Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2018, 13:35   #2321
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zijn beloftes en planningen kennen we ondertussen al wat langer + het feit dat ze geen wagens van de eerste keer goed kunnen bouwen en afleveren aan de klanten omdat ze geen tijd en geld hebben om langdurig te testen en zulke problemen te voorkomen.
Oh ja, uw favoriete fabrikanten hebben nooit last van recalls en fouten in wagens.

dpg je bent een schijnheilige pipo. VW heeft net een gigantische terugroepactie moeten doen omdat ze de boel belazerde. De anderen zitten met soortgelijke problemen.

VW heeft net weer Polos moeten terugroepen omdat de veiligheidsgordel niet goed werkte.


Je vergroot alles van Tesla 10 000 keer uit, en het complete falen van je eigen industrie bedek je met de mantel der liefde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:37   #2322
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard



Oops
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:37   #2323
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Johnny praatjes terwijl ze in Belgie alleen maar aan de verkeerslichten kunnen tonen hoe snel ze aan de volgende verkeerslichten staan.
Wallonië is een heel stuk groter dan Vlaanderen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:43   #2324
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Oh ja, uw favoriete fabrikanten hebben nooit last van recalls en fouten in wagens.

dpg je bent een schijnheilige pipo. VW heeft net een gigantische terugroepactie moeten doen omdat ze de boel belazerde. De anderen zitten met soortgelijke problemen.

VW heeft net weer Polos moeten terugroepen omdat de veiligheidsgordel niet goed werkte.


Je vergroot alles van Tesla 10 000 keer uit, en het complete falen van je eigen industrie bedek je met de mantel der liefde.
Je zegt dus dat Tesla geen haar beter is dan de rest van de industrie maar ondertussen zit je wel constant op te scheppen over Tesla, terwijl niemand anders dat constant doet over de andere merken.

Zie je het verschil ?

Laatst gewijzigd door dpg : 22 mei 2018 om 13:44.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:44   #2325
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


Oops
Idd, of het sprookje van de Duitse autoconstructeurs nog eens recent in de Duitse pers uitgesmeerd: US-markt... enkel 2017.
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...-Maerchen.html



verdeling van de oorzaken van de recalls:


Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 13:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:47   #2326
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


Oops
Ik heb trouwens nog nooit een wagen gehad die teruggeroepen werd terwijl die Tesla´s die het dubbel tot 4 keer meer kosten wel al bijna allemaal terug werden geroepen worden op enkele na.

Laatst gewijzigd door dpg : 22 mei 2018 om 13:47.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:48   #2327
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je zegt dus dat Tesla geen haar beter is dan de rest van de industrie maar ondertussen zit je wel constant op te scheppen over Tesla, terwijl niemand anders dat constant doet over de andere merken.

Zie je het verschil ?
Met het verschil dat de wagen bij Tesla niet binnen moet en gewoon via software updates over the air kan geupdate worden.

Ik zal er aan denken als ik nog eens naar de garage moet voor mijn gps kaarten in de wagen te updaten...tegen betaling.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:48   #2328
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik heb trouwens nog nooit een wagen gehad die teruggeroepen werd terwijl die Tesla´s die het dubbel tot 4 keer meer kosten wel al bijna allemaal terug werden geroepen worden op enkele na.
Tja, blijkbaar zijt gij dan een uniek individu.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:50   #2329
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik heb trouwens nog nooit een wagen gehad die teruggeroepen werd terwijl die Tesla´s die het dubbel tot 4 keer meer kosten wel al bijna allemaal terug werden geroepen worden op enkele na.
Ik ook niet, maar dat is gewoon geluk.
Met Tesla is de kans op geluk veel groter zegt die statistiek.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:53   #2330
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met het verschil dat de wagen bij Tesla niet binnen moet en gewoon via software updates over the air kan geupdate worden.

Ik zal er aan denken als ik nog eens naar de garage moet voor mijn gps kaarten in de wagen te updaten...tegen betaling.
Zijt ge vet mee als niet-Tesla bezitter.

En dat nog voor zeer lange tijd.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:59   #2331
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zijt ge vet mee als niet-Tesla bezitter.

En dat nog voor zeer lange tijd.
Bwa, in investeer er in omdat ik gok op een globale groei die er voor zorgt dat wij straks EU gefabriceerde Teslas kunnen kopen. Zonder invoertaksen en dollarconversies.

Er is een gerucht dat een compact Tesla (sub 35k) hier begin jaren 2020's wel eens gelanceerd kan worden. Directe concurrentie voor VW en co hun golf. De gemiddelde verkoopsprijs in de VS is 35k dollar. In de Europese unie is dit 29k euro, inclusief 21 % btw, wat de effectieve dollarprijs per wagen op 28k dollar brengt, een goede 7k lager dan in de VS. Wat duidelijk de hogere inkomens, de gemakkelijkere financiering en de lagere belastingen reflecteert.

Er is een reden waarom EV's in Noorwegen als een trein verkopen, de gemiddelde netto inkomen liggen er dik boven de 3k per maand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:24   #2332
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met het verschil dat de wagen bij Tesla niet binnen moet en gewoon via software updates over the air kan geupdate worden.

Ik zal er aan denken als ik nog eens naar de garage moet voor mijn gps kaarten in de wagen te updaten...tegen betaling.
Geef toch toe dat een slecht gecalibreerde ABS die nu pas aan het licht komt geen goede reclame is. Klanten zijn echt beta-testers omdat Tesla nagelaten heeft zelf te testen. Ze stellen zich hierdoor erg kwetsbaar op naar rechtszaken toe, was al zo met de Autopilot, nu met een slecht afgestelde ABS... dit is Ford Pinto niveau aan het worden.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:28   #2333
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Geef toch toe dat een slecht gecalibreerde ABS die nu pas aan het licht komt geen goede reclame is. Klanten zijn echt beta-testers omdat Tesla nagelaten heeft zelf te testen. Ze stellen zich hierdoor erg kwetsbaar op naar rechtszaken toe, was al zo met de Autopilot, nu met een slecht afgestelde ABS... dit is Ford Pinto niveau aan het worden.
Citaat:
Volkswagen is recalling 281,000 cars in the United States because defective fuel pumps could cause vehicles to stall, raising the possibility of a crash, the company said Tuesday.

"Interruption of electrical power to the fuel pump control module may cause the fuel pump to fail,"

the US branch of the German carmaker said in a letter to the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).

"If the fuel pump fails, the engine will stall, increasing the risk of a crash."

The recall affects 2009-2016 CC sedans and 2006-2010 Passat and Passat wagons.
Hoor je niks over van de dieselboys hier op dit forum.

Moet ik nog wat voorbeelden opzoeken of geloof je dat we weer met twee maten en gewichten zijn aan het werken ?

Het remprobleem bij Tesla is een softwareprobleem en kan ook op die manier opgelost worden. Welcome to Silicon Valley.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:29   #2334
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Volkswagen reaches deal over 80K polluting diesel vehicles
Volkswagen reaches deal over 80K polluting diesel vehicles
2:28 PM ET Tue, 20 Dec 2016 | 00:41

Volkswagen has agreed to recall 83,000 3-liter diesel vehicles with model years between 2009 and 2016, in a deal with regulators, the Environmental Protection Agency said Tuesday.

The company said, specifically, it will recall 63,000 model year 2013 to 2016 vehicles. Volkswagen has the option of buying back, modifying or terminating the leases of the 20,000 model year 2009 to 2012 vehicles. The emissions modification must be approved by regulators.
lol flippen over een over the air software aanpassing die de Model 3 eigenaren nog niet eens gaan merken

Maar dit met de mantel der liefde bedekken....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:31   #2335
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard



"Tesla gaat failliet omdat ze een software bug hebben ! omg !!!!!"

In de tussentijd staat ergens in de woenstijn tienduizenden diesels te roesten omdat ze niet meer de weg op mogen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:38   #2336
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol flippen over een over the air software aanpassing die de Model 3 eigenaren nog niet eens gaan merken

Maar dit met de mantel der liefde bedekken....
Weeral dat whataboutism...

Gaat ge de corroderende en afbrekende bouten van de servobesturing van de model S ook met een OTA aanpakken ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:41   #2337
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Weeral dat whataboutism...

Gaat ge de corroderende en afbrekende bouten van de servobesturing van de model S ook met een OTA aanpakken ?
Een component van Bosch, dat nooit tot grote problemen heeft geleid. Bosch zal er overigens voor moeten opdraaien, dit is geen warranty cost voor Tesla.

In Noorwegen heeft men deze componenten stelselmatig vervangen. Nu doet men dat wereldwijd.

De wagen kan perfect verder rijden zonder dit deel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:43   #2338
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En als ge geen whataboutism wenst, moet ge stoppen met een software update afdoen als een grote ramp.

Dit voorval toont enkel de kracht aan van deze nieuwe technologie: men past de wagen aan via over te air updates.

Er zijn nog reeds een heel deel functionaliteiten bijgekomen door updates. Gelijk in GSM's. Welkom in Silicon Valley.

Wanneer krijgt mijn Europese wagen die functionaliteit, of moet ik voor ieder onnozel dingskes nog steeds naar de dealer ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:46   #2339
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bwa, in investeer er in omdat ik gok op een globale groei die er voor zorgt dat wij straks EU gefabriceerde Teslas kunnen kopen. Zonder invoertaksen en dollarconversies.

Er is een gerucht dat een compact Tesla (sub 35k) hier begin jaren 2020's wel eens gelanceerd kan worden. Directe concurrentie voor VW en co hun golf. De gemiddelde verkoopsprijs in de VS is 35k dollar. In de Europese unie is dit 29k euro, inclusief 21 % btw, wat de effectieve dollarprijs per wagen op 28k dollar brengt, een goede 7k lager dan in de VS. Wat duidelijk de hogere inkomens, de gemakkelijkere financiering en de lagere belastingen reflecteert.

Er is een reden waarom EV's in Noorwegen als een trein verkopen, de gemiddelde netto inkomen liggen er dik boven de 3k per maand.
Ook omdat de financiering ...ik dacht in nw...0,24% is voor een EV.
+ nog wat andere voordelen

Dat kan het ook zijn he?

Want Noren en Zweden en zo zijn nochtans redelijk zot van zware dikke Amerikaanse muscle bakken .
Die veel zuipen...zoals ze zelf ook graag doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:49   #2340
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Tesla is 4e beste of 4e minst slechte bij de Recall Rates.

Zeker niet slecht voor een automerk dan pas 6 jaar geleden echt begonnen is met het Model S.

Doe het maar eens na.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 14:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be