Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2018, 08:55   #2421
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Neen eerst zorgen dat het model 3 nu eindelijk eens deftig in productie gaat, dat de verliezen zich niet blijven opstapelen en dat Musk het beheer van zijn bedrijven aan deskundigen gaat over laten. Zolang dit niet zal gebeuren blijft het een gevaarlijk spel dat velen als een bijna ploffende zeepbel aanzien. Musk moet leren te stappen alvorens te willen lopen. Want hij gaat anders struikelen.
Productie ligt stil op dit moment. Batterij bottleneck is opgelost. Het moeilijkste deel van de GA is ook opgelost: batterij-chassis huwelijk. Die doen nu 32 stuks/h (eq 5376 stuks per week).

De downtime deze week zal hopelijk de andere zaken aanpakken.

Ze moeten > 5000 stuks per week doen voor de komende 2 kwartelen voor goede cijfers (lees: winsten).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 08:59   #2422
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Wel ergens hoop ik het dat het zal lukken. Want dankzij Tesla is het E-rijden populair geworden en mogen we hopelijk binnen bepaalde termijn E-wagens van andere merken zien opkomen. Ik ben er eigenlijk tegen maar zeg nooit nooit. Eens mijn zoon zijn bedrijf is gestart en werkende is ... 100% fiscaal is een cadeau dat je moeilijk kan laten liggen

Ja ook ik droom nog van een leuke sport- of luxewagen die volledig op een zaak kan ingebracht worden. En dat zal enkel nog met een E-wagen kunnen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:01   #2423
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze moeten > 5000 stuks per week doen voor de komende 2 kwartelen voor goede cijfers (lees: winsten).
... en ze brengen het meest winstgevende P-model 3 (basis 78k) prioritair uit vanaf juli, er zouden er al een paar rond rijden (insiders).

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2018 om 09:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:05   #2424
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In elk geval komt de performance model 3 in juli al uit, met 78 k (zonder autopilot) het meest winstgevende model. De gewone AWD komt later, de basisversie sowieso nog later.
Ik verslik mij in mijn koffie. die prijs? En wat mij dan weer stoort is dat er over het meest winstgevende model wordt gesproken. En wat met de Europese reserveringen van basis versies van het eerste uur? Dikke middenvinger dan maar naar die mensen? Typisch Musk

Normale wagenfabrikanten doen juist het omgekeerde. Ik noem nu Mercedes maar je kan ze bijna allemaal nemen. Eerst komt er van een nieuw model enkele instappers (diesel en benzine) en later komen de AMG versies. Musk wilt weer tegendraads gaan doen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:06   #2425
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
... en ze brengen het meest winstgevende P-model 3 (basis 78k) prioritair uit vanaf juli, er zouden er al een paar rond rijden (insiders).
Ik begrijp waarom ze dat doen, maar ik denk dat ze na 2 maand uitgeproduceerd zijn voor dat model.

Model 3 heeft zoveel aantrek omdat het geen 80k per wagen meer is maar 40k....

In 2019 zullen ze echt een half jaar niks anders als 35k versies moeten draaien, of ze hebben een opstand aan hun been.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:07   #2426
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik verslik mij in mijn koffie. die prijs? En wat mij dan weer stoort is dat er over het meest winstgevende model wordt gesproken. En wat met de Europese reserveringen van basis versies van het eerste uur? Dikke middenvinger dan maar naar die mensen? Typisch Musk

Normale wagenfabrikanten doen juist het omgekeerde. Ik noem nu Mercedes maar je kan ze bijna allemaal nemen. Eerst komt er van een nieuw model enkele instappers (diesel en benzine) en later komen de AMG versies. Musk wilt weer tegendraads gaan doen
Tja jullie ongeduldigen willen toch dat Tesla eerst zwarte cijfers schrijft. Betalen dan maar.
(niemand is verplicht zo een snelle wagen te kopen)

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2018 om 09:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:07   #2427
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik verslik mij in mijn koffie. die prijs? En wat mij dan weer stoort is dat er over het meest winstgevende model wordt gesproken. En wat met de Europese reserveringen van basis versies van het eerste uur? Dikke middenvinger dan maar naar die mensen? Typisch Musk

Normale wagenfabrikanten doen juist het omgekeerde. Ik noem nu Mercedes maar je kan ze bijna allemaal nemen. Eerst komt er van een nieuw model enkele instappers (diesel en benzine) en later komen de AMG versies. Musk wilt weer tegendraads gaan doen
Op dit moment kan de 35k versie onmogelijk rendabel geproduceerd worden.

Daarom dat ze enkel duurdere versies produceren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:10   #2428
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op dit moment kan de 35k versie onmogelijk rendabel geproduceerd worden.

Daarom dat ze enkel duurdere versies produceren.
Hopelijk snapt iedereen dat nu.

Citaat:
En wat met de Europese reserveringen van basis versies van het eerste uur?
Een reservatie is geen bestelling. Ze mogen hun reservatie gerust opzeggen, anderen in de wachtlijst schuiven dan weer op.

De model 3 basisverise volr Europa zal minstens 6 maanden vertraging hebben, ik schat zelfs 9 maanden.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2018 om 09:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:12   #2429
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja jullie ongeduldigen willen toch dat Tesla eerst zwarte cijfers schrijft. Betalen dan maar.
(niemand is verplicht zo een snelle wagen te kopen)
Wat een uitleg Ik heb juist de deur open gedaan want het niveau wou naar buiten
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:14   #2430
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat een uitleg Ik heb juist de deur open gedaan want het niveau wou naar buiten
Dat is uitleg van Musk, maar dan zonder verschoning gezegd. Niet lullen.

ff zin corrigeren:
Citaat:
De model 3 basisversie voor Europa zal minstens 6 maanden extra-vertraging hebben, ik schat zelfs 9 maanden.
En dat is de fout van al die zageventen en cashburningschreeuwers.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2018 om 09:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:16   #2431
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat een uitleg Ik heb juist de deur open gedaan want het niveau wou naar buiten
Ze hebben hoge productieaantallen en een voortgang in de learning curve nodig.

Schattingen (door wall str. analysten nota bene) geven aan dat ze nu op -2 % zitten per wagen, maar in Q3 en Q4, en zeker in 2019 die marges stevig stijgen richting 20-25 %. Dankzij hogere productieaantallen (> 5000) en een veel efficientere productie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:28   #2432
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Zelfs Shorters becijferen in hun samenvatting dat Tesla al winst kan maken in Q3-2018:

Citaat:
https://seekingalpha.com/article/417...model-3s-reach
[...
To estimate the revenue from Model 3 sales, we'll rely on the $54K ASP estimate from previous analyses for units produced in Q2. For units in Q3, we have modeled 60% of Q3 volume as similar ASP to the previous quarter, 25% with AWD added, and 15% with performance Model 3s and Autopilot. This mix would pull up the ASP of units produced in Q3 moderately, to $60K per unit. Taken all together, this implies Model 3 revenue of $4.09B for the quarter.

So, is profitability possible for Tesla in Q3? Well, it is certainly feasible. To offset the remaining $522M, Model 3 gross margins would need to reach approximately 13%, but this is well below Musk's state 25% gross margin target, which means even if reality is well short of Musk's vision, the goal may still be achievable. At the stated volumes, gross profit per car would need to be $7.4K, yielding an implied cost per car of $50.9K.
...]

Summary
Tesla needs to cover nearly $1.3B in costs and nearly $1.4B once losses from the Services segment are considered. To achieve this, Tesla must reach a sustainable production rate of approximately 4.5K units a week over the course of Q3, defer delivery of over 25K S, X, and 3 units from Q2 to Q3 (to both maximize consumer tax incentives and defer revenue), maintain S/X margins from previous quarters, and sufficiently lift Model 3 ASP and margins using the higher priced variants. If Tesla were to deliver 26K S/X units at the Q1 ASP/GM and 70K Model 3 units at a gross margin of 13%, they would be able to break even for the quarter. While this would provide short-term relief, actual Model 3 gross margins would need to be much higher to indicate long-term viability for the company.

Enjoy this article? Please consider following us for all our latest analysis.

Disclosure: I am/we are short TSLA.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2018 om 09:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:33   #2433
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

13 % gross margin per wagen in Q3 is nodig om winst te draaien.

Met AWD, P en dan in het formaat premium long range, zie ik dat zeker en vast gebeuren. Gooi er nog wat autopilot upgrades bij....

Als ze twee kwartelen winst draaien en hun cash positie verbeteren kunnen ze overschakelen naar de SR versie EN Model Y aankondingen/china fabriek. Er is dan terug vertrouwen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 11:48   #2434
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hoe hoger het aandeel op de beurs, hoe moeilijker om winst te maken in de producties.

Best eens failliet laten gaan en herbeginnen.

Het zou me niet verwonderen dat dit gaat gebeuren trouwens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 12:21   #2435
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoe hoger het aandeel op de beurs, hoe moeilijker om winst te maken in de producties.

Best eens failliet laten gaan en herbeginnen.

Het zou me niet verwonderen dat dit gaat gebeuren trouwens.
Er is geen enkele aanleiding tot falliet. Met 2.7 miljard cashpositie en een sterk stijgende omzet door wagenverkoop en een terugvallende cash benodigdheid (de inversteringen zijn in Q4 en Q1 gebeurd) zie ik niet waarom Tesla zou falen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 12:29   #2436
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op dit moment kan de 35k versie onmogelijk rendabel geproduceerd worden.

Daarom dat ze enkel duurdere versies produceren.
Maar ze deden wel alsof ze de wereld gingen veroveren tegen die prijs.
Zelf gij zijt pas recent bijgedraait nu ge door hebt dat het geen goedkope wagens zullen zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 12:33   #2437
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar ze deden wel alsof ze de wereld gingen veroveren tegen die prijs.
Zelf gij zijt pas recent bijgedraait nu ge door hebt dat het geen goedkope wagens zullen zijn.
Ik durf mijn mening bij te stellen indien de feiten dat noodzakelijk maken.

Die 35k wagen zal pas rendabel zijn als ze dik boven de 5000 wagens per week zitten EN reeds heel de productie hebben geoptimaliseerd.

Wel jammer voor de mensen die dachten een mooie, betaalbare EV te kopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 13:32   #2438
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Hoeveel mensen waren het? Een klein 350.000 of meer? Wel mooi als je 350.000 mensen een rad voor hun ogen kan draaien. En dan nog een ego van hier tot in Tokio en doen alsof hij het water heeft uitgevonden. Wat heeft Musk dat anderen van hetzelfde kaliber niet hebben? Dus buiten een enorm ego, overdreven machtslust en onblusbare sekshonger met veel jongere vrouwen? Tweelingbroer van Trump?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 13:38   #2439
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel jammer voor de mensen die dachten een mooie, betaalbare EV te kopen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Maar men mag het jammer noemen.

Die auto zal er wel komen, en een auto die qua bouwjaar 2 jaar later op de markt komt zal in de regel beter afgewerkt zijn, enz... (jeweetwel).

Tesla S eigenaars kunnen daar van meespreken wat het verschil is tussen een exemplaar van Bj 2014 en Bj 2016. Veel versies van Bj 2014 bestaan gewoonweg niet meer. Vandaag zijn er 3 AWD versies van in het totaal 17 versies: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 13:41   #2440
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Dan wachten we nog beter 10 jaar want die zal waarschijnlijk NOG beter afgewerkt worden. Waarom heb ik 30 jaar geleden toch als eerste wagen ene VW Golf gekocht? Ik had beter tot nu gewacht want die zal ook wel beter zijn

Sommigen hier zijn toch echt niet van deze wereld
Die moeten straf spul pakken

Laatst gewijzigd door Profiteur : 30 mei 2018 om 13:41.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be