Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2022, 14:24   #21
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou de toekomst aan rare dinges, genaamd, soevereine staten, toebehoren ? Dat is toch gewoon een uitvindsel van heel lang geleden om een volk uit te persen ?

De toekomst behoort toe aan entiteiten die andere entiteiten kunnen uitroeien en onderwerpen. Welke die entiteiten zijn, dat is juist gans het leven, om dat te bepalen. Het is mogelijk dat wij, mensen, het onderspit moeten delven ten aanzien van die andere levende wezens, soevereine staten. Of andere machines. Dat is heel goed mogelijk.
Ik denk dat de vlad in de smiezen had dat "het westen" er niet meer zo goed in is, anderen uit te roeien en te onderwerpen.
En ik denk zelfs dat als "het westen" begrijpt dat het de vlad daarom te doen is, dat het zelfs al te laat is om het nog om te buigen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 14:35   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik denk dat de vlad in de smiezen had dat "het westen" er niet meer zo goed in is, anderen uit te roeien en te onderwerpen.
En ik denk zelfs dat als "het westen" begrijpt dat het de vlad daarom te doen is, dat het zelfs al te laat is om het nog om te buigen.
Het tegendeel lijkt mij eerder aangetoond. De Vlad wilde doorstoten tot in Berlijn, en is met moeite tot aan Donbass geraakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 14:48   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het tegendeel lijkt mij eerder aangetoond. De Vlad wilde doorstoten tot in Berlijn, en is met moeite tot aan Donbass geraakt.
Ge moet dringend uw glazen bol laten vervangen, want op mijn kristallen bol kon ik duidelijk zien dat Poetin minstens tot Lissabon wou doorstoten. Dat is logisch want daar begint de Atlantische oceaan.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:27   #24
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou de toekomst aan rare dinges, genaamd, soevereine staten, toebehoren ? Dat is toch gewoon een uitvindsel van heel lang geleden om een volk uit te persen ?

De toekomst behoort toe aan entiteiten die andere entiteiten kunnen uitroeien en onderwerpen. Welke die entiteiten zijn, dat is juist gans het leven, om dat te bepalen. Het is mogelijk dat wij, mensen, het onderspit moeten delven ten aanzien van die andere levende wezens, soevereine staten. Of andere machines. Dat is heel goed mogelijk.
Machines? Ik vermoed zo dat u zich daar tussen zou thuis voelen.

Ik heb het over een niet al de verre toekomst. Deze eeuw. Het principe is klusjes termen heet 'wat je zelf doet doe je beter'. Volg je orders dan verdedig je de belangen van anderen. Zelfs je defensie uit handen geven is gewoon vragen om verzwakt te worden. De hegemon zal staatsmensen in de periferie vervangen door bureaucraten. Gehoorzaamheid staat voorop. Dat zie je nu al in de EU met hun auto destructieve 'sancties'.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juni 2022 om 15:29.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:33   #25
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

China begrijpt het belang van souvereiniteit beter. Anders zouden ze deze op het eerste zicht misschien bizarre voorspelling niet doen:

Naam: IMG_20220620_163411.jpg
Bekeken: 94
Grootte: 173,1 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juni 2022 om 15:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:34   #26
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het tegendeel lijkt mij eerder aangetoond. De Vlad wilde doorstoten tot in Berlijn, en is met moeite tot aan Donbass geraakt.
noch in de regime-pers, noch in de alternatieve media, noch in de blogosfeer las ik iets dat dat zelfs nog maar zou moeten insinueren.

En eerlijk gezegd, we hebben hier al vax-pushers genoeg, dus dat hij maar wegblijft

https://edwardslavsquat.substack.com...s-making-covid
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:42   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Machines? Ik vermoed zo dat u zich daar tussen zou thuis voelen.

Ik heb het over een niet al de verre toekomst. Deze eeuw. Het principe is klusjes termen heet 'wat je zelf doet doe je beter'. Volg je orders dan verdedig je de belangen van anderen.
Staten zijn dan ook machines die orders geven aan mensen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:44   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
noch in de regime-pers, noch in de alternatieve media, noch in de blogosfeer las ik iets dat dat zelfs nog maar zou moeten insinueren.
Vandaar dat het de waarheid is he

Moest het niet waar zijn, de propaganda zou dat allang door uw strot geduwd hebben

Kijk, ik begrijp niet dat dat niet duidelijk is. Vlad wil de soviet unie terug, maar zonder communisme. De soviet Unie ging tot in Berlijn. Jaja, er waren marionetten, het was zogezegd de soviet unie niet, maar uiteraard waren de Oostblok landen deel van de soviet unie als marionet.

Eens Vlad zijn vroegere soviet unie heeft, gaat hij "westerse landen" aan zijn grens hebben. Dat is een bedreiging. Het is enkel als Vlad de Atlantische oceaan als grens heeft, dat er geen westerse bedreiging meer is in Europa voor de Vlad he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:44   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
China begrijpt het belang van souvereiniteit beter. Anders zouden ze deze op het eerste zicht misschien bizarre voorspelling niet doen:
Die sancties dienen niet om Rusland pijn te doen. Die dienen om ons te genezen van onze afhankelijkheden.

Rusland heeft op termijn geen last van die sancties, maar wij zullen daar sterker door worden omdat we geleerd hebben van onafhankelijk te zijn ervan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juni 2022 om 15:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:47   #30
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat het de waarheid is he

Moest het niet waar zijn, de propaganda zou dat allang door uw strot geduwd hebben

Kijk, ik begrijp niet dat dat niet duidelijk is. Vlad wil de soviet unie terug, maar zonder communisme. De soviet Unie ging tot in Berlijn. Jaja, er waren marionetten, het was zogezegd de soviet unie niet, maar uiteraard waren de Oostblok landen deel van de soviet unie als marionet.

Eens Vlad zijn vroegere soviet unie heeft, gaat hij "westerse landen" aan zijn grens hebben. Dat is een bedreiging. Het is enkel als Vlad de Atlantische oceaan als grens heeft, dat er geen westerse bedreiging meer is in Europa voor de Vlad he.
Don't buy it.

Maar als het waar is, dan wachten ons nog interessante tijden.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:50   #31
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die sancties dienen niet om Rusland pijn te doen. Die dienen om ons te genezen van onze afhankelijkheden.

Rusland heeft op termijn geen last van die sancties, maar wij zullen daar sterker door worden omdat we geleerd hebben van onafhankelijk te zijn ervan.
Er zijn ong. 6.000 producten die van olie gemaakt worden.

De rus heeft er gemakkelijk bereikbare, van goede en consistente kwaliteit, en te koop voor zéér interessante prijzen.

https://www.ranken-energy.com/index....rom-petroleum/

Dat ga je niet oplossen met wat silica, een paar kerncentrales en 20 thornton-banken met molentjes.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 juni 2022 om 15:52.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:53   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Don't buy it.

Maar als het waar is, dan wachten ons nog interessante tijden.
Wel, aangezien zijn blitzkrieg in Oekraine een grachtenoorlog 14-18 is geworden, zal hij zijn Derde Rijk plannen wat moeten opbergen, en DAT is gans de bedoeling van "het westen" he, nu we gezien hadden dat die zot er ook echt aan begonnen was.

Stel dat Hitler ferm op zijn bakkes zou gekregen hebben wanneer hij Sudetenland annexeerde, en daar vele manschappen zou verloren hebben, misschien dat die zijn droom van Derde Rijk wat zou opgeborgen hebben he, en niet wat later Polen zou zijn binnengevallen.

Het verschil is natuurlijk dat Hitler toen militair superieur was, en hij dan had kunnen zien hoe zijn leger als een mes door de boter zou zijn gegaan, wat hem had aangemoedigd. Maar stel dat het heel moeizaam zou geweest zijn, en zijn troepen daar een ferm pak slaag zouden gekregen hebben, het zou misschien anders gegaan zijn nadien he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 15:54   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn ong. 6.000 producten die van olie gemaakt worden.

De rus heeft er gemakkelijk bereikbare, van goede en consistente kwaliteit, en te koop voor zéér interessante prijzen.

https://www.ranken-energy.com/index....rom-petroleum/

Dat ga je niet oplossen met wat silica, een paar kerncentrales en 20 thornton-banken met molentjes.
Toch wel, want de hoeveelheid olie nodig om producten van te maken is veel en veel kleiner dan om ze te verbranden in het algemeen. Die olie kunnen we zelfs van de Noren krijgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 16:13   #34
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Don't buy it.
Maar als het waar is, dan wachten ons nog interessante tijden.
Patricks rust na de covid-ramp heeft hem geen goed gedaan. Hij lijdt nu aan PDS. Tegen TDS had hij immuniteit opgebouwd, maar helaas is hij nu bezweken aan PDS. Een wandeling door de Noord-Oekraïense Pripet moerassen zouden hem goed doen. Hij zit beslist teveel in de ijle berglucht daar in Grenoble.

PS: TDS = Trump Derangement Syndrome en PDS = Putin Derangement Syndrome
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 16:14   #35
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, want de hoeveelheid olie nodig om producten van te maken is veel en veel kleiner dan om ze te verbranden in het algemeen. Die olie kunnen we zelfs van de Noren krijgen.
Krijgen, zoals in zéér duur betalen.

En rijden/vliegen/varen daarin zijn we onze concurrentiepositie dan ook maar kwijt!

Allez, de plastieken zakskes zijn dan in ieder geval geen probleem.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 02:15   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Door de Oekraïense oorlog en de westerse sanctie politiek verstevigen de VS hun dominantie over de NATO en via de NATO over de EU.

Ondertussen herwint het post brexit Groot Brittannië terug macht over Europese aangelegenheden als luitenant van de VS.

Oekraïne is een gift voor hen en ze weten het heel goed. Het is enkel een kwestie van hoe het uit te spelen zodat Europa niet begint tegen te spartelen.


The EU after Ukraine
By Wolfgang Streeck, American Affairs Journal

Wolfgang Streeck is director emeritus of the Max Planck Institute for the Study of Societies in Cologne.
De auteur schrijft in een lang artikel inderdaad dat de toestand in Oekraïne een zegen is voor de Angelsaksen.

Dit bevestigt het vermoeden van uitlokking / provocatie, al gaat de auteur daar niet op in. Het siert Paus Franciscus dat hij dat wel doet.

Het opiniestuk suggereert een taakverdeling binnen het Euraziatische Super Continent: (1) Rusland als deurmat van China, (2) de EU als deurmat van de VS en haar luitenant (VK).

De VS/VK combinatie heeft er enorme belangen bij dat het lang duurt in Oekraïne. Hoe langer het duurt hoe groter het lijfeigenschap van de EU t.o.v. de VS. Het aan het lijntje houden van Oekraïne betekent tegelijk de uitputting van Rusland en de uitputting van de EU.

Of het allemaal zo gaat lopen als de auteur voorhoudt.

Het blijft een opiniestuk.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 08:55   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Machines? Ik vermoed zo dat u zich daartussen zou thuis voelen.
Maar maak je geen illusies: het kan hem niet schelen hoe de machines zich daarbij voelen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:26   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Patricks rust na de covid-ramp heeft hem geen goed gedaan. Hij lijdt nu aan PDS. Tegen TDS had hij immuniteit opgebouwd, maar helaas is hij nu bezweken aan PDS. Een wandeling door de Noord-Oekraïense Pripet moerassen zouden hem goed doen. Hij zit beslist teveel in de ijle berglucht daar in Grenoble.

PS: TDS = Trump Derangement Syndrome en PDS = Putin Derangement Syndrome
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:27   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De auteur schrijft in een lang artikel inderdaad dat de toestand in Oekraïne een zegen is voor de Angelsaksen.

Dit bevestigt het vermoeden van uitlokking / provocatie, al gaat de auteur daar niet op in. Het siert Paus Franciscus dat hij dat wel doet.
Het is grappig dat je in die andere draad post dat de Chinezen gewoon met popcorn te genieten van het zichzelf doen ondergaan van het westen, maar je kan dat niet begrijpen als het westen kijkt hoe de Russen hun ondergaan zijn aan het organiseren ginder, dat kan niet anders dan dat dat uitgelokt zou zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:28   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Krijgen, zoals in zéér duur betalen.
De hoeveelheden zijn minuskuul, in vergelijking met olieproducten om op te stoken.

Citaat:
En rijden/vliegen/varen daarin zijn we onze concurrentiepositie dan ook maar kwijt!
Dat moet allemaal zonder fossiel he. Wie daar het beste en snelste in is, heeft de wereld binnenkort aan zijn voeten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be