Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2011, 13:32   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard De Andere Anne Frank



Otto Frank en zijn dochters


http://forum.fok.nl/topic/118399

Anna Frank is een begrip, maar hier betreft het de rol van haar vader Otto Frank tijdens de WWII, en misschien een verklaring waarom hij alleen de oorlog overleefde.

Het feit dat men in Nederland zo geheimzinnig hiermee omgaat acht ik als zeer verontrustend, omdat het de rol van een deel van de Joden tijdens de WWII verbergt.

Citaat:
Voor Anne Frank was er vooral leven na de dood. En dat leven staat al een jaar of vijftig in het teken van medemenselijkheid en andere universele deugden. Anne is, met andere woorden, een icoon. Een symbool voor het goede. En daar blijf je van af.

Voormalig nazi-jager Simon Wiesenthal toonde zich dan ook niet ingenomen met de onthutsende bevindingen van Carol Ann Lee, de biografe van Otto Frank. Zij stelde vast dat de vader van Anne gedurende de bezetting handel heeft gedreven met de Duitse Wehrmacht en dubieuze contacten onderhield met de NSB'er Tonny Ahlers. Wiesenthal was deze week niet tot een reactie op deze feiten te verleiden. Voor hem zijn Anne en haar familie heilig. En in onthullingen die daar twijfel over zaaien, stelt hij geen enkel belang.

Volgens David Barnouw van het Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie (NIOD) kenmerkt deze reflex de achterdocht tegen retoucheringen in het beeld van de familie Frank. "Dat het mensen waren die konden falen, gaat er bij velen nog steeds niet in. Men is vaak meer gehecht aan de symboolfunctie van Anne dan in de ontnuchterende werkelijkheid."

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 december 2011 om 13:35.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 14:51   #2
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Otto Frank en zijn dochters


http://forum.fok.nl/topic/118399

Anna Frank is een begrip, maar hier betreft het de rol van haar vader Otto Frank tijdens de WWII, en misschien een verklaring waarom hij alleen de oorlog overleefde.

Het feit dat men in Nederland zo geheimzinnig hiermee omgaat acht ik als zeer verontrustend, omdat het de rol van een deel van de Joden tijdens de WWII verbergt.
Anne is een even fictief persoon als Jezus Christus beste Egmond.

Ontsproten uit de geest van mensen die totaal niet die goede bedoelingen hebben met deze aardkloot die jij denkt dat ze hebben.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 15:14   #3
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Anne is een even fictief persoon als Jezus Christus beste Egmond. Ontsproten uit de geest van mensen die totaal niet die goede bedoelingen hebben met deze aardkloot die jij denkt dat ze hebben.
Je verwoord mijn intenties met deze draad, maar je vergist je door mij bepaalde gedachten toe te schrijven. Iets wat ik ook erg hinderlijk vind. Mijn zorg is dat de doelgroep bestaande informatie ook voor ogen krijgt. Anne kunne wij natuurlijk niet verantwoordelijk houden voor het gedrag van haar vader, of echt een oordeel vellen over hem. Maar het beeld dat Joden ook collaboreerden heb ik nodig om de potentiële slachtoffers van een toekomstige genocide in Europa te wijzen op de gevaren uit eigen kringen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be