Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2012, 10:03   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja, want de enige realistische politiek is slaafs de billen spreiden voor de bankenmaffia. Al de rest is utopie en onrealistisch gebrabbel.

Leer toch eerst spellen, snotneus...
Man, dat beweer ik toch nergens. Alleen de Sp is een partij, die vind dat een chirurg evenveel moet gaan verdienen als een willekeurig iemand in de zorg.

Ook zijn ze erg tegen Europa, en willen ze dus dat Nederland uit Europa stapt. Nou, als je zulke standpunten hebt, dan neem ik zo,n partij niet meer serieus.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:10   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Man, dat beweer ik toch nergens. Alleen de Sp is een partij, die vind dat een chirurg evenveel moet gaan verdienen als een willekeurig iemand in de zorg.

Ook zijn ze erg tegen Europa, en willen ze dus dat Nederland uit Europa stapt. Nou, als je zulke standpunten hebt, dan neem ik zo,n partij niet meer serieus.
De SP is de enige partij die nog een beetje weerwerk biedt tegen de bankenmaffia. Maar als jij liever de benen spreidt, dan respecteer ik jouw keuze. Ieder zijn ding, hé.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:18   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De SP is de enige partij die nog een beetje weerwerk biedt tegen de bankenmaffia. Maar als jij liever de benen spreidt, dan respecteer ik jouw keuze. Ieder zijn ding, hé.
De SP is inderdaad de enige partij die dat doet. Alleen de rest van de standpunten, zijn werkelijk belachelijk.

Maar als jij die belachelijke standpunten voor lief neemt, alleen maar, omdat de SP weerwerk biedt tegen de bankenmaffia. Dan respecteer ik dat.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:21   #44
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De SP is de enige partij die nog een beetje weerwerk biedt tegen de bankenmaffia. Maar als jij liever de benen spreidt, dan respecteer ik jouw keuze. Ieder zijn ding, hé.
Weerwerk bieden is ook het hoofdthema van VB en de PVV. Het gebrek aan concrete oplossingen is wat ervoor zorgt dat SP nooit meer zal zijn dan een protestpartij (net zoals VB en PVV)
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:22   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De SP is inderdaad de enige partij die dat doet. Alleen de rest van de standpunten, zijn werkelijk belachelijk.

Maar als jij die belachelijke standpunten voor lief neemt, alleen maar, omdat de SP weerwerk biedt tegen de bankenmaffia. Dan respecteer ik dat.
De standpunten zijn pas belachelijk, voor wie zich de neoliberale ideologie, die de bankenmaffia ondersteunt, volledig eigen heeft gemaakt.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:23   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Weerwerk bieden is ook het hoofdthema van VB en de PVV. Het gebrek aan concrete oplossingen is wat ervoor zorgt dat SP nooit meer zal zijn dan een protestpartij (net zoals VB en PVV)
De PVV komt wel degelijk met oplossingen, die oplossingen staan alleen veel mensen niet echt aan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:26   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De standpunten zijn pas belachelijk, voor wie zich de neoliberale ideologie, die de bankenmaffia ondersteunt, volledig eigen heeft gemaakt.
Jij bent ook tegen Europa? Jij vindt ook dat Nederland uit Europa moet?

Jij vindt ook dat het salaris van een chirurg bijna tot helemaal gelijk moet zijn, met een willekeurig iemand van de zorg?

Überhaupt in de politiek/partijen geloven, is al belachelijk. Partijen geven niet om mensen, ze willen gewoon de meeste stemmen krijgen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:26   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De PVV komt wel degelijk met oplossingen, die oplossingen staan alleen veel mensen niet echt aan.
De PVV komt met voorstellen die binnen de neoliberale ideologie passen. De SP komt met voorstellen die de CDA in de jaren '60 en '70, vóór het neoliberale offensief, ook huldigde. Sindsdien heeft men ons echter in Europa wijsgemaakt dat een sociaal en economisch beleid onmogelijk is en dat de neoliberale dogma's natuurwetten zijn.

Op andere continenten (Azië, Zuid-Amerika, ja zelfs Noord-Amerika) trekt men zich daar niets van, en boek men dus betere resultaten als Europa. Vandaar de Franse minister Montebourg "Nous sommes les idiots du village global".
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:30   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De PVV komt met voorstellen die binnen de neoliberale ideologie passen. De SP komt met voorstellen die de CDA in de jaren '60 en '70, vóór het neoliberale offensief, ook huldigde. Sindsdien heeft men ons echter in Europa wijsgemaakt dat een sociaal en economisch beleid onmogelijk is en dat de neoliberale dogma's natuurwetten zijn.

Op andere continenten (Azië, Zuid-Amerika, ja zelfs Noord-Amerika) trekt men zich daar niets van, en boek men dus betere resultaten als Europa. Vandaar de Franse minister Montebourg "Nous sommes les idiots du village global".
Jij moet echt eens stoppen, mij woorden in de mond te leggen.

Ik ben juist, wel voor een sociaal beleid, ik vind alleen dat de SP daar te ver in doorschiet. Bijvoorbeeld met salarissen, de Sp vindt dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Daar ben ik het helemaal mee eens, de SP vergeet alleen dat de sterkste schouders dat al doen.

Daarbij, ziet de SP niet in, dat Nederland gewoon in Europa moet blijven. En dat heel die anti-Europese standpunten nergens op slaan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:32   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Maar, ik heb wel op de SP gestemd.

Waarom? Omdat de andere partijen nog belachelijker zijn dan de SP.

Ik stemde dus op de SP onder het mom van *je moet toch wat*.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:34   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij bent ook tegen Europa? Jij vindt ook dat Nederland uit Europa moet?
Niemand is tegen Europa. Waar de Europese burgers steeds meer tegen zijn, zijn de ondemocratische instellingen op Europees vlak, bevolkt door technocraten die de neoliberale ideologie opleggen aan de burgers.

Europese integratie en samenwerking is heel goed, als en in de mate dat dit democratisch gebeurd en er ook een écht sociaal en economisch beleid is op Europees én op lidstaat-niveau.

Nu is echter de hele oriëntatie van de Europese constructie: een economisch beleid op het niveau van de lidstaten onmogelijk maken én verhinderen dat er een Europees economisch beleid voor in de plaats komt.

Citaat:
Jij vindt ook dat het salaris van een chirurg bijna tot helemaal gelijk moet zijn, met een willekeurig iemand van de zorg?
De huidige salarisverschillen vallen hoegenaamd niet te verdedigen. In de landen van het Warschau-pakt verdiende een arts niet meer dan een geschoolde arbeider. Toch was de gezondheidszorg en levensverwachting er fantastisch en had men nooit een tekort aan artsen. Er waren meer artsen dan nu in die landen.

Je kreeg alleen een ander profiel van artsen, nl. idealisten als mijn vader die het vak deden om andere mensen te kunnen helpen. Nu heb je alleen nog geldwolven die je drie maand laten wachten op een afspraak om je dan allerlei dure onderzoeken voor te schrijven, maar zonder naar je te luisteren of je probleem op te lossen.

Citaat:
Überhaupt in de politiek/partijen geloven, is al belachelijk. Partijen geven niet om mensen, ze willen gewoon de meeste stemmen krijgen.
Dat is wat de neoliberalen je inderdaad willen geloven, nl. dat er geen mogelijkheid tot collectief verzet is. De realiteit van Caracas over Washington tot Peking bewijs elke dag het tegendeel.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:39   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niemand is tegen Europa. Waar de Europese burgers steeds meer tegen zijn, zijn de ondemocratische instellingen op Europees vlak, bevolkt door technocraten die de neoliberale ideologie opleggen aan de burgers.

Europese integratie en samenwerking is heel goed, als en in de mate dat dit democratisch gebeurd en er ook een écht sociaal en economisch beleid is op Europees én op lidstaat-niveau.

Nu is echter de hele oriëntatie van de Europese constructie: een economisch beleid op het niveau van de lidstaten onmogelijk maken én verhinderen dat er een Europees economisch beleid voor in de plaats komt.



De huidige salarisverschillen vallen hoegenaamd niet te verdedigen. In de landen van het Warschau-pakt verdiende een arts niet meer dan een geschoolde arbeider. Toch was de gezondheidszorg en levensverwachting er fantastisch en had men nooit een tekort aan artsen. Er waren meer artsen dan nu in die landen.

Je kreeg alleen een ander profiel van artsen, nl. idealisten als mijn vader die het vak deden om andere mensen te kunnen helpen. Nu heb je alleen nog geldwolven die je drie maand laten wachten op een afspraak om je dan allerlei dure onderzoeken voor te schrijven, maar zonder naar je te luisteren of je probleem op te lossen.



Dat is wat de neoliberalen je inderdaad willen geloven, nl. dat er geen mogelijkheid tot collectief verzet is. De realiteit van Caracas over Washington tot Peking bewijs elke dag het tegendeel.
1: Dat klopt allemaal wel, alleen uit Europa gaan stappen. Zorgt niet dat de problemen opgelost worden. Integendeel, de problemen gaan anders maar alleen maar groter worden.

2: Jij vindt dus dat een arts net zoveel moet gaan verdienen als een geschoolde arbeider? Geloof jij daadwerkelijk, dat dat goed zal doen?

Waarom zou iemand nog een moeilijke studie tot arts gaan doen, als hij of zij toch niets meer verdient dan een geschoolde arbeider?

3: Partijen willen ook gewoon de meeste stemmen halen hoor, ze willen de sympathie van mensen opwekken. Ik heb net ook de krokodillentranen van Obama gezien, over die schietpartij in die school. Echt te walgelijk voor woorden, hoe hij die tranen op zit te wekken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:53   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat klopt allemaal wel, alleen uit Europa gaan stappen. Zorgt niet dat de problemen opgelost worden. Integendeel, de problemen gaan anders maar alleen maar groter worden.
Wat een onzin, man. De SP is helemaal niet voor EU-uitstap.

We lezen op de SP-site zelfs:
"De Europese Unie brengt ons al ruim 50 jaar vrede en welvaart. Samenwerking in Europa is ook broodnodig om mondiale problemen aan te pakken zoals klimaatverandering en grensoverschrijdende criminaliteit. Samen sta je sterker."

En ook nog:
"De SP zet zich er voor in om de EU eerlijker, socialer en menswaardiger te maken. Het overhevelen van bevoegdheden en de uitbreiding met nieuwe landen moet op voldoende draagvlak onder de bevolking kunnen rekenen. Bij belangrijke besluiten moet zij zich hierover via referenda of verkiezingen kunnen uitspreken. Binnen de Europese Unie moeten besluiten zo dicht mogelijk bij de burger worden genomen."

Eigenlijk is de SP zelf ook aangevreten door neoliberalisme en Atlantisme. Maar goed, de SP is momenteel het minste kwaad.

Citaat:
2: Jij vindt dus dat een arts net zoveel moet gaan verdienen als een geschoolde arbeider? Geloof jij daadwerkelijk, dat dat goed zal doen?

Waarom zou iemand nog een moeilijke studie tot arts gaan doen, als hij of zij toch niets meer verdient dan een geschoolde arbeider?
Op die vraag heb ik al geantwoord, hé. Hoe komt het dat de gezondheidszorg zo goed was in de landen van het Warschaupakt, ondanks het feit dat een arts niets meer verdient dan een geschoolde arbeider? Hoe komt het dat de gezondheidszorg in de VS dramatisch is, hoewel de artsen daar het dubbele verdienen van wat artsen in Europa verdienen?

Citaat:
3: Partijen willen ook gewoon de meeste stemmen halen hoor, ze willen de sympathie van mensen opwekken. Ik heb net ook de krokodillentranen van Obama gezien, over die schietpartij in die school. Echt te walgelijk voor woorden, hoe hij die tranen op zit te wekken.
Obama is dan ook een neoliberaal politicus, een marketingproduct.

Het is echter mogelijk om via politiek échte collectieve actie voor verbetering te organiseren, zoals b.v. gebeurt met Chavez in Venezuela.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 december 2012 om 10:54.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 11:04   #54
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Obama is dan ook een neoliberaal politicus, een marketingproduct.

Het is echter mogelijk om via politiek échte collectieve actie voor verbetering te organiseren, zoals b.v. gebeurt met Chavez in Venezuela.
U verkiest een dictator boven een democratisch verkozen president? Genoteerd. U wordt bij deze in mijn achting weggerangeerd bij types zoals Jo en Max van Dietsland.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 11:23   #55
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niemand is tegen Europa. Waar de Europese burgers steeds meer tegen zijn, zijn de ondemocratische instellingen op Europees vlak, bevolkt door technocraten die de neoliberale ideologie opleggen aan de burgers.

Europese integratie en samenwerking is heel goed, als en in de mate dat dit democratisch gebeurd en er ook een écht sociaal en economisch beleid is op Europees én op lidstaat-niveau.

Nu is echter de hele oriëntatie van de Europese constructie: een economisch beleid op het niveau van de lidstaten onmogelijk maken én verhinderen dat er een Europees economisch beleid voor in de plaats komt.



De huidige salarisverschillen vallen hoegenaamd niet te verdedigen. In de landen van het Warschau-pakt verdiende een arts niet meer dan een geschoolde arbeider. Toch was de gezondheidszorg en levensverwachting er fantastisch en had men nooit een tekort aan artsen. Er waren meer artsen dan nu in die landen.

Je kreeg alleen een ander profiel van artsen, nl. idealisten als mijn vader die het vak deden om andere mensen te kunnen helpen. Nu heb je alleen nog geldwolven die je drie maand laten wachten op een afspraak om je dan allerlei dure onderzoeken voor te schrijven, maar zonder naar je te luisteren of je probleem op te lossen.



Dat is wat de neoliberalen je inderdaad willen geloven, nl. dat er geen mogelijkheid tot collectief verzet is. De realiteit van Caracas over Washington tot Peking bewijs elke dag het tegendeel.
De SP heeft toch een mossel noch vis mening als het op Europa aankomt? In het EP zitten die trouwens samen met zéér anti Europese partijen, zoals bijvoorbeeld Sinn Fein. Maar die zijn nationalistisch dus gevaarlijk, zeker?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 11:35   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
U verkiest een dictator boven een democratisch verkozen president? Genoteerd. U wordt bij deze in mijn achting weggerangeerd bij types zoals Jo en Max van Dietsland.
Hugo Chavez is een democratisch verkozen president. Ondanks dat hij alle media tegenhad en er verschillende pogingen waren tot staatsgreep, destabilisatie, sabotage, enz. werd hij keer op keer herverkozen door het Venezolaanse volk.

Barack Obama werd daarentegen niet democratisch, maar louter ploutocratisch verkozen. Om aan de presidentsverkiezingen in de VS deel te nemen, moet men over zo'n groot budget beschikken dat het onmogelijk is dit te doen zonder de steun van de grote corporations. Het zijn dus de corporations die een preselectie van kandidaten hebben gemaakt en een kandidaat zoals Chavez die de belangen van het volk verdedigt, zou zelfs niet kunnen aantreden.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 11:40   #57
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hugo Chavez is een democratisch verkozen president. Ondanks dat hij alle media tegenhad en er verschillende pogingen waren tot staatsgreep, destabilisatie, sabotage, enz. werd hij keer op keer herverkozen door het Venezolaanse volk.

Barack Obama werd daarentegen niet democratisch, maar louter ploutocratisch verkozen. Om aan de presidentsverkiezingen in de VS deel te nemen, moet men over zo'n groot budget beschikken dat het onmogelijk is dit te doen zonder de steun van de grote corporations. Het zijn dus de corporations die een preselectie van kandidaten hebben gemaakt en een kandidaat zoals Chavez die de belangen van het volk verdedigt, zou zelfs niet kunnen aantreden.
Dat is een beetje te simpel. De grote sponsering komt er pas NADAT de kandidaat zich in de olifanten of ezelpartij heeft opgewerkt.
Nadien komt pas dat geld op tafel, voor de kandidaat van de ene of de andere partij. Het grote geld doet dus niet aan preselectie. Dat doen de partijen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 11:42   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat is een beetje te simpel. De grote sponsering komt er pas NADAT de kandidaat zich in de olifanten of ezelpartij heeft opgewerkt.
Nadien komt pas dat geld op tafel, voor de kandidaat van de ene of de andere partij. Het grote geld doet dus niet aan preselectie. Dat doen de partijen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 11:45   #59
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niemand is tegen Europa. Waar de Europese burgers steeds meer tegen zijn, zijn de ondemocratische instellingen op Europees vlak, bevolkt door technocraten die de neoliberale ideologie opleggen aan de burgers.
Het moet uit zijn met Europa. Maar voor de rest ben ik natuurlijk nooit akkoord met K
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 13:35   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Met 35.000 werklozen moet je toch 6000 vacatures kunnen invullen zeker?
Niet noodzakelijk. Ik weet dat ik me eens wou laten inschrijven in de interims, dat bleek niet te gaan. Men zei me dat ik al te lang niet gewerkt had, dat geen enkele werkgever me zou aannemen.

Het gaat dus niet meer over werklozen die niet willen werken, het gaat over werkgevers die de werklozen niet willen aannemen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be