwarte markt kan zijn als er ook een witte is ... daarvoor is het gewoon een illegale markt.

Nope, gewoon geniaal!

Ik herhaal: GENIAAL!!!!!!!!!!!!
Met andere woorden er zijn nu ook legale zwarte markten.

Gezien de zwarte markt nu ook legaal is zie ik niet echt het probleem. Ik koop ook al wel eens iets op de zwarte markt aan de helft van de prijs.

Geniaal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 januari 2020 om 07:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 10:44   #2125
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met andere woorden er zijn nu ook legale zwarte markten.

Gezien de zwarte markt nu ook legaal is zie ik niet echt het probleem. Ik koop ook al wel eens iets op de zwarte markt aan de helft van de prijs.

Geniaal.
dat klopt allemaal!

laten we een semantisch spelletje spelen over wat een illegale makt is, en wat een zwarte markt is.

Ondertussen had ik toch maar weer eens gelijk, 5 jaar geleden! en vooral, gij had ongelijk!

New data releeased by Statistics Canada on Wednesday shows that the illegal cannabis market continues to thrive — even more so during the second quarter of 2019 than the first.
https://www.blogto.com/city/2019/07/...-legalization/
Since legalization, illegal prices have fallen 12% and legal prices have gained 4.9%,
https://www.bloomberg.com/news/artic...ers-best-deals
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 12:59   #2126
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oei!

ge probeert iets nieuw!

LOGICA!

het is natuurlijk wel zo dat ... er pas een zwarte markt kan zijn als er ook een witte is ... daarvoor is het gewoon een illegale markt.

Nope, gewoon geniaal!

Ik herhaal: GENIAAL!!!!!!!!!!!!
Denk dat u een probleem heeft met het begrip genialiteit, want dat kun je moeilijk toepassen op uw onzin.
Nu is de hele handel in handen van criminele organisaties.
Iedere gebruiker is dus op die markt aangewezen.
Wanneer je legaliseert, zal je krijgen wat je nu al in Nederland ziet, mensen kopen netjes in een coffeeshop, niet ergens op de hoek van een straat of onder de toog van schimmige vzw, op een parking langs de snelweg, of geleverd via een" pizzakoerier".

Stel dat je echt volkomen legaliseert, en dus geen " gedoogbeleid" zoals in Nederland. Dan gaan mensen gewoon naar de shop waar je legaal wat cannabis kunt kopen.
U moet eens nadenken over de inkomsten die dit de staat zou opleveren, en de besparingen omdat je het uit de criminaliteit haalt, brullen dat je " geniaal bent" omwille van de bizarre redenering dat legalisatie de zwarte markt versterkt ( die is juist sterk wanneer je het volkomen overlaat aan illegaliteit) zegt wel iets over uw zelfbeeld en "kennis" van zaken.

Voor uw informatie, er is ook nog altijd een zwarte markt voor sigaretten ( alcohol en nep parfum )maar toch kopen de meesten dit gewoon in een winkel!
De realiteit spreekt dus volkomen uw " redeneringen" tegen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 13:05   #2127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
dat klopt allemaal!

laten we een semantisch spelletje spelen over wat een illegale makt is, en wat een zwarte markt is.

Ondertussen had ik toch maar weer eens gelijk, 5 jaar geleden! en vooral, gij had ongelijk!

New data releeased by Statistics Canada on Wednesday shows that the illegal cannabis market continues to thrive — even more so during the second quarter of 2019 than the first.
https://www.blogto.com/city/2019/07/...-legalization/
Since legalization, illegal prices have fallen 12% and legal prices have gained 4.9%,
https://www.bloomberg.com/news/artic...ers-best-deals
Over wat zou ik ongelijk hebben gehad ? Dat er ondanks legalisering niemand meer zelf een plantje zou kweken in zijn tuin ? Sommige mensen maken steeds ook nog zelf hun confituur.In Italië mag je ook zelf je planten kweken net als in NL of Spanje welke markt is dat dan wel ?

Ik denk dat ik 5 jaar geleden heel wat meer gelijk had dan jij door te voorspellen dat steeds meer landen zouden gaan legaliseren. En daar gaat het over over legaliseren.

Ik voorspelde dat meer en meer landen zouden inzien dat legaliseren de betere oplossing is.
Voor medisch gebruik voorspel ik dat binnen dit en 5 jaar 80 % van de landen zal zijn overgegaan tot legalisatie.Recreatief gebruik zal volgen in meer en meer landen.

Blijkbaar zijn al die landen niet zo geniaal als jij want zij erkennen in tegenstelling tot U wel degelijk de medische eigenschappen van cannabis.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 januari 2020 om 13:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 16:26   #2128
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk dat u een probleem heeft met het begrip genialiteit, want dat kun je moeilijk toepassen op uw onzin.
Nu is de hele handel in handen van criminele organisaties.
Crimineel? waar haalt gij dat nu? Wat is er nu crimineel aan het telen van een plant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Iedere gebruiker is dus op die markt aangewezen.
niet meer als het legaal is!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je legaliseert, zal je krijgen wat je nu al in Nederland ziet,
Nee! want in Nederland is het niet legaal! Opletten!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
mensen kopen netjes in een coffeeshop, niet ergens op de hoek van een straat of onder de toog van schimmige vzw, op een parking langs de snelweg, of geleverd via een" pizzakoerier".

Stel dat je echt volkomen legaliseert, en dus geen " gedoogbeleid" zoals in Nederland. Dan gaan mensen gewoon naar de shop waar je legaal wat cannabis kunt kopen.
blijkbaar dus niet ! Hallooooo! wakker blijven!

Maar veel erger is het feit dat zowel in Canada als in Amerikaanse staten met legale wiet de zwarte markt niet verdwijnt, zoals wellicht verwacht werd. Neem Californië, ’s werelds grootste wietmarkt op basis van de jaarlijkse verkopen. De illegale verkoop overtreft daar in 2019 naar verwachting ruimschoots de legale verkoop: 8,7 miljard dollar tegenover 3,1 miljard. En ook bij de buren in Canada is er na een jaar legalisering nog geen sprake van een verslagen zwarte markt. Analisten van Scotiabank schatten in februari van dit jaar dat de illegale markt dit jaar nog goed is voor 71% van alle wietverkopen.

Dit komt van www.cnnbs.nl, uw eigen geloofsgenoten!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U moet eens nadenken over de inkomsten die dit de staat zou opleveren, en de besparingen omdat je het uit de criminaliteit haalt, brullen dat je " geniaal bent" omwille van de bizarre redenering dat legalisatie de zwarte markt versterkt ( die is juist sterk wanneer je het volkomen overlaat aan illegaliteit) zegt wel iets over uw zelfbeeld en "kennis" van zaken.

Voor uw informatie, er is ook nog altijd een zwarte markt voor sigaretten ( alcohol en nep parfum )maar toch kopen de meesten dit gewoon in een winkel!
De realiteit spreekt dus volkomen uw " redeneringen" tegen.
De realiteit geeft mijn voorspelling 100% gelijk, wat zeg ik? 200%!!

Ik wist in 2015 wat er in 2019 ging gebeuren! En jullie blowers geloofden mij niet. Na legalisatie zou alles het paradijs zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 16:31   #2129
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Over wat zou ik ongelijk hebben gehad ?
Over alles. gij hebt per definitie altijd ongelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat er ondanks legalisering niemand meer zelf een plantje zou kweken in zijn tuin ?
Daar hebben we het nooit over gehad. maar ook daar heb ge ongelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sommige mensen maken steeds ook nog zelf hun confituur.In Italië mag je ook zelf je planten kweken net als in NL of Spanje welke markt is dat dan wel ?

Ik denk dat ik 5 jaar geleden heel wat meer gelijk had dan jij door te voorspellen dat steeds meer landen zouden gaan legaliseren. En daar gaat het over over legaliseren.
Tja, 5 jaar geleden was er nog geen land dat gelegaliseerd had! Da's dan een gemakkelijke voorspelling hé! Dat er minder en minder landen zouden legaliseren, dat zou belachelijk onmogelijk geweest zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Ik voorspelde dat meer en meer landen zouden inzien dat legaliseren de betere oplossing is.
En 5 jaar later zitten we aan ..... Canada! Die er al fris veel spijt van hebben!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor medisch gebruik voorspel ik dat binnen dit en 5 jaar 80 % van de landen zal zijn overgegaan tot legalisatie.Recreatief gebruik zal volgen in meer en meer landen.
meer en meer! dat is een boute voorspelling!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Blijkbaar zijn al die landen niet zo geniaal als jij want zij erkennen in tegenstelling tot U wel degelijk de medische eigenschappen van cannabis.
ja ja, en er zijn ook landen die homeopathie erkennen, en godsdiensten. ge weet wel, opperwezens die kunnen toveren en zo.

Als een overheid erkent, dan betekent dat echt iets hééééééél belangrijk! Uw conformisme van wat overheden allemaal beslissen, het is hartverwarmend! gelukkig dat er nog brave burgers zijn die altijd gedwee de overheid volgen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 januari 2020 om 16:32.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 20:30   #2130
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk dat u een probleem heeft met het begrip genialiteit, want dat kun je moeilijk toepassen op uw onzin.
.
Ik verwacht natuurlijk nog een verontschuldiging! Want gij beschuldigde mij dat het inbeelding was dat ik 5 jaar geleden al voorspeld had dat de zwarte markt zou floreren bij legalisatie.

Nu, ik heb het kunnen bewijzen, waar blijft uw verontschuldiging?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 08:02   #2131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Over alles. gij hebt per definitie altijd ongelijk.
Wat een hoop gelul om maar niet te willen aanvaarden dat meer en meer landen cannabis legaal is.

Canada...Uruguay....De meeste Amerikaanse staten.

In tal van andere landen waaronder Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, Jamaica, Colombia en Chili is cannabis op een of andere manier gedecriminaliseerd.

Op andere plaatsen, zoals in Australië, Puerto Rico, Polen, Tsjechië, Kroatië, Thailand Israël Italië Macedonië en Turkije is cannabisgebruik onder bepaalde voorwaarden legaal voor medicinale doeleinden.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...abis~acc48718/

En dat is 2 jaar geleden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 januari 2020 om 08:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 08:04   #2132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik verwacht natuurlijk nog een verontschuldiging! Want gij beschuldigde mij dat het inbeelding was dat ik 5 jaar geleden al voorspeld had dat de zwarte markt zou floreren bij legalisatie.

Nu, ik heb het kunnen bewijzen, waar blijft uw verontschuldiging?
De zwarte markt floreert helemaal niet. Dat ben jij die U dat inbeeldt.

Wij zouden hier wel nog allemaal eens willen weten of cannabis nu echt de oorzaak was van uw beste vriend zijn opname in de instelling. Volgens mij is het kopballen de oorzaak.

Daar zouden eerder wat verontschuldigingen bij horen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 januari 2020 om 08:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 09:47   #2133
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een hoop gelul om maar niet te willen aanvaarden dat meer en meer landen cannabis legaal is.

Canada...Uruguay....De meeste Amerikaanse staten.
De meeste? Echt? Ge bedoelt dus minstens 26 van de 50?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

In tal van andere landen waaronder Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, Jamaica, Colombia en Chili is cannabis op een of andere manier gedecriminaliseerd.
Dus nog altijd illegaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht



Op andere plaatsen, zoals in Australië, Puerto Rico, Polen, Tsjechië, Kroatië, Thailand Israël Italië Macedonië en Turkije is cannabisgebruik onder bepaalde voorwaarden legaal voor medicinale doeleinden.
Dus nog altijd illegaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
ja, in HLN stond ook een artikel over hoe overroepen de claims van medicinale cannabis is. Dat is nu echt een toeval dat ge DAT artikel niet vermeldt! Dat moet een vergetelheid van uwentwege zijn.

Los van uw achterhoede gevechten (ge vergeet nog te vermelden hoe grootmacht Luxemburg van plan is binnen 4 jaar cannabis te legaliseren) heb ik 5 jaar geleden al letterlijk voorspeld wat er nu gebeurt.

Ik denk dat dat geniaal is. Wat denkt gij?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 09:51   #2134
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De zwarte markt floreert helemaal niet. Dat ben jij die U dat inbeeldt.
.
https://beursbrink.com/hoge-prijzen-...rkt-in-de-weg/
Hoge prijzen staan legale marihuana markt in de weg
Uit gegevens blijkt dat patiënten en voorstanders toch niet zoveel beroep doen op de legale markt omdat de prijzen te hoog zijn, het kan niet concurreren met de prijzen die circuleren op de zwarte markt.


Dit heb ik dus letterlijk woord voor woord voorspeld 5 jaar geleden. Is dat niet ongelooflijk geniaal?

Altijd gelijk hebben, het is een drug, en ik ben er verslaafd aan. Ik heb medelijden met u dat gij dat gelukzalig gevoel nooit zult meemaken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:03   #2135
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
https://beursbrink.com/hoge-prijzen-...rkt-in-de-weg/
Hoge prijzen staan legale marihuana markt in de weg
Uit gegevens blijkt dat patiënten en voorstanders toch niet zoveel beroep doen op de legale markt omdat de prijzen te hoog zijn, het kan niet concurreren met de prijzen die circuleren op de zwarte markt.


Dit heb ik dus letterlijk woord voor woord voorspeld 5 jaar geleden. Is dat niet ongelooflijk geniaal?

Altijd gelijk hebben, het is een drug, en ik ben er verslaafd aan. Ik heb medelijden met u dat gij dat gelukzalig gevoel nooit zult meemaken.
Citaat:
Dit komt omdat er weinig concurrentie is op de legale markt. Op dit moment zijn er ‘maar’ zeven apotheken waar je legale medicinale marihuana kan kopen. Marktkenners verwachten echter dat er meer apotheken zullen openen de komende maanden waardoor de prijzen op termijn zullen dalen.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:25   #2136
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
https://beursbrink.com/hoge-prijzen-...rkt-in-de-weg/
Hoge prijzen staan legale marihuana markt in de weg
Uit gegevens blijkt dat patiënten en voorstanders toch niet zoveel beroep doen op de legale markt omdat de prijzen te hoog zijn, het kan niet concurreren met de prijzen die circuleren op de zwarte markt.


Dit heb ik dus letterlijk woord voor woord voorspeld 5 jaar geleden. Is dat niet ongelooflijk geniaal?

Altijd gelijk hebben, het is een drug, en ik ben er verslaafd aan. Ik heb medelijden met u dat gij dat gelukzalig gevoel nooit zult meemaken.
Om het schuldgevoel te compenseren dat jij moet voelen tegenover je beste vriend kan ieder beetje gelukzalig gevoel helpen.
Iedereen zou het daar moeilijk mee hebben.
Mijn medeleven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 januari 2020 om 10:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:30   #2137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De meeste? Echt? Ge bedoelt dus minstens 26 van de 50? Dus nog altijd illegaal. Dus nog altijd illegaal. ja, in HLN stond ook een artikel over hoe overroepen de claims van medicinale cannabis is. Dat is nu echt een toeval dat ge DAT artikel niet vermeldt! Dat moet een vergetelheid van uwentwege zijn.
Wat maakt die voorspelling uit ? Geen fluit.

Ze is enkel interessant voor U om je te kunnen verbergen over het feit dat steeds meer landen legaliseren.

Echter wordt uw schuilplaats steeds kleiner. Mocht ik van jou zijn ik zou al iets anders voorspellen .....Bijvoorbeeld dat er uiteindelijk in de VS nog 2 staten gaan overblijven die niet gaan legaliseren......wedden dat je binnen 5 jaar gelijk hebt
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:46   #2138
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Crimineel? waar haalt gij dat nu? Wat is er nu crimineel aan het telen van een plant?
niet meer als het legaal is! Nee! want in Nederland is het niet legaal! Opletten! blijkbaar dus niet ! Hallooooo! wakker blijven!

Maar veel erger is het feit dat zowel in Canada als in Amerikaanse staten met legale wiet de zwarte markt niet verdwijnt, zoals wellicht verwacht werd. Neem Californië, ’s werelds grootste wietmarkt op basis van de jaarlijkse verkopen. De illegale verkoop overtreft daar in 2019 naar verwachting ruimschoots de legale verkoop: 8,7 miljard dollar tegenover 3,1 miljard. En ook bij de buren in Canada is er na een jaar legalisering nog geen sprake van een verslagen zwarte markt. Analisten van Scotiabank schatten in februari van dit jaar dat de illegale markt dit jaar nog goed is voor 71% van alle wietverkopen.

Dit komt van www.cnnbs.nl, uw eigen geloofsgenoten! De realiteit geeft mijn voorspelling 100% gelijk, wat zeg ik? 200%!!

Ik wist in 2015 wat er in 2019 ging gebeuren! En jullie blowers geloofden mij niet. Na legalisatie zou alles het paradijs zijn.
Lieve schat, moeten we hier echt discussie voeren met iemand die dit soort onzin uitkraamt?
Ja, de handel van cannabis, omdat het illegaal is wordt gerund door criminelen. Zo noem je mensen die handelen op grote schaal in illegale middelen.
Nederland heeft een gedoogbeleid. Daarom zijn er coffeeshops waar gebruikers rustig hun wiet kunnen kopen en vaak ook gebruiken. Mijn redenering blijft dus netjes overeind. Door die coffeeshops zie je geen handel op straat in cannabis, niet op parkings of lokale vzw die officieel een andere doelstelling heeft.

Dat legalisatie de zwarte markt zal doen krimpen is logica, en voorbeelden aanhalen uit Amerika en Canada, gemaakt door "analisten van een bank" zeggen niets over de situatie hier.
Bovendien is het niet eens duidelijk of het gaat over illegale productie ( die vervolgens wel via legale kanalen verkocht wordt) of illegale verkoop aan recreatieve gebruikers, dus pak je redenering maar in voor volgend jaar onder je eigen kerstboom!

" Jullie blowers" is geen manier om medeforummers aan te spreken, hou je vooroordelen maar bij jezelf?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:50   #2139
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
https://beursbrink.com/hoge-prijzen-...rkt-in-de-weg/
Hoge prijzen staan legale marihuana markt in de weg
Uit gegevens blijkt dat patiënten en voorstanders toch niet zoveel beroep doen op de legale markt omdat de prijzen te hoog zijn, het kan niet concurreren met de prijzen die circuleren op de zwarte markt.


Dit heb ik dus letterlijk woord voor woord voorspeld 5 jaar geleden. Is dat niet ongelooflijk geniaal?

Altijd gelijk hebben, het is een drug, en ik ben er verslaafd aan. Ik heb medelijden met u dat gij dat gelukzalig gevoel nooit zult meemaken.
Uw mening begint wat zielig te worden, van altijd gelijk tot geniaal , terwijl je om de haveklap zonder broek staat in de discussie..
Maar als advies mag de legalisering in Europa dit meenemen, zorg dat de prijs niet te hoog is, te vergelijken met coffeeshops in Nederland...wat kost daar tegenwoordig pakweg 5 gram weed? Tussen 50 - 55 euro schat ik?
Bedankt voor je tip Geert, de legalisering gaat vroeg of laat er zeker van komen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:53   #2140
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik verwacht natuurlijk nog een verontschuldiging! Want gij beschuldigde mij dat het inbeelding was dat ik 5 jaar geleden al voorspeld had dat de zwarte markt zou floreren bij legalisatie.

Nu, ik heb het kunnen bewijzen, waar blijft uw verontschuldiging?
U heeft helaas weer niets bewezen, of ik moet gemist hebben dat cannabis in dit land al jaren legaal is. In Nederland is er een gedoogbeleid, kun je aantonen dat ondanks coffeeshops er meer op straat wordt verkocht? Nee want dat is niet meetbaar je moet het doen met vaststellingen, coffeeshops worden druk bezocht, niemand staat te dealen op straat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be