Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2005, 01:07   #1
Juvenalis
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 221
Standaard uitwijzingen

Wat ik eens zou willen weten hoe het nu zit met die uitwijzingen die het VB voorheeft met mensen die een strafblad hebben?
Hoeveel generaties ga je terug?
Juvenalis is offline  
Oud 9 oktober 2005, 08:01   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis
Wat ik eens zou willen weten hoe het nu zit met die uitwijzingen die het VB voorheeft met mensen die een strafblad hebben?
Hoeveel generaties ga je terug?
Wat bedoelt u juist? Hebben de generaties misschien een strafblad?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 oktober 2005, 09:28   #3
Juvenalis
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 221
Standaard

Mensen met een strafblad of die een misdaad begaan worden terug gestuurd naar het land van herkomst.
Stuur je de tweede en derde generatie of nog verder terug naar het land van herkomst
Juvenalis is offline  
Oud 9 oktober 2005, 12:22   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis
Mensen met een strafblad of die een misdaad begaan worden terug gestuurd naar het land van herkomst.
Stuur je de tweede en derde generatie of nog verder terug naar het land van herkomst
Lees gewoon eventjes wat in uw eerste zin staat en uw vraag kunt u zelf beantwoorden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 oktober 2005, 12:43   #5
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Simpel.Straf gaan uitzitten in het land van herkomst.Er is nog één kans op assimilatie na het uitzitten van de straf.Lukt het dan nog niet,dan wordt de toegang tot het land moeilijker gemaakt.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 9 oktober 2005, 13:46   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
Standaard

Dat vraagt hij helemaal niet. Hij wil gewoon weten of mensen die in België geboren zijn, maar wiens ouders of grootouders van vreemde afkomst zijn, ook naar 'land van herkomst' gestuurd worden.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 oktober 2005, 13:54   #7
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dat vraagt hij helemaal niet. Hij wil gewoon weten of mensen die in België geboren zijn, maar wiens ouders of grootouders van vreemde afkomst zijn, ook naar 'land van herkomst' gestuurd worden.
Laten we het anders stellen:als we ons netjes gedragen dan hoeven we ons die vraag niet te stellen.Simpel,niet?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 9 oktober 2005, 14:03   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.897
Standaard

Volgens mij is het onmogelijk om iemand naar zijn land van oorsprong terug te sturen die onvoorwaardelijk voor de Belgische nationaliteit heeft gekozen of die ze heeft verworven met hier ter wereld te komen.

Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat die opening ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.

Maar dat is mijn eigen idee daarover.
Wat het VB-standpunt terzake is zal wel in hun programma staan, zeker?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 09-10-2005 at 15:06
Reason:
--------------------------------

Volgens mij is het onmogelijk om iemand naar zijn land van oorsprong terug te sturen die onvoorwaardelijk voor de Belgische nationaliteit heeft gekozen of die ze heeft verworven met hier ter wereld te komen.

Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat die opening ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.

Maar dat is mijn eigen idee daarover.
Wat het VB-standpunt terzake is zal wel in hun programma staan, zeker?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 09-10-2005 at 15:05
Reason:
--------------------------------

Volgens mij is het onmogelijk om iemand naar zijn land van oorsprong terug te sturen die onvoorwaardelijk voor de Belgische nationaliteit heeft gekozen of die ze heeft verworven met hier ter wereld te komen.

Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat ze ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.

Maar dat is mijn eigen idee daarover.
Wat het VB-standpunt terzake is zal wel in hun programma staan, zeker?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Volgens mij is het onmogelijk om iemand naar zijn land van oorsprong terug te sturen die onvoorwaardelijk voor de Belgische nationaliteit heeft gekozen of die ze heeft verworven met hier ter wereld te komen.

Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat ze ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.[/size]
[/edit]
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 oktober 2005 om 14:06.
Knuppel is offline  
Oud 9 oktober 2005, 14:04   #9
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Niet rond de pot draaien !

Je bent in België geboren en van belgische nationaliteit, dan kan je niet uitgewezen worden want je land van oorsprong is België.

Je bent in België geboren, maar je bent van een vreemde nationaliteit :
dan kan je uitgewezen worden naar het land van je nationaliteit.

Je bent in België geboren maar je bent statenloos : je kan niet uitgewezen want je land van oorsprong is onbekend.

+++

Een politiek van uitwijzingen van criminele vreemdelingen roept wel de vraag op of we ze hier hun "straf" laten uitzitten of ze bij uitwijzing in feite "straffeloos"blijven. Indien we ze eerst straffen en daarna uitwijzen krijgen ze geen "gelijke behandeling" m.a.w. dan is de straf voor een "vreemdeling"
groter dan voor een belg (de verbanning komt bovenop de straf). Indien we ze geen straf geven maar gewoon uitwijzen zijn ze dus "straffeloos" en benadelen we de eigen bevolking.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 9 oktober 2005, 14:12   #10
Gray
Burger
 
Gray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Locatie: Halle
Berichten: 116
Standaard

We kunne ze eerst enkele jaren dwangarbeid laten verichten en daarna zullen we ze uitwijzen.
Gray is offline  
Oud 9 oktober 2005, 14:23   #11
Juvenalis
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 221
Standaard

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag.
Hoeveel generaties ga je terug 2, 3 of meer?

En dan nog het verschil tussen een belg met vreemde afkomst en iemand die bv. zijn vreemde nationaliteit behoud, zelfs indien hij hier in België is gebleven of geboren?

Ik weet het is een moeilijke vraag!


Stel: ik heb een vreemde niet Europese nationaliteit, maar ik ben hier in Belgë geboren, bv. de 3de generatie.
Ik pleeg een misdrijf... en ik wordt gestaft!
Zou men mij uitwijzen? Ook als ik een gezin heb? Moeten die mee? Wordt het gezin gescheiden? (de ik persoon is fictief)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Juvenalis on 09-10-2005 at 15:35
Reason:
--------------------------------

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag.
Hoeveel generaties ga je terug 2, 3 of meer?

En dan nog het verschil tussen een belg met vreemde afkomst en iemand die bv. zijn vreemde nationaliteit behoud, zelfs indien hij hier in België is gebleven of geboren?

Ik weet het is een moeilijke vraag!


Stel: ik heb een vreemde niet Europese nationaliteit, maar ik ben hier in Belgë geboren, bv. de 3de generatie.
Ik pleeg een misdrijf... en ik wordt gestaft!
Zou men mij uitwijzen? Ook als ik een gezin heb? Moeten die mee? Wordt het gezin gescheiden? (de ik persoon is fictief)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag.
Hoeveel generaties ga je terug 2, 3 of meer?

En dan nog het verschil tussen een belg met vreemde afkomst en iemand die bv. zijn vreemde nationaliteit behoud, zelfs indien hij hier in België is gebleven of geboren?

Ik weet het is een moeilijke vraag![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 9 oktober 2005 om 14:35.
Juvenalis is offline  
Oud 9 oktober 2005, 14:40   #12
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Voor dat we het hebben over uitwijzing kunnen we beter spreken over manieren om de assimilatie te bevorderen.Dan hoeven we die ingrijpende maatregel zoals uitwijzing niet te gebruiken.

Laten we met de migranten die we nu hebben proberen het beste te brouwen en laten we voorlopig de grenzen sluiten voor verdere immigratie.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 09-10-2005 at 15:40
Reason:
--------------------------------

Voor dat we het hebben over uitwijzing kunnen we beter spreken over manieren om de assimilatie te bevorderen.Dan hoeven we die ingrijpende maatregel zoals uitwijzing niet te gebruiken.

Laten we met de migranten die we nu hebben proberen het beste te brouwen en laten we voorlopig de grenzen sluiten voor verdere immigratie.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Voor dat we het hebben over uiwijzigingen kunnen we beter spreken over manieren om de assimilatie te bevorderen.Dan hoeven we die ingrijpende maatregel zoals uitwijzing niet te gebruiken.

Laten we met de migranten die we nu hebben proberen het beste te brouwen en laten we voorlopig de grenzen sluiten voor verdere immigratie.[/size]
[/edit]
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 9 oktober 2005 om 14:40.
Grellig is offline  
Oud 9 oktober 2005, 15:25   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Niet rond de pot draaien !

Je bent in België geboren en van belgische nationaliteit, dan kan je niet uitgewezen worden want je land van oorsprong is België.

Je bent in België geboren, maar je bent van een vreemde nationaliteit :
dan kan je uitgewezen worden naar het land van je nationaliteit.

Je bent in België geboren maar je bent statenloos : je kan niet uitgewezen want je land van oorsprong is onbekend.
Iemand die statenloos is, kan weldegelijk worden uitgewezen. Hij krijgt dan een dwangbevel waarbij hij het verbod krijgt nog langer op Belgische bodem te verblijven.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 oktober 2005, 15:37   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag.
Hoeveel generaties ga je terug 2, 3 of meer?

En dan nog het verschil tussen een belg met vreemde afkomst en iemand die bv. zijn vreemde nationaliteit behoud, zelfs indien hij hier in België is gebleven of geboren?

Ik weet het is een moeilijke vraag!


Stel: ik heb een vreemde niet Europese nationaliteit, maar ik ben hier in Belgë geboren, bv. de 3de generatie.
Ik pleeg een misdrijf... en ik wordt gestaft!
Zou men mij uitwijzen? Ook als ik een gezin heb? Moeten die mee? Wordt het gezin gescheiden? (de ik persoon is fictief)
Ik zou maar rap Belg worden voor ik me op het criminele pad begeef als ik jou was....

Naargelang de ernst van je misdrijf, denk ik dat jij wel degelijk zou kunnen uitgewezen worden als je geen Belg bent. Het zou goed kunnen dat je gezin (als je dat hebt) mag blijven. Tenminste, als het niet van overheidssteun afhankelijk is anders vliegt het met je mee naar het land waarvan het de indentiteit bezit.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 9 oktober 2005, 16:30   #15
Juvenalis
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 221
Standaard

Ik zou maar rap Belg worden voor ik me op het criminele pad begeef als ik jou was....

De IK persoon is fictief!!!!

Maar ik heb nog geen concreet antwoord!
Juvenalis is offline  
Oud 9 oktober 2005, 16:32   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis

Stel: ik heb een vreemde niet Europese nationaliteit, maar ik ben hier in Belgë geboren, bv. de 3de generatie.
Als je hier bent geboren met minstens 1 Belgische ouder wordt je door de Wet Gol van 28 juni 1984 automatisch Belg.

Met de wet van 13 juni 1991 wordt sindsdien aan iedereen (gelijk welk land van origine) die minder dan achttien jaar oud was op de datum van inwerking treding (1 januari 1992) automatisch de Belgische nationaliteit toegekend. Zelfs als het een kind van illegalen is.

Sinds die datum is elk kind dat hier werd geboren, automatisch Belg. Op zijn/haar achttiende moet hij/zij nog wel een eenvoudige verklaringsaflegging doen om voor altijd de Belgische nationaliteit te verkrijgen.

En zoals hierboven al gezegd door handclapping kunnen Belgen niet uitgewezen worden, ook niet als het criminelen zijn of worden. Naar waar wou je ze sturen? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 09-10-2005 at 17:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis

Stel: ik heb een vreemde niet Europese nationaliteit, maar ik ben hier in Belgë geboren, bv. de 3de generatie.
Als je hier bent geboren met minstens 1 Belgische ouder wordt je door de Wet Gol van 28 juni 1984 automatisch Belg.

Met de wet van 13 juni 1991 wordt sindsdien aan iedereen (gelijk welk land van origine) die minder dan achttien jaar oud was op de datum van inwerking treding (1 januari 1992) automatisch de Belgische nationaliteit toegekend. Zelfs als het een kind van illegalen is.

Sinds die datum is elk kind dat hier werd geboren, automatisch Belg. Op zijn/haar achttiende moet hij/zij nog wel een eenvoudige verklaringsaflegging doen om voor altijd de Belgische nationaliteit te verkrijgen.

En zoals hierboven al gezegd door handclapping kunnen Belgen niet uitgewezen worden, ook niet als het criminelen zijn of worden. Naar waar wou je ze sturen? [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis

Stel: ik heb een vreemde niet Europese nationaliteit, maar ik ben hier in Belgë geboren, bv. de 3de generatie.
Als je hier bent geboren met minstens 1 Belgische ouder wordt je door de Wet Gol van 28 juni 1984 automatisch Belg.

Met de wet van 13 juni 1991 wordt sindsdien aan iedereen (gelijk welk land van origine) die minder dan achttien jaar oud was op de datum van inwerking treding (1 januari 1992) automatisch de Belgische nationaliteit toegekend.

Sinds die datum is elk kind dat hier werd geboren, automatisch Belg. Op zijn/haar achttiende moet hij/zij nog wel een eenvoudige verklaringsaflegging doen om voor altijd de Belgische nationaliteit te verkrijgen.

En zoals hierboven al gezegd door handclapping kunnen Belgen niet uitgewezen worden, ook niet als het criminelen zijn of worden. Naar waar wou je ze sturen? [/size]
[/edit]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 oktober 2005 om 16:33.
thePiano is offline  
Oud 9 oktober 2005, 16:38   #17
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

wie zegt dat een 'naturalisatie' niet met terugwerkende kracht kan werken? Zo zou men vreemdelingen moeten kunnen denaturaliseren.
Ambiorix is offline  
Oud 9 oktober 2005, 16:50   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
wie zegt dat een 'naturalisatie' niet met terugwerkende kracht kan werken? Zo zou men vreemdelingen moeten kunnen denaturaliseren.
Een Belg is geen vreemdeling meer.

De enige reden die ik zie om iemand te denaturaliseren is wanneer iemand door fraude onrechtmatig de Belgische nationaliteit heeft gekregen. En dan wel op voorwaarde dat dit binnen het jaar na de toekenning van de Belgische nationaliteit gebeurt en niet tien of twintig jaar later.

Overigens kunnen alle Belgen tijdelijk (of langer) hun burgerrechten verliezen als straf ingevolge criminele daden zoals bv Bert Eriksson na zijn veroordeling van het instandhouden van een geuniformeerde privémilitie met het doel de Belgische staat de destabiliseren.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 9 oktober 2005, 17:18   #19
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Overigens kunnen alle Belgen tijdelijk (of langer) hun burgerrechten verliezen
burgerrechten, maar niet de nationaliteit!
Citaat:
..blabla.. het instandhouden van een geuniformeerde privémilitie met het doel de Belgische staat de destabiliseren.
en terecht
Ambiorix is offline  
Oud 9 oktober 2005, 17:21   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een Belg is geen vreemdeling meer.

De enige reden die ik zie om iemand te denaturaliseren is wanneer iemand door fraude onrechtmatig de Belgische nationaliteit heeft gekregen. En dan wel op voorwaarde dat dit binnen het jaar na de toekenning van de Belgische nationaliteit gebeurt en niet tien of twintig jaar later.

Overigens kunnen alle Belgen tijdelijk (of langer) hun burgerrechten verliezen als straf ingevolge criminele daden zoals bv Bert Eriksson na zijn veroordeling van het instandhouden van een geuniformeerde privémilitie met het doel de Belgische staat de destabiliseren.
Was rooie rakker en fraudeur/oplichter Claes ook zijn burgerrechten niet voor 5 jaar kwijt?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 09-10-2005 at 18:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een Belg is geen vreemdeling meer.

De enige reden die ik zie om iemand te denaturaliseren is wanneer iemand door fraude onrechtmatig de Belgische nationaliteit heeft gekregen. En dan wel op voorwaarde dat dit binnen het jaar na de toekenning van de Belgische nationaliteit gebeurt en niet tien of twintig jaar later.

Overigens kunnen alle Belgen tijdelijk (of langer) hun burgerrechten verliezen als straf ingevolge criminele daden zoals bv Bert Eriksson na zijn veroordeling van het instandhouden van een geuniformeerde privémilitie met het doel de Belgische staat de destabiliseren.
Was rooie rakker en fraudeur/oplichter Claes ook zijn burgerrechten niet voor 5 jaar kwijt?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een Belg is geen vreemdeling meer.

De enige reden die ik zie om iemand te denaturaliseren is wanneer iemand door fraude onrechtmatig de Belgische nationaliteit heeft gekregen. En dan wel op voorwaarde dat dit binnen het jaar na de toekenning van de Belgische nationaliteit gebeurt en niet tien of twintig jaar later.

Overigens kunnen alle Belgen tijdelijk (of langer) hun burgerrechten verliezen als straf ingevolge criminele daden zoals bv Bert Eriksson na zijn veroordeling van het instandhouden van een geuniformeerde privémilitie met het doel de Belgische staat de destabiliseren.
Was rooie rakker en fraudeur Claes ook zijn burgerrechten niet voor 5 jaar kwijt?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 oktober 2005 om 17:22.
daiwa is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be