Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2014, 09:34   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.426
Standaard Benteke out, Wie in?

Benteke out voor het wk.
Stukken aan zijn achillespees geloof ik.

Wie moet Wilmots als vervanger inzetten?

Volgens mij heeft hij weinig andere keus (of zijn er nog mensen die De Sutter of Vossen echt mee willen nemen?) dan de topscorer uit de eerste klasse te proberen.

Weinig ervaring op hoog niveau, dat is waar, maar vooralsnog trapt hij ze wel vlotjes binnen. Ik ga voor Batshuayi.

Wat jullie?

P.s. Het spitsenprobleem wordt bij het uitvallen van 1 spits plots wel heeel erg duidelijk. Wat als ook Lukaku zou uitvallen?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 09:42   #2
Serafijn
Burger
 
Serafijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2014
Locatie: Leuven
Berichten: 196
Standaard

Michy Batshuayi (Standard) lijkt me geen slechte oplossing? Heeft ongetwijfeld een grote toekomst in het verschiet, is topschutter in de JPL en speelt regelmatig op hoog niveau. Uiteraard is het maar de JPL, dus misschien niet de beste keuze. Jelle Vossen (Genk) is misschien andere optie, maar die vind ik ook maar niks nu Genk zo verschrikkelijk slecht draait. Ook maar de JPL, dus dan vind ik Batshuayi een betere keuze. Een andere speler die me laatste tijd opviel, is Divock Origi (Lille OSC). Speelt daar heel veel mee, is nog maar 18 jaar oud geloof ik en Franse competitie is toch hoger niveau dan de Belgische. Heeft enkel nog maar voor de Belgische beloften gespeeld, dat wel.

Spelers als De Camargo of Tom de Sutter zou ik sowieso thuislaten, hebben niks te zoeken bij de Rode Duivels.
__________________
Wanneer men het zogenaamde algemeen belang als voorwendselen neemt, kan men gaan waarheen men wil.

~Napoleon Bonaparte
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 09:56   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.426
Standaard

Tsja, we zaten al niet al te breed met maar twee spitsen die dan nog niet echt van wereldniveau waren maar nu wordt het helemaal harken.
Als naast de topschutter uit de JPL een 18-jarige die ergens in het duistere Frankrijk speelt de beste optie is, is het duidelijk dat het spitsenarsenaal van Belgie niet te veel voorstelt.

We hebben met vleugels als Hazard, De Bruyne en Mirallas natuurlijk wel volk in huis die er met haarfijne voorzetten en flitsende acties voor kunnen zorgen dat de spits al van een iet lager niveau mag zijn. Hij hoeft niet meer te doen dan er zijn voet nog eens tegen te zetten.

Andere opties dan Batshuayi zie ik persoonlijk ook niet direct. De Camargo zou ik ook helemaal niet kiezen, dan kan je evengoed Sonck gaan oproepen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 4 april 2014 om 09:58.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 09:56   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.426
Standaard

Zijn er geen kandidaten (nu nog buitenlander) die eventueel snelsnel via zo'n snel-Belg-procedure toegevoegd kunnen worden?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 10:00   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.426
Standaard

Leuk bijkomend voordeel van de wel voor de hand liggende keuze voor Batshuayi is dat hij vanavond in Zulte wel eens de pannen van het dak zou kunnen gaan spelen.
Eens laten zien dat hij er best wel klaar voor is.
Go Mitchi!!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 11:01   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

of hij gaat ten onder aan de stress en shot alles naast waardoor Zulte op een diefje de titelkansen van Standard in gevaar brengt
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 16:15   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Batshuayi lijkt mij inderdaad de enige keuze, al valt te zien hoe Wilmots reageert op zijn fratsen bij de beloftes...

Anders met Mirallas in de spits spelen met Martens, De Bruyne en Hazard achter hem. Wel niet voor mensen die graag voorzetten vanuit de flanken zien.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 16:23   #8
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 09:33   #9
Serafijn
Burger
 
Serafijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2014
Locatie: Leuven
Berichten: 196
Standaard

Ruytinx!!
__________________
Wanneer men het zogenaamde algemeen belang als voorwendselen neemt, kan men gaan waarheen men wil.

~Napoleon Bonaparte
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 11:14   #10
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn Bekijk bericht
Ruytinx!!
Batshuayi 31 wedstrijden 18 doelpunten 0.58 per
Ruytinckx 23 wedstrijden 10 doelpunten 0.43 per
Vossen 29 wedstrijden 11 doelpunten 0.38 per
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 11:21   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of hij gaat ten onder aan de stress en shot alles naast waardoor Zulte op een diefje de titelkansen van Standard in gevaar brengt
Ik had beter ook op de lotto gespeeld dit weekend...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 11:40   #12
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
Het doelgevaar bij de RD gaat vooral uit van het aanvallende middenveld en de flanken: daar zit de snelheid, de techniek (Mertens, Hazard, De Bruyne) en het overzicht (De Bruyne).
We mogen al blij zijn dat onze 'spitsen' de bal er geen drie meter naast schoppen als ze alleen voor doel komen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 16:47   #13
Serafijn
Burger
 
Serafijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2014
Locatie: Leuven
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Batshuayi 31 wedstrijden 18 doelpunten 0.58 per
Ruytinckx 23 wedstrijden 10 doelpunten 0.43 per
Vossen 29 wedstrijden 11 doelpunten 0.38 per
Ruytinx > Vossen

Ik blijf bij m'n mening in eerste post in dit topic.
__________________
Wanneer men het zogenaamde algemeen belang als voorwendselen neemt, kan men gaan waarheen men wil.

~Napoleon Bonaparte
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 21:18   #14
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.633
Standaard

België speelt al geruime tijd in een 4-3-3. Wat aanvallende spelers betreft, is er keuze genoeg: Lukaku, Hazard, De Bruyne, Mertens, Mirallas, Chadli, Dembélé.

Wat de centrumspitsen betreft, hadden we enkel Lukaku en Hazard. Maar hoeveel doelpunten maakten die samen?

Wel, vanaf januari 2012 maakten we 36 doelpunten. Benteke en Lukaku maakten hiervan slechts 9 goals (= 25%, waarvan 5 door Benteke). De andere spelers die ik hierboven noemde, scoorden 16 goals, dat is bijna 50%.

Vossen, Mboyo, De Camargo, Ogunjimi (ja wie kent die nog ...), De Sutter etc. komen duidelijk kwaliteit te kort of zijn uit vorm, of beiden tegelijkertijd.

Wie anderzijds Lukaku onderschat, dient erop gewezen te worden dat de man sedert 2012 30 doelpunten in de Premier League scoorde (meer dan de hele aanval van Chelsea en een groot stuk van hun middenveld samen ...).

Het verlies van Benteke is niet zozeer jammer vanuit het oogpunt van een scorende spits, wel vanuit dat van een targetman die goed kaatst, sterk is in het samenspel en zo een hele ploeg laat opschuiven.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:45   #15
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Batshuayi lijkt mij inderdaad de enige keuze, al valt te zien hoe Wilmots reageert op zijn fratsen bij de beloftes...

Anders met Mirallas in de spits spelen met Martens, De Bruyne en Hazard achter hem. Wel niet voor mensen die graag voorzetten vanuit de flanken zien.
²
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 21:19   #16
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
België speelt al geruime tijd in een 4-3-3. Wat aanvallende spelers betreft, is er keuze genoeg: Lukaku, Hazard, De Bruyne, Mertens, Mirallas, Chadli, Dembélé.

Wat de centrumspitsen betreft, hadden we enkel Lukaku en Hazard. Maar hoeveel doelpunten maakten die samen?

Wel, vanaf januari 2012 maakten we 36 doelpunten. Benteke en Lukaku maakten hiervan slechts 9 goals (= 25%, waarvan 5 door Benteke). De andere spelers die ik hierboven noemde, scoorden 16 goals, dat is bijna 50%.

Vossen, Mboyo, De Camargo, Ogunjimi (ja wie kent die nog ...), De Sutter etc. komen duidelijk kwaliteit te kort of zijn uit vorm, of beiden tegelijkertijd.

Wie anderzijds Lukaku onderschat, dient erop gewezen te worden dat de man sedert 2012 30 doelpunten in de Premier League scoorde (meer dan de hele aanval van Chelsea en een groot stuk van hun middenveld samen ...).

Het verlies van Benteke is niet zozeer jammer vanuit het oogpunt van een scorende spits, wel vanuit dat van een targetman die goed kaatst, sterk is in het samenspel en zo een hele ploeg laat opschuiven.
Benteke laat af en toe wel eens een gemaakt doelpunt liggen. De snelle voetjes van een Robben heeft ie niet. Maar wel duidelijk een verlies.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 19:48   #17
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2014, 10:53   #18
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.725
Standaard

Onze topscorer is Van Buyten, als boomlange spits die voorzetten binnenknikt van de flanken, of al koppend de bal teruglegt naar de opkomende man zou ik hem nog altijd durven opstellen !
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 13:33   #19
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Marc Wilmots gaat onmiddellijk voor de eindselectie , dient nog een keuze gemaakt te worden Koen Casteels of Silvio Proto , verrassing Divock Origi en geen Timmy Simons


Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 13 mei 2014 om 13:36.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 16:37   #20
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Marc Wilmots gaat onmiddellijk voor de eindselectie , dient nog een keuze gemaakt te worden Koen Casteels of Silvio Proto , verrassing Divock Origi en geen Timmy Simons

Grote verrassing inderdaad, al had ik reeds zeer positieve zaken over hem gehoord.

Dat Simons eruit valt, is zeer spijtig voor hem, maar eigenlijk niet meer dan normaal gezien zijn niveau en de concurrentie op zijn post.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be