Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2018, 19:18   #41
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Oa dit filmpje heeft me overstag doen gaan:

https://www.youtube.com/watch?v=_aq5sPMUm-k

Wij (de consument) worden namelijk continu gemanipuleerd. Echt niet normaal; Ik heb dan ook besloten van mijn manier van consumeren drastisch te herzien - en ik was er reeds mee bezig!! Maar nu zal het helemaal de knop omdraaien zijn wat betreft de boodschappen met om te beginnen: nagenoeg geen voet meer in de supermarkt zetten!

In de praktijk zal dat er als volgt uitzien: alles van voeding bij Tanger markt en/of de turkse kruidenier/bakker alsook de Sun Wah...... Zelfs de AH & co zullen mij op dat vlak moeten missen - met uitzondering van wc-papier, keukenpapier, doekjes, vuilniszakken ed zullen ze geen klant meer aan mij hebben! XD!

Het zal drastisch zijn, dat wel, maar ik heb er goed oog in.....

Wie volgt mij? ^^

Discuss please, thanks.
Ik heb moeite u te snappen op een nog ander vlak: dé aantrekkracht van supermarkten is een (gemiddeld - je moet nog steeds opletten) betere prijs/kwaliteit combinatie voortvloeiende uit grotere efficientie door grootschaligheid.
Als u dus besluit om er niet meer te kopen dan zult u tevreden moeten zijn met gemiddeld slechtere prijs/kwaliteit combinaties. Zeg maar een boycot met een eigen prijskaartje.
U somt het trouwens zelf al op met uw "met uitzondering van". Dat zijn net die zaken die supermarkten als klantlokmiddel gebruiken.
Dus eigenlijk houdt uw boycot al op waar ze begint.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 15 juli 2018 om 19:18.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 00:12   #42
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb moeite u te snappen op een nog ander vlak: dé aantrekkracht van supermarkten is een (gemiddeld - je moet nog steeds opletten) betere prijs/kwaliteit combinatie voortvloeiende uit grotere efficientie door grootschaligheid.
Als u dus besluit om er niet meer te kopen dan zult u tevreden moeten zijn met gemiddeld slechtere prijs/kwaliteit combinaties. Zeg maar een boycot met een eigen prijskaartje.
U somt het trouwens zelf al op met uw "met uitzondering van". Dat zijn net die zaken die supermarkten als klantlokmiddel gebruiken.
Dus eigenlijk houdt uw boycot al op waar ze begint.
Mja klopt, maar euh ik ben ook maar een radartje in het systeem - en zodoende afhankelijk er van, met het verschil dat ik tenminste actie onderneem, zij het eerder miniem qua impact i know.... :d
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 11:51   #43
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Oa dit filmpje heeft me overstag doen gaan:

https://www.youtube.com/watch?v=_aq5sPMUm-k

Wij (de consument) worden namelijk continu gemanipuleerd. Echt niet normaal; Ik heb dan ook besloten van mijn manier van consumeren drastisch te herzien - en ik was er reeds mee bezig!! Maar nu zal het helemaal de knop omdraaien zijn wat betreft de boodschappen met om te beginnen: nagenoeg geen voet meer in de supermarkt zetten!

In de praktijk zal dat er als volgt uitzien: alles van voeding bij Tanger markt en/of de turkse kruidenier/bakker alsook de Sun Wah...... Zelfs de AH & co zullen mij op dat vlak moeten missen - met uitzondering van wc-papier, keukenpapier, doekjes, vuilniszakken ed zullen ze geen klant meer aan mij hebben! XD!



Het zal drastisch zijn, dat wel, maar ik heb er goed oog in.....

Wie volgt mij? ^^





Discuss please, thanks.
Denkt u echt dat we willen weten waar u uw rijst koopt? Hoeveel keren zet u hier een mening omwille van de aandacht die u blijkbaar iedere dag nodig hebt?

Laatst gewijzigd door alice : 17 juli 2018 om 11:52.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 14:01   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben nooit een glazenfles frisdrank tegen gekomen die naar petro smaakte.
Ik ben nooit een glazen fles melk tegen gekomen die naar mazout rook.


De PED-fles en BRICK-verpakking zijn trouwens ingevoerd op vraag van de grootwarenhuizen.
Hoewel ze ook economische voordelen opleverde voor de producenten.

En in het verleden hebben de grootwarenhuizen de doodsteek gegeven aan de kleine thuisleverende zelfstandige, vandaag zijn de internetwinkels bezig de warenhuizen onderuit te halen.
Maar waar men niet bij stil staat, is dat ook het maatschappelijk leven opnieuw een zware klap krijgt.
De brikverpakkingen besparen een pak op transportkosten.
Minder gewicht per eenheid en door hun stapelbaarheid wordt er minder lucht getransporteerd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 14:03   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wij dronken thuis vooral zelf geperst fruitsap en pompwater.
Thee bij het ontbijt en de koffie voor mijn ouders werd thuis gemalen met een handmolen.
Op school kwam de frisdrank wel uit glazen flessen, maar die smaakte nooit naar petrol.
Maar eerlijk, ik denk dat de petrollampen reeds uit dienst waren en de mensen gloeilampen gebruikte toen ik geboren werd eind jaren 50 van vorige eeuw.
De flesjes worden chemisch gereinigd, weinig kans dat de petrol (indien de fles ervoor gebruikt werd, niet opgelost werd door de reiniging.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 14:03   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ook die bruine zakken?
Ook die ja.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 14:10   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, ook bruine zakken zijn milieubelastend, maar niets is zo milieubelastend als kunststof.


Hun bruine kleur komt door het feit de ze van herbruikt papier gemaakt worden en is geen verf.
Daarnaast hebben die bruine zakken ook voordelen voor het milieu en de natuur.
Want na hun gebruik, worden ze meststof en geen zwerfvuil.
Dieren die ze opeten verteren dat papier en gaan er niet van dood.
Een dier dat in een bruine zak kruipt, kan zich er gewoon terug van verlossen, want de zakken scheuren bij het minste vocht en lossen zelfs op.
Daarnaast is bruin papier een natuurlijk product en plant men zelfs bossen aan als grondstof.

Je kan dus zeggen dat ondanks dat papier milieubelastend is, het wel binnen de kringloop van de natuur past, wat je niet kan zeggen van kunststof, dat van fossiele grondstoffen word gemaakt en niet vergaat.
Eén nadeel van die papieren zak is dat ze niet bestand zijn tegen vocht.


ook een goede oplossing

https://packagingmagazine.be/afbreek...ije-waterfles/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:21   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denkt u echt dat we willen weten waar u uw rijst koopt? Hoeveel keren zet u hier een mening omwille van de aandacht die u blijkbaar iedere dag nodig hebt?
Er is interesse voor, meer dan je denkt. Levenskost is nu eenmaal iets waar nogal wat mensen aangaat, en ja, irl zal men het er niet zo vlug over hebben want zoals je zegt 'wie wilt nu weten waar bembem haar inkopen doet', des te meer op fora dus.

Laatst gewijzigd door bembem : 17 juli 2018 om 19:23.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:15   #49
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die bruine papieren zakken mogen ze inderdaad herinvoeren.
...dat zit er aan te komen naar 't schijnt
Producenten wippen maar al te graag op dien trein van minder plastiekafval etc..als de vraag maar groot genoeg is... alleen gaat datzelfde papieren zakje U ongetwijfeld rechtstreeks of onrechtstreeks astronomisch veel kosten in vergelijking met vroeger
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:17   #50
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben nooit een glazenfles frisdrank tegen gekomen die naar petro smaakte.
Ik ben nooit een glazen fles melk tegen gekomen die naar mazout rook.


De PED-fles en BRICK-verpakking zijn trouwens ingevoerd op vraag van de grootwarenhuizen.
Hoewel ze ook economische voordelen opleverde voor de producenten.

En in het verleden hebben de grootwarenhuizen de doodsteek gegeven aan de kleine thuisleverende zelfstandige, vandaag zijn de internetwinkels bezig de warenhuizen onderuit te halen.
Maar waar men niet bij stil staat, is dat ook het maatschappelijk leven opnieuw een zware klap krijgt.
wel een kat een kat noemen... de milieu-impact van glazen (dat ge dan weer wilt gaan recycleren ) recipiënten niet onderschatten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:18   #51
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de VS zijn ze nooit weg geweest, de klanten willen gene andere zakken.
Daar moeten grootwarenhuizen zelfs mensen in dienst hebben die de producten in de zakken steken om klanten te houden, in Europa mogen de grootwarenhuizen zelfs de kassa's afschaffen.
..da's omdat ze hunnen booze meten verbergen voor het publieke oog
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:19   #52
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ben je BemBem nog niet tegengekomen in de Sun Wah ?
zijn dat die maxi zakken van 50 kg met alleen maar een chinees opschrift waar niemand wijs uit geraakt ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:21   #53
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus ook geen shampoo meer stelen in het Kruitvat? Ze zullen daar content zijn met jouw boycot.
... is dat dien shampoo waar je haar stijf van recht komt ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:24   #54
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De brikverpakkingen besparen een pak op transportkosten.
Minder gewicht per eenheid en door hun stapelbaarheid wordt er minder lucht getransporteerd.
idd
en dan is er nog het gewicht, de productie en het terug proper maken en/of her-smelten van die dingen

Geen rooskleurig plaatje al drink ik zelf het liefst uit glas
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 21:46   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
..da's omdat ze hunnen booze meten verbergen voor het publieke oog
Haha ja
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 21:38   #56
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Wie volgt mij? ^^
.
Dat wordt nu een beetje moeilijk met m'n maaltijdcheques die die supermarkten aanvaarden.

Het alternatief is elke werkdag een broodje of snack van 6,5 EUR. Lijkt me ook niet echt... duurzaam of leuk. Plus ik heb wat spaargeld nodig, hoor.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 juli 2018 om 21:39.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 22:03   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat wordt nu een beetje moeilijk met m'n maaltijdcheques die die supermarkten aanvaarden.

Het alternatief is elke werkdag een broodje of snack van 6,5 EUR. Lijkt me ook niet echt... duurzaam of leuk. Plus ik heb wat spaargeld nodig, hoor.
Lol, je kan die cheques perfect kwijt door bvb een pak melk te kopen (ipv een broodje), deed ik vroeger~
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 22:17   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Vandaag was ik in Tanger Markt, heb er het volgende gekocht, allemaal voor het luttele bedrag van 8,51€

-1 zak aardappelen v 5kg 0,85€ (unbeatable!)
-1 bussel bosui 0,59€
-1 zakje groene charli (langwerpige paprika's) 0,69€
-3 nectarines 0,72€ (1,41€/KG!)
-2 dikke conference peren 0,94€ (1,41€/KG)
-zak appels 0,86€ (1,41€/KG)
-netje knoflook v 500gr 1,79€ (!!)
-1 zak wortels v 1kg 0,89€
-1 grote tros bananen 1,18€ (0,84€/KG)

Had ik hetzelfde gekocht in de Delhaize, of zelfs de AH.. ik was op z'n minst een vijftal eurokes méér kwijt..... (yep).

Dus..... ja, het loont om de 'traditionele' supermarkten te boycotten, hehehehe XD!

Laatst gewijzigd door bembem : 19 juli 2018 om 22:18.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 12:28   #59
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja klopt, maar euh ik ben ook maar een radartje in het systeem - en zodoende afhankelijk er van, met het verschil dat ik tenminste actie onderneem, zij het eerder miniem qua impact i know.... :d
Ik stelde dat uw actie erop neerkomt dat uw winkelfacturen gemiddeld hoger worden.
In uw latere post, heeft u het woord "traditionele" voor "supermarkten" gezet.
Ik ken die "Tanger" niet, en heb het zonet even opgezocht. Het blijkt... een supermarktketen.
Nu weet ik niet meer welk punt u met dit onderwerp poogt te maken.
U gaat naar een... andere supermarkt, die u, volgens uw laatste post, impliciet omschrijft als "niet traditioneel".
Wat moet ik me dan voorstellen bij wat er "traditie" is, en wat niet?

Aan de door u vermelde prijzen kan ik weinig verschil merken.
Bvb begin deze week kostten 1 kg wortelen in Aldi 0.85. De week ervoor kostten ze 1.25, en gisteren kostten ze 1.15. Dat is typisch voor fruit, dat quasi elke dag andere veilingprijzen heeft, en er dus een grote afhankelijkheid is van wanneer de supermarkt een lot kocht.
Fruitprijzen zijn bijgevolg de minst bruikbare vergelijkingsbasis tussen supermarkten, of je zou de moeite moeten doen om gemiddelden te accumuleren tot jaarbasis - een hele hoop werk.
Ik ben een tijd naar Colruyt gegaan, omdat die goedkoper "leken". De realiteit bleek echter te zijn dat de helft van de tijd de vakken met goedkoopste versie leeg zijn, en dat ze weliswaar hun prijzen verlagen volgens concurrentie, maar die prijzen terug verhogen ZONDER dat de concurrentie die verhoogde.
Bvb Hollandse Gouda oud, kost in Aldi sinds jaar en dag (5 jaar?) 1.99 euro voor 300 gram - 6.63 per kilo. Met een korte uitzondering (2.09, dat maar 2 weken duurde).
In Colruyt kost dat <soms> ook die 6.63 per kilo. Een week later: 7.63 euro. Een maand later: plots weer 6.63. En alles ertussenin. Je weet het gewoon niet op voorhand, wat op zich al ambetant is - een supermarkt moeten binnenstappen om te weten of een andere al dan niet goedkoper is, is niet praktisch, en bij niet, puur tijdsverlies.

Uw prijzen-argument voor "Tanger" heeft dus een erg zwakke basis, en ik zie totaal niet in hoe u uw "manier van consumeren" ermee zou veranderd hebben.

Delhaize ben ik in veel jaren niet meer binnengeweest. Herinnering van 10+ jaar terug is dat de goedkoopste versies beduidend duurder waren.
Carrefour idem.
De naam Tanger kwam me wel bekend voor, ik vond op het internet niettemin geen in mijn buurt, maar de verklaring heb ik wel gevonden: een café in een stad.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 20 juli 2018 om 12:47.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 14:46   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik stelde dat uw actie erop neerkomt dat uw winkelfacturen gemiddeld hoger worden.
In uw latere post, heeft u het woord "traditionele" voor "supermarkten" gezet.
Ik ken die "Tanger" niet, en heb het zonet even opgezocht. Het blijkt... een supermarktketen.
Nu weet ik niet meer welk punt u met dit onderwerp poogt te maken.
U gaat naar een... andere supermarkt, die u, volgens uw laatste post, impliciet omschrijft als "niet traditioneel".
Wat moet ik me dan voorstellen bij wat er "traditie" is, en wat niet?

Aan de door u vermelde prijzen kan ik weinig verschil merken.
Bvb begin deze week kostten 1 kg wortelen in Aldi 0.85. De week ervoor kostten ze 1.25, en gisteren kostten ze 1.15. Dat is typisch voor fruit, dat quasi elke dag andere veilingprijzen heeft, en er dus een grote afhankelijkheid is van wanneer de supermarkt een lot kocht.
Fruitprijzen zijn bijgevolg de minst bruikbare vergelijkingsbasis tussen supermarkten, of je zou de moeite moeten doen om gemiddelden te accumuleren tot jaarbasis - een hele hoop werk.
Ik ben een tijd naar Colruyt gegaan, omdat die goedkoper "leken". De realiteit bleek echter te zijn dat de helft van de tijd de vakken met goedkoopste versie leeg zijn, en dat ze weliswaar hun prijzen verlagen volgens concurrentie, maar die prijzen terug verhogen ZONDER dat de concurrentie die verhoogde.
Bvb Hollandse Gouda oud, kost in Aldi sinds jaar en dag (5 jaar?) 1.99 euro voor 300 gram - 6.63 per kilo. Met een korte uitzondering (2.09, dat maar 2 weken duurde).
In Colruyt kost dat <soms> ook die 6.63 per kilo. Een week later: 7.63 euro. Een maand later: plots weer 6.63. En alles ertussenin. Je weet het gewoon niet op voorhand, wat op zich al ambetant is - een supermarkt moeten binnenstappen om te weten of een andere al dan niet goedkoper is, is niet praktisch, en bij niet, puur tijdsverlies.

Uw prijzen-argument voor "Tanger" heeft dus een erg zwakke basis, en ik zie totaal niet in hoe u uw "manier van consumeren" ermee zou veranderd hebben.

Delhaize ben ik in veel jaren niet meer binnengeweest. Herinnering van 10+ jaar terug is dat de goedkoopste versies beduidend duurder waren.
Carrefour idem.
De naam Tanger kwam me wel bekend voor, ik vond op het internet niettemin geen in mijn buurt, maar de verklaring heb ik wel gevonden: een café in een stad.
Klinkt misschien gek, maar er zijn inderdaad nog café's waar je naast drank ook nog allerlei andere zaken kan kopen.
Ken zo een café waar je ook vlees en groenten kan kopen, maar ook kledij en zelfs potten en pannen.
Maar ja het is dan ook nog een echt volkscafé.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be