Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2021, 16:43   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk dat de jongeren hier op dit forum al langer aan het zeggen zijn. De ouderen die beter zouden moeten weten, gaan hier met alles akkoord wat de regering beslist, nog erger, ze vragen voor meer.
Ze hadden in de jaren '60-'70 een moeten proberen een avondklok in te stellen, het kot zou te klein geweest zijn. Dezelfde generatie schreeuwt nu om meer en meer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 16:47   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk dat de jongeren hier op dit forum al langer aan het zeggen zijn. De ouderen die beter zouden moeten weten, gaan hier met alles akkoord wat de regering beslist, nog erger, ze vragen voor meer.
Over welke jongeren heeft U het dan ? De meeste 'jongeren' zijn hier jong volwassenen en dertigers.

Toon me hier eens wat citaten in die zin van mensen van 20 ? De jongeren dat zijn voor mij studenten en mensen van - 25.

Ik lees daar heel weinig tot niks van.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 16:48   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze hadden in de jaren '60-'70 een moeten proberen een avondklok in te stellen, het kot zou te klein geweest zijn. Dezelfde generatie schreeuwt nu om meer en meer.
Dat zegt dan toch ook iets van de generatie van nu of niet ?

Zijn het dan toch mensen aan wie niks nog wat kan schelen ?

Waar zitten ze ? Waar horen of zien we ze ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2021 om 16:50.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 16:48   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Over welke jongeren heeft U het dan ? De meeste 'jongeren' zijn hier jong volwassenen en dertigers.

Toon me hier eens wat citaten in die zin van mensen van 20 ? De jongeren dat zijn voor mij studenten en mensen van - 25.

Ik lees daar heel weinig tot niks van.

Voelen zich vast niet aangetrokken tot forums of zijn de apolitiekste generatie ooit van toekomstige regimeslaven.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 16:51   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Voelen zich vast niet aangetrokken tot forums of zijn de apolitiekste generatie ooit van toekomstige regimeslaven.
Politiek maatschappij en of samenleving interesseert ze niet meer. Te individualistisch daarvoor.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 17:27   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zegt dan toch ook iets van de generatie van nu of niet ?

Zijn het dan toch mensen aan wie niks nog wat kan schelen ?

Waar zitten ze ? Waar horen of zien we ze ?
Corona feestjes, er zijn er die nu 15 dagen gevangenis hebben gekregen vanwege zo'n feestje.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:11   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Corona feestjes, er zijn er die nu 15 dagen gevangenis hebben gekregen vanwege zo'n feestje.
Er in het openbaar voor zorgen dat het kot te klein is zoals de provo's in de jaren 60 en 70 of ergens weggestopt achter een hoge haag en muur wat feesten is iets heel anders.

Mei 68 is geweest maar Mei 2021 zie ik nog niet direct gebeuren. Het zal bij een smartphone revolte blijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2021 om 18:14.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:19   #48
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mag ik vragen aan de voorstanders van vaccinatie welk nut zij zien in eender welk vaccin, een preventiemiddel tegen een ziekte waardoor een gezond mens het risico loopt om nét ziek te worden door dat vaccin of/en de onbekende nevenwerkingen?
Je bent gezond en je wordt dan ziek door een preventiemiddel dat je zou moeten beschermen tegen die ziekte...huh?
Logica?

Het griepvaccin is meteen het geschikte voorbeeld: je kunt nog griep krijgen na de griepprik. Wat is dan het nut van de preventieve griepprik die je zou moeten beschermen tegen griep?
Dan loop je net het risico als gezonde mens om ziek te worden.
En als je dan beweert dat de vectorenvaccins, zoals tot nog toe, beperkte immuniteit moeten opwekken door het afweersysteem te triggeren voor de opbouw van antilichamen door het verzwakte virus in het vaccin, dan kun je stellen dat je zo nét besmet wordt met het virus waartegen je het vaccin krijgt?
Het nut van preventie is dan nihil...je neemt ook geen pijnstiller voor een pijn die mogelijk, ooit en misschien nooit zal komen...?

Geen wetenschapper in de hele wereld heeft de veiligheid en werking van eender welk vaccin ooit al kunnen bewijzen met wetenschappelijke feiten, nog nooit.

En met dit nieuwe soort mRNA vaccins, zoals het pfizer vaccin, wordt nog een stap verder gegaan: het verandert het menselijk DNA, het is nog nooit gebruikt op de mens en is dus in wezen experimentele, genetische manipulatie waarvan de gevolgen en nevenwerkingen totaal onbekend zijn.
De hele wereldbevolking wordt zo proefkonijn voor de farmaceutica die er ook nog miljardenwinsten mee maken terwijl ze elke aansprakelijkheid voor de hun onbekende nevenwerkingen bij het vrijwillige proefkonijn leggen.
Eigen risico en dus eigen schuld, dikke bult.
En dat enkel om onnodige, onwéttige (controle!)maatregelen te kunnen opheffen en terug het normale leven te mógen hervatten?
Onwettig omdat nog geen énkele regering de medische noodzaak voor deze noodmaatregelen, bedoeld voor dodelijke bedreigingen zoals ebola, nog heeft bewezen met wetenschappelijke feiten. Dat maakt deze maatregelen niet enkel buitenproportioneel maar zelfs onwettig.

Bovendien heeft de staat noch de bevoegdheid noch het récht om zich te bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de individuele burgers, er wordt inbreuk gepleegd op de grondwettelijke- en ménsenrechten van zelfbeschikking van burgers over hun eigen gezondheid en lichaam met gedwongen vaccinatie door uitsluiting van de maatschappij zoals nu al met een aangekondigde vaccinatiepas om nog met het vliegtuig te kunnen reizen!
Wetgevers worden verkozen om het maatschappelijk leven in goede banen te leiden en te BESTUREN en tot die taak behoort niet de burgers op te leggen welke vaccins/medicijnen ze zouden moeten nemen, die beslissing hoort enkel en alleen aan élk individu zelf.
proficiat. echt, zo veel onzin in 1 post verzamelt, chapeau
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:41   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er in het openbaar voor zorgen dat het kot te klein is zoals de provo's in de jaren 60 en 70 of ergens weggestopt achter een hoge haag en muur wat feesten is iets heel anders.

Mei 68 is geweest maar Mei 2021 zie ik nog niet direct gebeuren. Het zal bij een smartphone revolte blijven.
Het zijn nu natuurlijke andere jongeren

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:46   #50
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het vaccin werkt pas optimaal een 2-tal weken na de tweede prik. Zover zijn we dus nog niet.
Als dat geweten is, waarom is enkele dagen geleden dan zoveel spel gemaakt over de optie maar één keer het vaccin toe te dienen omdat dan veel meer mensen gevaccineerd konden worden ?

Als ik u lees dan was dat pure stemmingmakerij. Zelfs heel gevaarlijke stemmingmakerij !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:47   #51
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik heb meer vertrouwen in het vaccin van Johnson & Johnson.
Janssen pharma dus
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:49   #52
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als dat geweten is, waarom is enkele dagen geleden dan zoveel spel gemaakt over de optie maar één keer het vaccin toe te dienen omdat dan veel meer mensen gevaccineerd konden worden ?

Als ik u lees dan was dat pure stemmingmakerij. Zelfs heel gevaarlijke stemmingmakerij !
na 1 spuit zit de bescherming rond de 60%, minstens 1 week nadat de spuit gezet werd. het blijft een optie, maar niet ideaal natuurlijk
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:49   #53
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als dat geweten is, waarom is enkele dagen geleden dan zoveel spel gemaakt over de optie maar één keer het vaccin toe te dienen omdat dan veel meer mensen gevaccineerd konden worden ?

Als ik u lees dan was dat pure stemmingmakerij. Zelfs heel gevaarlijke stemmingmakerij !
dat is feitelijk nooit een discussiepunt geweest, men moet sowieso een paar weken wachten op de 2de ronde

laat ons zeggen dat de 'frontsoldaten' zowaar met 95% staan te springen om gevaccineerd te worden..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:52   #54
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als dat geweten is, waarom is enkele dagen geleden dan zoveel spel gemaakt over de optie maar één keer het vaccin toe te dienen omdat dan veel meer mensen gevaccineerd konden worden ?

Als ik u lees dan was dat pure stemmingmakerij. Zelfs heel gevaarlijke stemmingmakerij !
Inderdaad, na de eerste is het maar 30% of zoiets, zoals het griep vaccin.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 18:55   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het grootste deel van de wereldbevolking zal nooit gevaccineerd worden en is,eigenlijk nu al,aan het bewijzen (noodgedwongen) dat al die hoelabahoela niet zo hoeft.....


De WHO baas gaf recent de "rijke landen" nog een veeg uit de pan dat ze "al de vaccins opkochten" en er ergens een land was waar al....26 vaccinaties....waren gebeurd of zoiets....


Maar misschien is die ganse kwestie een ZEGEN voor de meeste naties.Ongelukkigerwijze voor hen is de ganse geindustrialiseerde wereld gek geworden en de bijhorende logistieke ketting in de soep gedraaid,en daar zijn ZIJ evenzeer het slachtoffer van.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 19:52   #56
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
dat is feitelijk nooit een discussiepunt geweest, men moet sowieso een paar weken wachten op de 2de ronde
l
Allez gij !?
En dit dan
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12...-the-question/
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 20:18   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
na 1 spuit zit de bescherming rond de 60%, minstens 1 week nadat de spuit gezet werd. het blijft een optie, maar niet ideaal natuurlijk
De vraag is eigenlijk of het wil zeggen dat iemand die een prik gehad heeft, minder optimale immuniteit heeft, oftewel dat slechts 60% van die die een prik gehad hebben, reeds immuniteit hebben, en om de anderen dat ook te geven, die een tweede prik nodig hebben ?

Want dan zou je in principe een bloed analyse kunnen doen 2 weken na de eerste prik. Die die reeds OK zijn, hebben dan geen 2de prik meer nodig.

Maar het kan ook zijn dat uw immunitaire opbouw in elk geval steviger is na een 2de prik. Ik weet niet in welke van de twee gevallen we eigenlijk zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 20:18   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
na 1 spuit zit de bescherming rond de 60%, minstens 1 week nadat de spuit gezet werd. het blijft een optie, maar niet ideaal natuurlijk
Bij Moderne spreken ze van 80%, veel hoger dan ik dacht. Al blijf ik die superhoge cijfers verdacht vinden.

https://www.bbc.com/future/article/2...e-vaccine-dose
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 20:25   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik vind dat wel grappig, dat men de formele regelneef uithangt om een derde fase te eisen en met die anderen te lachen die vaccins gaan gebruiken zonder een derde fase..... om dan totaal het resultaat aan hun laars te lappen en iets anders te doen.

Men weet totaal niet wat het zelfs korte termijn effect is van een eenmalige prik. Stel U voor dat ge uw immuniteit kwijt zijt na 2 maanden. Dan heeft men alle vaccins gewoon verspild en misschien een immunitair probleem veroorzaakt. Natuurlijk kan het zijn dat het goed werkt, maar men weet het gewoon niet. Men zit gewoon te spelen.

Het gevaar van een "lichte" immuniteit toe te passen is dat men juist de perfecte incubator bouwt om virussen te leren hoe aan die immuniteit te ontkomen. Het is zoals uw doos anti biotica maar half te nemen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 20:57   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat wel grappig, dat men de formele regelneef uithangt om een derde fase te eisen en met die anderen te lachen die vaccins gaan gebruiken zonder een derde fase..... om dan totaal het resultaat aan hun laars te lappen en iets anders te doen.

Men weet totaal niet wat het zelfs korte termijn effect is van een eenmalige prik. Stel U voor dat ge uw immuniteit kwijt zijt na 2 maanden. Dan heeft men alle vaccins gewoon verspild en misschien een immunitair probleem veroorzaakt. Natuurlijk kan het zijn dat het goed werkt, maar men weet het gewoon niet. Men zit gewoon te spelen.

Het gevaar van een "lichte" immuniteit toe te passen is dat men juist de perfecte incubator bouwt om virussen te leren hoe aan die immuniteit te ontkomen. Het is zoals uw doos anti biotica maar half te nemen.
Voor wie het wil weten, alle cellen en dus ook corona verlaat dood het lichaam via de plas.
Uw vaccin zit bij wijze van spreken in uw kraan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be