Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2018, 09:04   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Deze smeerlap heeft ons al eindeloos veel gekost en hij gaat gewoon door met schaamteloos sjoemelen.
Leterme is, zoals een heel groot gedeelte van de CD&V mandatarissen een kweekproduct van ACW/beweging.net. Dat was de man die indertijd nog vlug vlug poogde een staatswaarborg ten gunste van de Arco-aandeelhouders los te peuteren terwijl het Dexia-schip feitelijk reeds gezonken was.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:05   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
14.500 euro per maand belastinggeld opsoeperen in één van de ontelbare gesubsidieerde 'instellingen en organisaties' voor Europese (of globalistische) politici en hun vrienden en familie en relaties en weigeren daar ook maar ergens een euro belasting op te betalen. Proficiat Leterme. Uw normen en waarden zijn een lichtend voorbeeld. Yves de Farizeeër.
Als anderen mogen aan belastingsontwijking mogen doen, dan mag Leterme of om het even welke andere mens dat ook.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:06   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als anderen mogen aan belastingsontwijking mogen doen, dan mag Leterme of om het even welke andere mens dat ook.
ik ken niemand die vindt dat belastingontduiking zonder meer OK is. gij wel mss?

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2018 om 09:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:09   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ken niemand die vindt dat belastingontduiking zonder meer OK is. gij wel mss?
Heb ik iets over belastingsontduiking gezegd?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:09   #25
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ken niemand die vindt dat belastingontduiking zonder meer OK is. gij wel mss?
Eerst was het ontwijking, nu al ontduiking.

Er is trouwens niets ontdoken of ontweken. Er is betaald.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:11   #26
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je gaat volledig voorbij aan de Zweedse cultuur (en Zweden is hoofdfinancier en accomodator van IDEA) ... fiscale ontwijking wordt daar absoluut niet geduld.

als IDEA daarbij blijft, kunnen ze sluiten in Zweden ... en niet alleen in Zweden blijkbaar, meerdere lidstaten hebben een doorlichting van IDEA gevraagd.
Fuck cultuur. Een contract is een contract. Cultuur doet totaal niet ter zake.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:13   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Fuck cultuur. Een contract is een contract. Cultuur doet totaal niet ter zake.
dat is uw gok, ik voorspel u dat die cultuur in deze alles bepalend zal zijn.

Leterme betaalt terug en vertrekt bij IDEA of IDEA wordt buitengekieperd in Zweden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2018 om 09:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 09:16   #28
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Profiteur?
Ik betaal nog steeds braaf al mijn belastingen, verdoken belastingen onder de vorm van accijnzen en mijn rekeningen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Leterme is, zoals een heel groot gedeelte van de CD&V mandatarissen een kweekproduct van ACW/beweging.net. Dat was de man die indertijd nog vlug vlug poogde een staatswaarborg ten gunste van de Arco-aandeelhouders los te peuteren terwijl het Dexia-schip feitelijk reeds gezonken was.
En toen is al gebleken dat het woord van een politicus, zelfs van een premier van een land, waardeloos is. Daarmee is toen ook gebleken dat vakbonden en hun overkoepelende organisaties zoals ACW niets meer is dan witteboord criminaliteit. En zoveel jaar later staan nog steeds 800000 mensen in de kou en mogen die vakbonden rustig verder frauderen en het land op stelten blijven zetten.

En dan verschieten ze er van dat veel mensen foert zeggen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 10:15   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Leterme is, zoals een heel groot gedeelte van de CD&V mandatarissen een kweekproduct van ACW/beweging.net. Dat was de man die indertijd nog vlug vlug poogde een staatswaarborg ten gunste van de Arco-aandeelhouders los te peuteren terwijl het Dexia-schip feitelijk reeds gezonken was.
Hij heeft ook de Belgische grootbanken verpatst voor een appel en een ei aan buitenlanders. Leterme hoort in de gevangenis.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 10:20   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wie gelooft die man nu nog? Poenpakker, zakkenvuller, oplichter, bedrieger, leugenaar ...
De man was de ACW spreekbuis in zijn tijd, wie hem geloofde was sowieso politiek een beetje achter...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 10:24   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hij heeft ook de Belgische grootbanken verpatst voor een appel en een ei aan buitenlanders. Leterme hoort in de gevangenis.
die man hoort idd in de gevangenis wegens fraude.

Leterme is de reden waarom CD&V per se het departement justitie moest binnenhalen in deze regering.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 10:26   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
België heeft z'n part ontvangen, zij het dan van Idea.

Als in Leterme z'n contract een nettoloon staat, dan moet de werkgever zich daar aan houden. Simple comme bonjour.
Is personenbelasting niet op het netto loon?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 12:23   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als anderen mogen aan belastingsontwijking mogen doen, dan mag Leterme of om het even welke andere mens dat ook.
Toch denk ik dat Leterme momenteel ferm zit te zweten in Zweden.

Ge moet weten hoe ver ge te ver moogt gaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 13:23   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch denk ik dat Leterme momenteel ferm zit te zweten in Zweden.

Ge moet weten hoe ver ge te ver moogt gaan.
Wat is het probleem als het bedrijf waarbij ge werkt beslist om uw belastingen te betalen (behalve dat er daar misschien patronale lasten op moeten betaald worden).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 13:25   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Is personenbelasting niet op het netto loon?
Nee,netto loon & belastingen & RSZ geven het bruto loon.
Een bedrijf of instelling kan dus een conrtact hebben met een werknemer, waarbij enkel het netto loon vermeld word, alle belastingen zijn dan voor de werkgever.
In Zweden werkt men zeer vaak met dit soort contracten, omdat de belastingen daar vrij stabiel zijn.
Maar is de werknemer belastingplichtig in België, dan kan dat inderdaad voor verrassingen zorgen, want in België zijn de belastingen het meest variabele dat je kan vinden.

Citaat:

Eind 2016 lieten de Belgische belastingdiensten weten ook recht te hebben op een stukje van het loon dat Leterme in Zweden krijgt. Dat blijkt uit de notulen van het auditcomité van Idea, die De Standaard kon inkijken. Leterme verdient bij Idea ongeveer 14.500 euro per maand. Dat bedrag strijkt hij als internationale ambtenaar in Zweden in principe belastingvrij op. Maar de Belgische belastingdiensten menen Leterme te mogen belasten op het loon dat correspondeert met de dagen die hij buiten Zweden werkt. Zijn functie vraagt dat hij veel reist.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180508_03504245

En ik zou dat stukje toch niet zo onbelangrijk vinden.
De Belgische belastingdienst wil lasten kunnen heffen om loon verdiend op het ogenblik dat de werknemer zich niet op Zweeds grondgebied bevind.
Dit terwijl de werknemer volgens de Zweedse wetgeving belastingvrij is voor zijn inkomen via de internationale instelling.
Het gaat dus zelfs niet over inkomsten die bekomen worden op Belgisch grondgebied, Idea stuurt Leterme naar Polen en de Belgische staat eist daar belastingen op.
Denk dat ze beter eens belastingen zouden eisen op al de voordelen en inkomsten van al die Europa ambtenaren die in België werken en verblijven, maar daar zwijgen ze in alle talen over.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 13:28   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180508_03504245

En ik zou dat stukje toch niet zo onbelangrijk vinden.
De Belgische belastingdienst wil lasten kunnen heffen om loon verdiend op het ogenblik dat de werknemer zich niet op Zweeds grondgebied bevind.
Dit terwijl de werknemer volgens de Zweedse wetgeving belastingvrij is voor zijn inkomen via de internationale instelling.
Het gaat dus zelfs niet over inkomsten die bekomen worden op Belgisch grondgebied, Idea stuurt Leterme naar Polen en de Belgische staat eist daar belastingen op.
Denk dat ze beter eens belastingen zouden eisen op al de voordelen en inkomsten van al die Europa ambtenaren die in België werken en verblijven, maar daar zwijgen ze in alle talen over.
Ik vind dat ook een rare zaak. Als je zoiets in het absurde trekt zou je in België geen belastingen moeten betalen voor de dagen die je voor je werk naar het buitenland gaat
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 13:55   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat ook een rare zaak. Als je zoiets in het absurde trekt zou je in België geen belastingen moeten betalen voor de dagen die je voor je werk naar het buitenland gaat
In Belgie is het absurde het normale.

Zo kan men je hier vervolgen en opsluiten in de gevangenis als je bijvoorbeeld in Portugal, waar drugs uit het strafrecht zijn gehaald, van een jointje getrokken hebt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 14:12   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze maken die nooit partner.
Doet niets af aan het feit dat politici eigenlijk helemaal niet zo veel verdienen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 14:25   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Wat een heisa. Leterme heeft een kontrakt met Idea voor netto 14500€/maand. Dan komt de Belgische staat (terecht of onterecht) toch belastingen eisen op een deel van de inkomsten van een landgenoot die woont en werkt in het buitenland. En volgens de letter en geest van zijn kontrakt betaalt Idea deze belastingen dan maar.
Als ge het mij vraagt zit het probleem bij de Zweden en bij de geldhonger van de Belgische staat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 14:31   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Na het premierschap heeft deze gedacht: tijd om te cashen.
Misschien wil hij geen belastingen betalen om een flink deel van zijn enorm loon door te storten naar beweging.net .

Ik vraag me trouwens af of Letermes arbeid in die organisatie die grote som rechtvaardigt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be