Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed?
Ja 28 35,44%
Neen 46 58,23%
Geen mening 5 6,33%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2009, 02:10   #1021
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Waarschijnlijk wordt hij de eerste minister president van het nieuwe Nederland.
Misschien wel Koning ?

Hij is nog steeds vrijgezel....
Hij kan Maxima misschien verleiden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:10   #1022
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb mij buitengewoon geërgerd aan de zure aanvallen op Shadowke. Mag ik de heren nogmaals bij de les betrekken waarom het hier nu werkelijk gaat? De volgende punten:

1. Er wordt gestreefd naar een duurzaam partnerschap tussen Nederland en Vlaanderen. Wij noemen dit partnerschap volgens het staatsrecht een confederatie ofwel een statenbond van onafhankelijke staten die innig met elkaar samenwerken;

2. Vlaanderen en Nederland willen niet alleen samenwerken in cultuur, taal en onderwijs, maar ook in leefmilieu, technologie, infrastructuur (Westerschelde, IJzeren Rijn), enz.;

3. Het partnerschap beperkt niet tot bilaterale aangelegenheden, maar wil de gezamenlijke belangen van Nederland en Vlaanderen ook behartigen van bijvoorbeeld Brussel, Wallonië, Luxemburg en buiten de EU gelegen landen waarmee Nederland vanouds banden heeft.

4. De bevordering van grensoverschrijdende samenwerking via de interregionale programma's en van samenwerking tussen Vlaanderen en Zuid-Nederlandse provincies (Zeeland, Noord-Brabant en Oost-Limburg) is belangrijk voor de versterking van de relaties tussen Vlaanderen en Nederland. Recent nog hebben de beide Limburgen een vergaande samenwerkingsovereenkomst getekend, die gezien mag worden als een proeftuin voor Nederland en Vlaanderen.

5. Nederland en Vlaanderen trekken samen op voor de verdediging van het Nederlands in de uitbreidende EU.

Dat wij allerminst gek zijn, maar gerust gezien kunnen worden als pioniers van een uniek en lovenswaardig streven, is geen aanleiding voor infame en ronduit belachelijke invectieven, verdachtmakingen en debiteringen aan ons adres.

Hoe onvolkomen en beperkt onze middelen zijn, wij staan voor een duidelijke boodschap. Nederland en Vlaanderen hebben als landen voldoende innerlijke kracht ontwikkeld om een strategische alliante te vormen - daarvan zijn wij grote voorstanders - in een zich snel veranderende wereld met een uitbreidende EU en die zich daarin volkomen opnieuw lijkt te moeten positioneren. Nederland is volledig de weg kwijt in de EU en Vlaanderen dreigt het enge nationalisme (flamingantisme) volledig door te slaan.

Een alliantie bestaat echter niet alleen bij de gratie van papieren verdragen, akkoorden en incidentele projecten, maar is gefundeerd op gemeenschappelijk beleid. Dat is er nog helemaal niet. Waarnaar wij streven, is het volgende:

a. Een gemeenschappelijk buitenlands cultureel beleid, gericht op de presentie en presentatie van onze cultuur in haar volle breedte in andere landen, te beginnen in de Europese Unie;

b. een meerjarig actieplan van programma's, producties en projecten met bijlevering van de vereiste logistiek en budgetten;

c. harmonisatie van wet- en regelgeving om ongehinderd en doeltreffend te kunnen opereren in het Europese politieke en culturele krachtenveld;

d. Een Europees Informatiecentrum van de Cultuur der Lage Landen in Brussel, als gemeenschappelijk knooppunt van informatie, documentatie en voorlichting in het hart van de EU;

e. Structurele en productionele samenwerking van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroep in bijvoorbeeld BVN (het Beste van Vlaanderen en Nederland), zowel via landelijke als regionale zenders. Fusie van de Nederlandse en Vlaamse Wereldomroep, in ieder geval van hun Nederlandstalige uitzendingen;

f. Gezamenlijk beheer danwel samenvoeging van de bestaande en op te richten Nederlandse en Vlaamse culturele en wetenschappelijke instituten in het buitenland (Huis der Nederlandse taal in bijvoorbeeld Kaapstad, Zuid-Afrika) en

g. Opleiding en aanstelling van gemeenschappelijke, culturele attachés bij de Nederlandse en Belgische ambassades in andere EU-landen, waar gewenst gezamenlijke, culturele verdragen met diezelfde landen.

Dat is waarnaar wij streven en wat aanleiding zou moeten zijn voor ECHT debat op dit forum in plaats van beklagenswaardig en volledig irrelevant over-en-weergescheld. Ik daag jullie allemaal uit. Vandaag nog.
Kunt U er a.u.b. rekening mee houden dat anderen uw plan misschien niets vinden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:12   #1023
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hoofdstad amsterdam in de federatie (is al gewijzigd, alsook de redenen waarom) anders amsterdam èn brussel (confederaal).
niet de huidige nederlandse vlag maar de prinsenvlag.

ik heb zelf gemerkt dat het te nederlands gericht is.
dus heb ik zo veel mogelijk het nederlands gerichte eruit gehaald en het zal nog minder nederlands gericht worden.

maar hou ermee rekening dat het grootste land van de hereniging Nederland is.
er zullen dus altijd meer nederlandse dan vlaamse punten in staan.

geef de schrijvers een break, 1207.
ALs je er teveel uithaalt haal je bakzeil, dan hoeft het niet meer voor de Nederlanders.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:14   #1024
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
nope, geen annexatie.

Vlaanderen heeft geen eigen voetbalcompetitie of ben je dat al vergeten.
amsterdam en rotterdam liggen centraal. toch logisch dat daar de super cup en de bekerfinale plaatsvinden?

net als amsterdam in een federale nederlanden.

uit onwetendheid kritiek spuien kan het kleinste kind 1207.
het wordt tijd om volwassen te worden en de 21e eeuw te betreden.
Ik zie onze supporters al zitten, gehuld in een belachelijk oranje outfit, luisterend naar Frans Bauer en het schotelwater Heineken drinkend....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:16   #1025
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Heeft Vlaanderen vetorecht in België? Het is maar een vraag, maar mijn ongemakkelijke perceptie van de huidige, voor Vlaanderen zeer nadelige, politieke situatie in België is dat Vlaanderen in het huidige België leeft onder een permanent Franstalig veto.

Je blijft hangen in dit masochistische land of niet, 1207!
Ow, omdat we dus "zogezegd" gewoon zijn onder een Waalse sloef te liggen vind jij het niet meer dan normaal dat we dan maar gelijk onder een Hollandse sloef moeten gaan liggen ?

Leuke vooruitgang voor de vlamingen....
Bedankt voor het illustreren van uw ware bedoelingen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 juli 2009 om 02:16.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:18   #1026
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
simpelweg omdat belgie niet meer werkt.
en nooit meer zal werken.

dat is al een rede om gewoon België vaarwel te zeggen.
Dus toch Cholera voor Tyfus inruilen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:19   #1027
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
we zijn alvast geen politiekers.
we zijn met z'n vieren.

we hoeven aan niemand verantwoording te geven, ook niet aan jou Pelgrim.
en als we nog ni eens ons voorstel mogen verdedigen? ik dacht dat belgie een democratie was of begin je de dictatoriale trekjes te krijgen van het belgisch establishment.
Volgens jou bestaat België niet eens, dus begin vooral daar niet mee te schermen......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 02:20   #1028
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ons plan zwak? Dat verklaart zeker waarom er al bijna duizend (!) reacties op deze draad zijn geplaatst. Kennelijk maken wij heel wat los.

En dan moet mij nog iets van het hart. De belangrijkste hinderpaal die Vlaams-Nederlandse samenwerking in de weg staat is het snel groeiende en om zich heen grijpende particularisme in Vlaanderen en de botte afweerhouding daar tegenover "Hollanders". Dat in de Belgische grondwet niet langer gesproken wordt van Nederlandse maar van Vlaamse cultuur, vlaamse gemeenschap en Vlaamse cultuurcommissie voor Brussel, is symptomatisch voor die particularistische tendens evenals bespottelijke pleidooien om het Nederlands te vervangen voor Vlaams. De oude slogan "In Vlaanderen Vlaams", die vroeger gericht was tegen het Frans, lijkt zich nu te keren tegen het Nederlands. Symptomatisch voor die afweerhouding is bijvoorbeeld ook dat het debiteren van venijnige opmerkingen aan ons en aan het adres van Nederlanders niet alleen op familiefeestjes en aan stamtafels in de mode raakt, maar ook onder Vlaamse intellectuelen. Dit laatste doet zich dus onder meer voor in fora als dit.

Een kreet als "Ollanders go home" op een viaduct in Antwerpen is bijna illustratief voor deze houding en ook de uitlating van wijlen Karel Van Miert dat hij het "hoogstens drie jaar met de Hollanders heeft uitgehouden" getuigt zo volkomen van deze houding. Het enige wat Nederlanders hiertegenover stellen, is onverschilligheid. Maar ja, zie mijn handtekening.

Shadowke en ik leggen getuigenis af voor een generatie die duidelijk iets anders wil.
Waren die 1.000 reacties dan allemaal positief en voor uw plan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 06:31   #1029
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
En dat is het politieke verschil met Vlaanderen.

Jullie ideëen zijn goed maar teveel Nederlands gericht.

Brussel heeft in Vlaanderen geen goede imago vanwege de uistraling van een ziek België maar is voor een onafhankelijk Vlaanderen van onschatbare waarde. Zolang wij een claim hebben op Brussel als hoofdstad en dit ook eisen, is Brussel niet verloren als Vlaams grondgebied. In een confederatie of federatie met Nederland is deze claim van geen belang meer indien Brussel uitmaakt van Vlaanderen.

Den Haag en Amsterdam zijn ook geen optie, dit zou een uitverkoop zijn van Vlaanderen. Geen enkele Vlaming wil voor onafhankelijkheid vechten indien we het nadien weggeven aan een andere macht. Ipv geregeeerd worden door Jean-Luis zou het dan geregeerd worden door Kees.

De enigste oplossing is een neutrale stad die aan de grens ligt.

En deze

Confederale regering:

Kanselier (staatshoofd)

Staatscommisarissen (ministers)


De kamer:

121 kamerleden (via verkiezingen verkozen waarbij de zeteltjes verdeld worden op het aantal inwoners per regio.

10 kamerleden (stadsregio Antwerpen en Stadsregio randstad, elks 5 zetels)

20 (2 vaste kamerleden per regio verkozen door hun regionale kamer.)

in totaal 151 kamerleden


Regionale vertegenwoordiging.

1 Rijkshouder (hoofd regering van de regio)

Rijkscommisarissen (regionale ministers)

Gemeentes

burgemeester

schepenen

Gemeentes moeten in bepaalde diensten opgaan in intergemeentelijke diensten zoals politiebeleid, afvalbeleid en sportbeleid.


de regio's;

Noord-Vlaanderen : West- en Oost-Vlaanderen

Zuid-Vlaanderen: Vlaams gebied in Frankrijk.

Zeeuws-Vlaanderen: Zeeuws-Vlaanderen

Brabant: Antwerpen (Zonder stad Antwerpen), Vlaams-Brabant en Noord-Brabant

Limburg: Vlaams en Nederlands Limburg

Holland: Zuid en Noord-Holland

Friesland: Groningen, Friesland en Oost-Friesland.
Gelderland

Utrecht: Utrecht en Flevoland (zonder Urk en Noordoostpolder)

Oversticht: Overijssel (met Urk en Noordoostpolder) en Drenthe

Stadregio Antwerpen (stad Antwerpen)

Stadsregio randstad (Rotterdam en Den Haag)
federale regering geen confederale want men spreekt hier niet over een bond van onafhankelijke staten, maar van een federaal land met gewesten/regio's.

en waarom de stadsregio Antwerpen? waarom dan ook niet stadsregio's Brussel en Gent? of Amsterdam en Rotterdam?
heel Antwerpen-regionalistisch ingesteld en onaanvaardbaar!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 juli 2009 om 06:33.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:00   #1030
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

foutje.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 juli 2009 om 09:01.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:55   #1031
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Symptomatisch voor die afweerhouding is bijvoorbeeld ook dat het debiteren van venijnige opmerkingen aan ons en aan het adres van Nederlanders niet alleen op familiefeestjes en aan stamtafels in de mode raakt, maar ook onder Vlaamse intellectuelen. Dit laatste doet zich dus onder meer voor in fora als dit.

Een kreet als "Ollanders go home" op een viaduct in Antwerpen is bijna illustratief voor deze houding en ook de uitlating van wijlen Karel Van Miert dat hij het "hoogstens drie jaar met de Hollanders heeft uitgehouden" getuigt zo volkomen van deze houding. Het enige wat Nederlanders hiertegenover stellen, is onverschilligheid. Maar ja, zie mijn handtekening.
Mijn strategie is een andere. Juist door deze onverschilligheid onder Nederlanders kunnen de Vlamingen hiermee wegkomen. Geloof me, als we eens een keer keihard terugslaan, dan is het zo afgelopen met die hollanderhaat. Als de Vlamingen de rekening krijgen gepresenteerd voor hun hollanderhaat, dan verbeteren ze zichzelf mischien. Want de enige andere mogelijkheid is dan dat ze helemaal zonder bondgenoten komen te zitten. Zoveel vrienden heeft Vlaanderen niet op deze aarde. De betrekkingen met de Vlamingen moeten eerst tot de grond toe afgebroken worden, voordat we een gezonde basis hebben om op verder te bouwen. Die hollanderhaat van ze moet eerst met wortel en tak uitgeroeid worden. Laat ze maar merken dat wij geen zin hebben vriendschappelijke betrekkingen te onderhouden met mensen die ons minachten. Geloof me, hun houding zal snel verbeteren.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:45   #1032
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Geloof me, als we eens een keer keihard terugslaan,
ja lap, argumenten zijn op, beledigingen zijn dus dreigen we maar met oorlog.

tsjonge toch, op welke planeet leeft ge?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:57   #1033
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ja lap, argumenten zijn op, beledigingen zijn dus dreigen we maar met oorlog.

tsjonge toch, op welke planeet leeft ge?
Nee, oorlog wil ik niet. Maar het is wel tijd dat de Vlamingen wat fatsoen wordt bijgebracht. Ze hebben al lang genoeg kunnen wegkomen met die smerige hollanderhaat van ze. Wat dat betreft hoor ik bij de hardliners. Als ze niet uit respect en fatsoen een normale houding kunnen aannemen jegens Nederland, dan maar uit angst. Zelfs met inachtneming van alle internationale rechtsregels kan Nederland Vlaanderen een hoop pijn doen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:03   #1034
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
ALs je er teveel uithaalt haal je bakzeil, dan hoeft het niet meer voor de Nederlanders.
de Nederlanders op dit forum, gelukkig een absolute minderheid, leven nog steeds met een 19e eeuwse natiestaat logica. het lijkt alsof ze nog steeds frustraties hebben omdat ze in 1830 grond verloren zijn.

jammer dat hun enige verdediging bestaat uit arrogantie, domheid en en compleet waanzinnig paternalisme. in holland is alles beter en zonder Hollander kunnen de vlamingen niets. Vlamingen zijn zo lomp dat ze zelfs niet doorhebben dat ze in hun diepste binnenste niet liever zouden hebben dan aansluiten bij holland

ik denk dat in dit topic zowat alles wat vlaams is ondertussen met de grond gelijk gemaakt is. en dan verschiet men dat er negatieve reacties opduiken.
maar een keertje zichzelf in vraag stellen is teveel gevraagd.
het is veel makkelijker te beledigen en te schofferen en met een misplaatste hoogheidswaanzin iedereen maar voor belgicist uit te maken.
iedere Vlaming die tegen een hereniging met holland is moet wel voor Parijs zijn. Ze zijn de auteurs zo lomp of doen ze alsof

ach ja, ik wens de auteurs veel succes met hun plan
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:11   #1035
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nee, oorlog wil ik niet. Maar het is wel tijd dat de Vlamingen wat fatsoen wordt bijgebracht.
het vlaamse kindje is stout en moet een keertje deftig opgevoed worden.
ik zou zijn zakgeld afpakken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ze hebben al lang genoeg kunnen wegkomen met die smerige hollanderhaat.
kunt ge niet tegen een hollandermop ofzo? ik zal hetn ooit meer doen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als ze niet uit respect en fatsoen een normale houding kunnen aannemen
respect moet je verdienen Spinoza.
Ben je echt zo lomp dat je denkt dat beledigen, schofferen, paternalisme ed enig respect verdient?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zelfs met inachtneming van alle internationale rechtsregels kan Nederland Vlaanderen een hoop pijn doen.
en opnieuw de oorlogsverklaring. en dan niet snappen dat ge geen respect krijgt? zijde zo lomp of doe je alsof?

ik heb Nederlandse familie dat plan laten lezen.
hij vond het grappig maar vreest dat Vlamingen dat niet echt zullen accepteren.

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 juli 2009 om 11:12.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:13   #1036
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mijn strategie is een andere. Juist door deze onverschilligheid onder Nederlanders kunnen de Vlamingen hiermee wegkomen. Geloof me, als we eens een keer keihard terugslaan, dan is het zo afgelopen met die hollanderhaat. Als de Vlamingen de rekening krijgen gepresenteerd voor hun hollanderhaat, dan verbeteren ze zichzelf mischien. Want de enige andere mogelijkheid is dan dat ze helemaal zonder bondgenoten komen te zitten. Zoveel vrienden heeft Vlaanderen niet op deze aarde. De betrekkingen met de Vlamingen moeten eerst tot de grond toe afgebroken worden, voordat we een gezonde basis hebben om op verder te bouwen. Die hollanderhaat van ze moet eerst met wortel en tak uitgeroeid worden. Laat ze maar merken dat wij geen zin hebben vriendschappelijke betrekkingen te onderhouden met mensen die ons minachten. Geloof me, hun houding zal snel verbeteren.
Sterker nog.Hun regering dient eerst Nederland excuses aan te bieden voor eeuwen lange misleiding en haatzaaierij tegenover Nederland.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 juli 2009 om 11:16.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:24   #1037
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Sterker nog.Hun regering dient eerst Nederland excuses aan te bieden voor eeuwen lange misleiding en haatzaaierij tegenover Nederland.
das de belgische, niet de vlaamse i amsterdam
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:27   #1038
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Sterker nog.Hun regering dient eerst Nederland excuses aan te bieden voor eeuwen lange misleiding en haatzaaierij tegenover Nederland.
dus eerst moeten Vlamingen zich excuseren en kruipen vooraleer NEderland ons vlamingen opneemt en mij mijn echte hoofdstad, genaamd amsterdam geeft? de hoofdstad waar ik, blijkbaar onbewust, al heel mijn leven naar verlang?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:41   #1039
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus eerst moeten Vlamingen zich excuseren en kruipen vooraleer NEderland ons vlamingen opneemt en mij mijn echte hoofdstad, genaamd amsterdam geeft? de hoofdstad waar ik, blijkbaar onbewust, al heel mijn leven naar verlang?
Niet zo dramatisch doen.
Waarom kunnen de Vlamingen niet gewoon eerlijk en nuchter zeggen ,wat hun houding tegenover Nederland en hun broederen in Nederland ,is geweest ,de afgelopen vier eeuwen.
Dat heeft toch niets met kruipen te maken.
Geschiedvervalsing moet eens recht gezet worden.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:51   #1040
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het vlaamse kindje is stout en moet een keertje deftig opgevoed worden.
ik zou zijn zakgeld afpakken
Zo gedragen veel Vlamingen zich wel ja, als een klein kind. En wie zich als een klein kind gedraagd, moet ook als klein kind behandeld worden.

Citaat:
kunt ge niet tegen een hollandermop ofzo? ik zal hetn ooit meer doen
Denk je nou echt dat ik niet tegen een hollandermop kan? Denk je nou echt dat ik zo fel tegen de Vlamingen ageer vanwege een beetje slechte humor?

Citaat:
respect moet je verdienen Spinoza.
Ben je echt zo lomp dat je denkt dat beledigen, schofferen, paternalisme ed enig respect verdient?
Het gaat hier niet om respect tegen mij. Ik weet dondersgoed dat ik mij door mijn houding niet geliefd heb gemaakt op dit forum. Maar ik ben hier dan ook niet om mezelf geliefd te maken. Veel Vlamingen gedragen zich onbeschoft tegen Nederlanders in het algemeen, ongeacht wie het is. Wij zijn de boeman, de Duivel uit het Noorden.

Citaat:
en opnieuw de oorlogsverklaring. en dan niet snappen dat ge geen respect krijgt? zijde zo lomp of doe je alsof?
Nogmaals, het zijn de Vlamingen die ons de oorlog hebben verklaard met hun verraad en broederhaat.

Citaat:
ik heb Nederlandse familie dat plan laten lezen.
hij vond het grappig maar vreest dat Vlamingen dat niet echt zullen accepteren.
De Vlamingen hebben het maar te accepteren als Nederland geen vriendschappelijke betrekkingen meer wenst te onderhouden met mensen die ons minachten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be