Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2015, 21:40   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard N-VA verzet zich heftig tegen verhoging West-Vlaamse bedrijfsbelasting

West-Vlaanderen / Wielsbeke – Oppositiepartij N-VA heeft op de provincieraadszitting van 3 december 2015 zijn goedkeuring opnieuw niet verleend aan het reglement voor het innen van de belasting op bedrijven voor 2016. “Behalve dat we principieel tegen deze belasting zijn, wordt er voor 2016 een indexatie toegepast in West-Vlaanderen. Bij ons is dit een pure belastingverhoging voor de bedrijven. Terwijl in de provincie Antwerpen deze indexatie een belastingverlaging is. Begrijpe wie kan!,” foetert raadslid Rik Buyse (Wielsbeke).

N-VA West-Vlaanderen is misnoegd bij monde van raadslid Rik Buyse (Wielsbeke) over de verhoging van de belasting bij West-Vlaamse bedrijven: “De provinciebelastingen op bedrijven worden niet verhoogd maar geïndexeerd, om het aanschouwelijk te houden van 102 euro naar 103 euro jaarlijks per bedrijf met een oppervlakte tot 1.000m². Ondertussen stijgt het aantal bedrijven die de provinciebelasting dienen te betalen gestaag. Op de lijst bezorgd door de financiële dienst van de provincie zien we een groei van het aantal bedrijven tussen 2010 en 2015 van 104.046 tot 118.018, een stijging van 14.000 extra belastingbrieven op 5 jaar tijd. Het gebudgetteerde inkomen aan bedrijfsbelasting stijgt dan ook van 163 miljoen euro in 2015 tot 163,3 miljoen euro in 2016.”

Raadslid Buyse gaat verder met zijn betoog: “Als ik nu even de vergelijking mag maken met de bevriende provincie Antwerpen (N-VA als grootste partij in de meerderheid) waar ook een indexatie wordt toegepast op de provinciebelasting voor 2016. Wat zien we echter in Antwerpen: de vergelijkbare belasting daalt daar van een minimum van 93 euro in 2015 naar 92 euro in 2016! Hoe kan dit nu?”

Rik Buyse legt uit: “Ik citeer de 1ste N-VA-gedeputeerde van de provincie Antwerpen: “Die indexatie heeft betrekking op de inkomsten. Het totaalbedrag van de begrote inkomsten werd immers louter geïndexeerd (dus verhoogd), maar het aantal vestigingen (waarop de belasting verschuldigd is) groeit aan een hoger tempo dan de index. Dit betekent dus dat we per vestiging minder belasting kunnen heffen en de tarieven dus dalen.”

“Dit is de enige juiste indexatie die kan worden toegepast! Wat bij ons in West-Vlaanderen wordt toegepast, is een verscholen en omfloerste belastingsverhoging! Velen zullen zeggen een euro meer of minder, maar als iedere West-Vlaming me morgen 1 euro betaalt, ben ik een miljonair,” besluit provincieraadslid Rik Buyse ontgoocheld af.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 12:45   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
...omfloerste belastingsverhoging
Daar is het NVA echter geen tegenstander van op bv Vlaams niveau. Waarom moet een rijbewijs plots drie keer zo duur zijn bv.?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 12:58   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Daar is het NVA echter geen tegenstander van op bv Vlaams niveau. Waarom moet een rijbewijs plots drie keer zo duur zijn bv.?
Is dat zo?

Lees het artikel dan nog eens een keer.


http://www.standaard.be/cnt/dmf20151204_02004453
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 13:10   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?

Lees het artikel dan nog eens een keer.


http://www.standaard.be/cnt/dmf20151204_02004453
Ik liet me misschien te veel gaan op een forum titel. Had ik niet mogen doen. Wat niet wil zeggen dat deze regering geen big governement belastingsregering zou zijn. Hoogstens andere vormen van innen, andere groepen die eerder getroffen worden.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be