Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2020, 13:07   #20021
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Alles heeft zijn grenzen, maar blijkbaar is het voor sommigen belangrijker om te blijven geloven dat alles mogelijk is.

Als je maar blokjes op elkaar blijft stapelen kan je een torentje bouwen tot op de maan, toch?
Het is onmogelijk hoorden we vaker. Dat is de benzine voor gemotiveerden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 13:12   #20022
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Alles heeft zijn grenzen, maar blijkbaar is het voor sommigen belangrijker om te blijven geloven dat alles mogelijk is.

Als je maar blokjes op elkaar blijft stapelen kan je een torentje bouwen tot op de maan, toch?
Wanneer men in 1952 zou gezegd hebben dat men iemand een hart kon geven van een ander, dan werd men versleten voor een fantast. Nu gebeurt het regelmatig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 13:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 14:38   #20023
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer men in 1952 zou gezegd hebben dat men iemand een hart kon geven van een ander, dan werd men versleten voor een fantast. Nu gebeurt het regelmatig.
Sneller dan het geluid vliegen? Onmogelijk, dan breekt het vliegtuig door de schokgolf ofzo, lol.

De geluidsbarrière

De geluidsbarrière werd op 14 oktober 1947 door Ch. Yeager voor het eerst overwonnen, met het experimentele Amerikaanse raketvliegtuig Bell X–1.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 december 2020 om 14:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 14:39   #20024
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Nick Pope over de gelekte rapporten.



“With my own defense background in this subject, three things stand out. Firstly, the description by one insider of the reports as ‘shocking’ — a word that begs the question what about UAP do these people find shocking. Secondly, the fact that the intelligence reports seem to have been given a surprisingly wide distribution in various intelligence agencies, and thirdly, the fact that the extraterrestrial hypothesis seems genuinely not to have been taken off the table.”
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 14:45   #20025
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nick Pope over de gelekte rapporten.



“With my own defense background in this subject, three things stand out. Firstly, the description by one insider of the reports as ‘shocking’ — a word that begs the question what about UAP do these people find shocking. Secondly, the fact that the intelligence reports seem to have been given a surprisingly wide distribution in various intelligence agencies, and thirdly, the fact that the extraterrestrial hypothesis seems genuinely not to have been taken off the table.”
Hou in het achterhoofd dat je gewaarschuwd bent dat deze wezens hier al waren sedert begin der tijden, doorheen de hele menselijke geschiedenis waargenomen zijn en meerdere moderne beschavingen de oorsprong er van onderzocht. Mistaken for gods, today mistaken for alien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 15:14   #20026
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hou in het achterhoofd dat je gewaarschuwd bent dat deze wezens hier al waren sedert begin der tijden, doorheen de hele menselijke geschiedenis waargenomen zijn en meerdere moderne beschavingen de oorsprong er van onderzocht. Mistaken for gods, today mistaken for alien.
Indien het waar is dat aliens ons al zouden bezocht hebben, dan is het niet onzinnig te beweren dat ze dit nog steeds doen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 15:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 15:17   #20027
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht je u in een soort stolp vol vloeistof kunnen steken dan had je ook geen last van die versnelling.
jawel hoor. als de g krachten groot genoeg zijn verpletteren u hersenen zichzelf tegen uw schedel, barsten uw aders open door de bloeddruk en verwisselen uw ingewanden van plaats.

niets dat biologische redelijk ingewikkeld is kan tegen hoge g-krachten, alleen robots en minuscule levensvormen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 15:55   #20028
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
jawel hoor. als de g krachten groot genoeg zijn verpletteren u hersenen zichzelf tegen uw schedel, barsten uw aders open door de bloeddruk en verwisselen uw ingewanden van plaats.

niets dat biologische redelijk ingewikkeld is kan tegen hoge g-krachten, alleen robots en minuscule levensvormen.
In het boek , The day after Roswell, van kolonel Philip Corso wordt dit probleem ook aangeraakt. Volgens hem was de structuur van de extraterrestrial entitity zo aangepast om hoge krachten te weerstaan. Ook droegen zij een speciale kledij die hen hierbij hielp en was het zo goed als zeker dat het vliegend tuig zijn eigen zwaartekracht ontwierp.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 15:58   #20029
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het boek , The day after Roswell, van kolonel Philip Corso wordt dit probleem ook aangeraakt. Volgens hem was de structuur van de extraterrestrial entitity zo aangepast om hoge krachten te weerstaan. Ook droegen zij een speciale kledij die hen hierbij hielp en was het zo goed als zeker dat het vliegend tuig zijn eigen zwaartekracht ontwierp.
Research: torusveld.
Alles daarbinnen is niets gewaar van de krachten daarbuiten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 16:23   #20030
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Research: torusveld.
Alles daarbinnen is niets gewaar van de krachten daarbuiten.
Als ik daarop google vind ik vooral de vorm van het aardmagnetisch veld en vage verhalen over aura's, bedoel je toevallig iets in de richting van een (heel erg theoretische) Alcubierre drive?

Andere theoretische opties zijn het compenseren voor de G-krachten met bijvoorbeeld een kunstmatig zwaartekrachtsveld, minder geavanceerde lapmiddelen als het vat vol vloeistof dan Mambo voorsteld, het idee dat de extreem snel versnellende schepen onbemande drones kunnen zijn etc. Of misschien zijn de aliens wel drones, of aangepast aan een hogere zwaartekracht, of ze gebruiken een vorm van kunstmatige time dilation (nee, dat is niet iets waarvan ik kan bedenken hoe je dat zou doen), of...

Dus dit zou ik niet als een probleem zien in de verhalen over aliens, als ze technologie hebben waarmee ze hier kunnen komen, op een budget dat ze al kunnen terugverdienen door een beetje rond te kijken, een paar koeien op te eten en dan te crashen in de woestijn, dan geloof ik ook wel dat ze een vorm van compensatie voor versnellingen hebben. In mijn inschatting is dat iets dat ook wij vroeger of later zouden moeten kunnen maken op de een of andere manier, met als contrast iets als sneller dan het licht reizen, wat heel goed letterlijk onmogelijk zou kunnen zijn.

Of op zijn minst zou het niet het eerste gebied zijn waarop ik graag eens overtuigend bewijs zou willen zien.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 16:32   #20031
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als ik daarop google vind ik vooral de vorm van het aardmagnetisch veld en vage verhalen over aura's, bedoel je toevallig iets in de richting van een (heel erg theoretische) Alcubierre drive?

Andere theoretische opties zijn het compenseren voor de G-krachten met bijvoorbeeld een kunstmatig zwaartekrachtsveld, minder geavanceerde lapmiddelen als het vat vol vloeistof dan Mambo voorsteld, het idee dat de extreem snel versnellende schepen onbemande drones kunnen zijn etc. Of misschien zijn de aliens wel drones, of aangepast aan een hogere zwaartekracht, of ze gebruiken een vorm van kunstmatige time dilation (nee, dat is niet iets waarvan ik kan bedenken hoe je dat zou doen), of...

Dus dit zou ik niet als een probleem zien in de verhalen over aliens, als ze technologie hebben waarmee ze hier kunnen komen, op een budget dat ze al kunnen terugverdienen door een beetje rond te kijken, een paar koeien op te eten en dan te crashen in de woestijn, dan geloof ik ook wel dat ze een vorm van compensatie voor versnellingen hebben. In mijn inschatting is dat iets dat ook wij vroeger of later zouden moeten kunnen maken op de een of andere manier, met als contrast iets als sneller dan het licht reizen, wat heel goed letterlijk onmogelijk zou kunnen zijn.

Of op zijn minst zou het niet het eerste gebied zijn waarop ik graag eens overtuigend bewijs zou willen zien.
Dat dus. Maar ik zeg daarmee niet dat aliens dat gebruiken om de G-krachten tegen te gaan. Alleen wou ik een ruimere blik werpen op “het vat water”.
De theorie daar van toont een enorm potentie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 december 2020 om 16:33.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 16:34   #20032
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als ik daarop google vind ik vooral de vorm van het aardmagnetisch veld en vage verhalen over aura's, bedoel je toevallig iets in de richting van een (heel erg theoretische) Alcubierre drive?

Andere theoretische opties zijn het compenseren voor de G-krachten met bijvoorbeeld een kunstmatig zwaartekrachtsveld, minder geavanceerde lapmiddelen als het vat vol vloeistof dan Mambo voorsteld, het idee dat de extreem snel versnellende schepen onbemande drones kunnen zijn etc. Of misschien zijn de aliens wel drones, of aangepast aan een hogere zwaartekracht, of ze gebruiken een vorm van kunstmatige time dilation (nee, dat is niet iets waarvan ik kan bedenken hoe je dat zou doen), of...

Dus dit zou ik niet als een probleem zien in de verhalen over aliens, als ze technologie hebben waarmee ze hier kunnen komen, op een budget dat ze al kunnen terugverdienen door een beetje rond te kijken, een paar koeien op te eten en dan te crashen in de woestijn, dan geloof ik ook wel dat ze een vorm van compensatie voor versnellingen hebben. In mijn inschatting is dat iets dat ook wij vroeger of later zouden moeten kunnen maken op de een of andere manier, met als contrast iets als sneller dan het licht reizen, wat heel goed letterlijk onmogelijk zou kunnen zijn.

Of op zijn minst zou het niet het eerste gebied zijn waarop ik graag eens overtuigend bewijs zou willen zien.
Waarom zouden aliens nu koeien of vlees willen eten. Die zijn al lang dit stadium voorbij. Wij zien hier op aarde al het begin van zo'n evolutie. Veggie eten komt stilletjes meer en meer op het voorplan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 16:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 16:46   #20033
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat dus. Maar ik zeg daarmee niet dat aliens dat gebruiken om de G-krachten tegen te gaan. Alleen wou ik een ruimere blik werpen op “het vat water”.
De theorie daar van toont een enorm potentie.
Symbolisch. Moesten we dit kunnen bemeesteren en recupereren, dan zijn we een heel end.


Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 16:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 17:19   #20034
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom zouden aliens nu koeien of vlees willen eten. Die zijn al lang dit stadium voorbij. Wij zien hier op aarde al het begin van zo'n evolutie. Veggie eten komt stilletjes meer en meer op het voorplan.
Check Jupiter Ascending. Van dezelfde makers als The Marrix.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 17:30   #20035
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Check Jupiter Ascending. Van dezelfde makers als The Marrix.
Is sci-fi.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 17:34   #20036
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Is sci-fi.
Gelukkig dat aliens gewoon science zijn zonder enige fiction.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 17:59   #20037
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gelukkig dat aliens gewoon science zijn zonder enige fiction.
Ja maar toch. In een film kan men van alles en nog wat visueel toveren. Zeker nu met de digitale kneepjes. Is wel interessant en misschien leerrijk. Maar deze films zijn gemaakt om het publiek te ontspannen. Deze films zijn niet bedoeld om naar een mogelijke waarheid te zoeken.

Wanneer men in deze draad de vraag stelt naar aliens, dan is dit omdat steeds weer verhalen opduiken van aliens. Dit met vrij precieze beschrijvingen van deze wezens. Beschrijvingen die vaak gelijklopend zijn in heel wat landen. En dan stellen sommigen zich de vraag: wat moeten we daar allemaal van denken? Vaak worden ze geassocieerd met heel het ufo-gebeuren. En dus rijst de bedenking : bestaan ze of bestaan ze niet? Zijn het fabels? En als ze bestaan, vanwaar komen ze dan? In science fiction films stellen ze zich geen vragen van die aard.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 18:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 18:07   #20038
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar toch. In een film kan men van alles en nog wat visueel toveren. Is wel interessant en misschien leerrijk. Maar deze films zijn gemaakt om het publiek te ontspannen. Deze films zijn niet bedoeld om naar een mogelijke waarheid te zoeken.

Wanneer men in deze draad de vraag stelt naar aliens, dan is dit omdat steeds weer verhalen opduiken van aliens. Dit met vrij precieze beschrijvingen van deze wezens. Beschrijvingen die vaak gelijklopend zijn in heel wat landen. En dan stellen sommigen zich de vraag: wat moeten we daar allemaal van denken? Vaak worden ze geassocieerd met heel het ufo-gebeuren. En dus rijst de bedenking : bestaan ze of bestaan ze niet? Zijn het fabels? En als ze bestaan, vanwaar komen ze dan? In science fiction films stellen ze zich geen vragen van die aard.
De film werd aangehaald als aanvulling op voorgaande tekst over vegetarisme.
Het verband ontgaat je. Np.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 18:08   #20039
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De film werd aangehaald als aanvulling op voorgaande tekst over vegetarisme.
Het verband ontgaat je. Np.
Inderdaad, dit ontgaat me dan. Ik heb deze films niet gezien.

Mocht de beeltenis van de zogenaamde 'greys' kloppen zoals beschreven door 'getuigen', dan is er maar weinig kans dat ze veel vlees eten als men naar hun mond kijkt...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 18:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 18:26   #20040
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom zouden aliens nu koeien of vlees willen eten. Die zijn al lang dit stadium voorbij. Wij zien hier op aarde al het begin van zo'n evolutie. Veggie eten komt stilletjes meer en meer op het voorplan.
Weet ik veel? Ga het ze vragen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be