Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 18:01   #141
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En toen kwam Dewinter en alles werd klaar en duidelijk voor iedereen.
Ik begin meer een meer te denken dat het VB een sekte is.
dejohan is offline  
Oud 10 oktober 2006, 18:02   #142
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Wie zegt dat ik een "blokker" ben?

Mijn beste kameraad is een overtuigd Communist. Ik heb kameraden die allochtoon zijn. (Oezbekistan,...)
2 vriendinnen van mij zijn een lesbisch koppel.
Voor je je grote bek opentrekt en mij onverdraagzaam noemt, denk je best héél goed na. Of je dat kan, betwijfel ik. Ik ben verdraagzaam tegen iedereen die zich aanpast. Ik moet jouw soort dan ook niet, de zogenaamde "verdraagzamen" die een diepe haat koesteren tegen 1 miljoen Vlamingen. Denk dus heel goed na, voor ik terugsla op dit forum.

Samengevat:
"Ik zen verdraagzaam of anders op uw bakkes!"


Laatst gewijzigd door dejohan : 10 oktober 2006 om 18:05.
dejohan is offline  
Oud 10 oktober 2006, 18:19   #143
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ik begin meer een meer te denken dat het VB een sekte is.
Het vlaams blok is ook een sekte! Hoe verklaar je anders dat men in zo'n korte tijd een 700.000 mensen kan doen geloeven dat ze een andere identiteit hebben dan degene waar ze mee zijn geboren.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 10 oktober 2006, 18:59   #144
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het vlaams blok is ook een sekte! Hoe verklaar je anders dat men in zo'n korte tijd een 700.000 mensen kan doen geloeven dat ze een andere identiteit hebben dan degene waar ze mee zijn geboren.
Daarvoor moet je echt geen VB'er zijn.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 oktober 2006 om 19:01.
Zwartengeel is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:07   #145
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!
De autochtone echte Antwerpenaar is massaal het Vlaams Belang trouw gebleven en zelfs nog meer echte Antwerpenaren hebben voor Vlaams Belang gestemd. Al die vreemdelingen die met de snel Belg wet naar Antwerpen zijn gehaald en dan vlug stemrecht hebben gegeven als kiesvee voor Janssens, dat zijn geen Antwerpenaren. Buiten een kleine links - progressieve zichzelf noemende elite, kiest de Vlaamse Antwerpenaar resoluut Vlaams Belang, zelfs in die mate dat ondanks de invasie van vreemdelingen, de partij nog een halve procent stijgt. Bij de volgende gemeenteraads verkiezingen zal het Vlaams Belang wel fors verliezen, na nog eens 6 jaar vreemdelingen-invoer.

Met nationaal solidaritische groet

Max
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 oktober 2006 om 19:08.
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:14   #146
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
De autochtone echte Antwerpenaar is massaal het Vlaams Belang trouw gebleven en zelfs nog meer echte Antwerpenaren hebben voor Vlaams Belang gestemd. Al die vreemdelingen die met de snel Belg wet naar Antwerpen zijn gehaald en dan vlug stemrecht hebben gegeven als kiesvee voor Janssens, dat zijn geen Antwerpenaren. Buiten een kleine links - progressieve zichzelf noemende elite, kiest de Vlaamse Antwerpenaar resoluut Vlaams Belang, zelfs in die mate dat ondanks de invasie van vreemdelingen, de partij nog een halve procent stijgt. Bij de volgende gemeenteraads verkiezingen zal het Vlaams Belang wel fors verliezen, na nog eens 6 jaar vreemdelingen-invoer.

Met nationaal solidaritische groet

Max
Onze stratego generaal probeert zijn troepen een hart onder de riem te steken

Multiculture will consume you all!
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:22   #147
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Multiculture will consume you all!
Vrije vertaling : ook u wordt slachtoffer van de multiculturele verloedering.

(Bazilfunk, is het al. Vandaar zijn 'vreemd' gedrag. )
Online is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:41   #148
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Multiculture will consume you all!
Multicultuur in de stad Antwerpen: yuppies in lofts, moslims in zelfgeschapen getto's.
Online is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:43   #149
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Wat je eigen volk noemt

Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!
Er is één partij die het duidelijk niet op de islam en aanverwante begrepen heeft.
Die partij heeft van verkiezing tot verkiezing steeds mooie winst kunnen boeken, omdat onder meer wss veel vlamingen het ook niet zo voor de islam hebben.
Als je er dan voor zorgt dat hier behoorlijk wat islamieten zijn en dat deze ook stemrecht krijgen, dan is het niet abnormaal dat deze niet voor het vb gaan stemmen.
Om deze mensen dan tot het eigen volk te rekenen lijkt me er wel wat over.

Er zijn ongetwijfeld ook heel wat vlamingen die er geen graten inzien om een deel van de macht aan islam af te staan.
Persoonlijk denk ik dat deze vlamingen hiermee een vergissing begaan.
Ik begrijp de vrees voor het facisme, en in die zin ook de terughoudendheid om voor het vb te stemmen. Islam en aanverwante omarmen is volgens mij echter een nog grotere dwaasheid. De toekomst zal het allicht uitwijzen.
Ik hoop wel dat al diegenen die zo voor verdraagzaamheid staan te roepen zich gaan vestigen in een multiculturele wijk en niet vanuit de rand gaan roepen dat diegenen die multicultuur aan de lijve ondervinden maar verdraagzaam moeten zijn.
satiper is offline  
Oud 11 oktober 2006, 07:06   #150
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
De autochtone echte Antwerpenaar is massaal het Vlaams Belang trouw gebleven en zelfs nog meer echte Antwerpenaren hebben voor Vlaams Belang gestemd. Al die vreemdelingen die met de snel Belg wet naar Antwerpen zijn gehaald en dan vlug stemrecht hebben gegeven als kiesvee voor Janssens, dat zijn geen Antwerpenaren. Buiten een kleine links - progressieve zichzelf noemende elite, kiest de Vlaamse Antwerpenaar resoluut Vlaams Belang, zelfs in die mate dat ondanks de invasie van vreemdelingen, de partij nog een halve procent stijgt. Bij de volgende gemeenteraads verkiezingen zal het Vlaams Belang wel fors verliezen, na nog eens 6 jaar vreemdelingen-invoer.
Goed zo liever wat vriendelijke allochtonen dan enkele verzuurde VB'ers naast mij. De stad zal er ook veiliger op zijn, minder schierpartijen .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 07:11   #151
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Er is één partij die het duidelijk niet op de islam en aanverwante begrepen heeft.
Die partij heeft van verkiezing tot verkiezing steeds mooie winst kunnen boeken, omdat onder meer wss veel vlamingen het ook niet zo voor de islam hebben.
Als je er dan voor zorgt dat hier behoorlijk wat islamieten zijn en dat deze ook stemrecht krijgen, dan is het niet abnormaal dat deze niet voor het vb gaan stemmen.


nog geen 10% van de kiezers, 20-30% VB stemmers dan schiet er nog 60-70% van de niet islamieten die blijkbaar geen probleem daarmee hebben. Zelfs zonder islamieten zou het VB dus verre van een meerderheid zijn.

Citaat:
Om deze mensen dan tot het eigen volk te rekenen lijkt me er wel wat over.


hoe achterlijk, dus omdat je islamiet bent kan je geen belg/vlaming zijn? Dat heeft daar NIKS mee te maken.

Citaat:

Er zijn ongetwijfeld ook heel wat vlamingen die er geen graten inzien om een deel van de macht aan islam af te staan.
Persoonlijk denk ik dat deze vlamingen hiermee een vergissing begaan.


De enige vergissing hier gemaakt is jij die denkt dat de islam macht zal overnmenen, dat is domme VB propaganda.


Citaat:
Ik begrijp de vrees voor het facisme, en in die zin ook de terughoudendheid om voor het vb te stemmen. Islam en aanverwante omarmen is volgens mij echter een nog grotere dwaasheid. De toekomst zal het allicht uitwijzen.

Vld, spa of cd&V stemmen is NIET islam omarmen, ik weet dat VB'ers er graag zwat wit van willen maken, in dit geval VB vs islam ùmaar dat is onzin .

Citaat:
Ik hoop wel dat al diegenen die zo voor verdraagzaamheid staan te roepen zich gaan vestigen in een multiculturele wijk en niet vanuit de rand gaan roepen dat diegenen die multicultuur aan de lijve ondervinden maar verdraagzaam moeten zijn.
En ik hoop dat al diegene die VB stemmen eens met wat allochtonen praten.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:53   #152
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
[/color]




hoe achterlijk, dus omdat je islamiet bent kan je geen belg/vlaming zijn?
Dus als jij (als blanke vlaming?) naar marroko trekt en daar de marrokaanse nationaliteit weet te bemachtigen na een paar (maanden/jaren?) zou jij jezelf een marrokaan noemen, ook al spreek je nauwelijks hun taal en blijf je volledig in je eigen religie en cultuur hangen?

Het kan dus wel, maar vaak is de realiteit gewoon anders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
[/color]








De enige vergissing hier gemaakt is jij die denkt dat de islam macht zal overnmenen, dat is domme VB propaganda.



Dat is mogelijk, maar het is ook mogelijk dat nu reeds een deel van de macht in antwerpen overgedragen wordt aan (gematigde) moslims.
Als PJ PC is dan moet hij dat in feite gewoon doen, anders heeft hij zijn moslimvrienden in feite gewoon misbruikt.
Als gematigde moslims een deel van de macht overnemen, zou het dan niet kunnen dat er binnen zes jaar iets minder gematigden ook van de macht mogen proeven.
Het probleem met dit soort van zaken is dat alles heel traag en bijna onmerkbaar verschuift. Oppassen dat als de alarmbel begint te gaan, je niet hopeloos te laat komt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
[/color]






En ik hoop dat al diegene die VB stemmen eens met wat allochtonen praten.
Ik denk dat zelfs het vb geen problemen heeft met ingeburgerde vreemdelingen, althans dat zeggen ze toch, ik denk dat dit geld voor heel veel van hun kiezers. Het verwijt dat vb stemmers gewoon racisten zijn is gewoon onjuist, een minderheid niet te na gesproken.
Dit neemt niet weg dat een groot deel van de bevolking, veel van wat samenhangt met islam gewoon niet lust.
Ik zie geen reden waarom de oorspronkelijke bevolking islam en hetgeen er veelal mee gepaard gaat niet zou mogen afwijzen.

Het probleem komt dus niet echt van de moslim "mijn vriend" (de moslim die iedereen wel persoonlijk kent en waarme je best kan praten en die bijgevolg de goeie is).
Het probleem zal eerder komen van de moslims als groep die hun cultuur beetje bij beetje door onze strot gaan duwen.
Mss beter niet te lang wachten om te kiezen of we willen slikken of niet.
satiper is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:08   #153
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dus als jij (als blanke vlaming?) naar marroko trekt en daar de marrokaanse nationaliteit weet te bemachtigen na een paar (maanden/jaren?) zou jij jezelf een marrokaan noemen, ook al spreek je nauwelijks hun taal en blijf je volledig in je eigen religie en cultuur hangen?

En wat heeft dit te maken met islamieten in belgie? Of denk je dat al de islamieten in belgie hier maar enkele maanden/jaren zijn en amper te taal spreken?
Een minderheid is zo, de rest woont hier al vele jaren of is hier geboren en getogen spreekt daftig/perfect de taal/talen en is geintegreerd.
[FONT=Arial][SIZE=2]Zeg me eens waarom zo iemand geen vlaming/belg zou zijn? Of kan een christen enkel vlaming zijn?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT]
Dat is mogelijk, maar het is ook mogelijk dat nu reeds een deel van de macht in antwerpen overgedragen wordt aan (gematigde) moslims.
Als PJ PC is dan moet hij dat in feite gewoon doen, anders heeft hij zijn moslimvrienden in feite gewoon misbruikt.


Hangt ervanaf, als die de stemmen krijgen en als die in de coalitie passen ja, wat is het probleem? Denk je nu echt dat ze eens ze schepen zijn plotsklaps gaan veranderen en de sharia doorvoeren?
Ik zie niet in waarom een SPA'er die christen is en in bepaalde waarden en ideen geloofd verschillend is van een SPAer die moslim is en diezelfde waarden en ideen heeft?
Of denk je dat er tussen de SPA'er enkele radicale moslims zitten en dat de SPA die zal laten besturen?
[SIZE=+0][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE]
Als gematigde moslims een deel van de macht overnemen, zou het dan niet kunnen dat er binnen zes jaar iets minder gematigden ook van de macht mogen proeven.[FONT=Arial][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Enkel als ze verkozen geraken, en ik zie geen meerderheid op hen stemmen, net zo min als de extremisten van het VB een meerderheid achter zich krijgen . Ik ken ook geen enkele extremist die op SPA lijsten zou staan.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
Het probleem met dit soort van zaken is dat alles heel traag en bijna onmerkbaar verschuift. Oppassen dat als de alarmbel begint te gaan, je niet hopeloos te laat komt.[FONT=Arial][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Moslims zijn deel van onze maatschappij dus is het maar normaal dat ze mee in het bestuur zitten, daar is niks mis mee. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Net zoals bij andere extremisten moet je idd oppassen, maar daar heb je in belgie genoeg instanties voor, net zoals ik tegen gerechtelijke actie van het VB ben, zal ik hier ook tegen zijn. Zolang ze de wet niet overtreden mag iemand extremist zijn en zich verkiesbaar opstellen, tot zelfs meebesturen . Als men in een democratie daarvoor kiest ...[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
Ik denk dat zelfs het vb geen problemen heeft met ingeburgerde vreemdelingen, althans dat zeggen ze toch, ik denk dat dit geld voor heel veel van hun kiezers. Het verwijt dat vb stemmers gewoon racisten zijn is gewoon onjuist, een minderheid niet te na gesproken.[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Onzin, de commentaar eergisteren gezien op de "nieuwe belgen" sorry hoor de minachting en walging spat eraf, precies alsof die mensen niet het recht hebben te stemmen zoals ze willen en precies alsof die mensen een gevaar voor belgie zijn zoals hij keer op keer beweerd.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
Dit neemt niet weg dat een groot deel van de bevolking, veel van wat samenhangt met islam gewoon niet lust.[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]waar haal je dat?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
Ik zie geen reden waarom de oorspronkelijke bevolking islam en hetgeen er veelal mee gepaard gaat niet zou mogen afwijzen.[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Dan kan je net zo goed christenen veroordelen voor alles wat z ein de wereld uitspreken, of joden of ... Waarom stoppen bij islam? Onzin natuurlijk, wat een christen islamiet of jood elder uitsteekt is van geen toepassing hier.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
Het probleem komt dus niet echt van de moslim "mijn vriend" (de moslim die iedereen wel persoonlijk kent en waarme je best kan praten en die bijgevolg de goeie is).
Het probleem zal eerder komen van de moslims als groep die hun cultuur beetje bij beetje door onze strot gaan duwen.
Mss beter niet te lang wachten om te kiezen of we willen slikken of niet.
[FONT=Arial][SIZE=2]Dat is nu juist het probleem, de meeste VB'ers en jij ook beschouwen de moslims niet als "mijn vriend" ze worden beschouwd als deel van een invasie macht . oh misschien ali van om de hoek niet "maar al de andere wel" complete en debiele onzin natuurlijk de moslims zijn heel verdeeld, over verschillende sektes tot landen .[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Ze hoeven trouwens hun cultuur niet door ons strot te duwen, ze hebben RECHT op hun cultuur zoalng die niet in strijd is met de wet . Of wil je mensen nu al verplichten bepaalde cultuur te volgen?[/SIZE][/FONT]
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:56   #154
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Wie zegt dat ik een "blokker" ben?

Mijn beste kameraad is een overtuigd Communist. Ik heb kameraden die allochtoon zijn. (Oezbekistan,...)
2 vriendinnen van mij zijn een lesbisch koppel.
Voor je je grote bek opentrekt en mij onverdraagzaam noemt, denk je best héél goed na. Of je dat kan, betwijfel ik. Ik ben verdraagzaam tegen iedereen die zich aanpast. Ik moet jouw soort dan ook niet, de zogenaamde "verdraagzamen" die een diepe haat koesteren tegen 1 miljoen Vlamingen. Denk dus heel goed na, voor ik terugsla op dit forum.
Rofl...

Teveel koffie?

te weinig sigaretten?

een gram teveel naar rechts geschoven met je visa voor je aan de slag ging met je 5€ biljet?

Verdraagzaamheid, onverdraagzaamheid, links en rechts, je mag het mixen zoveel je wilt... er zullen vb'ers zijn die meer onder de noemer verdraagzaam vallen. ... Zo zullen er ook "linkse" rakkers rijn die hevig onverdraagzaam zijn...

Maar je tekst laat er niet veel twijfel over bestaan....
Zyp is offline  
Oud 11 oktober 2006, 13:01   #155
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!
Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt. Het is dan ook de redenering die ik zelf gemaakt heb toen ik ging stemmen. En voor zo ver ik weet ben ik zeker niet de enige. Wij hoopten dat dit ging gebeuren en het is gebeurd. Het blok heeft eindelijk de verdiende klap in het gezicht gekregen. (ook al haalt het nog steeds gigantisch veel stemmen in heel Vlaanderen) Filip Dewinter zal nooit burgemeester van mijn stad worden.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:02   #156
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
[/color]
En wat heeft dit te maken met islamieten in belgie? Of denk je dat al de islamieten in belgie hier maar enkele maanden/jaren zijn en amper te taal spreken?
Een minderheid is zo, de rest woont hier al vele jaren of is hier geboren en getogen spreekt daftig/perfect de taal/talen en is geintegreerd.

Ik heb geen problemen met mensen die onze manier van leven respecteren. In die zin ook geen probleem met ingeburgerde vreemdelingen.
Wel een probleem met mensen die hier toekomen en direct de zaken naar hun hand proberen te zetten.
Je hebt zowel de ene als de andere.
Met de één geen probleem met de ander wel, zo simpel is het.
Ik denk dat hetgeen het vb hier met hun uitspraken niet ver naast zitten.
Mss hebben ze een verborgen agenda die verder gaat, dat weet ik niet, daar ga ik dan ook geen oordeel over uitspreken.

[FONT=Arial][SIZE=2]Zeg me eens waarom zo iemand geen vlaming/belg zou zijn? Of kan een christen enkel vlaming zijn?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/color]

Nogmaals, geen probleem met de aangepaste vreemdeling.
Het is voor de fundamentalist dat we ons moeten hoeden.
Jij bent er gerust in dat hij niet aan de macht komt, hierin verschillen we van mening.

Hangt ervanaf, als die de stemmen krijgen en als die in de coalitie passen ja, wat is het probleem? Denk je nu echt dat ze eens ze schepen zijn plotsklaps gaan veranderen en de sharia doorvoeren?
Ik zie niet in waarom een SPA'er die christen is en in bepaalde waarden en ideen geloofd verschillend is van een SPAer die moslim is en diezelfde waarden en ideen heeft?
Of denk je dat er tussen de SPA'er enkele radicale moslims zitten en dat de SPA die zal laten besturen?

Zoals gezegd, waar stopt het, wie zal het zeggen.
Als je denkt dat diegenen die hier zijn niet gaan proberen om stapje voor stapje hun manier van leven aan ons op te dringen is er idd geen probleem.
Het is hierover dat we van mening verschillen.
Verschuivingen in hun richting zijn nu reeds bezig, dus ... ?


[SIZE=+0][FONT=Arial][SIZE=2][/color][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Enkel als ze verkozen geraken, en ik zie geen meerderheid op hen stemmen, net zo min als de extremisten van het VB een meerderheid achter zich krijgen . Ik ken ook geen enkele extremist die op SPA lijsten zou staan.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]
Het zal dan ook geleidelijk gaan, op lange termijn hang veel af van demografische ontwikkeling en individuele ontwikkeling.
Als moslims een ontwikkeling doormaken zoals de katholieken, hoeft het geen probleem te zijn, welke garantie bestaat hiervoor?
Als moslims qua voortplanting in de richting evolueren van wat de doorsnee belg er van bakt, hoeft het ook geen probleem te zijn.
Ook hier zie ik niet direct aanleiding om dit zomaar aan te nemen, tenslotte propageerd hun godsdienst wat anders.
Als je denkt dat hun godsdienst even weinig impact heeft op hun leven als dat dit bij de doorsnee katholiek het geval is, is het weeral geen probleem.
Jij zal hier waarschijnlijk weer volledig gerust in zijn.
Ik vrees dat het anders ligt.

Moslims zijn deel van onze maatschappij dus is het maar normaal dat ze mee in het bestuur zitten, daar is niks mis mee. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]
Daar is niks mis mee als moslims een scheiding kerk/staat kunnen accepteren. Kunnen ze dat, zijn het dan nog wel moslims?


Net zoals bij andere extremisten moet je idd oppassen, maar daar heb je in belgie genoeg instanties voor, net zoals ik tegen gerechtelijke actie van het VB ben, zal ik hier ook tegen zijn. Zolang ze de wet niet overtreden mag iemand extremist zijn en zich verkiesbaar opstellen, tot zelfs meebesturen . Als men in een democratie daarvoor kiest ...[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][/color][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]

Als de dijk breekt zal het niet veel uithalen waar je tegen bent.

Onzin, de commentaar eergisteren gezien op de "nieuwe belgen" sorry hoor de minachting en walging spat eraf, precies alsof die mensen niet het recht hebben te stemmen zoals ze willen en precies alsof die mensen een gevaar voor belgie zijn zoals hij keer op keer beweerd.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][/color][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]waar haal je dat?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]

Ik denk ook dat islam een gevaar is voor onze manier van leven.


Dan kan je net zo goed christenen veroordelen voor alles wat z ein de wereld uitspreken, of joden of ... Waarom stoppen bij islam? Onzin natuurlijk, wat een christen islamiet of jood elder uitsteekt is van geen toepassing hier.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]

Oh, maar de christenen hebben ook ongelofelijk gruwelijke dingen uitgespookt, en nog steeds mss.
In Amerika is bvb bijna niets meer terug te vinden van de oorspronkelijke bevolking (hiervoor moeten we maar 300 jaar terug in de tijd te gaan)
Alle indianen quasi uitgemoord, door mensen die zich mss ook wel christenen noemden. Tenslotte waren het heidenen die ze uitmoorden, en kon het bijgevolg geen kwaad .
Aan de vingers van onze blanke/christen voorouders kleeft dus zeker heel wat bloed. Mss verdienen we het, om op die basis zelfs in een onderdrukte rol te hervallen.
Alleen ben ik niet bereid om voor hetgeen er aan collectieve schuld uit het verleden bestaat mezelf of mijn volk over te leveren. Het lijkt erop dat sommigen dit uit een (misplaatst?) schuldgevoel wel willen doen.

In de natuur is het ook vaak eten of gegeten worden.

Mss komt het wel zover dat binnenkort ieder voor zich die keuze zal moeten maken.

Natuurlijk als je gelooft dat de moslim zijn bedoelingen nobel zijn hoeft deze aanpak niet daar heb je gelijk in.
Hier kan enkel de tijd uitsluitsel geven over wie gelijk heeft.

[FONT=Arial][SIZE=2]Dat is nu juist het probleem, de meeste VB'ers en jij ook beschouwen de moslims niet als "mijn vriend" ze worden beschouwd als deel van een invasie macht . oh misschien ali van om de hoek niet "maar al de andere wel" complete en debiele onzin natuurlijk de moslims zijn heel verdeeld, over verschillende sektes tot landen .[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]

Als hij echt moslim is en godsdienst boven wetgeving plaatst zal hij idd nooit een echte vriend worden, al heb ik er geen problemen mee om er mee te praten.
Individueel zijn het mensen als iedereen.
Als ze echter als groep handelen kunnen ze als een pletwals onze maatschapij vernietigen.
Jij zal vinden dat ik het gevaar hierop overschat, terwijl ik van jou vind dat je het gevaar onderschat.
Een meningsverschil dus, waarvan we geen van beiden momenteel ons gelijk kunnen bewijzen.
Enkel de tijd zal uitmaken wie gelijk heeft.
Ik pleit voor waakzaamheid en geleidelijke inpassing (en aanpassing).
Anderen denken blijkbaar dat de rode loper uitrollen een beter aanpak is.
Ik zal jou niet overtuigen, en jij mij niet.
Mss kunnen we het beter hierbij laten.

Ze hoeven trouwens hun cultuur niet door ons strot te duwen, ze hebben RECHT op hun cultuur zoalng die niet in strijd is met de wet . Of wil je mensen nu al verplichten bepaalde cultuur te volgen?[/SIZE][/FONT]
Hun godsdienst is in strijd met de wet.
Nogmaals, als ze hiervan voldoende afstand kunnen nemen hoeft er geen probleem te zijn, en dat is net mijn vrees, maar niet de jouwe, dus
Ik zal jou niet overtuigen, en jij mij niet.
Mss kunnen we het beter hierbij laten.
satiper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be