Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2011, 16:56   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Polen zijn de nieuwe slaven



[Poolse werkers]


POLEN EN ANDERE OOST EUROPEANEN ZIJN DE NIEUWE NEDERLANDSE SLAVEN.

Nederland is blijkbaar nog steeds een slavenhoudende natie, gezien de behandeling van Polen en andere Europeanen.
Daarnaast kijk ik ook naar de vele illegale prostituees, weer Oost europese vrouwen en Afrikaanse, die onder de ogen van de politie legaal worden verkracht door Nederlandse mannen. Ze kunnen geen kant op want de Nderlandse politie ligt kennelijk in bed met de pooiers. Het is wonderlijk dat Nederlandse vouwen zo laconiek reageren op de dagelijkse handel in vrouwenlichamen, midden in elke grote Nederlandse stad.

[url]http://binnenland.nieuws.nl/657480/onderzoek_naar_uitbuiting_polen[/url

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 2 september 2011 om 16:56.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 11:06   #2
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Gaarne wijs ik erop dat ik een Nederlander ben van Surinaamse origine. Mijn perspectief is dat van een Surinamer, een natie die door Nederland werd en wordt gekoloniseerd, en het perspectief van een onderzoeker van slavernij en als afstammeling van Nederlandse slaven.

Wat voor mij van belang is, is om een idee te krijgen hoe de burgers van een slavenhoudende natie kijken naar de slavernij activiteiten van hun eigen land.

Wat opvalt is dat burgers die zelf geen slaven (Polen) houden, of Poolse vrouwen verkrachten: toch deze praktijk schijnen te moeten verdedigen.

Is het indoctrinatie of worden deze mensen als nazies geboren? Ik vergelijk Europeanen met de echtgenoten van mannen die hun dochters en zonen verkrachten. De moeder weet het, hoort de geluiden, ziet de angst van de kinderen, en zulks soms twintig jaar lang, maar ontkent. Wellicht om zelf niet in de problemen te komen.

Vanwege deze constatering geloof ik dat voor beter begrip van de Nederlanders en Europeanen wij naar hun herkomst als lijfeigenen en horigen moeten kijken. Zij zijn nog steeds niet vrij, maar horen elke dag hoe vrij ze zijn en in een rechtstaat leven. Sterker nog, Nederlanders wordt voorgehouden dat hun regering over de hele wereld opkomt voor mensenrechten. Hoe zit het dan met de mensenrechten van de Polen en de duizenden vrouwen die gedwongen als prostituee moeten werken,: in Nederland? Nederlanders zijn nog steeds horigen en lijfeigenen en Nederland is dus geen rechtstaat.

We zijn pas vrij als iedereen vrij is, maar in Nederland gaan vreemdelingen in "vreemdelingenbewaring," worden vrouwen vastgehouden om dagelijks door 10-20 Nederlandse mannen verkracht te worden, en krijgen Polen slechts euro 4 betaald waar euro 10 het minimum loon is, en dagen van 13 uur moeten maken.

Madame de Staël spreekt ergens van een 'Warriors ideology' wanneer zij over de Europese beschaving spreekt. Een obsessie met oorlog en onderdrukken en uitbuiten van andere volkeren.


_________________
Geloof niets, onderzoek alles!
(Immanuel Kant)




[Stakende Poolse aardbeienpluksters]

----------------------------------------------------------------------








"Poolse prostituees moeten beter voorgelicht worden."

http://www.metronieuws.nl/nieuws/poo...wCs0cN9yxRWZA/

Mijn inzichten in de positie van illegale prostituees zijn gebaseerd op onderzoeken als deze.

Verder is er in Nederland het begrip en verschijnsel van 'minderjarige asielzoekers' waardoor Nederland de ingang voor Europa is voor jonge zwarte vrouwen die meteen in heel Europa gedwongen in de prostitutie moeten werken.

Wat dus ook opvalt is dat de veronderstelde 'geemancipeerde' Nederlandse vrouwen zich verder nooit schijnen uit te spreken over de vrouwenhandel welke voor hun neus gebeurt, en waar hun vaders, zonen en broers het recht hebben arme, vastgehouden vrouwen te mogen verkrachten.

Deze houding verklaar ik door te stellen dat ook Hollandse vrouwen vogelvrij zijn en als ze ooit zelf in handen komen van een vrouwenhandelaar; de Staat hen niet zal bevrijden, want de Staat keurt vrouwenhandel en gedwongen verkrachting blijkbaar toe.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 september 2011 om 11:10.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 19:56   #3
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Wie vindt er als eerst een foto van een zwarte Pool?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 22:52   #4
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


[Poolse werkers]


POLEN EN ANDERE OOST EUROPEANEN ZIJN DE NIEUWE NEDERLANDSE SLAVEN.

Nederland is blijkbaar nog steeds een slavenhoudende natie, gezien de behandeling van Polen en andere Europeanen.
Daarnaast kijk ik ook naar de vele illegale prostituees, weer Oost europese vrouwen en Afrikaanse, die onder de ogen van de politie legaal worden verkracht door Nederlandse mannen. Ze kunnen geen kant op want de Nderlandse politie ligt kennelijk in bed met de pooiers. Het is wonderlijk dat Nederlandse vouwen zo laconiek reageren op de dagelijkse handel in vrouwenlichamen, midden in elke grote Nederlandse stad.

[url]http://binnenland.nieuws.nl/657480/onderzoek_naar_uitbuiting_polen[/url
Die Polen zien er wel gelukkig uit. Natuurlijk zou de foto getrukeerd kunnen zijn door de media, die natuurlijk mee in het complot zit.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 22:55   #5
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie vindt er als eerst een foto van een zwarte Pool?
Een "Black Pole", kost 17 pond en is 1m 80 lang.

__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 00:59   #6
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

HET UITBUITEN VAN MENS DOOR MENS:

· Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
· Uitbuiting is een dominant systeem om te leven op kosten van de medemens.
· Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten!
· Uitbuiting is een vorm van onverdraagzaamheid wat de medemens schaad.
· De ideale maatschappij bestaat volgens de arrogante en dominante neoliberale elite uit: superrijke en hardwerkende superarme.
· 2/3 van de jonge werknemers in Europa zijn working-poor (werkende armen of loonslaven)
· Het kapitalisme op onze planeet wordt gedreven door meedogenloze winsthonger en benut werknemers als loonslaven die zichzelf beconcurreren met de laagste lonen en de slechtste werkvoorwaarden.
· De ijver naar meer winst leidt tot de kinderarbeid van 250 miljoen kinderen op onze planeet.
Deze 250 miljoen jonge mensen, waarvan hun de jeugd wordt gestolen zijn geketend aan machines, werken op velden of worden gedwongen in de seksindustrie te werken.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 06:18   #7
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

De titel van de draad is fout. Eigenlijk zijn Polen de West-Slaven.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 08:40   #8
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
De titel van de draad is fout. Eigenlijk zijn Polen de West-Slaven.
Een benaming die ze delen met de Sorben, Kasjoeben, Tsjechen en Slowaken, dus zeggen dat Polen dé West-Slaven zijn, is niet helemaal correct.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 09:51   #9
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
De titel van de draad is fout. Eigenlijk zijn Polen de West-Slaven.
Dat was ook het eerste dat in mij opkwam toen ik de titel las. En wat Vito zegt...
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 09:54   #10
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Een benaming die ze delen met de Sorben, Kasjoeben, Tsjechen en Slowaken, dus zeggen dat Polen dé West-Slaven zijn, is niet helemaal correct.
Ik weet het. Ik probeerde gewoon een zekere congruentie met de titel van de draad te bewaren.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 12:20   #11
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Ik weet het. Ik probeerde gewoon een zekere congruentie met de titel van de draad te bewaren.
Het gaat om de inhoud!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:30   #12
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard


Laatst gewijzigd door freelancer : 4 september 2011 om 13:30.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:03   #13
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
De titel van de draad is fout. Eigenlijk zijn Polen de West-Slaven.
Geschiedenis:

(De verschillen tussen West & Oost Europa in koopkracht, loon en valuta waarde)

In 1945 deelde Stalin in Potsdam Europa in 2 delen:

1. De west Europese consumptie gerichte vrije markt economie.
2. De oost Europese niet consumptie gerichte staats economie.

Deze 2 Europese verschillende economieën groeiden in sneltempo uit elkaar.
Door de oost Europese valuta’s op de wereldmarkt niet te erkennen zorgde het I.M.F er in 1947 voor dat de oost Europese en de West Europese koopkracht en levensstandaard structureel niet gelijkwaardig werden. (artikel 5 van de I.M.F trukendoos)

De enorme onderlinge valutawaarde kloof die daardoor tussen de beide Europa’s is ontstaan wordt nu ten koste van de westerse gewone burgerZ gelijk gemaakt en betaald, daardoor hervalt het sociale west Europa in een terugkeer naar de Middeleeuwen.

Door de Chinese en Russische valuta’s op de wereldmarkt niet te erkennen zorgde het I.M.F er in 1947 voor dat de West Europese koopkracht en levensstandaard structureel niet gelijkwaardig konden worden. (Artikel 6 van de I.M.F trukendoos)
Deze valse smoes moet terug rechtgezet worden of we verzuipen in werkloosheid en bedrijfsfaillissementen.

Ondertussen is Rusland reeds 11 jaar omgeschakeld naar neoliberaal kapitalisme en hebben ze er alle voordelen bij dat hun roebel zou erkend worden door het IMF, maar het IMF blijft weigeren!

Het westen wordt totaal afhankelijk van de (BRICZ economische gemeenschap)
Economische groeibriljanten, (BRICZ) Brazilië, Rusland, India, China en Zuid Afrika, meer dan 40% van de wereldbevolking.

http://www.rotterdam.nl/tekst:_econo...roeibriljanten

Als de BRICz-landen een zesde van hun reserves opzij zouden zetten, dan zouden ze een orgaan met de omvang van het IMF in het leven kunnen roepen.

http://www.analist.be/hottopics/2010...uwe+machtsblok

Zorgen over valuta-oorlog:
Brandpunt valutastrijd verplaatst naar IMF

http://www.fd.nl/artikel/20454051/br...verplaatst-imf

Op de vraag of er in Washington over een mondiaal gecoördineerde interventie wordt gesproken, wilde Trichet van het IMF geen antwoord geven:

Als er al over gesproken zou worden, zou ik dat niet vertellen.
Ik geef nooit commentaar op dat soort zaken.

IMF:

Overal op onze planeet waar het IMF binnenkomt wordt het land geplunderd door privatisering en worden er enkel sociale kerkhoven achtergelaten.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 00:53   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Gaarne wijs ik erop dat ik een Nederlander ben van Surinaamse origine. Mijn perspectief is dat van een Surinamer, een natie die door Nederland werd en wordt gekoloniseerd, en het perspectief van een onderzoeker van slavernij en als afstammeling van Nederlandse slaven.

Wat voor mij van belang is, is om een idee te krijgen hoe de burgers van een slavenhoudende natie kijken naar de slavernij activiteiten van hun eigen land.
Vanuit mijn perspectief vlaming van zover de stamboom bekend nederlandse (2 generaties terug) en veel verder duitse afkomst.

Hou op met de huidige blanke inwoners van uw nieuwe thuisland een schuldgevoel voor de kolonisatieperiode aan te praten. De feiten zijn dat:

* 0% van de blanken van de kolonisatieperiode nog leven.

* ook de voorouders van 99,9% van de blanken die u tegenkomt in de tijd dat uw voorvader mogelijk slaaf was er geen slaven op nahielden en zelf in een situatie zaten die niet veel beter was dan die van uw voorouders.

De eerste generatie van blanken die collectief een grote welvaart heeft gekend is die van na WO II. Toen de kolonisatieperiode gedaan was dus De blanken van daarvoor waren haast allemaal evengoed doodarme stakkers wiens voornaamste zorg was om op een of ander manier brood op het bord te krijgen.

* In tegenstelling tot wat men blanken aanpraat slavernij helemaal geen bijna exclusief blank verschijnsel was.

* Ik vind slavernij verwerpelijk, maar als je eerlijk naar de feiten kijkt en je dan toch iets werkelijk unieks wil weten over blanken en slavernij? Het zijn blanken geweest die de slavernij hebben afgeschaft. En niet uit een positie van zwakte, nee op zowat het toppunt van hun wereldlijke macht.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 14:43   #15
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Vanuit mijn perspectief vlaming van zover de stamboom bekend nederlandse (2 generaties terug) en veel verder duitse afkomst.

Hou op met de huidige blanke inwoners van uw nieuwe thuisland een schuldgevoel voor de kolonisatieperiode aan te praten. De feiten zijn dat:

* 0% van de blanken van de kolonisatieperiode nog leven.

* ook de voorouders van 99,9% van de blanken die u tegenkomt in de tijd dat uw voorvader mogelijk slaaf was er geen slaven op nahielden en zelf in een situatie zaten die niet veel beter was dan die van uw voorouders.

.
Steeds merk ik op dat elke kritische opmerking van mij naar Europa meteen als zeer pijnlijk wordt ervaren, waardoor men wellicht alleen maar veilig over het weer kan praten, om niet op lange tenen te trappen.

Men bestudeert Bosjesmannen om iets te begrijpen van de levenswijze van eerste mensen, hun overlevingstechnieken, maar ook hoe hun instituties als huwelijk en 'democratisch overleg' vorm kreeg.

Hoe stel je je dus voor dat ik meer inzicht krijg in de achterliggende houding van een volk waarvan de elite over de hele wereld volkeren rooft, uitbuit, verkracht en vermoord? Hoe deze elite op Nederlandse en Belgische universiteiten wordt klaargestoomd voor deze nobele taken ter verheffing van de heidenen?

Die ene Leidse professor schreef over slavernij als een vorm van handelsmigratie en dat sommige slaven trots waren het brandmerk van een bepaalde plantage of meester te mogen dragen: en alle Surinamers vielen over hem heen! Eerder had ik al vraagtekens geplaatst bij de bewering dat bijvoorbeeld de Hindostaanse contractarbeiders die men naar Suriname verscheepte helemaal niet wisten waar zij heengingen, wat hen te wachten stond, of dat zij helemaal onvrij waren in hun keuze om naar Suriname te gaan. Na beeindiging van hun contract bleven sommigen in Suriname. Anderen gingen terug naar India, maar besloten toch weer zich in Suriname te vestigen.

Door al die persoonlijke aanvallen en het zich persoonlijkaantrekken van argumenten komen we nooit tot een meer inhoudelijk onderzoek.

Overigens heb ik Nederlanders, ten aanzien van mensenrechtenschendingen door hun elite in binnen en buitenland, vergeleken met de arme echtgenotes van mannen die hun eigen kinderen verkrachten: ze horen de geluiden, ze zien de angst van hun dochters en zonen, soms twintig jaar lang, maar ontkennen om zelf niet in problemen te komen.

Dus mogen nakomelingen van slaven niet 'zeuren' over slavernij want Hollanders kunnen daar niet tegen!

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 september 2011 om 14:54.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 14:52   #16
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Op de vraag of er in Washington over een mondiaal gecoördineerde interventie wordt gesproken, wilde Trichet van het IMF geen antwoord geven:

Als er al over gesproken zou worden, zou ik dat niet vertellen.
Ik geef nooit commentaar op dat soort zaken.

IMF:

Overal op onze planeet waar het IMF binnenkomt wordt het land geplunderd door privatisering en worden er enkel sociale kerkhoven achtergelaten.

Lieve help, ik houd van Corse, en als hij nog vrijgezel is wil ik hem trouwen. Nu meteen!(dit is een compliment en hoef je niet letterlijk te nemen)

Volgens een persoon die ik toevallig sprak heeft deze kapitalistische wereld die je zo goed beschrijft ook behoefte aan bepaalde conflictgebieden, zoals Kurdistan, want men heeft de vluchtelingenstromen nodig voor 'vrijwillige' slaven.

Ten aanzien van de Nederlandse Polen zie ik weer een preciese herhaling van de import van Turken en Marokkanen in Nederland zo een dertig jaar geleden.
Over een zelfde soort periode zal men ook tegen hen beginnen te morren, en bezwaar maken tegen de lucht van Borscht, Pirowski en Cheesecake. Of tegen hun paapsheid. en dan krijgen wij weer de ethnic cleansing tegen de POlen, Roemenen en wat meer, die zestig jaar na de komende (2012-2016) zal volgen.

De Polen worden onderbetaald, tegen de Turkse Nederlanders opgehitst, wonen in barakken van hun werkgevers, hebben geen toegang tot de sociale voorzieningen en men laat de jonge mannen zich dooddrinken. Het zal mij niet verwonderen als menig werkgever hen in natura betaald, met bier.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 14:56   #17
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Nu zijn sommigen al verliefd op de robot van de PVDA...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 16:16   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Slaven die ge met geen stokken kunt buitenhouden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 17:07   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Slaven die ge met geen stokken kunt buitenhouden.
Idd, beter als in Be is zelden...

Citaat:
http://www.vilt.be/Belgische_werkzoe...b_in_fruitpluk

Belgische werkzoekenden bedanken voor job in fruitpluk

Bijna de helft van de seizoenarbeiders in de Belgische land- en tuinbouw, 20.000 van de 45.000, komt uit Centraal- en Oost-Europa. Alleen al de fruitpluk is goed voor 10.000 seizoenarbeiders uit die regio, waarvan de overgrote meerderheid Polen. Belgische werkzoekenden halen hun neus op voor een tijdelijke job als fruitplukker. Dat meldt de krant De Morgen op basis van cijfers van Boerenbond.

De Belgische fruittelers zijn hun jaarlijkse zoektocht begonnen naar tijdelijke werknemers voor de pluk van peren in september en van appels in oktober. Het aandeel van de buitenlandse werkkrachten neemt jaar na jaar toe. De Oost-Europese fruitplukkers stropen de mouwen op voor het fysieke werk in openlucht, waar heel wat Belgische werkzoekenden voor bedanken. Het enthousiasme bij Belgische werkzoekenden is zo laag dat 'fruitplukker' officieel als een knelpuntberoep erkend is.

De belangstelling vanuit Polen neemt daarentegen toe, stelt Boerenbond vast. Werknemers uit Polen zijn intussen goed voor meer dan driekwart van alle tijdelijke arbeidsmigranten in de land- en tuinbouw. Polen hebben de Indiase sikhs vervangen als dominante groep. Door een wijziging in de asielwetgeving is het voor de sikhs, die in de jaren tachtig massaal ingezet werden, moeilijker geworden om in de fruitpluk te werken.

"Polen komen graag naar België omdat ze hier hetzelfde loon krijgen als een Belgische seizoenarbeider", zegt Chris Botterman van Boerenbond.

"Hun huisvesting is in orde dankzij een recent Vlaams decreet, dat de sector minimumnormen oplegt voor onder meer leef- en slaapruimte. Ze worden ook verzekerd voor gezondheidszorg. De Poolse seizoenarbeider is bij ons beduidend beter af dan in Duitsland of Groot-Brittannië", aldus Botterman. Sinds 1 mei 2009 is het papierwerk voor Polen ook vereenvoudigd door het vrij verkeer van werknemers uit de nieuwe EU-lidstaten.

Werkgevers ontkennen dat buitenlandse fruitplukkers de jobs inpikken van Belgische werkzoekenden. Zij zouden niet liever hebben dan dat er zich meer Belgen aandienen omdat ze dan geen verblijfskosten moeten betalen. Maar Belgische werkzoekenden halen hun neus op voor een job in de fruitpluk. Volgens een recent onderzoeksrapport door het Hoger Instituut voor de Arbeid (HIVA) van de K.U. Leuven komt dat door het slechte imago van de sector, het tijdelijk karakter van de baan en het te kleine surplus van het loon tegenover de werkloosheidsvergoeding.

Bij de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling VDAB geeft men toe dat er traditioneel weinig belangstelling bestaat voor fruitpluk. "De meeste mensen zijn op zoek naar een vaste job en een contract in de fruitpluk bedraagt maximaal 65 dagen. Daarenboven moet men over een goede fysieke conditie beschikken", aldus Marlene Reggers, coördinator arbeidsmarktregie bij de VDAB in Tongeren.

Anderzijds is de fruitpluk in Limburg één van de grootste economische sectoren. "We doen dan ook extra inspanningen om kandidaten aan te trekken", aldus Reggers. Naast de verspreiding van vacatures via de VDAB-website en de jobkrant, wordt er samen met de Waalse dienst Forem een jobdating-event georganiseerd. "Deze en volgende week organiseren we in Tongeren en Sint-Truiden een jobdating waarbij werkzoekenden en werkgevers rechtstreeks met elkaar in contact komen. De vorige jobdating in de lente was met 250 kandidaten een succes", aldus Reggers.

Het HIVA voorspelt een verdere toename van het aantal arbeidsmigranten uit de nieuwe Europese lidstaten. "Belangrijke elementen voor een toename zijn het zelfversterkend effect van de rekruteringsnetwerken en de hoge mate van tevredenheid over de flexibiliteit van de arbeidsmigranten", zeggen de onderzoekers. "Sommige Polen komen al vijf jaar na elkaar terug naar hetzelfde bedrijf. Door de mond-aan-mondreclame is er geen gebrek aan belangstelling", bevestigt Botterman.

Boerenbond is voorstander van een tweesporenbeleid waarin ook aandacht uitgaat naar binnenlandse kandidaten. "We stellen vast dat sommige OCMW-steuntrekkers belangstelling tonen, maar de stap niet zetten wegens wettelijke inkomensbeperkingen. Die plafonds zou de overheid kunnen versoepelen", zegt Botterman. "Maar indien er zich onvoldoende Belgen aandienen, moeten de fruittelers alle kansen krijgen om in het buitenland te rekruteren".

bron De Morgen/Belga

Aja, NL nog...

Citaat:
http://ottoworkforce.eu/nl/news/pool...ermaal-zo-veel

Pool verdient hier viermaal zo veel

„Polen verdienen hier viermaal zo veel als in eigen land”, weet OTTO-directeur Frank van Gool.'

Het minimumloon is in Polen 1,97 euro, terwijl het in Nederland 8,28 is.

Afhankelijk van de cao kan het loon in Nederland oplopen. Het salaris in Nederland is ook hoger dan in Duitsland. Dat land kent geen wettelijkminimumloon, maar een vast salaris voor uitzendkrachten: 7,79 euro. Verder is er verschil tussen het oosten en westen. In het oosten zijn de salarissen 0,90 euro lager. Een groot verschil is verder dat in Nederland vakantiegeld wordt betaald: 8 procent. Ook krijgen werknemers in Nederland hogere toeslagen in de uitzend-cao: 25 procent voor werken van 18.00 tot 00.00 uur en 50 procent voor werken van 00.00 tot 07.00 uur. In Duitsland krijgen ze 25 procent voor werken van 23.00 tot 05.00 uur.”

Bon: Dagblad de limburger
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2011 om 17:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 17:50   #20
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Op de vraag of er in Washington over een mondiaal gecoördineerde interventie wordt gesproken, wilde Trichet van het IMF geen antwoord geven:

Als er al over gesproken zou worden, zou ik dat niet vertellen.
Ik geef nooit commentaar op dat soort zaken.

IMF:

Overal op onze planeet waar het IMF binnenkomt wordt het land geplunderd door privatisering en worden er enkel sociale kerkhoven achtergelaten.
Zo is dat dus ondertussen voor meer dan 90% van de wereld het geval.
Niet zozeer het geld op zich maar het misbruik en verkrachting ervan door hebzucht en drang naar macht, mede door het creëren van de illusie dat enkel geld en persoonlijk bezit (luxe) gelukkig maakt, zijn er reeds zowat overal sociale kerkhoven gemaakt.
De uitlatingen en meningen hier op het forum betreft deze materie en alle andere thema's spreken boekdelen.
Vooral het feit dat men niet meer de oorzaken erkent of ziet is de ultieme verwezenlijking van de illuminati of die NWO van zij die zichzelf verheven hebben tot de zogenaamde elite.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be