Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2021, 14:33   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Mijn zoon is vrijdagavond getest. Ze geven een blad mee met uitleg hoe je kan inloggen op Mynexus, of je moet naar de huisarts bellen.

Nu blijkt dat mynexus niet werkt voor -15jarigen, dus moet je als ouder inloggen. Dan moet je een mail schrijven om uw zoon aan uw account toe te voegen. Natuurlijk werkt daar niemand daar niet in het weekend.
Idem, de huisarts kan je in het weekend niet terecht. Als je de nummer van de huisarts van wacht belt krijg je gedurende de wacht al te horen dat je niet moet bellen voor resultaten.
Echt comedy capers hier. Dus als ik morgenvroeg de uitslag niet heb, dan moeten mijn dochters naar school, voor misschien een uur later terug te komen en de hele klas in quarantaine te zetten.
Erg Belgisch allemaal. Nu ja, Nederlanders kunnen er ook wat van. Als grenswerker kan ik digitaal niet inloggen om mijn zorgverzekering in orde te krijgen (wegens andere nationaliteit en adres in BE), maar alles wordt er wel gedigitaliseerd. Moet je alles tijdens de kantooruren fixen...

Bij digitalisering hinkt de mens vaak achterop en kan het bij wijlen juist hinderlijker werken i.p.v. efficiënten mits niet goed georganiseerd.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 januari 2021 om 14:33.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 15:09   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Erg Belgisch allemaal. Nu ja, Nederlanders kunnen er ook wat van. Als grenswerker kan ik digitaal niet inloggen om mijn zorgverzekering in orde te krijgen (wegens andere nationaliteit en adres in BE), maar alles wordt er wel gedigitaliseerd. Moet je alles tijdens de kantooruren fixen...

Bij digitalisering hinkt de mens vaak achterop en kan het bij wijlen juist hinderlijker werken i.p.v. efficiënten mits niet goed georganiseerd.
Van mij mogen ze gans dat digitale circus weer zenden van waar het is gekomen.

Wat een ellendige wereld we door die onnozelheden in zijn terechtgekomen. Tegenwoordig is menselijk contact taboe.....je zal en moet tegen een machine spreken.

Ben al begonnen met onlangs die smartphone voor goed in de kast te leggen. Zou niet weten waarom ik met zo een kast ganser dagen moet rondlopen. Heb weer een simpel GSM .....en die probeer ik zo veel mogelijk te vergeten mee te nemen. Ze moeten me maar bellen als ik thuis ben en niet als ik aan het winkelen of pissen ben.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 januari 2021 om 15:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 18:08   #23
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, Z-Korea probeert het beter te doen, maar daarvoor hebben zij ook de middelen ingezet. In plaats van de GEZONDEN op te sluiten wat idioot en onhoudbaar is, zoekt men met alle macht naar de besmetten. DAT is een manier van doen. Als je voldoende snel de besmetten kan opzij zetten, dan kan je de zaak onder controle houden, maar daarvoor moet je niet gewoon "contact tracen" want elk verloren spoor is een "nieuwe epidemie". Daarvoor moet het routine worden om te testen. Ja, je kan daar nog contact tracen bij zetten, maar ideaal gezien ga je geregeld iedereen testen.

Op die manier kan men normaal leven. Bovendien is zo een infrastructuur opzetten bijzonder nuttig voor toekomstige problemen.

De prijs is wel dat men moet blijven testen. Maar "blijven testen" is een minimale kost aan de maatschappij in vergelijking met de dwaze toeren die ze in het westen uithalen he.
Natuurlijk worden normaal en logischer wijze de ZIEKE mensen in quarantaine gezet, vooral om verspreiding tegen te gaan
Behalve als het de bedoeling is om gehoorzaamheid af te dwingen met het valse voorwendsel van volksgezondheid, dan gooien ze de hele boel dicht en worden gezonde mensen in hun kot gedwongen.

En testen zijn volkomen nutteloos als de testen niet deugen en vals positieven aangeven...ze zijn wél handig voor de volksverlakkerij om cijfers te kunnen manipuleren voor de jojo van versoepeling/verstrenging van onwettige wurgmaatregelen.
Testen zijn overbodig, we moeten er toch dóór, sommigen zullen ziek worden of overlijden en de meerderheid zal zonder enig ongemak immuniteit verwerven zoals met élke ziekte en zeker met griep, verkoudheden, keelpijn, buikgriep etc....etc....die ook niet en nooit te vermijden zullen zijn door de miljarden virussen die rond ons in de lucht rondzwerven.
Deze corona komedie is misdadig want volledig onnodig en zelfs schadelijk voor mens en maatschappij. De enigen die er voordeel uithalen is de bende machtswellustigen die ten onze dienste staan en hun macht misbruiken om dictator te kunnen spelen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be