Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2023, 16:32   #81
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Groene hier hebben het warm water weer uitgevonden.
Ze willen dat iedereen die het niet kan betalen een renteloze lening kan krijgen tot 80k€ om de woning energiezuinig te maken en zonnepanelen te leggen.
Dat je die 80k€ wel terug moet betalen, ook al is het zonder rente, zal voor diegene die geen geld hebben ook wel problematisch zijn, niet?
Dit is een oplossing die alleen maar door een politieker kan bedacht zijn.

U heeft geen 80.000 euro? Geen probleem, u krijgt van ons 80.000 euro als u ons 80.000 euro terugbetaald.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 18:24   #82
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.883
Standaard

Ik heb er nog geen gezien hier,maar het lijkt duidelijk,gezien zonne-energie niet zo direct gaat verdwijnen of zo,dat Vertikale Dubbelzijdige Panelen een nuttige aanvulling gaan vormen.......

...er zijn zo een aantal technische redenen jawel...maar ook heel erg praktische overwegingen...


https://www.youtube.com/watch?v=LqizLQDi9BM
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 17:07   #83
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik heb er nog geen gezien hier,maar het lijkt duidelijk,gezien zonne-energie niet zo direct gaat verdwijnen of zo,dat Vertikale Dubbelzijdige Panelen een nuttige aanvulling gaan vormen.......

...er zijn zo een aantal technische redenen jawel...maar ook heel erg praktische overwegingen...


https://www.youtube.com/watch?v=LqizLQDi9BM
1.100 km² ruimte moet in België vol gezet worden met zulke toestanden, windmolens en reuze batterijen enzo om de omschakeling naar 'hernieuwbaar' te bewerkstelligen bleek uit een onderzoek dat ik hier ooit linkte. Dat is toch waanzin. Gewoon omdat men kernenergie uitsluit die slechts een paar vierkante kilometer zou innemen. Welke groene kan daar nu voor zijn. Ik kan dat echt niet begrijpen. Die zijn serieus ziek in hun hoofd. Een andere uitleg heb ik daar niet voor. Ik vind het dan ook afgrijselijk om te moeten toezien hoeveel macht die mensen hebben door hun mars door de instellingen. Ze hebben zowat alle administraties in handen, de media, het onderwijs van kleuter tot universitair, de internationale instellingen, de cultuursector, ... . Het maakt me compleet moedeloos en ik voel me afglijden naar volledige apathie. Als na 2024 niet duidelijk verandering in zicht komt hoeft het voor mij niet meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 17:22   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gemiddeld uren zonlicht per jaar in België. 1400u.

Da's dus ongeveer een kwart van de tijd. Een zuinig huis, zonder een warmtepomp heef 3000KWu nodig.

Dus een absoluut minimum is 4KWu aan paneel (12m² voor de betere types), en een thuisaccu van 120 KWu om een week te overbruggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be