Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 15:44   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Als de middenklasse zijn huis laat kuisen, schilderen en opknappen door Polen om minder te betalen moet je niet verwonderd zijn dat de bedrijven het ook doen. De bedrijven hebben het trouwens altijd gedaan. Ze willen allemaal winst maken, dat is de hedendaagse mentaliteit en economische realiteit.
En die mentaliteit verspreidt zich nu razendsnel wereldwijd.
Ons monopolie is verdwenen dat is een feit...... En het wordt bikkelhard in de grote boze wereld.
Ik ken zelfs arrebeiders die naar een ander bedrijf 'gaan' als ze er 100 euro per maand meer kunnen verdien... om meer winst te kunnen maken...
Ik ken zelfs arrebeiders die zich verbonden hebben door eigenbelang en het land en zijn ondernemingen gaat plaatleggen om...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 15:52   #22
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik ken zelfs arrebeiders die naar een ander bedrijf 'gaan' als ze er 100 euro per maand meer kunnen verdien... om meer winst te kunnen maken...
Ik ken zelfs arrebeiders die zich verbonden hebben door eigenbelang en het land en zijn ondernemingen gaat plaatleggen om...
Arrebeiders die gaan plaatleggen??? en worden die betaald? anders moet ik de vakbond verwittigen he Chipie.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:08   #23
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Arrebeiders die gaan plaatleggen??? en worden die betaald? anders moet ik de vakbond verwittigen he Chipie.
Daar staat:
Citaat:
Ik ken zelfs arrebeiders die zich verbonden hebben door eigenbelang en het land en zijn ondernemingen gaan plaatleggen om...
Verbonden arrebeiders voor eigenbelang ---> = vakbonden [img]snappie?[/img]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:09   #24
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Laat de Polen en andere Europeers dan maar allemaal hierkomen werken,belast ze zoals ze ons belasten en laat hen bijdragen voor onze sociale voorzieningen en oude dag,en belast de werkgevers die buitenlanders aannemen meer,tenslote betalen ze minder loon voor die mensen.
belast ze naar de andere wereld!

ok. on topic:

-ten eerste vind ik het werkelijk schandalig.

-ten tweede is het goed dat dit aan het licht komt, dan blijft de discussie rond de immens zware belasting op arbeid tenminste voortduren (hopelijk).

-ten derde zouden diegenen die volgende week vrijdag zinnens zijn om de arbeiders hier te laten staken, beter de vakbonden in de rest van de wereld gaan organisere, ipv elkaar leden af te snoepen.
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:12   #25
Sofietje
Banneling
 
 
Sofietje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 389
Standaard

Simpel toch , boycot hun producten ! White producten eerst !
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:11   #26
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Tis al over. Polen liggen al buiten. Nu enkel nog de grens over.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:21   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Misschien moet je dan ook eens 2 keer nadenken voor je stakers in een ander bedrijf die je niet kent begint uit te maken voor alles wat lelijk is.
Bij mijn weten blokkeren de stakers bij Struik niet de openbare weg, of de oprit van andere bedrijven. Hebt u soms meer informatie dan ik hieromtrend? Of wordt de nuance u nu al te veel en snapt u totaal niet waarover ik het heb?

Ik ken bvb. een bedrijf waar de vakbond niet wenst te staken volgende week vrijdag, o.a. omdat ze weten dat het in dat bedrijf niet goed gaat, maar oh verrassing: enkele vriendelijke vakbonds"broeders" van een ander bedrijf uit dezelfde moederholding zullen zo vriendelijk zijn om gans de boel plat te leggen (zonder goedkeuring van de vakbondsmensen in het eerste bedrijf). Wilt u me eens duidelijk maken hoe ik daar "twee keer over moet nadenken" om niet te vervallen in het "voor alles wat lelijk is" uitmaken van de vakbondspipo's in bedrijf nr. 2?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:25   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Bij mijn weten blokkeren de stakers bij Struik niet de openbare weg, of de oprit van andere bedrijven. Hebt u soms meer informatie dan ik hieromtrend? Of wordt de nuance u nu al te veel en snapt u totaal niet waarover ik het heb?

Ik ken bvb. een bedrijf waar de vakbond niet wenst te staken volgende week vrijdag, o.a. omdat ze weten dat het in dat bedrijf niet goed gaat, maar oh verrassing: enkele vriendelijke vakbonds"broeders" van een ander bedrijf uit dezelfde moederholding zullen zo vriendelijk zijn om gans de boel plat te leggen (zonder goedkeuring van de vakbondsmensen in het eerste bedrijf). Wilt u me eens duidelijk maken hoe ik daar "twee keer over moet nadenken" om niet te vervallen in het "voor alles wat lelijk is" uitmaken van de vakbondspipo's in bedrijf nr. 2?
In een bedrijf gaat het nooit goed behalve wanneer de winsten uitgekeerd worden en de lonen van het topkader wordt vastegelegd.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 oktober 2005 om 17:26.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:27   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
In een bedrijf gaat het nooit goed behalve wanneer de winsten uitgekeerd worden en de lonen van het topkader wordt vastegelegd.
Juist ja, een standaardantwoord uit het "Rode Boekje". Ik dacht al dat dat het enige was wat er nog te verwachten viel...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:38   #30
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Juist ja, een standaardantwoord uit het "Rode Boekje". Ik dacht al dat dat het enige was wat er nog te verwachten viel...
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:46   #31
luke dierick
Burger
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Coolbawn,Cy Tipperary North,RoI
Berichten: 164
Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard het rode boekje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Juist ja, een standaardantwoord uit het "Rode Boekje". Ik dacht al dat dat het enige was wat er nog te verwachten viel...
Inderdaad is de bedoeling van een onderneming winst te maken , daarop kunnen dan belastingen betaald worden en werklieden tewerkgesteld worden lom hun boterham te verdienen , zelfs een aandeel krijgen in de winst , om ze te motiveren.
Stellen dat een bedrijf geen winst mag maken, is absurd en kwam zelfs niet voor in de communistische bedrijven in het oosten van het werelddeel , om maar van china niet te spreken.
Van de vakbonden wordt thans doorzicht gevraagd om de bedrijven die hier blijven ( deze die niet delocaliseren , want dat is in de mode) niet ten gronde te richten en te verplichten in een wanhoopsreactie om buitenlandse krachten in massa aan te werven , wanneer dit uiteindelijk toegelaten zal zijn.
Afwachten is de boodschap en de zaak stelt zich zeer negatief in....
Luke
__________________
geen
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:59   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Laat de Polen en andere Europeers dan maar allemaal hierkomen werken,belast ze zoals ze ons belasten en laat hen bijdragen voor onze sociale voorzieningen en oude dag,en belast de werkgevers die buitenlanders aannemen meer,tenslote betalen ze minder loon voor die mensen.
Nog één die staat te slapen met zijn ogen open.
Hun systeem is "aanneming van werken" en het hoofdbedrijf zit niet hier meestal maar in Polen! Ze wonen hier niet, hebben onze nationaliteit niet en het enige dat ze doen is werken op verplaatsing en dan nog als zelfstandigen onder de europese richtlijnen. Je krijgt daar geen stok meer tussen!
Je bent niet alleen het werk kwijt, maar ook de centen van het werk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 20:48   #33
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Nog één die staat te slapen met zijn ogen open.
Hun systeem is "aanneming van werken" en het hoofdbedrijf zit niet hier meestal maar in Polen! Ze wonen hier niet, hebben onze nationaliteit niet en het enige dat ze doen is werken op verplaatsing en dan nog als zelfstandigen onder de europese richtlijnen. Je krijgt daar geen stok meer tussen!
Je bent niet alleen het werk kwijt, maar ook de centen van het werk.
http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/...04nieuweEU.pdf
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:06   #34
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Voila weeral het zoveelste geval, nog een geluk dat het bedrijf niet naar Polen verhuisde. Het toont duidelijk aan dat men gastarbeiders (die hier komen om te werken) voorrang geeft omwille van financiele redenen, dat dit ten koste gaat van de Vlaamse werknemers en werklozen die een job zoeken.
Hou Vlaamse welvaart dus in Vlaamse handen, wanneer je strenger bent met nieuwkomers kan je dit tegen gaan maar dat is nu niet het geval.
Vergeet niet dat 1 € in België verdienen voor een Pool niet vergelijkbaar is met wat 1 € allemaal waard is in Polen. Een vorm van hedendaags kaptialisme in zekere zin. Iedereen beseft toch dat wanneer onze bedrijven naar het buitenland gaan het fini is, verlaag dus de lasten!
De werknemers en de Vlamingen worden de duppe en zeker nu gezien het hoge werkloosheidspeil. Men moet maatregelen nemen want het kan in de toekomst enkel verslechteren, zeker als turkije toetreedt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:14   #35
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Het zijn geen Polen maar Duitsers. (Op papier)

Een stukje Polen die vroeger bij Das Reich behoorde. Silezië of iets dergelijks.
Die mensen hebben 2 nationaliteiten.

Het zijn Duitsers dus vrij verkeer van werk..
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:17   #36
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Dit is nu het ware gelaat van "geld-rechts". Het eigen volk kan creperen terwijl de buitenlanders de jobs krijgen. Zulke associale bedrijfsleiders zou men in heropvoedingskampen moeten steken waar met ijzeren letters staat geschreven "Arbeit macht Frei" om hen eindelijk eens wat burgerzin bij te brengen.
Het eigen volk bestaat uit profiteurs dat niet meer wil werken ... de stakingen zijn daar het beste voorbeeld van.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:18   #37
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Tis al over. Polen liggen al buiten. Nu enkel nog de grens over.
Nu nog naar Polen delocaliseren, lang zal het niet meer duren. De winst moet vrijgesteld worden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:35   #38
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut
Voila weeral het zoveelste geval, nog een geluk dat het bedrijf niet naar Polen verhuisde. Het toont duidelijk aan dat men gastarbeiders (die hier komen om te werken) voorrang geeft omwille van financiele redenen, dat dit ten koste gaat van de Vlaamse werknemers en werklozen die een job zoeken.
Hou Vlaamse welvaart dus in Vlaamse handen, wanneer je strenger bent met nieuwkomers kan je dit tegen gaan maar dat is nu niet het geval.
Vergeet niet dat 1 € in België verdienen voor een Pool niet vergelijkbaar is met wat 1 € allemaal waard is in Polen. Een vorm van hedendaags kaptialisme in zekere zin. Iedereen beseft toch dat wanneer onze bedrijven naar het buitenland gaan het fini is, verlaag dus de lasten!
De werknemers en de Vlamingen worden de duppe en zeker nu gezien het hoge werkloosheidspeil. Men moet maatregelen nemen want het kan in de toekomst enkel verslechteren, zeker als turkije toetreedt.
Het gaat om het betaalbaar houden van onze sociale rechten en pensioenen,indien men de moed niet heeft om een aantal jaren te investeren in jobs met minder loonlast voor zowel de werkgevers als de werknemers,en alleen maar maatregelen neemt om ouderen langer te laten werken en hun pensioenrechten voor een aantal jaren op de helling te zetten zal er niets veranderen.
Geef de mensen meer van hun Brutto loon en de koopkracht zal toenemen!
Op alle producten betaald men Btw en indien een mens meer koopkracht heeft zal dat ook meer opbrengen.
Het gaat er om het systeem te laten werken zonder steeds meer in de mensen hun zakken te zitten,en zonder de werkgevers hier weg te jagen.
Men zit hier met een Miljardenschuld,die men wil afbouwen en men wil jaarlijks de begroting op peil houden,dat mag echter niet op de mensen hunne rug afschuiven,door die langer te laten werken stelt men de problemen alleen maar uit.
Het lijkt wel dat voor de regering het afbouwen en de begroting voorrang hebben omdat de politici dan in een beter daglicht komen te staan.
Niet moeilijk dat men mistevreden is,langer werken,minder verdienen ,flexibiliteit opdrijven,steeds minder jobs,en een Europa dat vrije toegang geeft om onze reeds geteisterde economie(door de hoge loonlast)te infiltreren.
Al die hooggestudeerden die ons land rijk is vinden blijkbaar geen oplossing om de economie aan te laten trekken door middel van een gedegen plan dat noch aan onze mensen noch onze onze Werkgevers te veel geld kost.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:44   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
En?
Dat zijn voor "werknemers"!
Wie spreekt er over "werknemers"?
T' is toch niet omdat ze voor u werken ook werknemer in dienst staan?
Al eens gehoord van "aannemers en zaakvoerders?" Een zaakvoerder is niet beperkt in aantal, onder bepaalde voorwaarden die ik hier niet ga zeggen.
Ik denk dat je er aan bent voor de moeite, allemaal trouwens.
(ps, ik had het kort geleden nog voorspeld dat het zo enorm zou boomen met die polen)

Wachten wachten wachten wachten wachten wachten, daar zijn ze straf in bij ons!
Nu is het busje weg.

(straks nog een miljoen chinezen op ons dak, en 20 miljoen turken?)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 oktober 2005 om 21:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:50   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

M.a.w.: Zwan probeert op volstrekt legale manier minder kosten te maken, en bijgevolg gaat men het bedrijf (dat helemaal niet verantwoordelijk is voor het legale karakter van deze "interimtruuk") nog wat verder in de kosten jagen met een staking...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be